Üdv Mindenkinek ebben a topicban! Nemrég büszke tulajdonosa lettem egy RJ01-es 600-as Divinek! 98-as évjárat, jelenleg 63ezer km van benne. Mint "kezdő Divis", néhány körkérdést szeretnék intézni a kedves fórumozókhoz: olvastam, hogy a kormánycsapágy tűgörgős (kúpgörgős?) csapágyra cserélése után többnyire megszűnik a "szitálás". Nekem 50-60 km/h között gázelvételnél baromira bezavar. Ha cserélek, milyen csapágyat, illetve üzletet, webboltot ajánlotok? Link is jöhet, köszi!
Illetve mivel az első teló bizonyos helyzetekben túlságosan "hintázik", gondolkodtam progresszív rugókra cserélni a gyáriakat, amik valszeg már el is fáradhattak. Néztem a Hyperpro-rugókat, egész elfogadható áron (kb 40-50e a két darab) lehet hozzájutni ebay-en, illetve M.o.-n is. Van ezekkel (vagy más prog.rugókkal) kapcsolatban valakinek tapasztalata? Mennyivel lett jobb, keményebb, stb. Köszi!
Sajnos tudom, én sem a tinik közé tartozom. Nem is csodálkozom ezen a dolgon, hiszen a fiatalok lehetőségei elégé beszűkültek, a motorozás meg nem a legolcsóbb hobbik közé tartozik.
Sokan közülünk is kénytelenek megszabadulni kedvenc vassárkányuktól, ami meg marad az lassan már mind megkaphatja az "OT"-s rendszámot.
Statisztikailag kimutatott tény öregszik motoros társadalom. Egyre kevesebb fiatalt érdekel a motorozás. Mi öregek nyomjuk még amíg bírjuk aztán lassan elfogy az utánpotlás
sziasztok!
Eladó a motorom, 51 éves tulajtól, 19 éve van nálam. 600-as Diversion, 1993. évi, gyári, megkímélt, gépkönyvvel. Szelepállítás 48 ekm, vezérműlánc 51,5 ekm-nél, gyertya, flasnik, olaj+szűrő, levegőszűrő, benzincsövek cserélve. 4,5-5 l/100 km a fogyasztása. Vizsga 2015. májusig. Forgalmi szerint 37 kW, de nincs fojtva, így 61 LE.
360.000 Ft-ért adnám. Tel: 30/422-0821, Budakeszi
Szia!
Úgy látom nem akar veled senki szóba állni.Röviden nekem volt kb.7 éve egy 400-as divi-m,120-at félgázon kényelmesen ment,olyan 170 volt a vége.Amikor megvettem egy karbi szinkronnal kezdtem meg egy gyertya garnitúrával,javaslom neked is szerintem jó lesz.
üdv
Pubi
Köszönöm, végül is akkor nem nyúltam nagyon félre:
AROL 2T,
résolajcső "T" elág - attól féltem kicsi lesz rajta a lyuk, de az ablakmosóé sem nagyobb,
6-os vascső "megmenetelve" .
Mostanra összeraktam a rendszert , de a szomszédokra való tekintettel csak reggel próbálom ki.
Eljött az idő, hogy én is megkonstruáljam a magam szinkronteszterét.
Ezzel kapcsolatban lenne egy pár kérdésem:
1./ Milyen folyadék van a csövekben,
2./ Az alsó "T" elágazások vásárolhatók vagy készíteni kell,
3./ A szívótorokhoz milyen csavaros csővel kapcsolod a "műszert" - ezt gyártani kell, vagy valami kész megoldás.
Szia,
a mezei megoldás: az indexkapcsolódba megy 3 vezeték, elvileg barna-fehér, barna (vagy fekete?) és zöld, ezeket kell egy kétpólusú kapcsolóval összekötnöd valahogy így: (mint a képen, amit próbálok beszúrni).
Arra számíts, hogy a visszajelző lámpa nem fog villogni, mert az pont úgy van bekötve, hogy csak az egyik oldali indexelés esetén tud jelezni. És ha nem ledes indexeid vannak, azt sem tudom biztosan, hogy a szakaszos 80W feletti extra terhelést hogyan viseli majd az indexrelé, a generátor meg az elektromos rendszer. Papír szerint beleférhet (illetve a reléről nem tudom), úgyhogy egy próbát megér.
Pár kiegészítő gondolat az elvégzett javításokról, hátha jobban kedvet kapnak a vásárlásra a típus rajongói!
2010 : a vásárlás éve
Motor részletes átnézése az első keréktől a hátsó prizmáig.
Hátsó fékbetétek cseréje, h. féknyereg szét-összeszerelése
Első fékbetétek ellenőrzése, mindkét féknyereg szét-összeszerelése
Fékolaj cseréje ( DOT.4)
Szelepfedéltömítés cseréje
Olaj + szűrő csere
Karburátor tisztítás, szinkron
Kormánymarkolat gumik cseréje
Kormányvég súlyok felszerelése
Műszerfal világítás javítása
Visszapillantó tükrök újraüvegezése
Biztosítéktábla cseréje
Fényezés pasztázása, fém cuccok polírozása
2011: a meglepetés éve
Műszaki vizsga
Olaj+szűrő csere
Felkerült rá a hátsó doboz
Majd a gondtalan motorozás helyett a szezon közepén jött egy furcsa érzés a hátsó futómű felöl – eltört a váz!
Vázcsere ( motor atomjaira szét-össze, + 2 eredetvizsga, műszaki szemle, új forgalmi / törzskönyv a megváltozott adatok miatt)
2012: egy gondtalan év
A szokásos ápoláson / karbantartáson kívül semmi nem történt
2013: a felújítás éve
Ismét műszaki vizsga
Olajfolyás a hengertalp alól – soha nem jó jel
Hengerfej le, szelepszár szimeringek cseréje,
szelepek becsiszolása,
vezérműlánc cseréje,
új gyertyák beszerelése,
karburátor tisztítás, szinkron
olaj + szűrő cseréje,
első-hátsó gumiabroncs cseréje
új ( bontott) lábtartókonzolok beszerzése, felpolírozása, felrakása
( megvan a sárgára szinterezett eredeti is )
2014: 25 éves jubileum
A jeles esemény tiszteletére zsír új plexi felszerelése a fejidomra
Új benzincsap felszerelése + benzinszűrő beillesztése a rendszerbe...
...és a szokásos „ babusgatások” állandóan.
Kéne már egy új kihívás!
A képen még a régi lábtartókonzol van illetve a törött váz, ami miatt majdnem kukába ment a 2011-es év...
Illetve mivel az első teló bizonyos helyzetekben túlságosan "hintázik", gondolkodtam progresszív rugókra cserélni a gyáriakat, amik valszeg már el is fáradhattak. Néztem a Hyperpro-rugókat, egész elfogadható áron (kb 40-50e a két darab) lehet hozzájutni ebay-en, illetve M.o.-n is. Van ezekkel (vagy más prog.rugókkal) kapcsolatban valakinek tapasztalata? Mennyivel lett jobb, keményebb, stb. Köszi!