Tegnap elhoztam a motordokitól a vasat.Mef volt a karbi pucolás és szinkronizálás, de hidegen még mindig nem egyenletes az alapjárat, időnként enyhén visszadurrog. Szerinte a kompresszió hiánya miatt van ez, de .... leírom az általam tapasztaltakat:
1./ csak hidegen egyenetlen az alapjárat, amint eléri az üzemi hőfokot, mint egy Doxa,
2./ a hidegindító kihúzva nem áll meg, visszamegy eredeti helyére,
3./ a hidegindító szárára rá van (rá lenne) fogatva valami egyéb kihúzható alkatrész (nem tudom mi) de azt nem húzza ki, mert nincs meghúzva a csavar, és gőzöm sincs milyen állásban kellene a szívató karjához rögzítenem,
4./ hidegen a jobb kipufogó enyhén füstöl, de szerintem nem kékesen,
5./ melegen pöccre indul, nem füstöl, szép az alapjárata
6./ a gép mint az őrült megy - óra szerint majdnem kétszázat bír - lehetséges ez nem megfelelő kompresszió esetén,
7./ olajfogyás, vagy olajszint növekedés nem vehető észre - kb. 1500 km.
XJ900S Divihez nincs valakinek elfekvőben 4 darab szívócsonk? Az a 4 apróság ami a henger és a karbi között van, és a gumírozott részei természetesen csak külön nem cserélhetőek..
Nem lett a legszebb, de anno örök darabnak készült (33,7x3,6-os cső, az illesztések esztergált vállas gyűrűvel vannak összerakva és úgy körbe hegesztve, eltörni biztos, hogy nem fog, max. görbülhet. Azért javaslom, hogy ne teszteld sokszor, jobban szeret az a motor a kerekein támaszkodni... Az SV-re ezzel szemben már csak két kis fülecskét csináltam 3/4-es csőből a tank / hűtő védelmére, de már az is bizonyított (felszerelést követő 2. napon...), mikor egy paraszt pár hete letolatta a parkolóban a járda mellé tett, az oldalára letámasztott motoromat úgy, hogy a másik oldalára borult, (fel a 20cm-es járdára) aztán persze el is hajtott az állatja, mire odaértem... De visszagondolva mindketten így jártunk a legjobban, én megúsztam egy felfüggesztettet ő meg egy intenzívet...
hali!
büszke lehetsz a bukókeretedre! tegnap ez a moci volt az oktatóanyag. nem csak azért, mert a többiben sokkal nagyobb kárt lehetett tenni egy ledöntéssel, hanem ezt simán megtartotta a keret minden gond nélkül. és ezt előtte szemléltettem is, mert párszor eldőlt a tanfolyamon. szerencsére tökre álló helyzetben, így csak lényegében legördült a tartóra, aztán már mehettem is tovább. persze miután felállítóttuk. de hasznos volt a tréning. a végén már meg is tudtam csinálni a szinte állóhelyzetben lévő szlalomot.
nem volt semmi az oktatónk. azt, hogy egy kézzel is megcsinálta a lóhere alakzatú pályát, az csak egy dolog, de hogy bal kézzel...!
Sajnos van! Csak valszeg szétszedés után már kihagyják. Az enyém még nem volt megbontva, mind a 4 alatt volt - valamennyi. A Yamahánál rendeltem, ott is rajta volt a mikrofilmen és rendelhető is, 3800Ft a garnitúra. Nem papír, valami más anyag, lehet, hogy valami klingerit szerű. Sajnos az enyém már el volt égve, nem tudom, mi lehetett. Ha megjön, lefotózom és megmutatom.
Ja. Muszaly valamit kitalalni ha hetente 2-3 hasonlo feladattal vagyunk ellatva, plusz az ido penz es nincs ido sokat szarakodni. Meg harcolni, mert elfaradunk.
Nem tudom, megyek-e, elég nehezen akar összeállni a vas. Most töltés gondom is akadt, azt is orvosolni kell... Mellette még megvannak a korábbiak is, sorban állás van a szerelőnél.
Egy hete ott mentem el mellettetek pár km-rel, de siettem, nem volt időm beköszönni sem. Szabásra mentem. /nem ruha, ez a falu neve/
Ha addig rendbe jön a zongorám, lehet, hogy meglátogatlak Titeket!
Vicces amit leirok de ez egy jo modszer: kezi furesz ami lemezbol van olyan 50 centi hosszu es a fogo resznel kb 20 centi. Vagy valami hasonlo nagyon vekony acel lemez. Ha van ebbol ketto akkor egyet a szivocsonkra masikat a legszuro haz csonkjaira illesztve a ket lemez kozi a karbisor becsusztathato viszonylag konnyen es mikor a helyen van akkor csak kihuzod a ket lemezt. Masik hogy a gumicsonkokat melegitheted holegfuvoval plusz en szoktam vekonyan savmentes zsirt is kenni a csonkok illeszkedo feluletere ezaltal konnyen becsuszik a karbisor ill a legszuro gumicsonkok.
Ja, ha valakinek van tuti módszere, hogyan lehet könnyen leszedni a karbisort és vissza, megköszönnék egy rövid leírást! Milyen sorrendben, mit kell leszedni, kilazítani. Merthogy a csonkokat előbb fel kell tennem, mert a karbitól már nem lehet meghúzni a csavarjait! Úgy már viszont kínlódás bepajszerolni a karbit! Már egyszer csináltam, előre fázom a gyakorlattól. Akkor a levegő gumicsonkokat dugtam vissza a dobozába, így viszonylag könnyen helyére került a karbi, de sz...pás volt a gumikat visszahúzni és fel a helyükre. Ha van itt szerelő, elárulhatná a titkot, ígérem, nem adom továb
Délután volt egy kis barkácsolás. A múltkor észrevettem, hogy a szívócsonk tömítés néhol hiányos. Ma leszedtem a karbisort, a csonkokat, hát elég gyalázatos kép fogadott! Kedd-szerdán érkezik az új tömítés. Ezzel se lesz gond egy darabig...
Tegnap elhoztam a motordokitól a vasat.Mef volt a karbi pucolás és szinkronizálás, de hidegen még mindig nem egyenletes az alapjárat, időnként enyhén visszadurrog. Szerinte a kompresszió hiánya miatt van ez, de .... leírom az általam tapasztaltakat:
1./ csak hidegen egyenetlen az alapjárat, amint eléri az üzemi hőfokot, mint egy Doxa,
2./ a hidegindító kihúzva nem áll meg, visszamegy eredeti helyére,
3./ a hidegindító szárára rá van (rá lenne) fogatva valami egyéb kihúzható alkatrész (nem tudom mi) de azt nem húzza ki, mert nincs meghúzva a csavar, és gőzöm sincs milyen állásban kellene a szívató karjához rögzítenem,
4./ hidegen a jobb kipufogó enyhén füstöl, de szerintem nem kékesen,
5./ melegen pöccre indul, nem füstöl, szép az alapjárata
6./ a gép mint az őrült megy - óra szerint majdnem kétszázat bír - lehetséges ez nem megfelelő kompresszió esetén,
7./ olajfogyás, vagy olajszint növekedés nem vehető észre - kb. 1500 km.
Szóval.... szerintetek mi lehet a gond?
Én tőlük vettem a 600-ashoz.
Bontottba csak öreg repedezett van.
Náluk a legolcsóbb. 1600 ft-ért bárhol ott van másnapra.
link
XJ900S Divihez nincs valakinek elfekvőben 4 darab szívócsonk? Az a 4 apróság ami a henger és a karbi között van, és a gumírozott részei természetesen csak külön nem cserélhetőek..
Nem lett a legszebb, de anno örök darabnak készült (33,7x3,6-os cső, az illesztések esztergált vállas gyűrűvel vannak összerakva és úgy körbe hegesztve, eltörni biztos, hogy nem fog, max. görbülhet. Azért javaslom, hogy ne teszteld sokszor, jobban szeret az a motor a kerekein támaszkodni... Az SV-re ezzel szemben már csak két kis fülecskét csináltam 3/4-es csőből a tank / hűtő védelmére, de már az is bizonyított (felszerelést követő 2. napon...), mikor egy paraszt pár hete letolatta a parkolóban a járda mellé tett, az oldalára letámasztott motoromat úgy, hogy a másik oldalára borult, (fel a 20cm-es járdára) aztán persze el is hajtott az állatja, mire odaértem... De visszagondolva mindketten így jártunk a legjobban, én megúsztam egy felfüggesztettet ő meg egy intenzívet...
Tett már fel valaki kormány magasítót? Elég hosszúak a bowdenek kábelek gyárilag?
köszi
büszke lehetsz a bukókeretedre! tegnap ez a moci volt az oktatóanyag. nem csak azért, mert a többiben sokkal nagyobb kárt lehetett tenni egy ledöntéssel, hanem ezt simán megtartotta a keret minden gond nélkül. és ezt előtte szemléltettem is, mert párszor eldőlt a tanfolyamon. szerencsére tökre álló helyzetben, így csak lényegében legördült a tartóra, aztán már mehettem is tovább. persze miután felállítóttuk. de hasznos volt a tréning. a végén már meg is tudtam csinálni a szinte állóhelyzetben lévő szlalomot.
nem volt semmi az oktatónk. azt, hogy egy kézzel is megcsinálta a lóhere alakzatú pályát, az csak egy dolog, de hogy bal kézzel...!
Most nézem, honnan írsz, nem semmi életutad lehetett a képek alapján. Sok mindent megéltél...
Szeretnék feleannyit tudni a motorszerelésről, mint Te
Köszi az ötletet, egyszerű de nagyszerű találmány!
Nem tudom, megyek-e, elég nehezen akar összeállni a vas. Most töltés gondom is akadt, azt is orvosolni kell... Mellette még megvannak a korábbiak is, sorban állás van a szerelőnél.
Egy hete ott mentem el mellettetek pár km-rel, de siettem, nem volt időm beköszönni sem. Szabásra mentem. /nem ruha, ez a falu neve/
Ha addig rendbe jön a zongorám, lehet, hogy meglátogatlak Titeket!
Xj talira jössz ugye?
Ma 15 óra körül én integettem a Barbakán tér Kodály körforgalom után a kék SV-ről (legközelebb már felismersz ), Ti merre indultatok motorozni?