Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kösz, majd meglesem alaposabban, mert most is ott kerestem először, de nem vettem észre...
Toneres, a blokk alján, a kipuff gyűjtő két középső beömlője között is van egy leeresztő csavar, én inkább azt használtam mindig. Asszem 19-es vagy 22-es dugókulcs volt oda a legjobb.
Ennek tükrében alapból kapd le a karburátorsort, majd tisztítás közben nézd meg az összes karburátor membránt. A súberek tetején lévő gumikról van szó. Ha lyukasak, repedtek akkor csere van, az gáz mert drága. Ragasztani meg kókányság, legalábbis nem tudok olyan módszerről ami működött...
Szerintem sokat kap ,érdemes szerelőhöz vinni és mindjárt 1 szinkront is csináltatni rá.
Indítsd be a motort, óvatosan féktisztítóval kezd befújni a karburátor környékét és figyeld a reakciókat. Ha valahol falsot szív, akkor fel fog pörögni, vagy le fog esni a fordulatszám.
Falsot szív valószínűleg.
Ma végre volt egy kis időm a gépre. Mivel még nincs helyem a garázsban, egy ismi udvarán parkol, vasárnap óta nem is láttam. Meg tudtam nézni közelebbről, ülést, idomokat levettem, milyen csupaszon, mi hol található. Egyúttal lecseréltem az olajat a motorban, a kardánban. A motorolaj leeresztőhöz tök jól hozzá lehetne férni, ha nem lenne ott a szűrőház. A szűrőházat tök könnyen le lehetne szedni, ha nem lenne ott két kipufogókönyök. Így aztán volt szentségelés :) Másodjára már könnyebb lesz...
Tényleg vadi új gyertyák vannak benne!
A légszűrőm viszont ezer éve nem volt cserélve, sürgősen be kell szereznem, gyalázatos. Levegővel jól átfújkáltam, legalább ennyit megtettem hirtelen. Délután átmocizok Zalaegerszegre, ki kell használni a jó időt, be kell járatni az olajokat :)
Volt egy kis időm, így jobban a mélyére hatoltam a mocinak. Íme a tapasztalatok:
- légszűrőház nem volt rendesen a helyén, két torkon nem is volt rajt a gumi átvezető,
- légszűrő szinte új,
- alapjárat 1500 körüli, kicsit ingadozó, időnkén visszadurrog, de alig hallhatóan,
-gázadás után időnként nem áll be az alapjárat, "fennakad" olyan 2500-1800-as fordulaton,
- iszonytatóan erős, csípős szaga van a kipufogó gáznak (nem zárt térben),
- valami csörög a blokkban, de amikor a kuplungot behúzom, elhallgat,
- 4500-as fordulat felett egy "magasabb" hangú csörgés jelenik meg,
- menetben nem nagyon akaródzik neki húzni. Ma még egy Ford Fusion is legyorsított.

Röviden most ennyi :-)
Tartsd a gázt pár másodpercig egy konkrét fordulatszámon, mondjuk 2500. Hogy viselkedik ? Alapjárat milyen ?
Ez egy BR4-es 1992-es évjáratú. Nem durrog vissza, csak "lehörög". mellesleg egy csöppet füstöl, de annyira kicsit, hogy nem igazán tudom megmondani kékesen-e vagy csak "simán".
Nem durrog egészen kicsiket néha ? Milyen az alapjárat ? Milyen XJ ez ?
szerintem a karburátor környékén kellene keresni az okot, lehet, hogy túl sok benzint kap. Vannak itt elég tapasztaltak is, lehet ők jobban tudják majd
Tudna valaki segíteni? Mitől van az, hogy hidegen erőteljesebb gázadásnál nemhogy felpörögne a motor, hanem fulladozni kezd. Melegen amikor 4,5 ezerről akarok erőteljesen gyorsítani, szinte csak hörög, és úgy gyorsul, mint egy álomkóros csiga. Ha fokozatosan húzom a gázt, ilyen jelenséget nem észlelek.
Szia ! Úgy néz ki én megyek utassal, ha nem lesz borzasztóan esős idő ! Üdv.
Egyik társunk facebookos kérésére írom le ide is, amit ott ma megosztottam.
Divi 600
A fenti linken tök véletlenül megtaláltam ma a volt motoromat, amiről az alábbiakat írják: " szeretett motorunk. Megkímélt, jó műszaki állapotban van, garázsban tartott..," - A profilomba van róla egy 2010-es kép, na ott még igazak voltak a fentiek, most rossz így látni a képeken. Elvileg oktatómotornak vették meg tőlem majdnem 56000km-rel, úgyhogy a mostani futásteljesítménye számomra elég hihetetlen, az állapota pedig mintha csillaggarázsban állt volna 2010 óta, a nap is jól szétszívta szegényt. A doboztartó és a villamerevítő amiket csináltam rá legalább megvannak még rajta
Anno új első gumival (most is az van rajta csak kopottnak tűnik, gondolom a beletett 1000km-től...) - új láncszettel-fékbetétekkel, felújított első telóval stb. adtam el egy ennél jobb hátsó gumival 350-ért, mostani állapotában ennyit közel se mernék kérni érte így a képek alapján...
Nem akarom a tulaj üzletét rontani, csak rosszul esik így látni a gépet "megkíméltként hirdetve" illetve nem szeretném, ha valaki innen megvenné és esetleg rosszul járna.

Bozontos, Botanikus - szép időt, ha holnap mentek!
Mi pénteken kerülünk a balcsi felé egyet.
Sziasztok. Megy valaki Hartára?
Köszönöm ,meg érdeklődöm akkor a bontókat is !
Ujjat mondjuk innen!
http://nagyvas.hu/motoralkatre...

Én bontottat néznék tudtommal az FZS, FZ sorozatra is ezeket szerelték. Újszerű a betét nem kell cserélni, de kell egy kis idő mire bekopik, ne vizsga előtt csináld.
Sziasztok, érdeklődni szeretnék 98-as xj600n-re kellene nekem hátsó féktárcsa. Kérdésem az lenne ,hogy hol tudom beszerezni,milyen árban jutok hozzá és még annyi,hogy kötelező e hozzá új fékbetétet is venni akkor ?

Előre is köszi,Langbein Milán
Szia!

Köszi, már megoldódott.
kriszxj által javasolt szakál metál-ban csináltak korrekt áron nagyobb átmérőjű lapkából 29-est.
A csere is könnyen sikerült. Egyszerűbb volt mint amire számítottam.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Köszönöm!
10W-50-es ajánlok, márka mindegy. 2.7 liter kell bele ha cseréled az olajszűrőt is. Magyar nyelvű javítási könyv nincs. Német de inkább angol.
Szöcske!
A vendéglátás szuper volt!
A vörös bor kiváló...
Köszönöm!
Kis segedelem kellene Milyen olajat érdemes a gépbe tenni, és mennyi fér bele olajcserénél?

Tudna valaki segíteni, hol találok letölthető magyar nyelvű használati kézikönyvet?