Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!
Én sem találtam olcsón lapkákat, így mivel a szelepülék beverődése miatt általában csökken a hézag, a kivett lapkákból egy gépműhelyben 1-200 Ft-ért leköszörültettem a megfelelő vastagságúra. (Bp.-en, Kamaraerdőben)
Másik megoldásként katalógusból kerestem ki vmi Toyota 1.3-as kocsi szeleplapkáit, aminek darabja 600 Ft volt. De ha nem is találsz pont ekkora átmérőjűt, nagyobb tuti van,amiből szintén le tud venni egy ügyes esztergályos. :-)
Egy-egy lapkát 420-500 Ft közt biztosan találsz, pl. itt
http://www.nagyvas.hu/motoralk...
Jók az ötleteid, de egy léghűtéses gépből honnan a viharba kerül víz az olajba a hengerfej alól?
Biztos hogy viz kerül az olajba,emulzio keletkezik,leggyakrabban a hengerfejtömités a hibás,rossz esetben hengerfejrepedés.
Budapest
Hova valósi vagy?
Köszi, ez a része tiszta, csak gondoltam mielőtt szétszedem a motort kiderítem hol lehet kapni lapkát. A gondom az, hogy nem találtam hozzá sehol hézagoló lapkát. Yamaha márkakereskedésben lehet rendelni, de ott 3950 Ft darabja. Azt egy kicsit soknak találtam. A kérdésem csak az lenne, hogy hol lehet normális áron ilyet kapni?
Nekem mellette azért még beleficcent az ősszel több mint 3000 kilométer is, hosszabb távokon,de annyi önuralmam meg nincs hogy hétköznap BKV-zzak ha itt van a motor is... kerülővel meg nem fogok oskolába járni, mert a végén még be se megyek
Skacok!

Ilyen rövid távra miért kell egy négyhengeres 900-as motort használni?
Erre való a Simson, Babetta, stb.
A kicsapódó kondenzvíztől krémesedik az olaj, ha soha nem melegítitek fel üzemi hőfokra, akkor csak szarabb lesz...
Ráadásul még a drága kipufogórendszer is idő előtt " lerohad" a gépről!
Megéri?
Én most ugyan ezt a távolságot ugyanigy csinálom. De van egy másik 900as divi a munkahelyem és azon is megfigyeltem, pont ilyen,...
Nem tudom mitől lehet, nem értek hozzá. Ősszel viszont napi rendszerességgel 7 kilométert ingáztam a motorral irányonként, ez pedig 2 hidegindítást és sokszor egy melegindítást is jelentett 14-15 kilométerre, ezeket a problémákat pedig nem tapasztaltam.
Sziasztok,

olaj témában lenne egy kérdésem.
Yamaha XJ 900s 1997 motoromba az olaj párásodik a kémlelő ablaknál. Fehér szinben. De az olajbetöltő kupak aljára is lecsapódik. Az olaj, olajszűrő új. Olvastam már utána, hogy egyik ok lehet az is, hogy rövid úton használom és nem tud bemelegeni eléggé. (8km). Másik hogy viz került az olajba valahogyan és az csapódik le.
Lehet hogy ehhez kapcsolódik, de a kartergáz vissza vezető cső is tele volt fehér trutyival.

Köszönöm
Kobra
Szia!

Azért ez nem ilyen egyszerű, mint ahogy írod. Először is ki kell mérned az összes szelepnél a hézagokat, melyek a következő érték közt kell legyenek:
Szívó: 0,11- 0,15 mm
Kipufogó: 0,16 - 0,20 mm

Ha valahol eltérés van, azt szépen felírod, hogy mekkora! Utána kiveszed a lapkát a szelep alól, letörlöd róla az olajat és a hátoldalán lávő számot leolvasod. Ezek után a service manuálban megadott táblázatban kikeresed a megfelelő lapkaméretet, amivel a gyári értéket be lehet állítani. Ha ilyened nincs, akkor lehet rendelni a Net-en.
Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon. 1,5 éve van egy XJ900F-em. Eddig csak olvasgattam a fórumot, de most a segítségetekre lenne szükségem. Szelephézag állítás előtt állok. Ha jól tudom 29 mm-es hézagoló lapkával lehet beállítani a hézagot. Eddig csak nagyon drágán találtam ilyet. Van valami ötletetek honnan lehetne beszerezni?
Rémlett, hogy az egyik jobb, a másik bal menetes, csak nem voltam biztos benne.

TDM tükörnek utánanézek.

Köszi a segítséget!
A Yamaháknak 10-es száú tükre van, trükk a dologban, hogy ez egyik jobbos a másik bal menetes.
Jó pár tükröt kipróbáltam, de nem igazán voltak jók.
Ha használhatót keresel maradj a TDM-s tükörnél.
Értem, az a helyzet, hogy kinéztem már a tükröt amit rendelni akarok, csak nem tudom, hogy milyen méretben rendeljem. Ezért vagyok gondban.
Ok, követem.
Nyáron lesz! Figyeld a forumot.
Időhiány az nálam is van. XJ fórumos találkozót szoktatok szervezni?
Hello én itt vagyok a szomszédba csak idöhiányos vagyook de egyszer hátha összefutunk a környéken
éretem nincs de nekem és még egy valakinek itt tuti (nem emléxem kinek ) TDM 900 as tükrünk van jobb szebb nem rezeg be és pont passzol rá
csak ajálani tudom
Ezeket a képeket elnézve én elhiszem a km-t, nagyon szép motor!
Sziasztok.
Szeretnék csatlakozni a fórumhoz. Két hete vettem egy XJ900-ast, 2004-es évjárat, szép állapotban van a motor. Az órájában 23000 km-er van, ami szerintem egy ilyen motornál egy kicsit hihetetlen, nem is fűzök nagy reményeket hozzá, hogy nincs tekergetve. Az előéletéről szinte semmit sem tudok, mivel Hódmezővásárhelyen vettem egy kereskedésből. 2012-ben kivonták a forgalomból, én helyeztettem újra forgalomba. Az eredetiségvizsgán annyi derült ki, hogy a Budapesti Készenléti Rendőrség haszánlta, és a hátulja megsérült. Ezidáig mindössze 100 km-t sikerült beletekerni, de teljesítette az elvárásaimat, kényelmes két személyre is, és a motorja is elég erős egy két személyes + csomagos túrához. Előtte évekig egy 750-es Shadow-al motoroztam, ez a motor fényévekkel jobb tőle.
Van a fórumon Zalaegerszeg környéki XJ tulaj? Összefuthatnánk egy kávéra, esetleg gurulhatnánk egyet hétvégén.
Hali!

Meg tudja mondani valaki, hogy a visszapillantonak mekkora a menete, jobbos balos? Akarok rendelni tukroket, de motor kozeleben csak jovo hetvegen leszek es nem tudom addig lemerni.

Koszi