Valós volt, apró jelekből azért az aki ért hozzá észreveszi, hogy most valamiben 60 van vagy közel a duplája. Főleg hogy kintről volt, kint meg nem szórakoznak ilyenekkel, nagy általánosságban de ez inkább a magyarok sajátossága, kint "elmegy" kevéssel meg sokkal is - nekem ez személyes és sajnálatos tapasztalatom.
Ha a kilométer állás valós! Volt már ismeretségi körömbe 40 000km -es motor, ami megbontva a hiba és egyéb jelekből ítélve inkább 140000 km-es volt. Én 83000 km-rel adtam el az enyémet, azóta se láttam ilyen futás teljesítményű 600-as Divit hirdetve.
Nekem a kipufogó oldali vezérműtengely csapágykopása miatt adott a szelepre nyomásnál kopogó hangot az egyes hengernél. A fordulatszámugrásodat nagy valószínűsáéggel a kuplung kopása okozza vagy túl feszes a kuplung bovdened és nem tud teljesen összezárni a kuplungod.
Igen, mielőtt ugrás előtt van a feszítő jelentősen zörgősebb a motor alapjáraton, sőt miután nálam átugrott a zörej is szinte teljes egészében eltűnt!
Én anno 57 ezerrel vettem az XJ-t és 62 ezer körül nézettem rá, akkor volt a feszítő a felénél. Ezek alapján 60-nál sokkal többet elmehet akár szerintem a gyárival, mert nem hiszem hogy 57-nél már cserélhették volna - mert akkor meg 60 x ezernél nem lehetett volna a felénél kizárásos alapon.
nos A tegnapi kör 175km-es eredménye egy mosásra váró motor és megközelítőleg 60-90 db rovarmaradvány a sisakon. 1 rámelőzés és 1 elémfordulás sikeres megúszása.
A laza vezérműlánc elég csunya zajokat produkál. De majd ha ugrik egy fogat a feszítő az egész megszűnik. De attól függetlenül érdemes megnézni, hogy a feszítő hol tart . Kb 50-60 ezer között lehet cserés a vezérmű lánc. A csúszó kuplung az úgy csinálja, hogy húzod neki a gázt nagyobb fordulaton például 4.ben, de csak a fordulat nő észrevehetően a sebesség meg nem igen.
Miféle kopogó hangot adott? Az XJ alapból is kicsit zajosan jár másoknál is, de nekem is mostanában mintha kicsit furább hangja lenne kis fordulaton, első körben szelephézagot akarom ellenőrizni, illetve megnézni, hogy mennyire feszes a vezérműlánc, lehet az okozza, vagy csak az alap szokásos zaj és én érzem másabbnak, mint eddig volt.
Egy másik dolog: az mitől lehet, hogy ha nagy gázon gyorsítok kis sebességi fokozatban, akkor kb. 7000nél a motor ránt egyet és a fordulatszám hirtelen megugrik kicsit és úgy gyorsít tovább, a kuplung csúszhat meg vagy mitől lehet?
Szintén kellemes Húsvétot kívánok mindenkinek!
Szerencsére egy vezérműtengely csapágycserével megszünt a kopogó zörejem. El sem jutottam odáig,hogy komolyabban is összehasonlítsam a két tengelyt. :)
Szia Bandi!
Nekem is egyformának tünt a két vez.tengely,bár nem néztem meg alaposan.
Pontos mérések alapján (bütykök magassága-vastagsága,rögzítési helyek),talán megér egy próbát,de nem véletlenül jelölik meg ezeket.
htomi! Igen, alaposabb megtekintésnél megtaláltam ezt a külömbséget, viszont ezen kívül szemre egyformának tűnnek. Ezért jött a kérdés, hogy szükség esetén ha, csak egy szívó oldali vezérműtengelyem, van azt betehetem-e a kipufogó helyett is?
eros69! Lehet jól gondolod. Az enyém is német piacos, ezért volt fojtva de a forgalmiba most 61 ló van írva és még így is, hogy a súbertűket letettem legalulra viszi a 180-at.
Hello! De mondjuk kíváncsi lennék rá, hogy miért is ilyen, és később miért hagyták ezt el. Arra gondoltam, hogy a német és angol piacra készültek 50 Le változatok, hogy talán az enyém is ilyen, de a forgalmiban 62Le van, tehát elvileg nem. Köszi a válaszokat!
Én anno 57 ezerrel vettem az XJ-t és 62 ezer körül nézettem rá, akkor volt a feszítő a felénél. Ezek alapján 60-nál sokkal többet elmehet akár szerintem a gyárival, mert nem hiszem hogy 57-nél már cserélhették volna - mert akkor meg 60 x ezernél nem lehetett volna a felénél kizárásos alapon.
Egy másik dolog: az mitől lehet, hogy ha nagy gázon gyorsítok kis sebességi fokozatban, akkor kb. 7000nél a motor ránt egyet és a fordulatszám hirtelen megugrik kicsit és úgy gyorsít tovább, a kuplung csúszhat meg vagy mitől lehet?
Szerencsére egy vezérműtengely csapágycserével megszünt a kopogó zörejem. El sem jutottam odáig,hogy komolyabban is összehasonlítsam a két tengelyt. :)
Nekem is egyformának tünt a két vez.tengely,bár nem néztem meg alaposan.
Pontos mérések alapján (bütykök magassága-vastagsága,rögzítési helyek),talán megér egy próbát,de nem véletlenül jelölik meg ezeket.
lánckerékhez közelebbi oldalon.
http://egrus.uw.hu/
Xj 600-hoz szeretnék kipufogót.
Kihez, hova tudok fordulni ez ügyben?
Köszi!