Sziasztok!
Olyan problémám adódott, hogy lemerült az akkumulátor a motoromban. A furcsa persze nem ez, hanem, hogy egyik hétről a másikra történt. Ezelőtt 9 nappal motoroztam (nem is keveset, legalább 20km-t), úgy hogy előtte több mint egy hónapot állt a motor, és akkor mégsem merült le az akksi. Továbbá furcsának találtam azt is, hogy még ma sikerült beindítani a motort, aztán lefulladt (hidegen eljátsza néha) és aztán újra be tudtam indítani, de megint megállt, harmadjára már egyáltalán nem forgatta be az önindító, csak a reléje kattant, következő próbálkozásra már azt sem tudta behúzni, semmit se csinált, a műszerfalon az üres visszajelzője is csak pislákolt, 7-8V feszültség volt benne. Mitől lehetséges ez szerintetek? Egyrészről, hogy eddig tökéletesen működő akku (1-1,5 hónap alatt sem merült le) meghalt ilyen hirtelen, és hogy kétszer még tökéletesen betekeri a motort, aztán semmi? A motor garázsban van, még télen sem megy 10fok alá a hőmérséklet, ezért nem is szoktam kivenni az akksit. Attól tartok, hogy valami zárlat van a rendszerben, emiatt merül le az akksi, lehetséges ez szerintetek? Vagy töltésgondja lenne és nem töltené rendesen vissza, emiatt merült le ilyen hamar? Most megpróbálom még feltölteni, ha nem akkor vennem kell újat, de nem akarok azzal is így járni, de legalább okosabb leszek, mert azt legalább megtudom majd vele mérni, hogy mekkora feszültségen tölt a motor, meg hogy az lemerül-e.
Továbbá furcsa volt, hogy autóról bebikázva beindítottam a motort, járt is szépen, de még 10 perc járatás után is, ha levettem a bikázó kábelt egyből leállt a motor, nem töltött annyit, hogy tudjon gyújtani tovább, ez nem lehet töltéshibának a jele?
A sok kérdés mellé még egy utolsó: ki milyen akksit használ, ami jó ár/érték arányú? Vmi megbízható, olcsó webshopot tudtok?
Köszi előre is, ha valaki bármilyen építőt tud hozzátenni.
Üdv mindenkinek.
Érdeklődnék, valaki tudja-e, hogy a régi xj900(31A) szelephézagját mennyire lapkázzam? Eddig még nem találtam sehol hozzá szerelési könyvet, ill. adatot, csak a 600 -hoz.
És még egy kérdés: A vezérlés jel jól gondolom,a vezérmű tengelyek végén a két jobb oldalsó bak tetején lévő furaton benézve található meg?
Előre is köszi.
Sziasztok! Érdeklődnék,tuna segíteni valaki,hogy a karbi membránt szakadás esetén lehet e javítani,vagy új kell?miben befolyásolja a motort?és hol érdemes venni,nem eget verő árért?
Köszi a segítséget előre is!
tegnap megkukkoltam ezeket az oktató videókat. tanulságos, csak az angol hallás utáni megértésével van gondom. de majd többször megnézve meg is értem az ehte ángélus szöveget.
sőt, lassan ki is tudom a gyakorlatban próbálni, ha végre nem esik és melegebb lesz pár fokkal. addig meg elméletben képzem magamat.
Hello hasonló kérdésekbe nagy segítség ifj. Petró Lajos Motorozás mesterfokon című könyve
vagy van egy hasonló netes változat http://www.motorozzesszel.hu/#...
kanyarodás,fékezés gázadás és sok egyéb hasznos dolog csak ajánlani tudom
Én sem tervezem, hogy versenyezni kezdek, de azt is mondták már sokan, hogy egy vezetéstechnikai tréning során az ember olyasmikre is rádöbbenhet, amire a korábbi évek-évtizedek alatt nem is gondolt. Én még az évtizedek előtt állok, kevés (motoros) évvel a hátam mögött, ezért is megyek el egy tréningre, ártani nem árthat, ha pedig használ, miért ne?
Sziasztok!
Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy hol kaphatnék olyan gumiba ágyazott anyát, ami a tank melletti nyúlványon az idomcsavart tartja. Jobban sajnos nem tudom körülírni.
Üdv.
Valóban jó a cikk és e szerint Dipshit leirása a helyes,a videók is jók voltak de ezeken én nem ezt láttam.Ha jó idö lesz egymagamban ki fogom próbálni,bár ahogy a cikkben is irják ez az ösztöneink elleni eröszak és nekem már nemigen fog menni.Ha valaki most kezdi lehet hogy beválik,de ahogy a cikkben irják csak biztos körülmények közt gyakoroljunk.A rutin az új dolgok tanulása közben hátrány is lehet,bár nem is tevezem hogy versenyzö legyek,jó lesz igy is .üdv joci.
örülök, hogy ilyen beszélgetést sikerült indítanom a tapasztalatlansággal. de hogy finomítsak és összefoglaljam az olvasotakat, az az ellenkormányzás más, mint ez az ellenkormányzás. szerintem ugyanaz a fogalom kétféle használata miatt van a félreértés. ki kellene valami más fogalmat találni rá. pl fordított kormányzás.
vagyis, ha megcsúszik a hátsó kerék, akkor ellenkormányzással tudom egyenesbe hozni, ugyanúgy, mint az autóknál. csak ott driftelésnek hívják és nagyon menőnek érzi magát az ember a szakadt bömbivel a csajok előtt.
de ha kanyarodni akarok (éljen a wikipédia cikk), akkor az ellenkormányzást észre sem veszem, mert pici mozdulat és amúgy is ösztönből jön, mint a bicajozásnál. pedig ott sem mondta el senki, hogy miért is kell bedönteni a drótszamarat, ha ezerrel rongyolok le a lejtőn és kanyarodok. nem is figyeltem soha, hogy ellenkormányzok. de majd gyakorlok és figyelek.
a vaslovas oldalon is minden évben mennek a pályanapokra tanulni még azok is, akik már vagy húsz éve űzik az ipart. (a jó pap meg a holtig tanulás)
Nos már értem de,ha balra kanyarodsz és lenyomod a kormány bal oldalát akkor az kőzelebb kerül hozzád és nem el,viszont a jobb oldal távolabb tehát valóban eltávolodik,mondjuk a térdedet véve alapul.Szerintem olvasd ujra az egészet és megérted hogy félreérthetó volt az első tanácsod.Jó éjt mindenkinek,joci.
Teljesen igazad van minden téren ,tanulni mindig jó főleg ha nem a saját kárunkon és sosem késő .bár a kialakult eszmecsere szerintem csak egy helytelen fogalmazás következménye.üdv mindenkinek,joci
Elnyomni/tolni lehet, mivel a kormányt előre-hátra lehet fordítani, nem le-föl. Az hogy ilyenkor valójában lenyomás történik az annak köszönthető, hogy az eltolás hatására elkezd lefeküdni a motor. De a kormányt akkor is eltolod magadtól, nem lefelé nyomod.
Nos megnéztem egy két videót a kormány lenyomásának a technikájáról és igy már értem is dolgot.Tehát nem elnyomom a kormányt magamtól hanem lenyomom ,,Balra kanyarodáskor a kormány bal végét lenyomom,jobbra kanyarodáskor pedig a jobb végét nyomom le.A pontos fogalmazás fontos ,föleg ha tanácsokat adunk.üdv joci
Menj el egy vezetés technikai oktatásra, tudnak ott olyanokat mondani,hogy nem is gondolnád, hogy úgy is lehet motorozni. Sőt sok dolgot csak úgy tudsz megoldani. Nekem is tudtak újat mondani 30 év után. Saját magadtól rájönni dolgokra nagyon nehézkes és hosszú, esetleg fájdalmas dolog
Hát tavaly kikerültem egy balra kanyarodó autóst a hagyományos technikámmal és még a járdára való felfutás előtt meg is tudtam állni bár a derekam megrándult a mutatvány közben.Hiába a kornak vannak hátrányai is.Nekem még sosem ért le a lábtartóm se,bár ez nem zavar és mindig utassal motorozok lehet hogy ezért is vagyok kissé visszafogottabb.Majd az idei találkozón megnézem a technikát és tanulni mindig hajlandó vagyok bár a hagyományos technika eddig nekem bevált.üdv joci.
Kormányvég lenyomását én is használom a kanyarban , ha érzem kevéssé dőltem be és mivel nem merek jobban de be kell venni a kanyart akkor lenyomom a kormány végét és megyek tovább. Amit Dipshit ír az tényleg jó, és működik.
Nem harap. Viszont enélkül a technika nélkül esélyed sincs egy hirtelen eléd kerülő akadályt kikerülni. Nem tudom miért félsz tőle ennyire. De ha ennyire parázol, akkor gurulj ki egy tök egyenes forgalommentes útra, és ott pöckölgesd finoman a kormányvégeket.
Egyébként nem a bátrak motoroznak sokáig, hanem akik mindvégig fejlesztik a tudások. Nem egy nálad idősebb emberrel motoroztam társaságban, folyamatosan "határon" (ami nem igaz.. de a lábtartók leértek, és majrécsík se volt) kanyargós hegyi utakon.. ők se bátrak voltak, csak kamatoztatták a tudásuk. Egyikőjüktől se láttam megingást, vagy bizonytalanságot, elszélesített ívet, vagy elszúrt féktávot.. pedig nem szoktunk lassan menni ilyen szakaszokon.
Olyan problémám adódott, hogy lemerült az akkumulátor a motoromban. A furcsa persze nem ez, hanem, hogy egyik hétről a másikra történt. Ezelőtt 9 nappal motoroztam (nem is keveset, legalább 20km-t), úgy hogy előtte több mint egy hónapot állt a motor, és akkor mégsem merült le az akksi. Továbbá furcsának találtam azt is, hogy még ma sikerült beindítani a motort, aztán lefulladt (hidegen eljátsza néha) és aztán újra be tudtam indítani, de megint megállt, harmadjára már egyáltalán nem forgatta be az önindító, csak a reléje kattant, következő próbálkozásra már azt sem tudta behúzni, semmit se csinált, a műszerfalon az üres visszajelzője is csak pislákolt, 7-8V feszültség volt benne. Mitől lehetséges ez szerintetek? Egyrészről, hogy eddig tökéletesen működő akku (1-1,5 hónap alatt sem merült le) meghalt ilyen hirtelen, és hogy kétszer még tökéletesen betekeri a motort, aztán semmi? A motor garázsban van, még télen sem megy 10fok alá a hőmérséklet, ezért nem is szoktam kivenni az akksit. Attól tartok, hogy valami zárlat van a rendszerben, emiatt merül le az akksi, lehetséges ez szerintetek? Vagy töltésgondja lenne és nem töltené rendesen vissza, emiatt merült le ilyen hamar? Most megpróbálom még feltölteni, ha nem akkor vennem kell újat, de nem akarok azzal is így járni, de legalább okosabb leszek, mert azt legalább megtudom majd vele mérni, hogy mekkora feszültségen tölt a motor, meg hogy az lemerül-e.
Továbbá furcsa volt, hogy autóról bebikázva beindítottam a motort, járt is szépen, de még 10 perc járatás után is, ha levettem a bikázó kábelt egyből leállt a motor, nem töltött annyit, hogy tudjon gyújtani tovább, ez nem lehet töltéshibának a jele?
A sok kérdés mellé még egy utolsó: ki milyen akksit használ, ami jó ár/érték arányú? Vmi megbízható, olcsó webshopot tudtok?
Köszi előre is, ha valaki bármilyen építőt tud hozzátenni.
Érdeklődnék, valaki tudja-e, hogy a régi xj900(31A) szelephézagját mennyire lapkázzam? Eddig még nem találtam sehol hozzá szerelési könyvet, ill. adatot, csak a 600 -hoz.
És még egy kérdés: A vezérlés jel jól gondolom,a vezérmű tengelyek végén a két jobb oldalsó bak tetején lévő furaton benézve található meg?
Előre is köszi.
Sajnos csere,egy srác hirdet az alkatrészek között elfogatható áron.
Köszi a segítséget előre is!
sőt, lassan ki is tudom a gyakorlatban próbálni, ha végre nem esik és melegebb lesz pár fokkal. addig meg elméletben képzem magamat.
vagy van egy hasonló netes változat
http://www.motorozzesszel.hu/#...
kanyarodás,fékezés gázadás és sok egyéb hasznos dolog csak ajánlani tudom
Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy hol kaphatnék olyan gumiba ágyazott anyát, ami a tank melletti nyúlványon az idomcsavart tartja. Jobban sajnos nem tudom körülírni.
Üdv.
Kanyarodás
vagyis, ha megcsúszik a hátsó kerék, akkor ellenkormányzással tudom egyenesbe hozni, ugyanúgy, mint az autóknál. csak ott driftelésnek hívják és nagyon menőnek érzi magát az ember a szakadt bömbivel a csajok előtt.
de ha kanyarodni akarok (éljen a wikipédia cikk), akkor az ellenkormányzást észre sem veszem, mert pici mozdulat és amúgy is ösztönből jön, mint a bicajozásnál. pedig ott sem mondta el senki, hogy miért is kell bedönteni a drótszamarat, ha ezerrel rongyolok le a lejtőn és kanyarodok. nem is figyeltem soha, hogy ellenkormányzok. de majd gyakorlok és figyelek.
a vaslovas oldalon is minden évben mennek a pályanapokra tanulni még azok is, akik már vagy húsz éve űzik az ipart. (a jó pap meg a holtig tanulás)
Egyébként nem a bátrak motoroznak sokáig, hanem akik mindvégig fejlesztik a tudások. Nem egy nálad idősebb emberrel motoroztam társaságban, folyamatosan "határon" (ami nem igaz.. de a lábtartók leértek, és majrécsík se volt) kanyargós hegyi utakon.. ők se bátrak voltak, csak kamatoztatták a tudásuk. Egyikőjüktől se láttam megingást, vagy bizonytalanságot, elszélesített ívet, vagy elszúrt féktávot.. pedig nem szoktunk lassan menni ilyen szakaszokon.