Hát lehet hogy csak túl félős vagyok de nem fogom kipróbálni,tegnap volt a hiradóban egy srác lehet hogy ezt próbálta és örülhet hogy csak a kezét,lábát törte.Ha müködik is ez a technika az csak haladóknak és bátraknak való viszont én csak szolid és megfontolt tanácsokat ,és motorozást müvelek ,higgyétek el ebben is van élvezet,és már 54 éves vagyok,a ,,Bátrak is lesznek ennyi?üdv.joci
Szerencsére elég sokan készítettek már az ellenkormányzásos technikáról videót. Van választék bőséggel a youtubeon, bár sokkal egyszerűbb saját motoron kipróbálni, mert pofonegyszerű történet.
Az ellenkormányzás persze egy létező technika ami megcsúszás esetén segit a bajban.Magam is éltem vele a 35 éves vezetési gyakorlatom alatt de hogy egy fiatalnak ezt ajánlanám mint a kanyarodás alapszabályát az túlzás,persze én nem vagyok versenyzó és nem is hiszek el mindent egy cikk alapján,lehet hogy ezért élek még mindig.üdv.
Ha még nem próbáltad, próbáld meg. Ha elnyomod magadtól a bal kormányvéget akkor bizony balra fog kanyarodni a motor, ha pedig erőszakosan csinálod akkor hipp-hopp le is lehet dönteni. Ez az ellenkormányzásos technika.
Hát azért ezt megnézném,persze ha a motor elfektetéséről irsz akkor persze igaz lehet.Nagy felelősség tanácsokat adni ifjabb társainknak de balra kanyarodáskor a kormány bal felét huzzuk és jobb felét toljuk és ha lehet nem fékezünk,inkább gyorsitunk.Bedőléssel igen jol irányitható a gép viszont a guminyomás igen fontos tényezö.Ha alacsony ,nehezen dönthető és irányitható a gépezet,ha magas tul könnyen megcsuszik.üdv joci
valami ilyenre gondoltam, mert amikor csak testből és kormánnyal akatram kikerülni a gödröt (még szerencse, hogy nem volt nagy), akkor igencsak egyenesen akart tovább menni. van még mit tanulnom a friss jogsival.
de ha összejön, akkor márciusban lesz itt egy tréning, arra benevezek.
Tudatos hátsófék kezelést, és kormányvég nyomdosást követel meg. Csak úgy törzsből nem igazán lehet iránytani.
Ha balra akarsz kanyarodni akkor a baloldali kormányvéget nyomd el magadtól, jó határozottan, és már le is feküdt a motor erre hátsófékkel rásegítve pedig csak még jobb lesz a manőver.
ezekra a megfelelő technikákra kíváncsi lennék, mielőtt nekiugrok dobogókőnek.
azt már tapasztaltam, hogy egy kis kátyút is hirtelenjében nem is olyan könnyű kikerülni, mert a moci csak egyenesen akar menni. jó, belátom, nem közöltem vele az út elején, hogy mit is akarok, mik a szabályok. de lassan-lassan én leszek a főnök.
A nehézkesség inkább a 18-as kerekeknek lehetett felróható. A Divit majdhogynem biciklis könnyedséggel lehet terelgetni kanyargós utakon is, csak tudni kell mikor melyik technikával lehet beterelni a kanyarba.
Jajj már, az FJ-m 260 Kg szárazon, és az sem nehéz egyáltalán. Csak felállítani ha eldőlök vele a velencei fűben...
Az igazság az hogy a súlypont lehet a kulcsa a dolognak, mert az FJ 16 collon gurul, a 900 Divi meg gondolom 17-es ugye ? Mindegy, szemre a Divinek sokkal feljebb van a súlypontja. Ez komoly gond volt nekem a 900F-nél is, nem volt egyszerű szerpentinezni vele...
1. Tank & Luftfilter runter
2. Ansaugstutzen lösen. Nach belieben Vergaser abbauen (war mir zu umständlich. Ich hab drumrumgebaut Wink)
3. Vergaser abnehmen um die Ansaugstutzen zu tauschen.
4. Ansaugstutzen tauschen
5. Die schwarzen Deckel (in Fahrtrichtung vorn) entfernen
6. Vorsichtig Membran entfernen (passt blos auf, die sind sch***teuer)
7. Nadel aus der Membran nehmen
8. Blättchen oben ander Nadel von 3 auf 2 setzen
9. Nadel wieder rein
10. Membran wieder drauf
11. Alles wieder zusammenbauen und Gas geben.
Wichtig ist, dass bei der Entdrosslung auf 45 kw die Nadel auf der 3. Kerbe bleiben muss. Nur bei der Umstellung auf 37 kw ist das Umsetzen der Nadel wichtig. Wenn ihr das nicht tut, passieren dann Sachen wie extrem unruhiger Leerlauf und definitiv keine 37 kw Leistung (!). Erfahrungswerte!
Also, ich wünsche allen viel Spaß beim basteln und hoffe, ich konnte vielleicht bissl weiter helfen.
Nochmals vielen Dank an alle für Ihre Unterstützung. Sonst würde ich noch immer mit irgendwas zwischen 20 kw und 37 kw rumfahren ;)
Mit is jelenthet az alsó bejegyzés :-)
Üdvözleteim,rég írtam ide,de szoktam figyelni a témát,mindig épp ami érdekel rá is keresek,most fojtás ügyben érdeklődöm tőletek,tudom van itt sok minden róla..ez én gépem papíron 25kw,de már úgy lett behozva németből 2éve hogy vitte az óra szerinti majdnem 180at ami gps szerint jó indulattal 170km/h hátsó dobozzal röpke 75 kg.mat,és azt gondolom ez kb. 50 lóerős változat,amúgy "98as a gép.Megnéztem a légbeömlőt a légszűrő és karbi közt, ami elvileg jó,nincs szűkítve,és nincs a membrán mögött sem műanyag korong,illetve fel is tudom teljesen tolni a fekete vákum dugattyút ,a torok is teljesen kinyit pillangó szelepeknél,találgatós ötleteim vannak továbbiakra,persze én se a csutkagázos vezetés mellett vagyok, de gyorsításkor nagyobb fokozatokban jól jöhet a plussz lóerő,ha fúvókát kellene cserélnem le is tennék róla,hisz én takarékosan is szeretek járni, 100 ig ill. alatta átlag fogyasztásban 4.2 vel el járok (1x újonnan szokás kedvéért előszőr csak lassan mentem kb 80 körül Szlovákba meg vissza: 3.8 lett a fogyi,de pályán 130 körül közelíti a 6 ot is,az is lehet hogy a schuber tűt is átkellene tenni dúsítóbb állásba..német oldalakon keresgéltem majd teszek fel képet és videó linket ehhez fűződően,jobbára azért hát ha vki ért németül és megtud osztani használható gondolatot is..elég hosszú lett vajon kinek lesz kedve olvasni :-) Széles, érdes ,kis forgalmú, madárdalos, napfényes ,miniszoknyás, hárs illatos jó utat ..
Örülök, hogy rendben odaért a gép! Én se bírtam magammal, nekem is muszáj volt mennem ma egy kört ami nagyon jól esett, bár 60km elég volt ahhoz, hogy a kezem azért fázzon a végére. Még szoknom kell a gépet, holnap kipróbáljuk két személlyel is
hali! eddig is olvasgattam a fórumot, csak még nem volt miről írnom. de ma megjött Dév és mentem is vele egy fél órácskát. nagyon lefagyott az orrom. annyira még nincs itt a tavasz, de ki kellett próbálnom. este kimentem letakarni, asszony meg keresett. erre a lányom benyögte, hogy az új szerelmemnél vagyok. ha már valentin nap van. féltékeny is lett a nejem.
Sziasztok!
Valaki nem találkozott mostanában XJ600-as bontással? Konkrétan a hátul középen lévő kis idomra lenne szükségem (1995). Ha esetleg valaki belebotlik egybe, akkor megoszthatná velem. Köszi előre is.
Szóval a mostani motorom se kis darab, de kb 40 kg-mal nehezebb a nagy Divi. 239kg a szárazsúlya, ehez jön aztán az olaj, benzin. A 600 S 193 kg, a Tádém 198
Inkább az csoda hogy enélkül még élsz
de ha összejön, akkor márciusban lesz itt egy tréning, arra benevezek.
Ha balra akarsz kanyarodni akkor a baloldali kormányvéget nyomd el magadtól, jó határozottan, és már le is feküdt a motor erre hátsófékkel rásegítve pedig csak még jobb lesz a manőver.
azt már tapasztaltam, hogy egy kis kátyút is hirtelenjében nem is olyan könnyű kikerülni, mert a moci csak egyenesen akar menni. jó, belátom, nem közöltem vele az út elején, hogy mit is akarok, mik a szabályok. de lassan-lassan én leszek a főnök.
Az igazság az hogy a súlypont lehet a kulcsa a dolognak, mert az FJ 16 collon gurul, a 900 Divi meg gondolom 17-es ugye ? Mindegy, szemre a Divinek sokkal feljebb van a súlypontja. Ez komoly gond volt nekem a 900F-nél is, nem volt egyszerű szerpentinezni vele...
1. Tank & Luftfilter runter
2. Ansaugstutzen lösen. Nach belieben Vergaser abbauen (war mir zu umständlich. Ich hab drumrumgebaut Wink)
3. Vergaser abnehmen um die Ansaugstutzen zu tauschen.
4. Ansaugstutzen tauschen
5. Die schwarzen Deckel (in Fahrtrichtung vorn) entfernen
6. Vorsichtig Membran entfernen (passt blos auf, die sind sch***teuer)
7. Nadel aus der Membran nehmen
8. Blättchen oben ander Nadel von 3 auf 2 setzen
9. Nadel wieder rein
10. Membran wieder drauf
11. Alles wieder zusammenbauen und Gas geben.
Wichtig ist, dass bei der Entdrosslung auf 45 kw die Nadel auf der 3. Kerbe bleiben muss. Nur bei der Umstellung auf 37 kw ist das Umsetzen der Nadel wichtig. Wenn ihr das nicht tut, passieren dann Sachen wie extrem unruhiger Leerlauf und definitiv keine 37 kw Leistung (!). Erfahrungswerte!
Also, ich wünsche allen viel Spaß beim basteln und hoffe, ich konnte vielleicht bissl weiter helfen.
Nochmals vielen Dank an alle für Ihre Unterstützung. Sonst würde ich noch immer mit irgendwas zwischen 20 kw und 37 kw rumfahren ;)
Mit is jelenthet az alsó bejegyzés :-)
Örülök, hogy rendben odaért a gép! Én se bírtam magammal, nekem is muszáj volt mennem ma egy kört ami nagyon jól esett, bár 60km elég volt ahhoz, hogy a kezem azért fázzon a végére. Még szoknom kell a gépet, holnap kipróbáljuk két személlyel is
Valaki nem találkozott mostanában XJ600-as bontással? Konkrétan a hátul középen lévő kis idomra lenne szükségem (1995). Ha esetleg valaki belebotlik egybe, akkor megoszthatná velem. Köszi előre is.