Így van. Nekem mindegy ki mit használ, de a szélesebb nyilván kicsit nagyobb felületen is fut, illetve szimplán jobbnak érzem. Több ezer km-t mentem ezzel is azzal is, ha megint cserések lesznek akkor ugyanígy a szélesebbek mellett teszem majd le a voksom.
Nekem elől hátul is 10-10-el szélesebb gumik vannak fent (140/120), és mind kanyarbiztonság, mind fékezésben érzem előnyét, bár ebben biztosan közre játszik az is, hogy újak a gumik, szemben a használtakkal, amelyek gyári méretűek voltak (130/110)
A felni által engedett maximális szélességnél nagyobb gumi felrakásából adódó gondok nyilván nem egyenesfutásnál jelentkeznek, hanem kanyarodásnál és a motor döntésénél.
Nem véletlenül találják ki ezeket a méreteket, ennyi erővel egy MZ felnire is feltehetnénk 180-as gumit, felmenni még lehet felmenne, de a mivel a gumi nem megfelelő szélességen van a felnire illesztve ezért a gyárilag kitalált keresztmetszetet nem tudja felvenni, és a motor döntésénél és kanyarodásnál nem lesz biztonságos.
Gurulni gurul a motor, csak nem biztonságos.
Én a szélesebb gumi kérdést felnicserével oldom meg a sajátomon.
Egyenes futásban egyrészt biztosabbnak érzem, másrészt a széles gumi robogó esetén nekem kimondottan jobb volt murvás - homokos úton, már ha arra vitt a sors. Nekem a keskeny gumis motorokkal pl. több bajom akadt rossz állapotú utakon, ott igenis számít a 130-as gumi pl. yamaha bws-nél nem olyan nagy butaság az szerintem, legalábbis mentem olyan úton 16-os kerekű keskeny scarabeo-val meg 130-as méretű robogóval és a szélesebb gumi sokkal jobb volt ilyen körülmények között.
Cáfolom az előttem szólót! Gyári méretű gumijaim voltak. A Metzellerrel szitált mindig egy kicsit elengedett kormánynál, még a Dunlop sem volt az igazi . Bridgeston BT 45-nél nyugodtan elengedhettem a kormányt, mindegy volt neki, hogy csomaggal vagy utassal vagy anélkül, ment egyenesen rezzenéstelenül . Az egyenes futásért nem a gumi méret a felelős. A széles gumikat eleinte a növekvő teljesítmény miatt kezdték a motorokra rakni, később dizájn jelleggel egyre szélesebbet ,de nem mindig volt jobb mint a keskenyebb. Erős tulzások is vannak néha. 50 -es motoron is van már 130-as gumi. Minek? Az 5-7 LE-nek? Ez is dizájn.
Cáfolom az előttem szóltakat. Én magam cseréltem elől-hátul is 10-el szélesebbre a gumikat és nekem pl. jobb lett, az úttartásán sokat javított érzésem szerint. Ez nem csak a gumi érdeme de ha 90-nél elengedem a kormányt akkor is csont egyenesen megy, és nekem bizalom keltőbb is mint a gyári keskeny virsli gumik. Én ajánlom mindenkinek, a 10-el szélesebb előre és hátra is simán befér, hátra még a 20-al is.
Köszönöm a segítséget, nekem is az volt az érzésem, hogy nem feltétlenül jó rá a 160-as gumi, inkább keresek rá 140-est. Már csak azon dilemmázok, hogy elöl hagyjam e a 120-ast.
A 2,5" és 3,5" valószínűleg a gyári felnik.
Ezeket 110-es és 130-as gumival szerelték gyárilag, a hátsóra max. 140-est lehet feltenni, szélesebbet nem. A 160-as biztos nem jó rá, a gumis aki feltette lehetett volna kicsit lelkiismeretesebb, jobb helyeken fel sem teszik rá a nem ráillő abroncsot. Ne tegyél rá újra 160-ast, inkább a gyári 130-as vagy 140-es lesz neked a nyerő.
Minek? Gumistopicba beírod a keresőbe hogy mondjuk 3,5 col... aztán jönnek a témában az okos hozzászólások. Én is ez alapján írtam, hogy nem okés a 3,5 col széles felnin a 160-as gumi
Az első 2,5" a hátsó 3,5". Azt pedig, amit írtok, hogy romlik a széles gumiktól a motor irányíthatósága, nem tudom, mivel nincs viszonyítási alapom, lévén ez az első nagy motorom.
Én úgy tudom, hogy a 160as gumi a gyári felnire nem megy rá. Valószínű, hogy egy fzr felni van alatta, vagy egy más kompatibilis darab. A felnin megnézed a szélességét és az alapján válogathatsz gumit
Nekem inkább fordított problémám van. Mégpedig, hogy a motoromat 160/60 ZR 18-as hátsó és 120/70 ZR 17-es első gumikkal vettem, és most nem tudom, hogy a felni amin ezek a gumik rajta vannak, erre a motorra valók e, tehát vehetek e gyári méretű gumikat tavaszra, vagy ilyeneket kell újra rátennem.
Szia!
Látványosan szélesebb gumit a motorodra csak felnicserével tudsz tenni. Sokan leírták már itt, hogy a gyári felniméretre rátett szélesebb gumi geomertiájának (keresztmetszetének) megváltozása miatt a motor irányíthatósága sokat romlik. Ha szélesebb gumit szeretnél mint amit a gyári felnid enged akkor ki kell nézned egy olyan felnit ami bepasszol a régi helyére, ill. érdemes megmérni hogy mekkora a max szélesség ami befér.
Megoldható az a lényeg, csak sokat kell keresgélni utána.
Én is végigjártam ezt az xj600-al.
Két, új! jó minőségű gumi alapból is sokat számít.. Michelin Pilot activ pl biztos van ebben a méretben, nekem a GS-en anno nagyon tetszett. (azon is ekkora gumik voltak.. 90/90-18 meg 4.00-18)
Értem. :)
Gondoltam, úgy stabilabb lenne, mint a vékony gumikkal(ilyen gumik vannak egy 250-es ETZ-n is, és az azért jóval gyengébb, de még oda is kevésnek éreztem annó, stabilabb volt szélesebb gumival)
Semmi értelme nincs szélesebbet tenni rá. 18-as kerék.. máshogy viselkedik így nem is kell olyan szélesnek lennie mintha 17-es lenne.
Sarkos meg egyszerű példa, de ott vannak az országúti biciklik az ujjnyi széles gumikkal, mégis nem egyszer látni (Tour de France, Giro..Vuelta közvetítésen), hogy gyorsabban tudnak kanyarodni mint a már lapon lévő közvetítői és biztosító nagy túramotorok. Az is a nagyobb átmérőből adódik... geometria az egész
Nem véletlenül találják ki ezeket a méreteket, ennyi erővel egy MZ felnire is feltehetnénk 180-as gumit, felmenni még lehet felmenne, de a mivel a gumi nem megfelelő szélességen van a felnire illesztve ezért a gyárilag kitalált keresztmetszetet nem tudja felvenni, és a motor döntésénél és kanyarodásnál nem lesz biztonságos.
Gurulni gurul a motor, csak nem biztonságos.
Én a szélesebb gumi kérdést felnicserével oldom meg a sajátomon.
Ezeket 110-es és 130-as gumival szerelték gyárilag, a hátsóra max. 140-est lehet feltenni, szélesebbet nem. A 160-as biztos nem jó rá, a gumis aki feltette lehetett volna kicsit lelkiismeretesebb, jobb helyeken fel sem teszik rá a nem ráillő abroncsot. Ne tegyél rá újra 160-ast, inkább a gyári 130-as vagy 140-es lesz neked a nyerő.
Látványosan szélesebb gumit a motorodra csak felnicserével tudsz tenni. Sokan leírták már itt, hogy a gyári felniméretre rátett szélesebb gumi geomertiájának (keresztmetszetének) megváltozása miatt a motor irányíthatósága sokat romlik. Ha szélesebb gumit szeretnél mint amit a gyári felnid enged akkor ki kell nézned egy olyan felnit ami bepasszol a régi helyére, ill. érdemes megmérni hogy mekkora a max szélesség ami befér.
Megoldható az a lényeg, csak sokat kell keresgélni utána.
Én is végigjártam ezt az xj600-al.
Gondoltam, úgy stabilabb lenne, mint a vékony gumikkal(ilyen gumik vannak egy 250-es ETZ-n is, és az azért jóval gyengébb, de még oda is kevésnek éreztem annó, stabilabb volt szélesebb gumival)
Sarkos meg egyszerű példa, de ott vannak az országúti biciklik az ujjnyi széles gumikkal, mégis nem egyszer látni (Tour de France, Giro..Vuelta közvetítésen), hogy gyorsabban tudnak kanyarodni mint a már lapon lévő közvetítői és biztosító nagy túramotorok. Az is a nagyobb átmérőből adódik... geometria az egész
Tettem fel Yamaha xj 600 as dekli tömitést csak kikell nyomtatni 0,4mm
A4 es papirra. Én is igycsináltam olyan lett mint a gyári.