Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sugó motor ,üsd be a keresőbe ,sok sikert!
Sziasztok! Ősszel volt egy defektem az Diversionom és kiderült hogy a menesztő gumik nagyon rossz állapotban vannak és nem szeretnék tavasszal ezekkel a gumikkal elindulni. Eddig nem találtam se használtat se újat esetleg valakinek nincs elfekvőben vagy esetleg egy bontó címe ahol próbálkozhatnék.Előre is köszönöm.
Valakinek nincs véletlenül xj600n-hez való kormány rögzítő bilincse?
Boccs, nem akartam agyoncsapni a fórumot :-)
Még egy utolsó hozzászólás a használt gépek vásárlásához:
3-400 000 Ft-ért nem várhatunk tökéletes és új gépet, szerintem az XJ600-as jó ár-érték arányú és elég egyszerű ahhoz, hogy viszonylag olcsón szerelhető legyen (óra állását nem érdemes nézni). Ennek ellenére, ha nem ért hozzá az ember, ill. nincs szerszáma, műhelye akkor simán belecsúszhat még 100-150 000 Ft költségbe. Sok sikert a vásárláshoz én nem bántam meg, hogy ezt választottam....
Azért jó ha nem olyan messzire megy az ember!
Hazaviszem a motorkerekeket, aztán 2-3 ezerért átgumizzák az itteni 30-40€/ kerékkel szemben, meg azért ha van pár szerszám otthon sok mindent meg lehet csinálni, de mint említtem, sok az irigy, pár hete nyomtak fel a házfelügyelöségnél, hogy a mélygarázsban szerelek!
A fönökömet ugyanúgy felnyomta szomszédja,mert a kelleténél többször ejtette le a villáskulcsot a saját garázsában. Persze ez nem német vagy nyugati Habitus, otthon is vannak ilyen temetöszökevények, akik kripta csendre vágynak. De most már nagyon elkanyarodtunk!
Meg tudom erősíteni ezt. Dániában kb 1000€ fizetek évente biztosításra (B10 ben voltam otthon). Nagyon sok embernek nincs autója (ja regisztrációs díj 82% :-) ), inkább tömegközlekednek, bringáznak és bérelnek autót, ha szükséges...
Pár ízelítő a költségekből:
defekt bringán: 10 €
bringa gumi csere (külső belső): 100 €
felnire szerelt téligumi felrakása autóra: 40-80 €
rendőrségi fotók: na erről inkább ne is beszéljünk
Suzuki GSX 750 ca 25 ekm volt benne , mindkét elsö tárcsa minimum alatt volt...a tulaj csak a városban használta, mert Èrden lakott...

Rendelkezem 2003 óta egy GSX 1400-el. 86 ekm van benne. Most vettem egy 85-ös GSX 1100-et 82 e km van benne, elötte vettem egy hónappla egy GSXR 1100-et 92-es 15 e mérfölddel. Évekig javítgattam a barátok , haverok öreg vasait, veteránoztam egyetemista koromban...
Vettem már pár motort magamnak és másnak is. Nem mondom, hogy nem lehet megvezetni, de elég korán kell ahhoz felkellni. Ellentétben veled én nem állitom hogy meg tudom két alkatrészböl mondani, hogy nem 30-at futott, de tudom azt ha mondjuk nincsenek meg a kulcsok, akkor ebay-en 30-40 €-ért veszek egy zárszettet, és kicserélem. Vagy 50 €-ért vettek egy komplett kereket gumival, mert olcsobb volt mint kicserélni a gumit, azt tárcsástól berakták. Ettöl még a Motor mindig jobb állapotnak örvend mint bármelyik Magyar társa.
A németeknél sok Motor kint szabad ég alatt parkol, nem mindenkinek van 50-60€-ja havonta egy garázshelyre, ami akár több km -re is lehet a lakhelytöl. Télre szokták bevinni, valami bérelhetö helyre. Az ilyen viszonyok is nyomot hagynak egy gyújtáskapcsolón, ha már azt nézted ki magadnak.
Teljesen parttalan vitának tartom pár kis kép alapján küzdeni, hogy 30 vagy mennyi van benne.
Ha valamiben van fantázia azt meg kell venni annyiért hogy mindenki jól járjon. A 82 ezer km-t futott gsx 1100-böl döl az olaj mindenhol, lerohadt a kipuja, minden fül letörve a müanyag burkolatokról, hiányzik a láncvédö, a kislánckerék megette a kihajtó tengely bordáit, meg a menet is el van baszva, a müanyag stekkerek eltörve, szétrohadva, porlasztó membránok elöregedve... de 2 évig gyártották összesen! A kiírt ár feléért hoztam el. 40€ért kaptam bontott váltót, 100€-ért kicserélem a blokk összes tömítését, kap új vez láncot, 150€-ért vettem egy másik kupirendszert, pár hét munka , és sokkal jobb állapotban lesz azoknál, amik a piacon vannak 3 x annyiért kevesebb km-rel, és még sehol nem leszek a ráforditott költségekkel...Ha valaki viszont nem konyít hozzá akkor inkább müszakilag nézze körbe rendesen, és ne optikailag.
Egyetértek, km állást (pár kivételtől eltekintve) sosem fogjuk biztosan tudni egy használt motor esetében, ha az állapot jó + ár/érték arány jó, akkor meg lehet venni. Az enyém 12 éves volt amikor megvettem (Japán belpiacos 600-as) és állítólag 32000 volt benne. Nem tudom mi igaz ebből, de komoly gondom eddig nem volt vele...
Pár éve külföldön élek és a motort otthon kellett hagynom, így csak amikor haza látogatok akkor tudok fordulni egy párat. Azóta kb 500 és 2000 km-t megyek évente.... (ezt utólag senki nem fogja elhinni nekem)
Te arra a gyújtáskapcsolóra és arra a féktárcsára ránézve elhiszed a 30 x ezret?
Már elnézést nem bunkóságból írom, de ha igen akkor te még nem láttál ennyi km-t futott nagymotort. Hangsúlyozom, enyémbe 77 van és az nem néz ki így. A korára való tekintetben meg ne is beszéljünk.
A km-óra állásos téma az örök, úgy látom.. Amikor én vettem az XJ-mert, akkor is úgy jött ki, hogy évi 3000km-es futásteljesítmény jött ki az óra állása szerint.. Sokat nem foglalkoztam vele, mert a motor szép volt, pöccre indult, a kuplunghangja, rezonanciája persze megvolt, de a váltó korához képest szépen járt, nem füstölt hidegen sem. A gumik 10-11 évesek voltak és nem voltak elkopva, szóval elég valószínű, hogy tényleg nem használták sokat.. Saját szemszögből sajnos én sem mentem az idén 2500km-nél többet a motorral, egyszerűen ennyire volt időm, ezért is mondom azt, hogy nem olyan hihetetlen dolog ez.. Valószínűleg, ha lenne pénzem új motorra, akkor sem motoroznék vele többet, és valószínűleg 10 évesen akkor is eladnám, 30ezer km-el.. Jóléti államokban ez meg is történik, az enyém Angliából jött be, sajnos ez a korrózió szempontjából látszik is rajta.. :)
Nagyon nem tudom megcáfolni vagy megerösiteni a leírtakat. Minimális tapasztalataim leírtam, nyilván vannak kivételek is böven.

Azt tudom csak mondani, hogy nekem otthon az GSX 1400 biztosítás 6000 HUF az itteni SR 500 as yamahának kb 80€, és vannak ennél nagyobb aránytalanságok is. Ès azért 4 x annyit itt Sem lehet keresni...
Nagyon nem akarok off-olni, de lakás vagy ház vásárlás is kb 30 + év eladosodást jelentene. A fejlettebb részeken 3000-8000 € egy m2 lakás vagy ház...
Persze az egészböl kintröl annyi látszik, hogy a "FIZETÈSEKHEZ KÈPEST" OLCSÒ a benzin, autó, elektronikai cikkek. De ezek mind csak felszines dolgok, ezekkel jóllakni nem lehet, meg lakni sem bennük...
Ezt a HSZ-t ha lehet elmentem a Jó élet címszó alatt.
Nem is azt mondtam hogy könnyebb összerakni.. de biztos nem nehezebb. Meg mondjuk itthon se a gyárimelós gyereke szokott 18 évesen nagymotorra pattani, valószínűnek tartom hogy kint se lehet sokkal másabb a fiatal motorosok társadalmi háttere..

A biztosítás.. Friss jogsival 18 évesen a GS biztosítás anno lett volna évi 40-50k között.. fater nevén ez az egész (nincs motorjogsija) megállt A0-ban is 10-ből.
A 900-at 23 éves koromban vettem, mivel előtte nem volt a nevemen semmi A0-ról indult ez is..de itt már nem sarcoltak mert 10 körül van ennek is a biztosítása (gondolom számít hogy már nem két napos a jogsim).
Azt gondoltam hogy a németeknél is hasonló rendszer lehet... de ha ott ugyan úgy büntetik az első járműves 30 évest mint a 20 évest akkor nem szóltam.
Értem István. Köszönöm a kiegészítést, így már hihetőbbek az ottani km. adatok.
Mindent lehet, de ha apuci nevén megy a biztosítás, akkor a kisgyerek soha nem lép előrébb a SF class-ban, és ha még baleset okoz apucié is vissza lesz dobva egy két bónuszfokozattal. Itt 3 évet kell eltölteni balesetmentesen egy bónuszban, hogy olcsóbb fokozatba kerül, meg több fokozat van mint otthon.

Hidd el hogy 1500-2000€ még itt is sok pénz. Mindenki azt felejti ki a nagy matekból, hogy ugyan "sokat"l lehet keresni "ÀTSZÀMOLVA", de mikor villany szereltetned kell, vagy asztalosmunkákat , vagy bármely mester órabérét kifizetni, ugye akkor az is sokat keres, 500-1000 € az albérlet, nem lehet illegálisan megjavítani semmit, meg téged is felnyomnak ha valami olyat csinálsz amit mesternek kéne, meg a kijelölt helyen, műhelyben. Többek között ezért favorizálják a németek a minőségi cuccokat, mert megfizethetetlen kategória a javítás, vagy csak alul képzett vendégmunkások bénáskodnak, és ezért is vigyáznak annyira a cuccaikra.
Hja az 1000€ biti az karcsú volt mert nekem lett volna ca 1200€ egy 2003 1.6-os fordra, de végül át tudtam hozni a 17 évemet igazolásokkal, így már csak kb a fele...
Apuci nevére nem lehet kint motort venni? Itthon se olcsó 18 évesen motor biztosíttatni (hülye is aki a nevére veszi ilyenkor..)

Kiköhögni kint 1500 eurot a jogsira egyáltalán nem tűnik nehezebbnek (innen nézve) mint itthon a 100-ast.
Egy másik fontos dolog. Az német motorosok átlagéletkora valamelyest magasabb a mint Magyarországon. Ez köszönhető annak hogy 1500-2000 € megcsinálni egy jogsit, utána a kezdő sofőrök ++ kategóriából indulnak biztosítás tekintetében ami simán eléri évi 1000 € határt. Ìgy addig nem nagyon ülnek semmire, semmibe, még ezt nincs miből kifizetni, nem úgy mint otthon, hogy minden 14-17 éves már mindenféle bontószökevény rendszám nélküli, biztosítás nélküli szarral huligánkodik az utakon, de egy gumiabroncsra nincs pénze...

Ugyanakkor sokan el vannak tévedve motorvásárláskor. Ugyan egyik másik példány valóban híres tartósságáról, de egyik gépet sem 15-20 évekre terveztek. A hosszabb futásteljesítmény záloga maga a motor temperamentuma. Egy békésebb 40-50 lovas fél literes 2 hengeres gép olyan gazdát fog találni magának, aki 80-110 között elballag a célpontokba, akárcsak egy semmirevaló 3 mázsás csopper esetében...viszont egy 600 sportgép ritkán fog nyugdíjas tulajdonosokkal bírni...

Én rommá szedtem 15 000 mérföldet futott motort is. mert ha kilométerek nem is, de öregedés foga nyomot hagy korrózió formájában, a porlasztó tömítései elporladnak, a műanyag alkatrészek megkeményednek, a csapágyak beázhatnak. A galériámban van róla pár kép meg szöveg, hogy mit kell csinálni, ha valóban teljes értékű öreg motort szeretnél...ezen munkálatokat el lehet kerülni, de a szopásokat nem.
Hidd el hogy azok igen valós adatok. Itt németben több motor is ál egy garázsban, és nem adják el a régit, ha vesznek egy másikat, mert nem kell a következő motor kezdőrészletéhez. Meg nem mindenki sutpertúrázó évi 10 ezer km -ekkel. Van hogy éveket állanak a gépek, mire aztán megunják kerülgetni, és ekkor dobják piacra. Tavaly megnéztem egy kis szériás XS 1100-es motort, 21 e km a 81-es gépben. Minden eredeti volt rajta...pár év tapasztalata után meg tudom mondani, hogy valós-e, vagy hogy eredeti e...Életem egyik nagy fogása lett volna, de ügyvéd meggondolta magát, és visszavonta eladási szándékát.

Nagy előnye a német piacnak, hogy csak TÜV-ös cuccok vannak a motorokba beépítve. Ha nincs típusbizonyítványa a plexinek, vagy fémfékcsőnek, gyári ajánlástól (nem csak méret hanem márka is) eltérő guminak, tükör index, stb, akkor nem kap műszakit, vagy a rendőr leveszi a rendszámot simán. Továbbá itt nem képzeli magát mindenki motorszerelőnek, így nem buherálják agyon a motorokat....és még sok más előnnyel bír a német piac. Egy dolgot nem szabad németeknél csinálni, török kereskedésből vásárolni.
Jobb szeretnél ilyen hirdetéseket látni?
Évi 15k... ami se nem sok se nem kevés, mégse merné megvenni a kutya sem.

Ez meg csak simán muris, hogy milyen kis őszinte állapotban van lefotózva, korához képest inkább kevés mint sok kilométerrel.
Értem. Köszönöm szépen a jó tanácsot.
Megmondom őszintén én abban a naív hitben voltam, hogy csak nálunk tekergetik gátlástalanul az órákat. Aztán ma belenéztem két nagy Német hirdetési portál kínálatába is és meglepve találtam, hogy valósnak tűnő kilométeradatokkal elvétve, csak újabb 6-8 éves gépek esetében lehet találkozni. Ami ennél több az általában kevesebb futással van meghirdetve. Átlágosan kedvelt a 25-50 ezer kilométeres óraállás húszéves gépek esetén.
Nekem nagyon az jött le, hogy az nagy Németországban is át akar mindenki mindenkit vágni.
Attól függetlenül ez a Sárga még lehet egy jó gép azt nem vitatom, nyilván látni, próbálni kellene.
Ha ez valóban németböl van, akkor az simán lehet valós futásteljesítmény. Már vettem pár öreg gépet itt, van ami 10 évvel még öregebb és abban is csak 29 ekm van. Vagy 92-es 1100 gixert 15 e mérfölddel vettem. Ha városban használták, márpedig miért ne egy ekkora motort, akkor nyilván rövidebb távokat mentek vele, többet fékeztek, stb. Itt németeknél is van hulladék, de még azok is magasan verik a Magyar átlagot. Ha ilyen öreg motorban gondolkozól, inkább egy külhonit vállalj be. Amúgy ezek olyan 500-800€ért szoktak itt menni, már aki el is akarja adni. Annyi van belöle mint Dunában a kavics!
Nekem 77 ezernél nem néz ki így a gyújtáskapcsoló, és az első féktárcsáról nem is beszélek akkor. Ebben lehet már egy 100-assal több van ha nem akarom tekergetéssel gyanúsítani.
Üdv!

XJ600 51j, 1988-as évjáratról van szó.
Mekkora a legnagyobb gumi ami rámegy?:)
Ugye gyárilag elől 90-es, hátul 110-es. Milyen mehetne rá előre és hátulra maximum?
Szerintem ez még akár jó is lehet. Pláne hogy ez névre írva 360..

Mérj majd féktárcsavastagságot, elöl-hátul.. abból lehet már okoskodni. Egyébként szépen egybe van kép alapján.