Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ugyanígy gondolom. Van aki ezeket meg se nézi, vagy egyszerűen nincs tisztában az árakkal, hogy majd mi mibe kerül. 2 új gumi 60, egy láncszett még 30, fékbetét előre-hátra 15, karbiszinkron meg esetleg egy haldokló akksi és bőven 100 felett vagy rögtön. És nem kell hogy rögtön cserések legyenek ezek, bőven elég ha határon vannak és rá 2 hónapra válik esedékessé.

Sajnos hamar megy a pénz ilyen a vásárlás pillanatában jelentéktelennek tűnő dolgokra is. Én is így voltam megvettem aztán gumi, lánckerékbakok, karbiszinkron aztán hopps ugrott 65 ezer.
annyira azért nem vennék mérget arra, hogy az ősszel leállított motort karbantartják tavasszal és így hirdetik tovább. inkább a piac nyomja fel, mert aki a napsütés előjöttével motorozni akar, az drágábban is megveszi. télen meg nem sokan ülnek fel egy próbakörre és viszik haza az ország másik végéből. de aki valóban el akarja adni, az vigye le annyira az árat, hogy el is vigyék. a fullos, bőrös roveremet is úgy tudtam két nap alatt eladni, hogy az átlag kivitel szintjén hirdettem meg. de mivel elment és nem kellett várnom egy évet a vevőre, így nem éreztem, hogy elbuktam volna az a 100ezer különbséget, amivel olcsóbban hírdettem. két nap múlva már megvolt a másik kocsi. vagyis aki a szezon végén tuttira el akarja adni, hogy tavasszal újat vehessen a megszerzett tőkével, az adja olcsóbban. aki meg úgy van vele, hogy "vagy elmegy, vagy nem", az felteszi az átlag árért. aki meg vissza akarja kapni még azt az összeget is, amit az évek alatt a javításra is ráköltött és nem enged belőle egy fillért se, az ne csodálkozzon, ha két év múlva is fent lesz a hirdetése. persze ez a saját véleményem.
Persze hogy van különbség az árakban... de szerintem ez az állapotot is tükrözi. Szezonon kívül (ebben az olcsó árkategóriában meg pláne) szezon végi lesz a kopóalkatrészek állapota is. Tavasz végén meg már jó eséllyel szezon kész állapotban vannak az eladó motorok.. ezért természetesen drágábbak is.

Egy kis gumi, egy kis lánc és fékbetét már ugrott is a 100k...
hali!
én tavaly néztem a használtmotoron az árakat. 300-520eft-ra és 400-650 cm3-re állítottam be a keresőt túra kategóriában. ebben az értékben nagyjából 150 darab moci volt januárban. általában 1998-2000, de akár 2002-es járgányok is voltak. áprilisra úgy nézett ki, hogy kb a fele volt a kínálat és ebben az árkategóriában inkább a 95-98 évjáratúak maradtak. szóval van különbség a szezonon kívüli és belüli árak között. télen 300-350 körül már voltak 98-as, 600-as divik.
Sziasztok!
Használ/használt valaki fokozatkijelzőt? Ha igen, milyet? Melyik fajtát lehet felszerelni az XJ600-ra? Van ebben a motorban diagnosztikai csatlakozó, vagy csak a váltókarról vezérelt univerzális a lehetőség?
Ott fel is váltok mindig. Csak kanyargós és nagyon forgalmas szituációkban nem (már ha gyorsan akarok menni)
Biztos bennem van a hiba, de engem zavar, ha országúton huzamosabb ideig nincs felváltva a motor. Valahogy olyan befejezetlenség érzésem lesz, zavar az is, hogy feleslegesen többet fogyaszt. Ki kéne gyógyulnom belőle, de egyenlőre nem sikerült, egyszerűen frusztrál, olyan érzés mint amikor a lagzin megálltam volna a levesnél. Szerpentinen nem zavar a kigyorsítások miatt , de országúton igen. Valószínűleg rossz beidegződés, de gondolom sokan vannak így. Valószínűleg a te motorod is jobban fogyasztana, ha felváltanál tartós országúti használatban.
Fél tank alatt szabad szemmel lehet látni ahogy esik a benzinszintmutató egy-egy komolyabb tempózás alatt. Nagyon meg is ijedtem amikor először láttam ezt még tavaly. De aztán elmentem a kútra, fullra tankoltam és végignéztem a mozit gyorsítva. 200 kilométer után ért a pirosba a szintjelző Az olyan 17,5-18 litert jelent.
Pajkosabban hajtva... hmm. 7000-7500as fordulatig leforgatom az összes fokozatot a gyorsítási szakaszban, majd beállok 6500-7000 fordulat közé 5.-ben amikor csak utazok. Valahol itt kezdődik a pajkosabb hajtás... de ennek a teteje az ott van hogy leginkább csak 3.-4ben van a motor..ugyan így nyomatékmaximumon tartva, viszont sok a kanyar és egyéb tényező, ami miatt sok a fékezés gyorsítás is. Na akkor 8 liter a fogyasztás. Egyébként 7 körül megáll ebben az élvezetes üzemmódban is.

Doboz nélkül nem szoktam használni a motort, és sokszor 3 doboz is rajta van.. biztos számít a fogyasztásnak de igazából nem érdekel ez ilyenkor úgysem .

Normálisan* hajtva, 110 körül 3 dobozzal 5,5-5,8 között eszik. * értsd, anyám szerint normálisan...

200 körül meg felette nem sűrűn szoktam járni, huzamosabban meg szinte soha, jobban szeretem a tartós 160-at, mert az még olyan vidáman szaladós és nem rettegek folyamatosan attól, hogy épp ki nem vesz majd észre időben.
A "pajkosabban hajtva" alatt mit értesz ?

120-130-as utazót tartva az enyém sosem evett 5 fölött, és sokat kellett vele 200 fölött menni hogy 6L fölé menjen a fogyasztása.
Annyi de annyi dolog befolyásolja a fogyasztást...
Vagy szimplán csak sokat kérnek értük, de amúgy igazad van az a másik véglet.
Itthon mindenki olcsón akar jót motort venni, és sajnos akinek sürgős eladni a többihez képest igazítja az árakat. Aki nem ért hozzá, vagy leutazik több 100 km-t csak ott derül ki számára a különbség számos esetben ha éppen kiderül.
Én is gondolkozóba estem a gépem eladásán bizonyos okok miatt, de árban akkor sem vagyok hajlandó versenyezni az alja kategóriával, akkor inkább marad, ha meg kapok érte annyit amennyit szeretnék akkor nehéz szívvel de vigyék.

Szerintem sincs amúgy különbség az árakban én ugyanannyit akarok érte télen is kapni mintha nyár lenne. Néha vannak alkalmi vételek mindenben na ott tényleg napok kérdése a dolog, de általában kereskedők vásárolják fel ezeket úgy hiszem.
Nem ! :) Már rég elment !
Szerintem felesleges törpölnöd a téli, tavaszi árakon maximumnál a kereskedőknél a külföldi papiros gépeknél lehet kb. 10% különbség.
Tapasztalatom az, hogy a jó ár-érték arányú gépek 1-2 héten belül megtalálják az új gazdáikat.
Elmulasztottam én is jó pár jó vételt azzal, hogy majd hétvégén megnézem, gondoltam, na szombatra elkeltek.
Általában hétvégén teszik fel az új hirdetéseket, hétfőn már lehet is telefonálni, ha érdekel.
Amit már hó napok óta hirdetnek ott valami nem stimmel.
Sziasztok ! Azt szeretném kérdezni, hogy vajon mi a tendencia a téli és tavaszi használt motor árak esetében ? Nyilván télen olcsóbban lehet motort venni, de a szezon kezdetén kb. mennyivel szoktak drágábbak lenni a vasak ?
Én láttam már.. 800-900 ezer forintért.
Én csak arra alapoztam az évjáratot, hogy hirdetésekben még nem olvastam 97-es nél fiatalabb eladó példányt.
vagy inkább 94-2004...
95-2003 közöttiek a 900-as Divik. De az utolsó évjáratosok azok még elég húzósak anyagilag.
Dupla tárcsafékes 600-as Divit vegyél. Örök darab, könnyen kezelhető, fenntartható. Igaz latymatag a futómüve, de megszokható. Fogyasztása inkább 5 liter felé van mint négy, nekem konkrétan 4.8-5 között evett. A 900-as szerintem egy nagy nehéz monstrum, igaz sosem ültem ilyenen. Azt hiszem a legfiatalabb is 1997-es kiadású. Előnye viszont a kardántengely.
a plusz 60-80 ezer máshova is elkel. hogy mennyit akarok menni, az a nejemtől is függ majd. eddig még nincs 1000km a kezemben, így fogalmam sincs, hogy mit bírok majd. remélem azért pár ezer km-t sikerül évente beleraknom. a tempóval akkor bajban leszek, mert már kinőttem a száguldozós korból. meg alapból nem akarom árván/özvegyen hagyni a családot. nem is beszélve arról, hogy az ország bevételeit sem akarom fölöslegesen növelni. szóval a 100 környéke pont megfelelő nekem. 170-et egyszer mentem a szlovákoknál az előző kocsival, de az is csak egy felgyorsítás erejéig, mert a beépített sebességfigyelő a jobb egyen nagyon visított.
azért akkor is ki kellene próbálnom egy nagyot is.
Nem tudom mennyit akarsz menni majd egy évben... saccra 6000 kilométerenként olyan 60-80 ezer forinttal kerülhet többe a 900-on ülni mint egy 600-ason. De itt is sok múlik azon hogyan használod, meg mit veszel rá, bele.

Arról nem is beszélve hogy a 80-110 közötti tartomány nem az erőssége a 900-nak, már ami a vibrációt illeti. Én pl ha egyedül motorozok ezért se nagyon megyek vele 140 alatt településen kívül. Ezt a motort erre a 140-170 közötti zónára lőtték be, ott a legkényelmesebb használni
A németeknél 6L az átlag
én is ilyesmire tippeltem. bár a hat liter másfélszer annyi, mint a 4. ez 100 km-ként plusz egy ezres.
tudom, de ennyivel többet is nyújthat. bár a 12 litert bekajáló voyagerem mellé nem hiányzik még egy nagy étvágyú.
Haha, jó vicc.

A 900-as, ha nem úgy van használva, mint amire akár egy GS500 is elég lenne, akkor 6,3-6,5 nagyátlagban a fogyasztása.. pajkosabban hajtva 7-8 közé is felkúszik.

Nekem csak pár alkalommal sikerült 5,5 környékére lemenni vele.. vmax 120.. utazó 100-110. De ehhez nem kell 900-as motor.
a 600-ra általában 4 alatti/ körüli fogyasztás írnak. ennyivel beéri a 900 is?