Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor semmi gáz, már csak meg kell nézni, hogy tényleg az lóg és akkor csere, ha viszont más adja a hangot akkor hamar derítsd ki mert a szöghajtás már nem lehet annyira olcsó.
A kardán előnyei, és még csak el sem esel, ha elszakad
Ebayen ahogy néztem nem olyan drágák. Olcsóbbak mint egy láncszett
Lehet, hogy miután visszatetted a tankot megtört a benzincső....ez szokott előfordulni.
A keresztnek mielőtt szétesik jellegzetes hangja van, amikor már a kattogás fázis van többnyire késő, lehet hogy időben megfogtad, amúgy talán fel lehet újíttatni, meg kéne nézetni kardánossal tud-e ilyen kicsi keresztet szerezni?
Szasztok! Segítséget kérnék! Egy Xj 550-es mocim van,amelyen karburátor szinkronizálást hajtottam végre a jól bevált csöves megoldással,már szépen,egyenletesen jár,csak az a bajom erőtlenebb lett,100km/h-nál elfogy,ami a szinkronizálást követően jelentkezett! Lehet több levegőt kellene adnom?A porlasztók szívócsonkja felett van egy pici sűljeztett csavar,ami nekem 2,5 fordúlatnyira van nyitva,gondolom ez a levegő csavarja?!Ha valaki jártasabb ebben jelezze!Köszönöm előre is!
Igazából a dalnak tuti az istenhátamögött lesz vége.
Na.. Amennyire tudtam hátrahúztam a keresztnél lévő gumi porvédőt. Amennyit láttam a dologból, úgy álló mint forgó helyzetben úgy gondolom hogy ezzel a résszel nem lehet gond..és talán nem is a kardán adja a hangot hanem lehet hogy talán a váltó. De nem értek hozzá.. majd novemberben elviszem akkor csak emiatt szervizbe, hogy járják körül a dolgot.. inkább megcsináltatom hamarabb, minthogy majd egyszer az istenhátamögött legyen vége a dalnak.
Bár ahogy nézem... ha már baja van, legyen ez Mert most az ebayre felkukkantva ahogy nézem nem egy ökör ára a cucc.
Hát az én Divimben már százhuszonvalahányzer kilométer van. Kösz a képeket. Remélem azért én nem fogok most ilyet találni... mert a ma reggeli ingajáratban nem hallottam a rendellenes hangot.

Mennyibe fáj egyébként ennek a javítása?
A motorvásárlás módja nagyon egyszerű.
Találj egy olyan szerelőt (ismerettségi körből, vagy ajánlás alapján) aki ért hozzá, és nem csak annyit lát, hogy de szép a fényezése.
A szerelőtől nem szabad sajnálni az 5-10ezer forintot alkalmanként, jobb mint egy csillogó romot megvenni és utána költeni rá 100ezret.
Nem havert, barátot kell odavinni, hanem olyat aki ért hozzá, ebből (is) él, és megbízol benne.
Sziasztok!
Régen írtam már, de mentségemre legyen mondva, hogy minden nap olvasom a fórumot. A kardán probléma mellett nem tudok elmenni szó nélkül. Velem kardánkereszt törés esett meg 2010-ben másfél héttel nyaralás előtt. Jó, hogy így történtés nem az utazás alatt, ezért meg is dícsértem a kicsikét.
93 000 km környékén jártam és minden átmenet nélkül egyszer csak elkezdett kattogni alattam a kardán.Nem tudtam én sem , hogy honnan jön, mert a hátsó kerékagy felől lehetett inkább hallani a hangot.
Szétszedtük a kerékagyat és semmi. Elkezdtünk tovább kutakodni és a gumiharang levétele után már látható volt a széthullott görgő és a kettétört kereszt. Szerintem a kollégának is ezzel lesz gondja sajnos.
Pár kép okulásul, hogy tud ez tönkremmenni.
Üdv.:XJ750
Vizsgázni kell kreszből, majd először járműkezelésből(rutin), ha az megvan akkor gyakorlás a forgalomban és jöhet a forgalmi vizsga.
Szia ! Megkérdezhetem, hogy a nagymotor jogsi megszerzése során újra kellett vizsgáznod mindenből ? Kresz, elsősegély, műszaki ?
Akkor most már tudom azt is miért forog ilyen sokat a gép... a kisebbekhez is jó áttétel miatt.

Mielőtt oda benyúlhatnék le kéne mosni a gépet... május vége óta nem látott mosást

Most már csak egy kérdésem van, ha mondjuk megállapítom azt hogy a keresztnél van a probléma, mi a menet? Kéne még két hétig a motor a seggem alá...Ha nagyobb bajt nem csinál akkor max magamat szívatom meg, ha egyszer azt mondja önerőből ő tovább márpedig nem megy.
Nézd meg, nem-e lóg a kereszt. Be tudsz nyúlni óvatosan a gumi alá, sebességben előre hátra mozgatva a kereket.

De van is hozzá difim . Keresztem már nem annyira.

Ami még egy kicsi érdekesség, h a régi kardános XJ-k mind egy fajta áttétellel készültek, és jók a divibe is
Mondjuk az (ha jól értelmezem az ábrát) egész hátul van... nekem meg inkább valahonnan előrébbről jön inkább a hang. Érzésre kb a lábtartóval egy vonalból..vagy picivel hátrébbről. Majd valaki szakavatott fülűt ráültetek.. aztán ha nincs más, akkor szét kell szedni.

Majd szabadidőmben elkezdem azért nézegetni ebayen a kardánokat
Menettel, anyával a végén a 14-est tartja a helyén, ami a kardán fogadója.

Ott tud kottyanni, ha eltörik a menet.
Az lesz az.
Ez azért megnyugtat.
Szerintem az blokkolni nem tudja.

A kis kúp kerék tengelye törik el, egy anyagból van a kúp kerékkel.

Van egy törött kardán keresztem is mutatóba :), az sem fogta meg a kereket.
Szép kilátások...

Gondolom menet közben is volt hangja.

Ha behúzott kuplunggal alapjáraton suhan a motor és közben fülelek lefelé, semmi furcsát nem érzékelek, bár az is igaz hogy fogalmam sincs hogy olyankor a kardánban mi hogy mit csinál. Bár gondolom ha nagyon nagy baj lenne, ilyenkor is hallatná a hangját.

Egyébként menet közben tudja baj esetén veszélyesen blokkolni a hátsó kereket? Tehát okozhat balesetveszélyt?
Vilííííí olvasok én mindent .

Olyan nincs, ha szétkapcsolna akkor ott nagy bajok lennének.

Dipshit!

Találkoztam mostanság 2 db kihajtással ami szó szerint kettétört, de még ment és furcsa hangokat hallatott. Mindkettő ugyanott.

A héten, ha beesek a műhelybe és nem felejtem el csinálok róla képeket...........elég érdekes számomra is.

Az 1ik 900 Div. a másik egy 84-es 650-es volt.

A törött alkatrész külön nem rendelhető, difi csere a megoldás rá :((((.
Olajzást tekintve... mióta Magyarországon van a motor azóta minden egyes motorolajcserekor kapott a kardánba is olajat, ami lényegesen sűrűbb csere mint a gyári ajánlás.. tehát az utóbbi bő 40 000 kilométer alatt 8 alkalommal biztos.