Nyélgázon motorozva nincs vele gond. Szerinted hogy használom? Rendszeresen 7 litereket meg fölötte tankolok bele
Agyonpakolva viszont nem szokott lenni. Legalábbis mostanában nem volt rá precedens
Mondjuk pirosig tök fölösleges elpörgetni, konstrukciójából adódóan de 8000-ig simán elszoktam engedni az első 3-4 fokozatban.
Terepet hogy bírja? Mert ha valamitől baja lehet az enyémnek az a nagy sebességgel történő hepehupás utakon való közlekedésből származhat szerintem. Imádom hogy puha a futómű
Érdemes megnézni a teleszkópokszárakat, hogy nem olajosak-e, a tankot, hogy nem rozsdás-e belülről! Gumik évjárata is fontos, nem csak a profilmélysége (DOT szám, utolsó 4 karaktere a gyártási év és a gyártási hét számai). Idomcsavarokat megnézni, hogy egyforma-e mind, nem kábelkötegelővel vannak-e összekötve, lánckerék fogait, hogy nincsenek-e elkopva(akkor nagyon helyesek már), meg amiket előttem is mondtak.
Tesztúton minden sebességben hirtelen nagygázas gyorsításokat kell eszközölni, hogy nem dobja-e ki a váltó a sebességet. 2-es, 3-ast ha van rá mód érdemes nyélgázon végigforgatni, hogy nincs-e magasabb fordulaton sem csúszás a kuplungban, vagy a váltó kidobja a sebességet.
Ha a 3. sebességben azért kapcsolna szét mert nagy a terhelés akkor agyonpakolva nyélgázon kellene motoroznod vele, amit azért nem hiszek...
Ha rendesen volt olajozva, akkor nem lehet semmi gondja, ez egy nagyon kipróbált kardán konstrukció, ugyan ez van a V-maxon, a Virago, BT-1100-en, Drag-staron és még sorolhatnám.
Szia!
Ez így egy kicsit sokrétű, de leírom ami hirtelen eszembe jut.
Érdemes megnézni, hogy világít-e minden aminek kell. Jók-e a fékcsövek, féktárcsák és fognak-e a fékek. Ha nem fognak, akkor ugyan nem fogsz elkésni sehonnan, de elég káros élettani hatásai lehetnek a dolognak... Nem árt megsasolni a biztosíték táblát, hogy nincs-e összegányolva-átkötve. Nincsenek-e olajszivárgásra utaló nyomok a blokk és a hengersor illesztéseinél. Nem kotyog-e a kormánycsapágy. Kérd meg az eladót, hogy ha megmutatja a gépet, akkor hideg blokkal szeretnéd beindítani! Indítás után mennyire füstöl? A nem olajfaló motorok is szoktak picit füstölni hidegindításnál, de ez hamar elmúlik ahogy melegszik a gép. Érdemes tobábbá megnézni a karburátorok előtt és után lévő gumi szívócsonkokat. Ha van szerelő ismerősöd, vagy olyan valaki aki régebben motorozik, azt érdemes magaddal vinni, mert észrevehet olyat amit egy kevésbé rutinos ember esetleg nem lát elsőre.
Hirtelen ennyi jutott eszembe... Tőlem régebb motorosok egészítsenek/javítsanak ki bátran!
Sziasztok! Új tagként üdvözlök mindenkit, és rögtön a segíségeteket kérem. 43 évesen friss, ropogós, korlátlan jogsival, nulla tapasztalattal, és ugyanannyi hozzáértéssel motor vásárlás előtt állok. Sok-sok dilemmázás után, és rengeteg internetes böngészést követöen a Yamaha xj600-as mellett döntöttem. Már ki is néztem. Abban kérném a segitségeteket, hogy amikor ott állok majd a motor mellett, és azon túl, hogy esztétikailag megfelel, mi az amit meg kell néznem az egyébként is kötelezően megnézendőeken felül? Mik lehetnek a buktatók, milyen jelekre kell odafigyelni? A segitséget előre is köszönöm.
Én arra emléxem a 900-asnál, hogy ha túlzottan nagy terhelés érte a kardánt akkor az szétkapcsolt egy pillanatra. Ezt ne úgy értsd hogy szétkapcsolta a meghajtást, hanem egy hangos, mély kattanást lehetett hallani, ahogy a racsni átugrott egy foggal arrébb. De ezt a Biti remélem nem olvassa...
900 divivel... vagy tulajdonképpen bármelyik kardános XJ-vel volt már valakinek valami, a hajtáshoz kapcsolódó baja..?
Megy a motor, szépen vált stb... felemelve középre sincs semminek kottyanása, furcsa hang se jön a kardánból ha kézzel áthajtom a kereket. (őő.. sztenderen önerőből elfelejtettem megjártani, holnap bepótolom), DE VALAMI FURCSAság van valahol a rendszerben.
Nem tudom eldönteni hogy honnan jön... váltó vagy a kihajtás.. mert csak 1-2ben csinálja, alacsony fordulaton elváltva és óvatosan kigyorsítva, elindulva. Valami kottyan és koppan néha valahol alattam.. de elég rapszodikus hogy mikor.. talán annyi rendszer van benne a fentieken túl, hogy mintha ledöntött motornál gyakrabban jelentkezne. Ez a koppanó és kottyanó dolgot érzem a lábtartón keresztül is.
Motorolajban és a hajtóműolajban is egyaránt olyan bő 2000 km van. Mióta előjött ez a dolog mentem vele olyan 800 kilométert.. rosszabb nem lett, meg sűrűbb se.. fokozatok is megvannak, ki se dobja, teligázas leforgatós stílusnál se.
Bár az is lehet hogy ez olyan mint a GS-nél a titing.. de a lényeg hogy ez nekem most új.
Annyi biztos hogy még 2-3 tankot kijárok belőle(5-700 km), mire lesz rá mód hogy hozzányúljak.
Nekem is első nagyobb motorom a 600as XJ-m, és így több mint egy év után sem bántam meg, hogy megvettem.. Én is 400asokat nézegettem előtte, csak azért lett ez, mert jó ajánlat volt, de nem bántam meg. Ez egy nagyon gyenge 600as, egyáltalán nem tolakodó a motor karaktere, de ha kell, akkor tud dinamikus lenni, akár két személlyel is. Az én vezetési stílusommal 5-5,5 litert eszik a motor, de többségében városban használom, ha pedig országúton megyek, akkor hajtom rendesen, kicsit visszafogottabb közlekedéssel elérhető a 4,3-4,5ös fogyasztás is. Alkatrészt lehet hozzá találni itthon is, meg az ebay-en, főleg Németországból, ott is nagyon népszerű motor, rengeteget bontanak.
Sziasztok ! Először is köszönöm a hasznos tanácsokat. Nagyon normális fórum ez. Le a kalappal ! Az Etz csak vicc volt. Igazatok van, végül is hússzal hosszabb a korlátlan jogsi akkor inkább arra fogok jelentkezni. A Diversion nekem úgy érzem a tökéletes motor lenne, szóval mindenképp ez lesz a fő irányvonal. A 600 köbcentivel vannak fenntartásaim - túl nagynak érzem - de való igaz ki kell majd próbálni ha odakerül a sor. Az az igazság ebben az általam megcélzott 300.000 ft.-os határba nem sok motor fér be, de a Divi beleférne és ez a lényeg. Igazából egy chopper volt mindig is az álmom, de több motoros ismerősöm is mondta, hogy ne higgyem, hogy olyan klassz több órát ülni egy chopperen. Nekem végül is a túrázás a cél. S ráadásul egy jobb chopper simán túl van a majdan rendelkezésre álló pénzmagon.
Üdv.Sanyi
Más különbség nincs a blokkban,csak rövidebb az áttétel.
Ezt orvosolni igen egyszerű,más lánckerékkel.
Egyébként szerintem is megbízható,egyszerű szerkezet.
Nincs füst,csörgés-zörgés a km óra állás nem is nagyon számít.
(nagy részüknél eltekerték)
Ez igaz a 600-ra is,normál túrára tökéletesen megfelel.
Aki száguldozni szeretne vegyen műanyagot,azok meg arra valók.
Nagyjából ennyi!
Agyonpakolva viszont nem szokott lenni. Legalábbis mostanában nem volt rá precedens
Mondjuk pirosig tök fölösleges elpörgetni, konstrukciójából adódóan de 8000-ig simán elszoktam engedni az első 3-4 fokozatban.
Terepet hogy bírja? Mert ha valamitől baja lehet az enyémnek az a nagy sebességgel történő hepehupás utakon való közlekedésből származhat szerintem. Imádom hogy puha a futómű
Tesztúton minden sebességben hirtelen nagygázas gyorsításokat kell eszközölni, hogy nem dobja-e ki a váltó a sebességet. 2-es, 3-ast ha van rá mód érdemes nyélgázon végigforgatni, hogy nincs-e magasabb fordulaton sem csúszás a kuplungban, vagy a váltó kidobja a sebességet.
Ha rendesen volt olajozva, akkor nem lehet semmi gondja, ez egy nagyon kipróbált kardán konstrukció, ugyan ez van a V-maxon, a Virago, BT-1100-en, Drag-staron és még sorolhatnám.
Ez így egy kicsit sokrétű, de leírom ami hirtelen eszembe jut.
Érdemes megnézni, hogy világít-e minden aminek kell. Jók-e a fékcsövek, féktárcsák és fognak-e a fékek. Ha nem fognak, akkor ugyan nem fogsz elkésni sehonnan, de elég káros élettani hatásai lehetnek a dolognak... Nem árt megsasolni a biztosíték táblát, hogy nincs-e összegányolva-átkötve. Nincsenek-e olajszivárgásra utaló nyomok a blokk és a hengersor illesztéseinél. Nem kotyog-e a kormánycsapágy. Kérd meg az eladót, hogy ha megmutatja a gépet, akkor hideg blokkal szeretnéd beindítani! Indítás után mennyire füstöl? A nem olajfaló motorok is szoktak picit füstölni hidegindításnál, de ez hamar elmúlik ahogy melegszik a gép. Érdemes tobábbá megnézni a karburátorok előtt és után lévő gumi szívócsonkokat. Ha van szerelő ismerősöd, vagy olyan valaki aki régebben motorozik, azt érdemes magaddal vinni, mert észrevehet olyat amit egy kevésbé rutinos ember esetleg nem lát elsőre.
Hirtelen ennyi jutott eszembe... Tőlem régebb motorosok egészítsenek/javítsanak ki bátran!
Mennyiért adod?
Az én 600-asom belefér az általad célzott árkategóriába.
www.onlinedekor.hu
Van kifejezetten XJ-re matrica is.
Megy a motor, szépen vált stb... felemelve középre sincs semminek kottyanása, furcsa hang se jön a kardánból ha kézzel áthajtom a kereket. (őő.. sztenderen önerőből elfelejtettem megjártani, holnap bepótolom), DE VALAMI FURCSAság van valahol a rendszerben.
Nem tudom eldönteni hogy honnan jön... váltó vagy a kihajtás.. mert csak 1-2ben csinálja, alacsony fordulaton elváltva és óvatosan kigyorsítva, elindulva. Valami kottyan és koppan néha valahol alattam.. de elég rapszodikus hogy mikor.. talán annyi rendszer van benne a fentieken túl, hogy mintha ledöntött motornál gyakrabban jelentkezne. Ez a koppanó és kottyanó dolgot érzem a lábtartón keresztül is.
Motorolajban és a hajtóműolajban is egyaránt olyan bő 2000 km van. Mióta előjött ez a dolog mentem vele olyan 800 kilométert.. rosszabb nem lett, meg sűrűbb se.. fokozatok is megvannak, ki se dobja, teligázas leforgatós stílusnál se.
Bár az is lehet hogy ez olyan mint a GS-nél a titing.. de a lényeg hogy ez nekem most új.
Annyi biztos hogy még 2-3 tankot kijárok belőle(5-700 km), mire lesz rá mód hogy hozzányúljak.
Más különbség nincs a blokkban,csak rövidebb az áttétel.
Ezt orvosolni igen egyszerű,más lánckerékkel.
Egyébként szerintem is megbízható,egyszerű szerkezet.
Nincs füst,csörgés-zörgés a km óra állás nem is nagyon számít.
(nagy részüknél eltekerték)
Ez igaz a 600-ra is,normál túrára tökéletesen megfelel.
Aki száguldozni szeretne vegyen műanyagot,azok meg arra valók.
Nagyjából ennyi!