Kedves Tibor,
én éppen 400-as divi tulajdonos vagyok, és pont 91-es évjárat, 50km körüli futással. Tavaly vettem a gépet egy fórumos kollégától, mint első motorom. A jogsi letételekor - mindenféle motoros előélet nélkül - csakis az A korlátlan jöhetett szóba, mert inkább most pár ezer Ft-al többért, de soha ne kelljen visszamennem vizsgázni.
A Divi úgy lett, hogy a friss jogsival és egy vékonyka borítékkal elindultam szombat reggel motorokat nézni. A forgalmi vizsgáig Suzuki GS500 és Honda CB400 motorokon ültem, ezek kényelmetlenek voltak, főleg a Honda: túl magas voltam hozzá (192cm). A Divi ezzel szemben kényelmes, korrekt ülés pozit nyújtott.
Most 51.000 km van az órában, és 2-ből 2 szerelő (az elsőnél rutin átnézés és lánccsere, a másik a Posta Yamaha szervizében ahol a bal első indexet csinálták meg) is megnyugtatott, hogy bár a valós km ennél csak bőven több lehet, de semmi gond nincs a vassal, nem volt széthajtva, vagy gányolva. A fékeket az előző tulaj rendbe rakta, én most láncot cseréltettem a műszaki vizsga előtt és kb. ennyi, de ezek egy 20 éves motornál szerintem érthetőek. Alkatrész, ha kellett volna, biztos lett volna, főleg, hogy a blokkot leszámítva kb. megegyezik a 600-as Divivel. Szívesen mesélek többet, csak szólj, nem akartam itt elsőre a fórumot elúsztatni :)
Üdv,
Attila
Hallgass a tapasztaltakra A korlátozottra megcsinálni nem sok értelme van. Első nagymotorom, én is alig vagyok 70 kg és a 600-as simán kezelhető, könnyű motor és kell a minimum 600 ccm. Nagyon örülök hogy hittem a szerelőmnek, ő tanácsolta ezt mert én is 400-ast akartam de rögtön mondta hogy tapasztalatból beszél - 1 év múlva megbánom és kevés lesz. A 600-as se egy erőgép de ha gáz van és húzni kell kell bizony a Le, és ez nem pörög szét se.
Úgy lehet az a pár tíz ezer km hogy a 10 millió km óra tekergető országában élünk, és legyen az robogó - autó - nagymotor mindent tekergetnek össze vissza. Sajnos nem túl nehéz dolog a kivitelezése se. Én többek között ezért vettem többnyire minden járművemet kintről ismerősökön keresztül.
Az eredeti gyári alkatrész baromi drága, ezért se jó választás a 400-as mert belpiacosak... Ha hiszel nekem 600 alatt nem gondolkozol, ha jogsi sinc smég akkor meg főleg nem.
Ha teheted csináld meg a korlátlan jogosítványt, én is azt hittem, hogy a korlátos elég, de több kötöttséget ad motorvásárláskor mint hinnéd.
Én pár hete jutottam hozzá a a 600as xj-hez, csupasz verzió, a jogosítványt tavasszal csinálom meg hozzá.
Egy 250-es Banditot hajtottam eddig ami ugyan belpiacos gép, de nekem semmi gondom nem volt vele műszakilag, viszont az zavart hogy a kis köbcenti miatt nagyon pörgetni kellett.
Az xj600 sokkal tatásabb, kis fordulaton el lehet vele poroszkálni, a 250es hamarabb ugrott mint ez, úgyhogy nem kell félni a 600astól, az, hogy meddig pörgeted pedig csak a kezeden múlik.
Az xj600nak a súlypontja viszonylag alacsonyan van ezért elég könnyű megtartani, könnyen fordul, nekem a szerelőm azt mondja, hogy megölhetetlen a motorja, jó ár/érték arányú gép.
Kisfogyasztású ETZ? 5-5.5 liter minimum 100-on. A 600-as Divi beéri 4.5-5 literrel és még zavarod is. A két motor közti különbséget meg zongorázni lehetne. Javasolnám akkor a GS 500-at. Úgy tudom az belefér 35 kw-os korlátba
Épp a héten vettünk a lányomnak egy 400-ast....eddig jó és igen olcsó volt. Persze az alkatrésszel bontóból bajban leszünk ha kell, de új van mindenhol. Ebben óra szerint 83000 van, még ha vissza is tejkerték anno ahhoz képest akkor is tűrhető,. holnap megyünk épp egy kb 300km-es gurigára, 23-án is voltunk egy ilyenen. Majd kiderül, hogy mennyire lesz jó, mi sokat járunk hosszabb túrákra, külföldre is több napra.
Értem, köszönöm a tanácsaitokat. Azért még futok majd egy kört motorszerelőnél ezzel a 400-assal kapcsolatban, hogy ő mit mond, de biztosan nektek van igazatok. Az a baj, hogy egyrészt a 600-as nem fér bele a korlátozott jogsiba, másrészt meg ez akkora teljesítmény, hogy parázok tőle. Több pénz nem lesz mocira + átírás mint kb. 300, szóval abból kell majd valamit okoskodni, de végül is nekem egy jól pakolható, kis fogyasztású megbízható 250-es is elég lenne. Akkor legyen egy Etz :).
Köszönöm mégegyszer !
Szia Seagull! Ne vegyél 20-on éves motort ha csak motorozni akarsz, illetve könnyen szeretnél alkatrészhez jutni. Tizen évesek között is van elérhető áru motorok. 400-sal ne foglalkozz szerintem problémás. Nem hiszem,hogy könnyebb, de biztosan gyengébb mint a 600-as. Ki lehet fogni 20-on éves motorban 30-40 ezrest de nem ez a jellemző. Inkább el vannak tekergetve. Én az idén már tizezer fölött mentem a motorral, még ha ez nem is jellemző átlag. Az átlag szerintem 3-4 ezer és ezt szorozd az évekkel kb akkor reális. A súlya amúgy nem vészes a 600-as Divinek, sok nehezebb motor van főleg a régebbi évjáratoknál. Akkor még foglalkozatak annyi a súly- LE aránnyal. Amúgy a a Divivel nagyon jókat lehet túrázni és nagyon megbízható darab . Egy baja van hangosan zakatol a kuplungja üresben alapjáraton, de ez nem vészes .
Vannak, akik szerint csodák léteznek, én kevésbé hiszek benne!
Akadnak ismerőseim, akik tényleg csak havonta 1-2 alkalommal kisebb túrákra veszik elő a vasat, de nekik is beleszalad évente 2500-3000 kilométer.
Lebeszélnélek a 400-asról, elég ritka, bontott motorikus alkatrészt nehéz találni hozzá, dokumentáció szinte semmi.
Erős motorral is lehet lassan menni, de mikor előzni kell jó, ha van taralék.
A súlyát kell megszokni ezek már 200 kiló felett járnak, az MZ után nekem is ez volt a legnagyobb problémám.
Nézz meg egyet közelről, told körbe az udvaron és ha még mindig tetszik vegyél ilyet, ha nem válogass a 250-esek között!
Üdvözlöm a fórum olvasóit. Béres Tibor-nak hívnak, 43 éves vagyok. Szeretnék motorozni, annak ellenére, hogy egészen kicsi simsonos és Verhovinás rutinom van régről, nemsokára jelentkezni fogok egy A korlátozott motorjogsi tanfolyamra. Amiben biztos vagyok az az, hogy ez a kategória elég lenne nekem míg élek és nem vágyok az igazán nagyvérű gépekre. Még a B125-ön is gondolkodtam, de azt valószínűleg valóban hamar kinövi az ember és akkor már érdemesebb egy nagyobb kategóriára vizsgázni. Amit szeretnék kérdezni az az, hogy ugye azért nézelődik az ember fia és azt látom, hogy a Yamaha Diversion-ök egész elfogadható/megfizethető áron kaphatóak. Ismerőseim körében nincs ilyen motor ezért kérdeznék a 400 cm3-es Deiversion-ök felől. Mennyire hihetőek ezek a 40.000-50.000 km-ek egy mondjuk 91-es évjáratú motornál ? Biciklivel is letekerek évi 10.000-et és nem értem, hogy hogyan lehetséges egy motorral csak évi 2000 km-ert menni ? Mennyire jó az alkatrészellátása a típusnak ? Azért megfizethető áron vannak az alkatrészek hozzá ? Úgy tervezem, hogy ha egyszer lesz egy ilyen motorom nem szeretném eladni és legfőképp túrázni járni venném, tehát hosszú távú befektetés lenne, afféle óvatos motoros lennék szerintem. Megköszönném ha valaki válaszolna itt a fórumon. Szerintem nekem a 63 kilómra nagyon sok egy 600-as gép ezért esett a választás a 400-as Divi-re.
Köszönettel !
Szia
A 400-as furata kisebb,de vastag benne a hüvely,így lehet furatni
600-ra.Hengerfej különbözik belülről-hosszabb,kisebb átmérőjű
szelepekkel,de a lapkák átmérője ugyan az-vez.lánc+láncvezető
sínek és vez.lánc feszítő egyforma.
Karbi 24 mm-es,szélsőkben a főfúvóka 92,5-középsőkben 90-es,többi
egyforma.
A 600-é is jó hozzá ezekkel a fúvókákkal(enyémben is ez van)
Szia!
Most állok kerék csere előtt, de sok a homály agymérettel, kerékszélességgel stb. kapcsolatban.
Ha le tudnád írni, hogy pontosan milyen évjáratú Banditból lett kiszedve a kerék és pontosan mit kellett alakítani, hogy jó legyen azt nagyon megköszönném.
Ide is leírhatod: janos.viszkok@gmail.com
De ha itt írod lehet a többi xj tulaj is örülne az információnak.
Köszönöm.
1-2 éve már volt ez a téma, de ha jól emlékszem 400-as hoz csak japán nyelvűt találtak! Bátran használd a hatszázasét, tudtommal csak a furatban van különbség, meg a karbi fúvókákban.
Heló Nekem gsf 600 kerék van bent minimális át alakítás kellett 150-es
gumivan rajta de jó rá 160-as is.A lényeg,17-es a felni. Egy szezont mentem vele,sztem jobb mint a gyári.
Hello XJ-sek, vasárnap óta a lányom is tulaja lett egynek a 400-as fajtából. Sajnos manual-t csak a 600-hoz találtam és szinkronon kívül még nem csináltam mást a kicsinél, ha valaki át tudna adni egy service manual-t hozzá akár pénzért is azért igen hálás lennék.
Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata/ötlete az xj600 hátuljának átalakítására?
Vettem egy xj600-t és a télen ha összejön az anyagi része akkor elkezdjük az átépítést: szélesebb felni 160as gumival, sv1000 nyitottá tett kipufogók, blokk és váz festés mellett a hátsó idomot szeretném levenni, és valami rövidebbet kitalálni rá ami oldalról nézve max. a hátsó kerék végéig érne. A Monster küllem lenne az irányadó, de ha valakinek van ilyen irányú ötlete, vagy képe azt szívesen venném. Köszi
én éppen 400-as divi tulajdonos vagyok, és pont 91-es évjárat, 50km körüli futással. Tavaly vettem a gépet egy fórumos kollégától, mint első motorom. A jogsi letételekor - mindenféle motoros előélet nélkül - csakis az A korlátlan jöhetett szóba, mert inkább most pár ezer Ft-al többért, de soha ne kelljen visszamennem vizsgázni.
A Divi úgy lett, hogy a friss jogsival és egy vékonyka borítékkal elindultam szombat reggel motorokat nézni. A forgalmi vizsgáig Suzuki GS500 és Honda CB400 motorokon ültem, ezek kényelmetlenek voltak, főleg a Honda: túl magas voltam hozzá (192cm). A Divi ezzel szemben kényelmes, korrekt ülés pozit nyújtott.
Most 51.000 km van az órában, és 2-ből 2 szerelő (az elsőnél rutin átnézés és lánccsere, a másik a Posta Yamaha szervizében ahol a bal első indexet csinálták meg) is megnyugtatott, hogy bár a valós km ennél csak bőven több lehet, de semmi gond nincs a vassal, nem volt széthajtva, vagy gányolva. A fékeket az előző tulaj rendbe rakta, én most láncot cseréltettem a műszaki vizsga előtt és kb. ennyi, de ezek egy 20 éves motornál szerintem érthetőek. Alkatrész, ha kellett volna, biztos lett volna, főleg, hogy a blokkot leszámítva kb. megegyezik a 600-as Divivel. Szívesen mesélek többet, csak szólj, nem akartam itt elsőre a fórumot elúsztatni :)
Üdv,
Attila