Az létezik, hogy 6 ezer km alatt részlegesen megnyúlik egy DID520VX lánc? Természetesen fogaskerekekkel együtt újonnan vettem (ESJOT lánckerekek).
Ma fújtam be és ahogy forgatom ugyanazt a tüneteket produkálja mint az előző, kismértékben az első lánckeréknél ahogy forgatom változik a távolság a villa és a lánc között. Emiatt cseréltem le az előzőt, erre most nagy megdöbbenésemre megint ez fogadott...
Komolyan kell ezt venni? Kissé megvisel ha a 30 ezremért ennyit kaptam, pedig rendszeresen fújtam is.
a keszthelyi tesco parkolóba láttam ma egy "sötétebb" világoskék (csak 16 színbe látok mint a win csökentet modba ) nem is láttam még ilyet! Innen volt valaki?
Tisztelt XJ-sek !
A napokban vettem egy Xj 600S-t . 91-es (4br) talán valami Kanadai kivitel ? (Valami karburátor fűtés van rajta ha nem tévedek , remélem nem mondtam hülyeséget ) Olyan kérdésem van , hogy milyen olajat kell beleönteni ? Leginkább a viszkozitása érdekel . Pár helyről hallottam hogy levegős motorba 20-as olaj kell . Ti milyen olajat ajánlatok ? Továbbá milyen gyertyát szoktatok belerakni ?
Segítségeteket előre is köszönöm !
Moutan elolvastam amit irtal, keresgeltem a neten ebbed a temaban !
Kb. 70 szazalekban Azt irjak, hogy nincs karos hatasa ha jol csinalod !
En is igy fogok valtani ezentul !
Szerencsére mindenki szabadon eldöntheti hogy hogyan használja a motor ..én a továbbiakban is kuplung nélkül fogok váltani, a kuplungot meghagyom az indulásra meg visszaváltásra. Gyorsabb, simább, kényelmesebb
Én azért a kuplung nélküli váltást nem favorizálnám. Nem tesz az jót a fogaskerekeknek, amint írták előttem lefelé meg főleg nem erőltetném a dolgot. Nekem ez a véleményem.
A lancrol megy nyakcsapagyrol mar kaptal valaszt.
A kupplung nelkuli valtast gyakorolhatod tovabb nyugodtan DE! Csakis felfele es 2 utan. 1-bol kettobe es visszafele SOHA nem valtunk kupplung nelkul.
Minnel nagyobb a fordulat annal konnyebben es simabban fog menni. Csak csapd el a gazt egy pillanatra es ugyanabban a pillanatban huzd a valtot fel. Kis gyakorlas utan jol belejossz majd. Arra vigyazz hogy a fogaskerekeken negativ es pozitiz terheles van mikor gyorsitassz es motorfek uzemben. Mikor elzarod a gazt gyorsulasnal akkor van egy pillanat amikor atmegy pozitivbol negativba es ebben a pillanatban valthato. Elotte es utana nem. Terhelesnel a fogaskerek parok eleg erosen ossze vannak akadva ezert a valto villa nem tudja szetvalasztani.
Köszönöm a hozzászólásokat.
A lánc már halkul de még mindig észrevenni, 2-3 ezer km-es a szett és ez idő alatt igencsak laza lett, így olajcsere alkalmával megkértem állítson rajta. (Jó szakember egyébként.) Akkor kissé megnyugodtam.
A váltás nekem nem jár nagyobb hanggal lefelé kuplung nélkül mint kuplunggal, de én se kockáztatom a váltóm épségét - az kicsit drágább, csak próbálgattam.
Kormányom meg mostanság kissé instabilabbnak tűnik mint eddig, de lehet a gumim volt a ludas - 1,6 volt benne a nyomás - és ha lapos néha kissé másképp viselkedik. 1,8-on használom ott jó, 1,6-on viszont ahogy rámegyek a rázókövekre igencsak érezni a dolgot. (BT45)
1.: Lehet, hogy a szerelőember túlságosan megfeszítette a láncot. Nekem eddig csak rossz tapasztalatom volt szerelőkkel, ha normálisan akarod megcsinálni, akkor magadnak kell... A haynes könyvben elég jól leírják, hogy mit hogyan kell. Igaz angol. Ha viszont megbízható a szakid, akkor az előttem szólónak lehet igaza, bár 1000km alatt azért már halkulnia kellett volna a zajnak.
2.: Ha akadozik, szorul, kotyog.
3.: Motoron még csak a simsonon próbáltam annó, de ha nagyjából oda állítod a motor fordulatotát, ahol majd pörögni fog az új sebességben, akkor mennie kellene. Mindenesetre én nem faragnám le a fogaskerekeket.
Most kopik össze újra a lánc és az első fogaskerék. Ha kened normálisan majd megszünik. Kormánycsapágyat akkor cserélj ha baja van. Pl. akadozik szorul. Nekem meg pont felfelé ment könnyen, lefelé nem is nagyon próbáltam a terhelési reakció miatt mivel ha lefelé váltasz nő a fordulat. De nem kell nagyon erőltetni nem hinném, hogy hosszútávon jót tesz. A régi Jawakon lehetett kuplung nélkül váltani, de ott is volt valami megoldás, hogy a váltáskor mégis kuplungoltál igaz nem kézzel hanem a váltö valamit kinyomott a kupplung felé. Nem tudom a pontos működését.
1. szerelőm feszített a láncomon mert nagyon laza volt. Kb azóta ha leállítom a motort és üresbe gurulok erős súrlódó hang jön az első lánckerék irányából, illetve menet közben néha süvítő hangot hallok. Mitől lehet ez? Kb. 1 ezer km-t mentem már így de semmi más nincs.
2. Kormánycsapágyat mikor szokás cserélni? Megvárják amíg kimegy baja lesz, vagy időközönként kell? És ha cserélik az utána ugyanolyan tartós lehet mint amit gyárilag raktak be?
3. A váltást kuplung nélkül próbáltam a 600-asomon de fölfele nem lehet, lefele viszont simán - ugyanolyan mintha kuplungolnék. Baja ettől nem lehet?
No egy Xj 600 Diversionom van és az olajcsere előtt nem csepegett az olaj. mikor levettem a szűrőt akkor meg körbe tiszotaggam a felületett,hogy ne kerüljön a szürő közelébe se kosz. nem ütöttem meg a blokkot és csavart is csak finoman tekertem vissza nem téptem meg. először azt hittem a csavar alól csepeg de sajnos nem...
Az létezik, hogy 6 ezer km alatt részlegesen megnyúlik egy DID520VX lánc? Természetesen fogaskerekekkel együtt újonnan vettem (ESJOT lánckerekek).
Ma fújtam be és ahogy forgatom ugyanazt a tüneteket produkálja mint az előző, kismértékben az első lánckeréknél ahogy forgatom változik a távolság a villa és a lánc között. Emiatt cseréltem le az előzőt, erre most nagy megdöbbenésemre megint ez fogadott...
Komolyan kell ezt venni? Kissé megvisel ha a 30 ezremért ennyit kaptam, pedig rendszeresen fújtam is.
Köszönöm!