Nos bekerültek a mociba az új szívócsonkok.
Íme a 16 éves (69 000 km-es) régiek:
http://kepfeltoltes.hu/130401/454252270DSC_0003_www.kepfeltol
tes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130401/908680148DSC_0002_www.kepfel
toltes.hu_.jpg
Azt hiszem megérettek a cserére, csoda hogy nem szívott falsot.
Más: előre-hátra bekerültek a Brembo szinter fékbetétek. Nos hátsó fékem korábban ehhez képest nem is volt...
Az elsőn is érezni a különbséget, bár még be is kellene kopnia, de klasszisokkal jobban fog mint a korábbi. Azt sajnos nem tudom milyen lehetett bent.
Kellemes ünnepeket mindenkinek! A nyuszi, ha nem is szánkóval jön, de legalább esernyővel!
Motorozni nem lehet így beltéri technikai sort irányába fordultam, most ez az új őrület!
A csapágy számát ugyan nem tudom, de inkább kúpgörgős készletet rendelj, az alsó porvédő gumit is adják hozzá és nem sokkal drágább mint a csapágy boltba.
Sziasztok lenne egy kérdésem,biztos tud valaki válaszolni .Van egy 97 diversionom egy tárcsafékes elől ehhez keresek kormány csapágyat ,nem tudja valaki hogy skf vagy fag csapágynak mi a száma ami belevaló?Előre is köszönöm az információt.
Érdeklődnék, hogy XJ600 S Diversion motoromhoz szeretnék plexit vásárolni! Egyenlőre nem túl sürgős mert jelenleg már beszerzés alatt van egy bontott fejidom. Színre fújás után remélhetőleg megoldódik ez a problémám. A régi fejidomot fel szeretném újítani, ezért érdekelne csak a plexi. Sajnos a motor évjárata nem teljesen tisztázódott, így azt nem tudok mondani. A kép alapján remélhetőleg tudtok nekem segíteni. További szép napot/ hétvégét. Meg természetesen kellemes húsvéti ünnepeket!
Sikerült nekem is venni egy elektromos pumpát, de van pár kérdés ami felmerült bennem. Az üzemanyagszűrőt a pumpa elé, vagy után tetted? Mi a teendő a torokkal, ahonnan a vákuum cső kijött? Józan paraszti ésszel azt mondanám, hogy lezárni, hogy ne szívjon fals levegőt, de gonsdoltam megkérdem a nálamnál okosabbakat...
Egy másik kérdés a benzincsap. Gondolom így a PRI állás elveszti az értelmét, és marad a sima meg a tartalék.
A karbiszinkron és a szelephézag kilométerfüggő és nem idő. Ha te tiz év alatt mész 25000 km akkor csak 10 évente kell elvégezni az alább felsorolt műveleteket. Viszont abban igazad van ,hogy ez a motor téliesités erősen túl van lihegve. A legjobb az nekem, amikor írják,hogy a téli beindítás és nem full melegített motor olaja savasodik és az milyen káros. Elhiszem, hogy van ilyen csak a savasodás mértékét nem írják meg, ami lehet,hogy csak egy tized ezrelékkel emeli meg egy téli indítás után. Az meg ugye szétmarja az egész blokkot . A jó akksi sokáig bírja töltés nélkül, akár használva van akár nem. A baj az öreg akksival van, na azzal kell pepecselni ahogy sokan szoktak. Én sem töltögetem télen csepptöltővel és ki sem veszem, igaz hosszú állás utáni indítás előtt /2-3 hónap/ azért egy órás töltést kap, már csak azért is.
A karbiban a membrán is hosszú életű, ha használva van. Ha nincs/több éves állás/, akkor kiszárad és már reped, lyukad stb.
Gyertyákat cserélgetem 20000km-ént de nem tudom minek amikor látszatra tökéletesek csere előtt, de ez még az MZ-és korszakból maradt. Az tény, hogy ami jó azt nem kell bolygatni, főleg úgy hogy se szerszám se igazi tudás nincs mögötte. De a magyar szerel , mert hát trabantot is buherálta, akkor nehogy már egy Yamahát vagy más motort ne tudjon megbütykölni!
Sziasztok !
Sokáig gondolkodtam, hogy megírjam-e az én tapasztalataimat....Az én gépem sok mindennek ellentmond,azoknak amit a többiek leírnak.
Az elején kezdve:nyugdíjas rendőrmotorom van....egy-két évet állt valahol a raktárban mielőtt az előző gazdája megvásárolta.Ugye általános vélekedés, hogy ilyet kerülni kell ! Én azért vettem meg, mert ennyi pénzem volt rá. ennyi.
Nekem ez már a harmadik évem vele.Karbiszinkron,szelephézeg állítás mióta nálam van, nem volt.Láncszettet cseréltem rajta, és mivel rendeléskor nem figyeltem oda, így patentszemes van rajta.
Garázsom nincs, így a teraszon letakarva tölti a másidik telét. Ennek ellenére múlt szerdán (mivel egy nap jóidőt jósoltak) kitakartam, és második gombnyomásra elindult. Tavaly tavasszal a harmadikra. A gyertyák olyan régiek benne,hogy a pipa gumiszoknyája már megfogta a porcelánt. Már itt van a négy új a polcon, de még a régiekkel indítottam, hogy ha gebasz van,akkor a régieket tegye tönkre. Nem volt gebasz. Ja, a benzint egyszer sem eresztettem ki a karbiból.Ennek ellenére tavasszal simán indult, és amikor megy akkor 4 litert eszik.Igaz, szinte csak egyedül használom.Mindig ugyanannál a kútnál ugyanannál az oszlopnál tankolok. És mindig kiszámolom, mert 250 és 300 lefutott km. között tankolok, és mindig addig a pontig, amit a kezelésije is ír, hogy attól feljebb ne. Az akksiját elfelejtettem kivenni, februárban hoztam be,akkor töltöttem fel. Szóval, az én véleményem az, hogy ha valami gép összeállt, akkor azt kár megbolygatni. Ami épp elromlás előtt van, akkor azt ki kell cserélni, de csak azért megbontani valamit, hogy hátha jobb lesz, azt szerintem nem szabad. Hogy ez egy szerethető típus ? Hát, nem ... Imádnivaló !
üdv mindenkinek,remélem nemsokára a tavasz is ideér hogy kamatoztatni is tudjuk a sok elméleti tudást amit hosszú évek alatt gyüjtünk.Az XJ 600S valóban szerethető tipus én 3 éve használom.A fogyasztása tapasztalatom szerint 2 fóvel országúton 100-as átlagtempóval 5,5l,és kicsit meglepett hogy Bp-en munkábajáráshoz 7 l-ert evett,bár én szeretek mindig első lenni a lámpáknál úgyhogy elfogadhatőnak tartom.A hosszú állás utáni inditást én hideginditó spray alkalmazásával oldom meg,mivel átlagos használat és normál időjárás esetén erre nincs szükség,és igy olcsó megoldás.
Na egyszer egyik márkatárs mikor még én is ezt a típust hajtottam, azt nyilatkozta nekem, hogy aki nem tud egy végtelenített láncot feltenni a motorra az ne motorozzon, remélem emlékszik rá aki mondta!Tehát én mint kezdő motoros is azt vallom, ha valaki nem veszi észre a jelekből, hogy nem jó a masina lehet annak is ezt kéne tennie? Nem hiszem, ez csak egy bizonyos arogancia szint felett működik, de ezeknél ha látom a gyertyán, látom a fogyasztáson, érzem a teljesítményen akkor utána járok, főleg ilyen életkorba lépett gépeknél!Egy szerethető típusról van szó, a mai napig szeretm, de azért a karbantartás, vagy inkább odafigyelés is elég, látom, érzem, akkor keresem vagy kerestetem a hibát! de tisztelet a kivételnek sokszor itt fent is csak a számháború megy, nekem ennyit-meg annyit fogyaszt csak, aztán amikor pár ilyen típusú géppel találkoztam az elmúlt szezonokban 80-al "szárnyaltak". Most is azt vallom, hogy érezzük már azt, hogy itt van egy lélek ami egy sor4-es blokk, ne csak tépjük a száját és utána szídjuk, mert avatatlan kezébe nem való, mint az sokan be is bizonyították már!A figyelmesség többet ér ebben az esetben egy gazdag leszarom tulajnál!
Üdv:Balázs
Hát nekem is változó...ha nem cibálom, akkor elmegy 4,5 körül is, de ha etetem, akor felfalja nekem is a 6-ot, és fölötte. Itt mindenki mondja, hogy max 5,5-öt kellene ennie, de akkor nem aggódok:)
Ahhoz nem nyúltam. Öreg szaki beállította nekem, amíg nincs vele gond, én nem bántom. Igaz, hogy a fogyasztásom 6l felett van általában, de ez legyen a legnagyobb problémám
Íme a 16 éves (69 000 km-es) régiek:
http://kepfeltoltes.hu/130401/454252270DSC_0003_www.kepfeltol
tes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130401/908680148DSC_0002_www.kepfel
toltes.hu_.jpg
Azt hiszem megérettek a cserére, csoda hogy nem szívott falsot.
Más: előre-hátra bekerültek a Brembo szinter fékbetétek. Nos hátsó fékem korábban ehhez képest nem is volt...
Az elsőn is érezni a különbséget, bár még be is kellene kopnia, de klasszisokkal jobban fog mint a korábbi. Azt sajnos nem tudom milyen lehetett bent.
Motorozni nem lehet így beltéri technikai sort irányába fordultam, most ez az új őrület!
Itt találsz utángyártott plexit!
http://www.szatuna.hu/
Érdeklődnék, hogy XJ600 S Diversion motoromhoz szeretnék plexit vásárolni! Egyenlőre nem túl sürgős mert jelenleg már beszerzés alatt van egy bontott fejidom. Színre fújás után remélhetőleg megoldódik ez a problémám. A régi fejidomot fel szeretném újítani, ezért érdekelne csak a plexi. Sajnos a motor évjárata nem teljesen tisztázódott, így azt nem tudok mondani. A kép alapján remélhetőleg tudtok nekem segíteni. További szép napot/ hétvégét. Meg természetesen kellemes húsvéti ünnepeket!
Üdv
Ha valakit még mindig érdekelne új NGK gyertyasor, akkor: http://auto-motor.vatera.hu/mo...
Sikerült nekem is venni egy elektromos pumpát, de van pár kérdés ami felmerült bennem. Az üzemanyagszűrőt a pumpa elé, vagy után tetted? Mi a teendő a torokkal, ahonnan a vákuum cső kijött? Józan paraszti ésszel azt mondanám, hogy lezárni, hogy ne szívjon fals levegőt, de gonsdoltam megkérdem a nálamnál okosabbakat...
Egy másik kérdés a benzincsap. Gondolom így a PRI állás elveszti az értelmét, és marad a sima meg a tartalék.
köszi a választ!
Laci
A karbiban a membrán is hosszú életű, ha használva van. Ha nincs/több éves állás/, akkor kiszárad és már reped, lyukad stb.
Gyertyákat cserélgetem 20000km-ént de nem tudom minek amikor látszatra tökéletesek csere előtt, de ez még az MZ-és korszakból maradt. Az tény, hogy ami jó azt nem kell bolygatni, főleg úgy hogy se szerszám se igazi tudás nincs mögötte. De a magyar szerel , mert hát trabantot is buherálta, akkor nehogy már egy Yamahát vagy más motort ne tudjon megbütykölni!
Sokáig gondolkodtam, hogy megírjam-e az én tapasztalataimat....Az én gépem sok mindennek ellentmond,azoknak amit a többiek leírnak.
Az elején kezdve:nyugdíjas rendőrmotorom van....egy-két évet állt valahol a raktárban mielőtt az előző gazdája megvásárolta.Ugye általános vélekedés, hogy ilyet kerülni kell ! Én azért vettem meg, mert ennyi pénzem volt rá. ennyi.
Nekem ez már a harmadik évem vele.Karbiszinkron,szelephézeg állítás mióta nálam van, nem volt.Láncszettet cseréltem rajta, és mivel rendeléskor nem figyeltem oda, így patentszemes van rajta.
Garázsom nincs, így a teraszon letakarva tölti a másidik telét. Ennek ellenére múlt szerdán (mivel egy nap jóidőt jósoltak) kitakartam, és második gombnyomásra elindult. Tavaly tavasszal a harmadikra. A gyertyák olyan régiek benne,hogy a pipa gumiszoknyája már megfogta a porcelánt. Már itt van a négy új a polcon, de még a régiekkel indítottam, hogy ha gebasz van,akkor a régieket tegye tönkre. Nem volt gebasz. Ja, a benzint egyszer sem eresztettem ki a karbiból.Ennek ellenére tavasszal simán indult, és amikor megy akkor 4 litert eszik.Igaz, szinte csak egyedül használom.Mindig ugyanannál a kútnál ugyanannál az oszlopnál tankolok. És mindig kiszámolom, mert 250 és 300 lefutott km. között tankolok, és mindig addig a pontig, amit a kezelésije is ír, hogy attól feljebb ne. Az akksiját elfelejtettem kivenni, februárban hoztam be,akkor töltöttem fel. Szóval, az én véleményem az, hogy ha valami gép összeállt, akkor azt kár megbolygatni. Ami épp elromlás előtt van, akkor azt ki kell cserélni, de csak azért megbontani valamit, hogy hátha jobb lesz, azt szerintem nem szabad. Hogy ez egy szerethető típus ? Hát, nem ... Imádnivaló !
Üdv:Balázs