Egyébként tolni is nagyon nehézkes volt a motort, mert a kardánban is le volt dermedve az olaj. Annak ellenére hogy sík felületen kellett csak tolnom, nem is sokat, csak olyan 100 métert, azt hittem összefosom magam.
Nem! Sem pri, sem res állásban nem indult el!
Öt perc (nem folyamatos) indítózás után a kicsavart gyertyák szárazak voltak, annak ellenére, hogy a tank félig van !
Ledermedt az olaj, persze hogy nem indul el. Hideg van, ilyenkor ez nem meglepő. Ha egy kicsit is legyengült az akksi, már nem bírja megforgatni a dermedt motort.
Nagyobb akksival, ami jobban teker, elindul egy idő után.
Én nem értem ezt az "olaj miatt nem indul a gép" témát. Ma 2 fokban és 4 hét állás után a vas 3.-ra elkapta s ment mind a 4 henger egyből, ha az önindító át tudja forgatni hallhatóan megfelelő sebességgel, fordulattal akkor ott más gond lehet. Nekem ahogy beröffent rögtön félig vissza is kellet tolni a szivatot, mert belefulladt a naftába.Nem hiszem ha sűrűbb az olaj, ami ilyen hőmérsékletben természetes is, de rendesen megtekeri a gépet akkor ne induljon be!Az az olaj 20w50 szerintem semmit nem ér, max egy 30+os gépnél, de ismerős még abban sem használ ilyen pakura sűrűségű valamit, felejtsük már el, hogy az öreg képekbe ilyen kell, meg azt, hogy azt nem eszi majd című dumát. Én 10w40-et használok bele és soha nem volt gondom vele, nem füstöl se hidegen se melegen, akkor miért ne kényeztessem hígabb olajjal! Ha nem indul egy benzines hidegben, ott ás a gond, de már meg is volt az első diagnózis, kérdés a Pri állásban sem indult a gép?
Belelapoztam a manualba. Ott a recommended engine oil kifejezés mellett az alábbi táblázat található.
-10 +35 fok külső hőmérséklet mellett 10w-30
-10 +45 fok --------------------------------- 10w-40
0 +45 fok --------------------------------- 15w-40
+ 5 +50 fok --------------------------------- 20w-50
Olajtémában kutakodva pedig ezek az olajok mind, azt itt látható táblázat minimum hőmérsékleti értékei alatt is megfelelő kenési képességgel rendelkeznek. Én csak azt tudom elképzelni, hogy hiába ken jól még az olaj, de az indítórendszer mégsem olyan erős, hogy biztonsággal beindítsa a motort, ezért nem is ajánlják már a manuálban bizonyos hőmérséklet alatt.
Bár régebben már volt ilyen, és akkor kiszedtem az aksit és egy másikkal, (nagyobbal) egyből beindult ! Az nem fordulhat elő, hogy nem kap benzint, amikor félig van a tank ?
Péntekről szombatra az enyém se. Mondjuk -6 fokon volt első indítási kísérletig 7 órát, a következőig meg kb dupla ennyit. De bikázva egyből beröffent.
Én arra tippeltem hogy hiába volt megfelelő az olaj kenési szempontból még ezen a hőmérsékleten is, de a manuál ilyenkorra már 10w-40 és 10w-30 olajakat ajánl.. a sűrű olajjal pedig nem tudott mit kezdeni a gép.. és ezért nem indult saját áramforásról.
“Motorok füstje borítja a tájat,
Karácsonyi bejgli növeli a hájat.
Pihen a motoros, fázik keze-lába,
Szentestére készül, a Jézuskát várja.
Mi lesz a fa alatt?Izgul ő most nagyon,
Komplett kipufogó?Hú, az egész vagyon!
Csodálja a család: nem olajos a keze?
De jól tudják, hogy most is a gépen jár az esze.
Ha véget ér az ünnep, újra fúr és farag,
Hogy tavasszal ismét hajthassa a vasat.
Törheti a fejét, minek hol a helye?
A dugattyúnak miért hiányzik a fele?
Ha elfogyott a tudomány, sebaj ott a Fórum!
Nagyobb okosság az, mint kártyában a lórum.
Segít a társaság bizony fűnek, fának,
Tanárnak, mérnöknek, soförnek, diáknak.”
Öt perc (nem folyamatos) indítózás után a kicsavart gyertyák szárazak voltak, annak ellenére, hogy a tank félig van !
Nagyobb akksival, ami jobban teker, elindul egy idő után.
-10 +35 fok külső hőmérséklet mellett 10w-30
-10 +45 fok --------------------------------- 10w-40
0 +45 fok --------------------------------- 15w-40
+ 5 +50 fok --------------------------------- 20w-50
Olajtémában kutakodva pedig ezek az olajok mind, azt itt látható táblázat minimum hőmérsékleti értékei alatt is megfelelő kenési képességgel rendelkeznek. Én csak azt tudom elképzelni, hogy hiába ken jól még az olaj, de az indítórendszer mégsem olyan erős, hogy biztonsággal beindítsa a motort, ezért nem is ajánlják már a manuálban bizonyos hőmérséklet alatt.
Én arra tippeltem hogy hiába volt megfelelő az olaj kenési szempontból még ezen a hőmérsékleten is, de a manuál ilyenkorra már 10w-40 és 10w-30 olajakat ajánl.. a sűrű olajjal pedig nem tudott mit kezdeni a gép.. és ezért nem indult saját áramforásról.
Egyébiránt a videó alapján tök ugyan olyan hangja van az F-nek mint az újabb S-nek
http://www.youtube.com/user/oy...
Igazi xj 900 hang !
Karácsonyi bejgli növeli a hájat.
Pihen a motoros, fázik keze-lába,
Szentestére készül, a Jézuskát várja.
Mi lesz a fa alatt?Izgul ő most nagyon,
Komplett kipufogó?Hú, az egész vagyon!
Csodálja a család: nem olajos a keze?
De jól tudják, hogy most is a gépen jár az esze.
Ha véget ér az ünnep, újra fúr és farag,
Hogy tavasszal ismét hajthassa a vasat.
Törheti a fejét, minek hol a helye?
A dugattyúnak miért hiányzik a fele?
Ha elfogyott a tudomány, sebaj ott a Fórum!
Nagyobb okosság az, mint kártyában a lórum.
Segít a társaság bizony fűnek, fának,
Tanárnak, mérnöknek, soförnek, diáknak.”