Sziasztok.
Nemis oj rég sikerült beújítanom egy XJ600s-t és ímádom a vasat. viszont vannak apró zörejek amikre nem jöttem rá hogy honnan jön.
az rendben van hogy a fejidom 2beömlő nyílásának rácsozását ki kellet operálni mert anyira zavaró volt a "gagyi" illesztésből adódó rezonancia. de arra hogy ha kicsit kátyúsabb szakaszon motorozom mi verődik annyia az idom elejében azt még nem tudom. a lámpa testre gondoltam de kézzel nem sikerült előhozni a vélt hangokat. valaki közülletek nem tapasztalt hasonlót?
Habár már régi a hozzászólás, mégis megkérdeznélek, hogy magad takarítottad ki a járatokat, vagy szervízbe vitted. Ha ez utóbbi, tudnál ajánlani valakit, aki megbízhatóan megcsinálná a munkát?
20ezerért találtam, azt soknak tartom érte (5ért adtam el nemrég az előző motoromét, gyári, sérülésmentes)
nem nekem lesz egyébként, és csak annyi a probléma az előzővel hogy meg volt fúrva és hangos (műszakin átment).
azért köszönöm a segítséget.
A benzin romlásról annyit, hogy január 3-án a sok állástól megfanyalodott benzin-olaj keveréktől sült meg az MZ-m :( Szóval nekem is van tapasztalatom, de ha üres tankkal teszem el, akkor meg a belseje kezd el rozsdásodni :/
A jelenleg kapható benzin annyira rossz minőségű, hogy csak pár hétig áll el, utána használhatatlanná válik, ki kell takarítani mindenhonnan. Yamaha FJ tulaj motorszerelő haveromtól tudom.
Nem követem aktívan a témát, ezért elnézést ha a közelmúltban volt már kérdés. Jön a téliesítés, és felmerült bennem a kérdés, hogy a 600-as Divi karburátoraiból hogy tudom kiüríteni a benzint? Vagy 6 hónap állás nem okoz neki különösebb gondot?
A tervezett műveletek: akkumulátor kikötése és kivétele,, kipufogók ledugózása, benzintank telitankolása, középsztenderen tárolás a gumik terhelésének elkerülése végett. E mellé jönne a karbi kiürítése, de nem tudom hogyan kell?!
Köszi a válaszokat!
Nézni néztem. De lettem róluk. Ugyan sokkal komfortosabbak közúton mint azok amikbe most bele vagyok szerelmesedve, de úgy vagyok vele hogy a közúti komfort nem lesz most semennyire se döntő tényező.
Tehát nálam ilyen most a szempontrendszer
- Tartósan tudjon 110-zel menni aszfalton, úgy hogy nem eszik 5,5 liternél többet (az se baj ha nem tud többet utazóban)
- Legyen tartós és egyszerű konstrukció..
- Ne legyen rajta idom
- 21-es első kereke legyen, a hátsó meg 18 (vagy esetleg 17)
- Legyen könnyű menetkészen is (180 kiló már nem az..valahol itt van a határ)
- Legyenek jó tereptulajdonságai
- Nagy legyen a tankja, vagy lehessen hozzá túratankot kapni
- Ne kerüljön többe mint 600 ezer forint... de jobb ha kevesebb
Eszerint a szempontrendszer szerint pedig kiesik a körből az XTZ 660 is, mert nehéz. Tudom hogy jó motor, és nagyon szép darabok szoktak olcsón (350-400 körül) lenni de nem szeretnék terepen kompromisszumot kötni.
Úgyhogy a
DRZ 400S
DR650SE
XR650L
Vagy ha olcsón találok gyárias XL600LM-et akkor még az játszik.
KLR 650 is éppen beleférne ebbe a listába, de Kawasakit nem szeretnék.
Az valami borzasztó milyen hangja van az idomoknak amikor szívatóval melegszik. Mondjuk ezeket az apró hiányosságokat a gazdaságos üzemeltetés és a tengernyi nyomaték bőven feledteti.. csak ne lenne 265 kiló
Igen, a Divire jellemzően, 4000-s fordulat környékén van egy nagyon zavaró rezonancia, amit nálam az idom még fel is hangosít. Kerülöm is a szabályos 90-es sebességet emiatt.
Volt sor kettesem is, CB 450 S. Nem éreztem én azon semmi vibrációt. Ültem Buellen is,na ott már volt rezonancia ,csak Harley blokk van benne. De a nyomatéka fenomenális volt. Vissza ülve a Divire azt hittem, hogy 3.-ban akarok elindulni.
Szerintem az a fajta rezonancia ami mondjuk a 900-as Diversionre jellemző, sokkal zavaróbb mint ami a GS450-en volt.. hiába volt erőteljesebb a GS-é. Mondjuk szebben veszi a 4 henger a fordulatot mint ahogy anno a 2 tette.. ez pl tetszik. De én személy szerint nem ragaszkodnék a 4 hengerhez utcai motor esetében sem, azok után hogy most már van elképzelésem róla milyen.
Az lehetséges, de az a vibráció és rezonancia azért elég nyomasztó lehet hosszú távon. Lehet én vagyok a puhány, de én ezért sem nézelődtem soha a gs500 és társai klubban
Anno nekem is a listán volt a SuperTenere.. akkor körüljártam a témát. A svájci modellek esznek a legkevesebbet, azokkal 5 literrel is el lehet járni. A többi, ha jól van beállítva 6-6,5 literrel elvan (kb mint egy TDM)
Mentem is SuperTenerével akkor egy próbakör erejéig. Nagyon kezes motor, pedig nekem a lábam sem ért le róla. De megbirkóztam vele azért. Feltankolva kb 240 kiló lehet.
Sokkal nyomatékosabb a két hengeres mint a négy, ez nekem elég fontos. Az igazi, az egy 1 hengeres nagy köbcentis, de attól tartok, mivel az egy henger miatt nem túl tartósak. 50-60 ezer km azokban nagyon sok. Volt nekem egy XL 500-as . Imádtam a nyomatékát pedig csak 27 lovas volt. Alapjáraton felment a Maros töltésére keresztbe, ami nem is alacsony és elég meredek felénk!
A Tdm egy jó választás lehet, csak nagyon sok a tekert darab, hisz az is egy hosszútáv futó, bár nekem a sor 4 után a 2 henger nehezen férne meg hangzásban.
a rácsokat én ragasztópisztollyal csendesítettem el