Na én ezért is írtam azt, hogy ott más is lehet gond. Én ragaszkodom a leghígabb olajhoz amit még elbír a blokk, de ez saját véleményem csak!
A fellinkelt cikket ismerem még az autó fan időszakból és nem rossz bár a marketingduma kimaradhatott volna szerintem is belőle, de a lényeg azért benne van!
Szia, hogy mennyi mivel rendőrségi motor volt már egyszer fordult az óra tutira. A szerelőm szerint olyan 140e Km lehet benne. Mivel olyan hibák voltak a blokkba ami erre utal, de a jó hír hogy azt mondta más motor fele távon kinyiffan. Találtunk benne még sok eredeti alkatrészt amit mi cseréltünk először. Szóval csak nem egy konstrukció amit gyakran kell javítgatni. Fogok felrakni képet. A váz fekete porfestést fog kapni illetve még egy két elem ami sokat kap.
Ma azért sikerült egyet gurulnom délután ! Délelőtt véglegesen visszatettem a kipufogót , így már elfér az a jobb oldali doboz is.
A végén még az esőt is megúsztam. A motor egy pöcre indult 15-50W olajat használok.
Van benzinpumpa a motorodon? Mert ha van az is megoldás. Lényegében az a baj ,hogy az önidító közelsem ad akkora fordulatot a motornak, minta amekkora egy alapjárat. Tehát nem tud akkorát szívni/ vákumot/ csinálni, hogy feltöltse a kiürült részeket benzinnel.
De van, sőt nekem van is a porlasztó és a benzincsap közt egy vákumcső, de ettől függetlenül hosszú állás után elpárolog a benzin a rendszerből és igen nehezen akar utána a levegős rendszer feltőltődni. Régen a 550-es Suzukim szívatott meg a papírszűrövel ugyanis megdagadt benne a papír és az istenért nem folyt át rajta benzin, ha nem volt meg a benzin gravítációs nyomása. Kicseréltem gázolajos fémszűrőre probléma megoldódott.
Most nézem a tied régi xj 900-as. Akkor könnyebb a helyzeted.De nem tudom a te motorodon van benzinpumpa? Még a benzin szűrő is tud szívatni sima ejtőtartályos benzin ellátó rendszernél. Majd fél tanknál már nem folyt át a papírszűrön a benzin.
A gépkönyv szerint valóban "megfelelő" lenne a 20w50 is.
Én is tettem ilyet az XjJ600-ba egy kis időre, viszont már melegebb, tavaszi reggeli indítózásnál is érezhetően lassabban forgatta a motort, a kuplung is nehezebben oldott szét, és a váltón is érezni lehetett a sűrűbb olajat.
Le is cseréltem először 10w40-re, majd a köv. cserekor 10w50-re, már 2000Ft körül lehet kapni literjét. (Castrol Power1 4T)
Ha valakinek van türelme, és ideje, itt egy nagyon jó kis cikk az olajokról, a hidegindítási nagymértékű kopásról, stb. Sok benne a tudományos rizsa, de a lényeget is jól összefoglalja többször: Olajok
Üdv Mindenkinek!
Valószínű ez lehet, mert régebben, még amikor jó idő volt, akkor is volt olyan, hogy beindult frankón, de az első egy kilométeren dadogott, gondolom az volta levegős rész majd ment mint az istennyila,! A kérdés az, hogy ezt a problémát hogy lehet megszüntetni ?
Le van levegősödve az üzemanyag ellátó rendszered, magyarul üres a karbi úszóháza, valamint a benzinpumpa előtti- utáni cső. Megoldás : tank le,légszűrő ki, indítósprayt / vagy benzint fecskendezni injekciós fecsivel/befújni a karbi sor felé és rögtön indítani. Én használtam 20w-50-es olajat semmi gond , igaz minuszokban biztos nem jó, de akkor nem motorozok. sőt nem is nyaggatom a gépet inditgatással.
A garázsunkban fagyni csak akkor szokott amikor kint is már -20 fok van. Jellemzően inkább 5-10 fok közötti a hőmérséklet. A motor pedig mindig pöccre indul akár 4-6 hét állás után is. A Haynes könyvecskét is elővettem. Abba pedig úgy van leírva hogy 10w-40 vagy 20w-40 (ilyet egyébként még nem láttam) olajat használjuk gépbe (900S), ha pedig a felhasználási feltételeink eltérnek az átlagostól, akkor ott a táblázat. A táblázat tanulsága szerint pedig semmi hibát nem vétek a 20w-50es olajjal. Pláne hogy nekem totál be van burkolva a gépen és nem sajnálom pörgetni sem.
Mikor tankolsz lenullázd, mikor 300 km mutat tankolsz és ismétled az előzőket!