Ugyan csak fél éve van 900-asom, de ezalatt az idő alatt mentem vele kb egy 10-est, a hibalista kimerült egyelőre a kilométer kihajtás elromlásában, és a hátsó féket kellett gatyába rázni. 120k km van a gépben.
1
Típushibának számít hogy 100k kilométer körül megjön a hangja a generátor láncnak (remélem jól emlékszem), és ekkor szét kell borítani az egész motort. Az én gépemen ezt 106ezer kilométernél esett meg, akkor az összes belső láncot kicserélték, de ehhez az egész blokkot szét kellett borítani. Nem olcsó művelet. Mondjuk utána 100k nyugodt kilométer jön.
Csak 5 sebességes, és rövid az 5.-je is. Ezért mondjuk elég jól gyorsul, meg le is forogja az 5.-ket, de sokat forog (méretéhez képest). Mondjuk ez inkább sajátosság, mint hiba.
2
Egyszerű mint a faék. Az idomok lebontása utána könnyen szerelhetőnek mondható.
3
5.5 liternél nekem még nem evett kevesebbet, de erre se sokszor volt példa. Átlagban 6-6,5 között el lehet vele járkálni, de ha jobban nógatva van, ennél többet is lazán benyel.
Nálam 5,5-től 8 literig szokott terjedni a fogyasztás.
4
Dobozrendszerrel jól pakolható. Az úttartására szoktak panaszkodni, nekem még nem volt vele gondom. Igaz én szinte egyből teleszkó oaj és szimmeringcserével kezdtem, a hátsó rugóstagot meg a legkeményebbre állítva használom. Igazából bármekkora sebességnél lehet vele lapon fordulni, annak aki tud motorozni. Ennyire kanyarképes alattam
Hosszabb túrán meg nagyon unalmas motor, mert végtelenül kiegyensúlyozott, épp ettől kissé unalmas is. El lehet aludni rajta.
A blokk nyomatékos, gyakorlatilag alapjáratról van használható ereje, egyáltalán nem rángat, és már 7ezernél leadja a maximális nyomatékát. Nem kell forgatni.
A hangja meg egyszerűen leírhatatlanul gyönyörű, és megunhatatlan.
Sziasztok Motorosok !
Segítséget illetve tanácsot szeretnék Tőletek kérni. Jelenlegi, immár sokadik motorom Yamaha xv535 virago. Szeretem mert ügyes, fürge, jóindulatú kis motor. Egyetlen hibája hogy két személy egyszerüen nem fér el rajta. (185 cm magas 92 kg pali vagyok.) Úgy néz ki vissza kell térnem a túra motor kategóriába. Az igények és a lehetőségek mérlegelése után az xj900 tetszene a legjobban, de egy öt perces próbakörön kívűl semmi tapasztalatom ezzel a tipussal kapcsolatban. Kérem akinek régebben van már ilyen mocija segítsen pár információval és válaszoljon néhány kérdésemre.
1 vannak-e tipus hibák amire a vásárláskor érdemes figyelni.
2 mennyire szerelőbarát vagyis otthon elvégezhető-e egyszerűbb beállítás, javítás pl karbi szinkron membrán csere, alapjárat szűrők cseréje stb.
3 fogyasztás alakulása
4 tapasztalatok hosszabb túrán, úttartás, kanyar stabilitás, kényelem pakolhatóság.
Ha lehet írjatok meg jót-rosszat hogy kicsit képben legyek.
Köszi a tippet! Azóta egy csepp sem jött elő, és továbbra se jöttem rá, hogy honnan is szivároghatott ki... Egyre tisztább a hengersor. Talán túltöltöttem a gépet?!
Azt nem tudom, hogy progresszív vagy sem, de kb. egy éve újítottam fel a telót képeket is raktam fel róla, ha kedved van megkeresheted!
Annyi biztos, hogy nem egyenletes a rugómenet sűrűsége.
Természetesen nem tudhatom, hogy az előző Digó gazdája cserélte e !
A nyári tapasztalatomat is megosztanám veled.
Nálam mindennapos városi használatban volt, ha a hőmérséklet rekkenő kb. 40 fok tuti felhígul az olaj pedig nekem 20w-s van benne, olyan lesz mint a rágógumi.
20-35 fok közötti hőmérsékleten egész jónak mondanám.
Nekem még soha nem koppant fel az eleje.. A hátuljával már más a helyzet, mert volt hogy igen hepehupás földúton nem bírta kirugózni a huplikat, és egyszerűen kilőtt az égbe..
Mondjuk az is hozzátartozik hogy hatvan-hetven kiló között mozgok..
Mondjuk azon se lepődnék meg ha már nem gyári lenne az eleje, a túrabubus előző tulajok ismeretében
Tehát a 900-on eleje már igen kis sebességnél is lekoppant, akinek ilyen gépe van tudja. Az első rugót kicseréltem Wilbers progresszív rugóra, össze nem lehet hasonlítani. Azért választottam ezt a márkát, mert jó tesztjei voltak, az ára is elfogadható a többihez képest. Ha ezt választod olaj is van a rugóhoz.
Én is gondolkodom a cserén, csak jókat írnak róla. Jobb kanyarstabilitás, fékezhetőség. Ezen a "fantasztikus" magyar utakon jobb a csillapítása, nem pattog.
Nekem van egy kartergáz visszavezető a hengerfejen (remélem jól mondom, hogy az mert a karburátorba megy) - na nekem ott izzadja az olajat kicsit. Kéne rá egy rendes bilincs de lusta vagyok szétszedni miatta az egészet. Nézd meg hátha neked is onnan származik a nafta.
A motoromon elől olajfoltok vannak (pontosabban egy nagy), a középső kettő henger kb felénél, és az olajszűrőig lecsöpögött. Én a vezérműlánc környékére gondolom, hogy onnan eredhet. Felvonuláson felpörgettem párszor a motort behúzott kuplunggal, akkor bújhatott elő, azóta nem növekedett az olajfolt. Szerintetek mire gyanakodhatok, illetve mit nézzek meg? (Még annyi, hogy előtte töltöttem bele kb 2.5 deci olajat, nem ugyanolyat, mint ami benne volt, mivel oldalsztenderen járatáskor nem veszi fel az olajat. :$)
Bocs, ha tudatlanul kérdeztem, de 4T motorokban még nem vagyok jártas.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Én 4000-re emlékeztem és ezért írtam 104 ezret éppenséggel. Én se vennék meg 100 felett motort és oka is van hacsaknem közel ingyen adják. Annyi idő alatt már minden apróság előjöhet én így látom. Van elég eladó gép a piacon az ilyenektől tartózkodnék ez csak 1 tanács de másként látni dolgokat természetes.
Én nem aggódnék annyira. 2009 óta nem vezettem 100ezernél kevesebbet futott motort
Persze hogy oka van annak ha mókolják... mert a kutya nem vesz meg belátható időn belül 100ezer körül, vagy a fölött futott motort.
Én már csak tudom, mert elég lassan adtam el 135 ezer kilométerrel az előző motoromat, és a Diviért se kellett közelharcot vívnom, mert 110 ezer kilométerrel hirdették.. én néztem meg először, igaz én gyakorlatilag azonnal meg is vettem
Igazad van csakhogy ha már egy XJ-t is visszatekernek akkor képzelni lehet mennyi lehetett benne!
Minden használt gépben van rizikó de aki ért hozzá apró jelekből megtudja mondani mennyi lehet benne egy bizonyos megtett km-ig. Én biztosan tudom az enyémben 68 van. Ha elkezdték mókolni annak biztosan alapos oka lehetett én erre gondolok és ne legyen tekerve legyen benne csak 104 000 km onnan azért már jó indulattal se sok lehet a blokkban.
Én már a 40 ezres tömítésszettől szívbajt kaptam gondolni se merek egy dugattyúszettre vagy ilyen dolgokra.
1
Típushibának számít hogy 100k kilométer körül megjön a hangja a generátor láncnak (remélem jól emlékszem), és ekkor szét kell borítani az egész motort. Az én gépemen ezt 106ezer kilométernél esett meg, akkor az összes belső láncot kicserélték, de ehhez az egész blokkot szét kellett borítani. Nem olcsó művelet. Mondjuk utána 100k nyugodt kilométer jön.
Csak 5 sebességes, és rövid az 5.-je is. Ezért mondjuk elég jól gyorsul, meg le is forogja az 5.-ket, de sokat forog (méretéhez képest). Mondjuk ez inkább sajátosság, mint hiba.
2
Egyszerű mint a faék. Az idomok lebontása utána könnyen szerelhetőnek mondható.
3
5.5 liternél nekem még nem evett kevesebbet, de erre se sokszor volt példa. Átlagban 6-6,5 között el lehet vele járkálni, de ha jobban nógatva van, ennél többet is lazán benyel.
Nálam 5,5-től 8 literig szokott terjedni a fogyasztás.
4
Dobozrendszerrel jól pakolható. Az úttartására szoktak panaszkodni, nekem még nem volt vele gondom. Igaz én szinte egyből teleszkó oaj és szimmeringcserével kezdtem, a hátsó rugóstagot meg a legkeményebbre állítva használom. Igazából bármekkora sebességnél lehet vele lapon fordulni, annak aki tud motorozni. Ennyire kanyarképes alattam
Hosszabb túrán meg nagyon unalmas motor, mert végtelenül kiegyensúlyozott, épp ettől kissé unalmas is. El lehet aludni rajta.
A blokk nyomatékos, gyakorlatilag alapjáratról van használható ereje, egyáltalán nem rángat, és már 7ezernél leadja a maximális nyomatékát. Nem kell forgatni.
A hangja meg egyszerűen leírhatatlanul gyönyörű, és megunhatatlan.