Mi ha viccesnek is tűnik a szélessége miatt adtuk el a 250-es Burgmant elfoglalta a fél garázst... De kényelmes volt, szélvédelem is frankó, nem rezonál, és semmi baja nem volt az ég világon 3,7-es átlagfogyasztással üzemelt, csak böszme egy jószág volt és feleslegesen nagytestű.
Pont ezért vettük a Sportcity-t mert fater csak városban hajtja szinte, de ha kimegy akkor meg mégis tudjon minimum 100-110-et menni ezért nem 50es lett belőle.
Nos a Sportcity egy kicsi keskeny gépezet, 15 colos felnikkel, és súlya sincs csak úgy repíti a 200-as Piaggio blokk. Tényleg hihetetlen robbanékonyság van benne úgy 90-ig. Ha kell 2 személy is elfér rajta de városból kikelve 2 személlyel már kapkodta a levegőt.
Egy szóval amit akarok: robogóban is megvannak a kategóriák: városi, sportosabb használat, 1 személy 2 személy stb igényeknek megfelelően mindenre van egy alternatíva.
Egy 650-es Gilera Nexus amit tud azzal megszorongat nagymotorokat is, de még a kis 200-as is igaz csak egy adott sebességig.
Viszont én se ülnék vissza robogóra ha nem muszáj mert a váltós motor azért jobb érzés, és hát a nagymotor az nagymotor nem robogó ez tény. De nem kell azokat se lenézni mert frankó kis gépezetek, és ami mondjuk nagy szívfájdalmam alkatrész-ellátottságban és az alkatrészek áraiban magasan verik a nagymotorokat... Az XJ-m alkatrészáraihoz képest filléres dolog a javításuk, ott nem 40 ezer egy tömítésgarnitúra, meg dugattyúszettől elkezdve semmi se kerül közel se annyiba mint nagymotoroknál.
Hali!
Mostanában elég sokat megyek városban a GS500-al és rendszeresen kerülgetem a Burgman és hasonló nagyrobikat, mert a kád testükkel nem férnek el, vagy nem tudnak sort váltani, gyorsabbak városban, mint egy autó, de lassabbak, mint egy rendes motor.
Biztos kényelmes, meg lehet pakolni, de nem érzem annyi előnyét, hogy lemondjak a motorozás igazi motoros élményéről.
Ha csak város, akkor minek az 5-600-as gép?
Ha meg túra, oda ki megy robogóval?
Mondjuk az aki robogózni és nem motorozni akar, csak erre tudok gondolni.
Városban a szélességével van baj. Ahol én a Divivel (ami azért nem egy kis motor) vígan siklok a sorok között (sorközt váltani ezzel már nem igazán tudok.. GS-sel lazán ment) ott egy nagyrobogó, például a burgman a lapát tükrei miatt állandóan beszorul. Nem egyszer kellett már a Divivel is kidudálnom a sorból ilyen nagyrobogót, mert egyszerűen feltartott.
Pl ha minden nap kéne a Margit körúton, vagy hasonlóan szűk, ámde rendre beduguló utcákon motoroznom, biztos nem kéne egy ilyen.. egyébként pl. Szegedre simán el tudnám képzelni.. de még Budapest körúton kívül eső részére is.
Üdv skacok!
Látom sikerült felpörgetni a fórumot a robogós témával
Jó ennyi különböző véleményt hallani a dologról. Saját tapasztalatom eddig, amiket kipróbáltam egész jó, mondjuk tényleg teljesen más kategória, de megszokható, szerethető. Majd meglátom mi lesz a mostani eladádából, ettől függ egyelőre minden. Sajnos sem pénzem, sem helyem sincs két motor tartásához, bár az lenne a tuti megoldás
ma beszéltem egy emberrel, aki egy vfr 800 ról ült át egy tmax-ra. és agyon dicsérte és örül, hogy váltott.
jól érzi magát annak ellenére, hoyg 100+ Le-ről ült 45-re
szerencsére sokfélék vagyunk.
nekem volt burgman 400 és x9 500 is.
simán ráülnék most is egy burgmanra, hiányosságai ellenére
pl: erősen kanyargós úton simán gyorsabb vagyok/voltam a Pannoniával, mint a naygrobogóval;
nem vagyok száguldozó típus, de 100 felett 2 személlyel már nekem is gyenge;
városban már szinte túl nagy...
de a másik oldalról:
kényelem,szélvédelem, nagy sisaktartó, kis fogyasztás, alacsony ülés, minden koszos dolog szépen eldugva/takarva
ma megnézték a motoromat:
holnapig kértek gondolkodási időt
Én azért mentem már pár nagy ccm-s robogóval faternak most is az van, robogóról ültem át nagyra. Simán lehet vele előzni és nincs velük semmi baj!
250-es Burgman már meglepő dinamikával rendelkezik, és akkor 400-asról nem is beszéltem. Általánosságban elmondhatom hogy 2 személyre és mondjuk autópályás használat esetén viszont 400 ccm de inkább 500 alatt nem jó a robogó. 500-tól felfele viszont már 130-nál is van benn elég erő 2 személyre is és azok teljesítményben már alkalmasak nagy túrákra és huzamosabb 130 feletti utazásra is.
A 400 határeset, az alattiak meg 1 személyre tökéletesek de 2 személlyel 100 felett már küszködnek.
Jelenleg 200-as Aprilia Sportcity-nk van tökéletes 1 személlyel 100-nál simán előzök de 2 személynél már érezni hogy nem erre van kitalálva.
Kényelmesnek amúgy meg kényelmesek, nincs rezonancia, elférni, jól pakolhatók szóval semmi gond velük. Piaggo Beverly-nek is van már 16 col körüli felnije arra azt se lehet mondani hogy kiskerekűek.
Nem lesz jó. Nincs elég ereje hogy dinamikusan motorozhass vele hosszú távokat. Az előzés sem úgy megy mint egy átlagos utcai motorral, tehát nagyon gondold meg hogy milyen célra akarsz váltani. Csak jó tanács.
Ha belevauzhatok, városban sokkal egyszerűbb az élet vele, mint egy motorral
Egy 250 Kymco Grand Dink-el motoroztunkl négy napot nyaralás alatt, és az ülés alá minden strandcucc, kaja, pia, még a két békatalp is befért gond nélkül. Ja és hazafelé még a LILD-ben bevásároltunk, rekesz víz, sok egyéb, mert ugye gyári doboztartó, meg lábtér is van rajta bőven :-)
Ha valakinek nagyon kell, ugyanúgy rakható rá oldaltáska, és doboz is. De a robogó nem motor, ez tény De Krisztiánnak úgyis van már egy zongorája otthon
Köszönöm a sok hozzászólást, már próbáltam ilyen "motort"
Nekem megfelelő lenne, 90%-ban Pesten, a városi forgalomban használnám, arra bőven elég, de neki mernék vágni 1-2 külföldi túrának is, több ilyet láttam pl. Montenegróban is, külföldi rendszámokkal...
A hely is elég lenne, az ülés alatt majdnem 50 literes a csomagtartó, és még nagy dobozt is lehet rá hátulra akasztani.
A korabeli 2008-09-es cikkek is jókat írtak róla. Persze minden függ még a mostani eladásától
Én is hozzáteszem, amit tapasztaltam a nagy robogókról:
Alapvetően nagyon nagyon kényelmes, panoráma motor, ámbár szerintem is ki kell próbálni, mielőtt az mber megveszi ... plussz pakolni tényleg nem tudsz sokat :(
Van sok előnye is, de tény és való, hogy nem igazi motor-feeling-je!
Semmi képpen nem veszek addig újat (új feszítőt), amíg szét nem tudom szedni, és meg nem tudom nézni, mi a baja. Amit írtál, RC51, vmi hasonló volt nekem is az elképzelésem, annak tekintetében is, hogy nem tudom még mit találok a 3 csavar alatt. :)
Dz ez így más sokkal könnyeb lesz!
Amúgy persze van segítségem :) , de jobban szeretem én látni, mivel állok szemben! :)
Fogadd meg Géza tanácsát! Mentem párszor ijen guruló hokedlivel, de mondhatom nem éreztem magam biztonságban.
Nagyon instabil az a kis kerék, vagy én nem vagyok elég vakmerő?
Szia ! Szerintem rossz döntés , nagyon megfogod bánni. Speciel én nem is tartom igazán motornak a robogót, bár sosem vezettem ilyet. Városban biztos jó akár egy 125-ös is , de hosszú távokra nem vennék ilyet. Pakolni nem is lehet igazán rá legfeljebb egy fő számára, ketten meg már nincs hely hova. Szerintem még egy jót motorozni se lehet vele. Viszont a te döntésed , de előtte a ha van rálehetőséged próbálj ki egy nagy robogót.
Szia,
most vettem észre, hogy másfél hónapja írtál nekem és lelkesen válaszolnék, de visszadobta a címedet a freemail. Megváltozott azóta? vagy valami rendszerhiba?
Kicsit fiatalabb nagyrobogót, amivel még túrázni is el tudok menni, Burgman 400-650-est nézek.
Mindennapi munkába járásra itt Pesten sajnálom befogni a Fazert, piroslámpától a következő 20 méterre lévő lámpáig váltogatni meg kuplungolni oda-vissza...
A plusz szélvédelemnek is örülnék, reggel fél hatkor már kezdek ráfagyni a vasra, plusz doboz nélkül is hatalmas a csomagtartója az ülés alatt.
Amúgy semmi pénzért nem adnám el, nem csalódtam benne, tavaly március óta 20.000 km-ert tettem bele, minden gond nélkül.
Szerinted az ős XJ tárcsája jó az FJ-re ? Nekem kell egy hátsó tárcsa mert lassan ledob a motorról a hátsó fékkar...
Pont ezért vettük a Sportcity-t mert fater csak városban hajtja szinte, de ha kimegy akkor meg mégis tudjon minimum 100-110-et menni ezért nem 50es lett belőle.
Nos a Sportcity egy kicsi keskeny gépezet, 15 colos felnikkel, és súlya sincs csak úgy repíti a 200-as Piaggio blokk. Tényleg hihetetlen robbanékonyság van benne úgy 90-ig. Ha kell 2 személy is elfér rajta de városból kikelve 2 személlyel már kapkodta a levegőt.
Egy szóval amit akarok: robogóban is megvannak a kategóriák: városi, sportosabb használat, 1 személy 2 személy stb igényeknek megfelelően mindenre van egy alternatíva.
Egy 650-es Gilera Nexus amit tud azzal megszorongat nagymotorokat is, de még a kis 200-as is igaz csak egy adott sebességig.
Viszont én se ülnék vissza robogóra ha nem muszáj mert a váltós motor azért jobb érzés, és hát a nagymotor az nagymotor nem robogó ez tény. De nem kell azokat se lenézni mert frankó kis gépezetek, és ami mondjuk nagy szívfájdalmam alkatrész-ellátottságban és az alkatrészek áraiban magasan verik a nagymotorokat... Az XJ-m alkatrészáraihoz képest filléres dolog a javításuk, ott nem 40 ezer egy tömítésgarnitúra, meg dugattyúszettől elkezdve semmi se kerül közel se annyiba mint nagymotoroknál.
Kicsit rossz minőségű videó, de a lényeg látszik..lehet ezzel vadulni is
https://www.youtube.com/watch?...
Ezen a videón pedig látszódik hogy a városban a sorok között bizony csak behajtott tükrökkel fér el. (2 percnél)
https://www.youtube.com/watch?...
Mostanában elég sokat megyek városban a GS500-al és rendszeresen kerülgetem a Burgman és hasonló nagyrobikat, mert a kád testükkel nem férnek el, vagy nem tudnak sort váltani, gyorsabbak városban, mint egy autó, de lassabbak, mint egy rendes motor.
Biztos kényelmes, meg lehet pakolni, de nem érzem annyi előnyét, hogy lemondjak a motorozás igazi motoros élményéről.
Ha csak város, akkor minek az 5-600-as gép?
Ha meg túra, oda ki megy robogóval?
Mondjuk az aki robogózni és nem motorozni akar, csak erre tudok gondolni.
Pl ha minden nap kéne a Margit körúton, vagy hasonlóan szűk, ámde rendre beduguló utcákon motoroznom, biztos nem kéne egy ilyen.. egyébként pl. Szegedre simán el tudnám képzelni.. de még Budapest körúton kívül eső részére is.
Látom sikerült felpörgetni a fórumot a robogós témával
Jó ennyi különböző véleményt hallani a dologról. Saját tapasztalatom eddig, amiket kipróbáltam egész jó, mondjuk tényleg teljesen más kategória, de megszokható, szerethető. Majd meglátom mi lesz a mostani eladádából, ettől függ egyelőre minden. Sajnos sem pénzem, sem helyem sincs két motor tartásához, bár az lenne a tuti megoldás
ma beszéltem egy emberrel, aki egy vfr 800 ról ült át egy tmax-ra. és agyon dicsérte és örül, hogy váltott.
jól érzi magát annak ellenére, hoyg 100+ Le-ről ült 45-re
szerencsére sokfélék vagyunk.
nekem volt burgman 400 és x9 500 is.
simán ráülnék most is egy burgmanra, hiányosságai ellenére
pl: erősen kanyargós úton simán gyorsabb vagyok/voltam a Pannoniával, mint a naygrobogóval;
nem vagyok száguldozó típus, de 100 felett 2 személlyel már nekem is gyenge;
városban már szinte túl nagy...
de a másik oldalról:
kényelem,szélvédelem, nagy sisaktartó, kis fogyasztás, alacsony ülés, minden koszos dolog szépen eldugva/takarva
ma megnézték a motoromat:
holnapig kértek gondolkodási időt
250-es Burgman már meglepő dinamikával rendelkezik, és akkor 400-asról nem is beszéltem. Általánosságban elmondhatom hogy 2 személyre és mondjuk autópályás használat esetén viszont 400 ccm de inkább 500 alatt nem jó a robogó. 500-tól felfele viszont már 130-nál is van benn elég erő 2 személyre is és azok teljesítményben már alkalmasak nagy túrákra és huzamosabb 130 feletti utazásra is.
A 400 határeset, az alattiak meg 1 személyre tökéletesek de 2 személlyel 100 felett már küszködnek.
Jelenleg 200-as Aprilia Sportcity-nk van tökéletes 1 személlyel 100-nál simán előzök de 2 személynél már érezni hogy nem erre van kitalálva.
Kényelmesnek amúgy meg kényelmesek, nincs rezonancia, elférni, jól pakolhatók szóval semmi gond velük. Piaggo Beverly-nek is van már 16 col körüli felnije arra azt se lehet mondani hogy kiskerekűek.
Képzeljétek ma láttam egy robogót két oldaldobozzal!
Háát érdekes látványt nyújtott :)
Üdv
U.I. De amúgy nem volt nagyon gáz :)
Egy 250 Kymco Grand Dink-el motoroztunkl négy napot nyaralás alatt, és az ülés alá minden strandcucc, kaja, pia, még a két békatalp is befért gond nélkül. Ja és hazafelé még a LILD-ben bevásároltunk, rekesz víz, sok egyéb, mert ugye gyári doboztartó, meg lábtér is van rajta bőven :-)
Ha valakinek nagyon kell, ugyanúgy rakható rá oldaltáska, és doboz is. De a robogó nem motor, ez tény De Krisztiánnak úgyis van már egy zongorája otthon
Nekem megfelelő lenne, 90%-ban Pesten, a városi forgalomban használnám, arra bőven elég, de neki mernék vágni 1-2 külföldi túrának is, több ilyet láttam pl. Montenegróban is, külföldi rendszámokkal...
A hely is elég lenne, az ülés alatt majdnem 50 literes a csomagtartó, és még nagy dobozt is lehet rá hátulra akasztani.
A korabeli 2008-09-es cikkek is jókat írtak róla. Persze minden függ még a mostani eladásától
Koszi!
Én is hozzáteszem, amit tapasztaltam a nagy robogókról:
Alapvetően nagyon nagyon kényelmes, panoráma motor, ámbár szerintem is ki kell próbálni, mielőtt az mber megveszi ... plussz pakolni tényleg nem tudsz sokat :(
Van sok előnye is, de tény és való, hogy nem igazi motor-feeling-je!
Üdv.
Semmi képpen nem veszek addig újat (új feszítőt), amíg szét nem tudom szedni, és meg nem tudom nézni, mi a baja. Amit írtál, RC51, vmi hasonló volt nekem is az elképzelésem, annak tekintetében is, hogy nem tudom még mit találok a 3 csavar alatt. :)
Dz ez így más sokkal könnyeb lesz!
Amúgy persze van segítségem :) , de jobban szeretem én látni, mivel állok szemben! :)
Szép napot Nektek!
Nagyon instabil az a kis kerék, vagy én nem vagyok elég vakmerő?
most vettem észre, hogy másfél hónapja írtál nekem és lelkesen válaszolnék, de visszadobta a címedet a freemail. Megváltozott azóta? vagy valami rendszerhiba?
én 400 at vennék
volt olyanom
Mindennapi munkába járásra itt Pesten sajnálom befogni a Fazert, piroslámpától a következő 20 méterre lévő lámpáig váltogatni meg kuplungolni oda-vissza...
A plusz szélvédelemnek is örülnék, reggel fél hatkor már kezdek ráfagyni a vasra, plusz doboz nélkül is hatalmas a csomagtartója az ülés alatt.
Amúgy semmi pénzért nem adnám el, nem csalódtam benne, tavaly március óta 20.000 km-ert tettem bele, minden gond nélkül.