Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a hátsó csomagtartó kell e valakinek? Nekem nincs rá szükségem. A kettő gyári hátsó indexért elcserélhető!
Ritka kivételtől eltekintve mindig a slusszkulcs elfordításával állitom le, már több mint 60000 km óta gond nélkül. Az enyém is ciripel, csetteg hidegen ,majd ha bemelegszik abbahagyja, vagy erősen elhalkul. Mostanában néha zakatol is időnként okát nem találtuk, amúgy megy jól 77 ezer van elvileg benne.
Szasz. átvizslattam a kapcsolási rajzot. a különbség az, hogy a leállítógomb a gyújtásvezérlést szakítja meg és nem ad vezérlést. a gyújtáskapcsoló viszont az egész rendszert áramtalanítja. szerintem én mint villamos szakember azt mondom teljesen mindegy mivel állítod le. a gyújtáskapcsoló nem fog tönkremenni elvileg ha azzal állítod le. A leállító gombot veszély esetére találták ki, pl gázbovden felakad vagy ilyesmi, és tudd a mocit megfékezni.
Köszönöm, ezzel megnyugtattál bár amit ő mondott attól se voltam túl ideges mert jó szerelő. Engem kifejezetten zavart és úgy 63-64 ezer előtt nem volt ennyire hallható számomra, és ő is valami láncot emlegetett generátornál de azt mondja gyönyörű hangja van a gépnek és ezzel kár foglalkozni mert nagyon sok motor ilyen ebből az évjáratokból, meg a kuplungnak is hangja van más típusoknál is.

Vilman: pont ez érdekelt engem is okozhatok e kárt ha kulccsal állítom le. Eddig mindig a gombot használtam, mert mintha robogónál hallottam volna ilyesmit hogy nem tesz jót a gyújtásnak.

Valakinek info még erről?
Nem. Hibátlan. Nagyon sokat állt a masina. Lehet elbírna egy ultrahangos tisztítást!
A piros gomb a jobbos konzolon a leállító gomb. Az Owners Manual-ban majdnem minden motornál megemlítik hogy azzal kell leállítani, nem véletlenül van ott. Hallottam már olyat is hogy ha kulcscsal állítod le a gépet akkor tönkre megy a gyújtáskapcsoló, túláram miatt...na de ezt majd a delejkergető tulajok elmagyarázzák.
Én is hasonló cipőben járok! Elvileg a mociban 27e kilóméter volt mikor megvettem, de már akkor halható volt ez a ciripelés.
Szerelőm szerint ez a hang a primer lánc megnyulával függ ösze, szerinte se érdemes vele foglalkozni!
Mivel MZ-n nevelkedtem igy a csörgés nállam hozzá tartozik a motorozáshoz.
Nem különösebben foglalkozom vele gond nélkül lemotoroztem vele majdnem 40e kilómétert.
Membránok nem szakadtak?
25-30e gumik nélkül. Ha nem túl kopott a tengely és még be lehet lőni rendesen akkor nem vennék, de ez mindenki saját döntése.
Nos 68 ezernél járok az XJ-mmel, és így elvittem egy szelephézag ellenőrzés és teljes átnézős műveletre.

57 ezerrel vettem azóta ez meg se volt nézve: eredmény szelephézag tökéletes, vezérműlánc feszes - feszítőnek még mindig a felénél így megnyugodtam van még benne jó pár ezer km ha nem tíz. Ez az ami nagyon meglepett.

Viszont kis problémák: hengertalpnál kezdenek megjelenni foltok... Lehet ezzel valamit kezdeni? Ha lekenem tömítővel kívülről az semmit nem ér jól gondolom? Mennyire probléma ez nálatok is van ilyesmi?

Továbbá szerelőm a generátor felől hallja hidegen azt a ciripelő hangot amire én azt hittem hogy vezműlánc de csak hidegen van. Mi adhat ki onnan ilyen hangot? Ő azt mondta ne törődjek vele de gőzöm nincs mégis mi lehet az ez érdekelne. Melegen eltűnik.

Továbbá egy lehet vicces kérdés: ti hogy állítjátok le a motort? Mármint kulccsal vagy az a gomb ezért van a kapcsolón? Ez nekem mindig homályos volt.

Köszönöm!
Az újabbik karbisort mennyiért lehet szerezni a mocira? Tudja valaki! Vagy valakinek van eladó? Azt olvastam azok sokkal jobban muzsikálnak.
Oké. Egy próbát megér. Köszi.
Nagy tempónál húzz egy kövéret és húzd rá a szívatót 1-2 másodpercre. A vákuum ilyenkor talán ki tudja tépni a dugulást.
Köszike. Aztán agyaltam a fojtásról. Szerintem ha volt is benne már kipattintották. Mert az a gondom, hogy 6 ezertől 8 ezerig nem akar normálisan húzni, de előtte is jól megy meg utána is megy mint akit picsánrúgtak. Lehet a karbi van eldugulva valahol. Már kétszer szétszedtem kipucolni de nem változott. Lehet nem úszom meg a szakszervizt. De ha van jó ötlet szívesen veszem.
szép
megvan még esetleg?
Lehet még egy módja a gyári fojtásnak, az pedig a karburátor és a fém szívócsonk közötti gumi közdarabban lévő fém szűkítő lapkák lehetnek...
Nem hinném, hogy katalizátoros lenne, inkább a karbik környékén kellene szétnézned, Vitarij kolléga jóvoltából:
Pécs mellet egy 1992-es teljesen gyári állapotú 24 000km-rel. De azt hiszem ez katalizátoros verzió és az folytja le kicsit.
háló!

én nem tudom, de még mindig kíváncsi vagyok milyen motort vettél, hol, mennyiért...
mától két T-vel kell írni, hogy xj tulajdonos vagyok...


szezon elején kezdtem hirdetni 369ért...
kb egy hónapja leáraztam 339-re

320at kaptam érte ma

jó motor volt

A Pannónia megmarad
Az lehet jó a kilenccán nagyjából helyén megmérve 280 körüli mind a 3, pontosat holnap, ha nem felejtem el megint .
Az FJ hátsó tárcsája 282 mm, az első 298 mm.
Lehet keres majd egy Ducatti-s kolléga, előre is sorry
Készítek rajzot, kiderül .