A benzinszint volt a megoldás. Mivel 2 hétig (lehet volt az 3 is) nem volt beindítva leeresztett a karbi, viszont olyan kevés benya volt a tankban, hogy még PRI állásban sem töltötte fel. Felnyomtam kb háromnegyedig a tankot benzinnel, 3 perc PRI állásban és szépen lassan beindult minden henger
Érdekes egyébként, mert ahogy az oldalsztenderen áll, balra dőlve úgy indultak sorban a hengerek is (éreztem hogy melegednek sorban a csövek). Először ami a legmagasabban állt jobbról az első, és így tovább, majd végül balról az első. Furcsa, hogy a bezin pont a legmagasabban lévő karbihoz jut el először.
Helló!
Ha jól emlékszem, úgy ahogy írtad, csak a karbi és a szívócsonk közötti gumicsőben szokott lenni egy fém lapka, ill. a karbi gumimembránja van kitámasztva egy rugós műanyag közdarabbal. Itt a fórumban rákeresve találsz róla képeket is. Szerintem más változtatást nem csináltak, ezek kiműtése után jelentősen erősebb lesz a gép.
Gezaz, Mafeco, erre a túrára én is beneveznék.
Voltam én a Transzfogarason kétszer is, meg Székelyföldön, Zetelaka és környéke. Csak az a helyzet, hogy szeretem a magas hegyeket motorral bejárni, és gondoltam ez olcsóbb lenne mint Ausztria, ahova az idén is mennék ha...
Biztos foglak még majd nyaggatni tanácsért, amúgy köszi az úti tervet!
Üdv nektek,begyemben van az XJ vásár :-) szerintetek nem gond fojtott motort venni ? úgy értem a teljesítmény csökkenés egyéb szűkítőkben szívócső karburátorban lehetséges?ami olcsón orvosolható, nem kell vezérmű tengelyt cserélni stb?
Te túrád, de döntésed.
Én annyit tudtam tenni az ügy érdekében, hogy megosztottam veled a tapasztalataim. Ha kell majd még infó, szívesen segítek.
A transalpina, hó, cm, út lezárás, adott dátum stb szavak román megfelelőjével lehet hogy a google tud értelmes információval szolgálni a hágón lévő helyzetről.
Ha voltál már Aradon akkor itt az idő, hogy láss mást is
Köszönöm a tanácsokat, ismertetőket, megfogadom illetve gondolkozok rajta. Araddal az helyzet, hogy már párszor voltam ott , mentem a kerülőn és mentem a városon keresztül is. Igaz néha ki lehet fogni a kerülőn a kamionokat, de igazi dugóba még csak egyszer kerültem. Tudom trafiznak szinte minden faluban de szerencsére jeleznek a románok, és főként kamionosok rendesek. Azért gondoltam én május legvégére ezt az utat, mert a vendégmunkás had még ilyenkor nem igazán indul be. Egy bökkenője van viszont, hogy a hó a hágokon hogy áll? Gondolom a románok nem számolnak be olyan részletesen erről mint az osztrákok a saját hegyi útjaik állapotáról.
Az imént felvázolt útvonalat már bejártam így ahogy leírtam, csak nem egyszerre.
Egyedül a Bradtól a 7-es útig tartó rövidke szakaszt nem ismerem!
Nem azért ajánlom mert térképen eleve jól mutat az útvonal úgy ahogy írtam, hanem mert első kézből tudom hogy milyen.
Mivel 1 nap alatt csak úgy lehet végigcsinálni ezt az utat (a transalpina szakasz időigényessége miatt), hogy hajnal hasadtával kéne indulni makóról , és akkor sem érnétek vissza este 11 előtt, így javaslom, hogy vigyetek sátrat. Ha van GPS olyan vadkempingezős helyet „adok” nektek, hogy csak na. (GPS nélkül nem fogjátok megtalálni, hiába van az úttól kb 150 méterre)
A google útvonaltervező nem ismeri a Battonyai határátkelőt, így ezt nem tudom neked prezentálni, de leírom mégis miért arra, és akkor merre. Turnuról indítom a tervezőt..(jó az út ott is! szvsz)
Miért nem ajánlom a 7-es utat és a nagylaki határátkelést , azt mindjárt kifejtem, több szempontból is problémás.. nem kétszer mentem már rajta.. sokkal többször, mindig rossz volt..és többször drága is!
Szóval a hátrányok..
Hátrány egy: Az aradi elkerülőn áll a kamionsor, mindig (kivéve éjjel).. mert a vasúti átkelőkön csak lépésben lehet átkelni a kamionoknak, az átkelők rossz állapota miatt.. az elkerülő végén pedig a lámpa torlaszt.
Hátrány kettő: Hiába lehet fizikailag elosonni az álló kamionsor mellett, még ha szembeforgalom is van, ez nem ajánlott mert a rendőr nem viccel. Sok helyen záróvonal van, így ott kénytelen leszel addig araszolni, míg az meg nem szűnik, hiába nem jön senki. 2011-ben 11 szegedi motoros jogosítványát vették el ilyen előregurulás miatt, és 1 hónapra eltiltották őket a romániai vezetéstől. Anyagilag nem volt túl drága.. bírság, de utána járhattak ki sofőrrel ügyentézni..
Hátrány három: Hiába rövid az elkerülő, simán lehet motorral több mint 1 óra is az átjutás (Alternatíva : Aradon át is lehetne vágni.. ha épp nincs feltúrva, de erről nem tudom hol lehetne tájékozódni)
Hátrány négy: Vladimirescu falutól egész gurasadáig számítani lehet fokozott rendőri jelenlétre, amolyan vadász fajtára. Sok a település, sok a 60-as korlátozás, sok a kamion, sok a köcsög aki szembeelőz . Kellemetlen. Akárhányszor jártam arra, volt baleset..európa legveszélyesebb főútja..és a legforgalmasabb is.
Amit ajánlok helyette az időben nem feltétlen lesz rövidebb, az útburkolat se lesz mindenütt jó (de nem is kátyús szar..csak olyan hepehupás), de nem lesz rajta számottevő forgalom, elenyésző lesz a rendőri jelenlét, és lehet a tájat is szemlélni a kamionok helyett.
Szóval az alternatíva:
Battonya határátkelés, utána pedig a Brad felé kerülve kéne menni. Varfurile előtt lesz több nagyon jó völgyi szakasz hibátlan minőségű burkolattal.. utassal lábtartóztam .. elég jó
Utána Dévához fogsz kilyukadni, és csak keveset kell menni már transalpina elejéig a 7-esen. Sebesen tankoljatok feltétlen, mert Bumbesti Juig nem lesz benzinkút!
A transalpina ilyen megközelítése plusz 80 kilométer lehet kerülőben, de összességében mégis olcsóbb, mert nem fognak megbüntetni titeket, és nem fog egy elalvó török kamionos sem elgázolni titeket.
A transalpina érdemi része Petrozsénytől délre van (azért így írom mert nincs közelebbi település amihez lehet viszonyítani..max a Vidra tó) Rancáig tart, ha át tudtok jutni, akkor ne is gyertek itt vissza. Le Novaciig, ott meg el jobbra..Bumbesti Jui-ig. Dimbes-dombos táj, kellemes hosszú ívek, új burkolat.. mint ausztria, és ez nem vicc. Természetesen forgalom itt sincs. Innen a Zsil-völgyön (itt tudok kipróbált táborhelyet ajánlani) keresztül vissza petrozsény hátszeg temesvár kiszombor
Ez így az eredeti tervedhez képest olyan 100 km plusz.. de ez az út Santanatól-Caránsebesig végig lenyűgöző helyen fog vinni, rettegés nélkül
1 nap alatt nem lehet megcsinálni. Legalább 18 óra a menetidő, bármerre is mentek, mert nézelődni úgyis megálltok.. mert nem lehet megállni hogy ne állj meg, hiszen a táj lenyűgöző!
A két napos jobb lenne minden tekintetben, viszont akkor szállás kell ami pénz, és az nálam most nagy úr. Lehetne sátrazni is, csak nem tudom, hogy a Kárpátok tövében mekkora a maci veszély? Nem igen szeretnék velük találkozni este. Viszont két nap esetén be lehetne iktatni a Kazánszorost végig a Duna parton és Temesvár felé vissza.
Szia Mafeco! Ez nem a transzfogaras, hanem egy nyugatabbra fekvő út hasonló jellegű mint az előbb említett. Az jön aki akar. Viszont Dipshitnek igaza van ,hogy elég húzos lenne Sebesig haladnánk is, de utána nagyon megfognak a hegyek, de szerintem nem lehetetlen.
Te jártál ezen az úton? Mert én mostanában agyalok rajta. Valahogy megszeretném oldani egy nap alatt. De ha délebbre megyek le akkor biztos nem sikerül.
Bocs elnéztem, május végén már akár át is tudtok menni. Valamiért a május meg 1 napos szavakból május elsejére asszociáltam ahelyett hogy értelmeztem volna rendesen a dolgot
Kérdezem van e kedve valakinek május végén egy 1 napos hétvégi karikára a Kárpátokban, a most elkészült transzalpina úton? Ez a frissen aszfaltozott út 2000 m feletti hágokon vezet át. Megjegyzem az útvonal tartalmaz rosz minőségü utat is, de 67 C jelű út az jó. Pontos időpont megbeszélés tárgya. A táv hossza kb. 730 km. Költség kb.15000 ft benzinpénz+ kaja
Érdekes egyébként, mert ahogy az oldalsztenderen áll, balra dőlve úgy indultak sorban a hengerek is (éreztem hogy melegednek sorban a csövek). Először ami a legmagasabban állt jobbról az első, és így tovább, majd végül balról az első. Furcsa, hogy a bezin pont a legmagasabban lévő karbihoz jut el először.