Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem sincs semmi problémám a patentszemmel, kb 25e mentem vele 2x volt szétszedve ,figyelni kell nagyon összerakásnál ,hogy a zárószem a helyére kerüljön ennyi.
Mennyi volt a hátsóban? Milyen típus volt? Milyen került fel most újonnan? Kicsit sok kérdés
Üdv mindenkinek!

Ma végre nekem is meglett a műszaki.
Lefényképezték a számokat, megnézték a gumikat (csütörtökön már hazaküldtek egyszer a kopott hátsó miatt, de másnap du. már fenn is volt az új gumi, hála az r17.hu gyorsaságának) mértek fékhatást autós padon, semmi világítást vagy mást meg se néztek, megdícsérték a bukócsövem és a motor állapotát, pecsételtek, végül fizettem 8.000Ft-ot.
Nekem megér 2 évente plusz 2-3 ezret, hogy ne várassanak, ne kötekedjenek emberien kezeljenek és ne kelljen leszedni a házi bukócsövet, mint az NKH-nál kéne...

Szombaton valaki egy gurulásra benevezne Pécs környékéről?
Eredetileg Pécs - Veszprémi állatkert - Sümegi vár - Balatonfenyves - Pécs kört gondoltuk, de nem mutatnak olyan meleget, úgyhogy valószinű marad egy mecseki kör, bekoptatjuk a hátsó gumit
Átérzem a problémád . Éppen ezért szoktam az átlagnál körültekintőbben megállóhelyet választani ha utassal vagyok, és csak akkor szedem ki sebességből a motort, amikor már stabilan megállapodtunk az aktuális pozíciónkban
Én sem szoktam sokat ácsorogni. De mivel általában utassal megyek, könnyen összejön egy borulás. Elég ha az utas hamarabb indul el, mint várod, vagy egy picit mélyebben van a talaj oldalt mint vártad.
Ezeket a dolgokat pipiskedve azért nem az igazi megoldani. Főleg olyan motorral, ahol fent van a súlypont. Egyedül nekem sincs igazán gondom. Illetve van, de közel nem akkora.
Most gondold el, hogy utassal vagy, plusz felpakolva mondjuk egy több napos túrára. Megálltok valahol és pont egy kis gödör mellé sikerül állnod. Mire leér a lábad, már fekszel te is, az utas is, a motor is. Volt benne részem sajnos párszor.
Nekem is 520-as "O" gyűrűs a láncom és patentszemmel van felhejezve a gépre közel 5ekm óta, én is aggódtam az elején, de rá kellet jönnöm, hogy felesleges mert ez gyári ajánlása a did-nek és ha ők nem tudják akkor ki tudná ezt jobban.Nem feszegetem a moci határait és a szerelő sem erősködött a patent ellen, pedig garival tette fel!
Pedig a vadi új láncomat eleve patentszemmel adták el, úgy kellett venni hozzá nittelőset külön. DID láncról van szó és 520-as.
Mivel én se nőttem nagyobbra nálad.. sőt. Nekem is a kormánnyal van bajom (az h nem ér le a lábam telitalppal az nem zavar, keveset szoktam ácsorogni a motorral), ahogy ki tudom szorítani a pénzt az átalakításra, közelebb fogom hozni magamhoz a kormányt..kissé távol van, lehetne még fokozni a kényelmen.. Úgy számolom, hogy alulról fogja ütni a 20-ast az átalakítás (ha a bowdenek elengedő hosszúak lesznek, ha nem akkor több. A fékcső a szűk keresztmetszet úgy néz ki, biztos hogy cserélni kell. Úgyhogy az menni fog hátra, így elöl hátul fém fékcsövem lesz)
Nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy egy nagyjából "átlagos" testmagassággal miért nehéz olyan motort találnom, amin kényelmesen tudok hosszú távon is motorozni. Lévén 170 cm magas, ami azért nem olyan kirivoan alacsony.
Nos. Rájöttem, hogy a problémáim fő forrása az, hogy rövid a lábam, rövid a kezem, viszont hosszú a felsőtestem.
Ebből kifolyólag kevés motorról ér le normálisan a lábam, még azon is pipiskedek, amin más, velem egymagasságú ember könnyedén telitalppal leér. A rövdi kéz, hosszú felsőtest pedig azt hozza magával, hogy a legtöbb túramotoron nekem előrehajolva, a kezeimen támaszkodva kell motorozni, ami meg a kezeimet fárasztja el idő előtt.
Tehát egy olyan motort kellene keresnem, amiről normálisan telitalppal leérek és a kormányt is egészen addig tudom közelre húzni magamhoz, ami nagyjából egyenes felsőtesttel ülök rajta és úgy kényelmes hosszútávon.
Ez igazából megint a cruiser, chopper kategória. Bár ha valaki tud nekem túramotorban mondani olyat, ami ezeknek a kritériumoknak megfelel, megnézem.
Agyaltam sokat a Divin is. Le kéne cserélnem a kormányt egy sokkal magasabbra, amit mélyebben magam felé tudnék hajlitani. Ehhez az összes kormányra menő bowdent és fékcsövet le kell cserélni hosszabbra. Az ülésemet meg kéne csináltatnom elöl mélyitettre. És akkor is csak valószinü, hogy végre kényelmesen tudnék motorozni.
Lehet hogy sok embernek most úgy tünik, kis dolgokon hisztizek, de szerintem mindenkinek végig kéne futtatni magában ezt a gondolatmenetet és sokkal több elégedett motoros lenne az utakon.
Nem rég vettem én is akkumulátort.
A gyári akku kódja YTX9-BS 8AH-ás. Fizikai méretét tekintve létezik 11 vagy 12 AH-ás is de az indító árama kisebb mint a gyárilag ajánlott.
Bannert vettem 8000Ft volt az ára, a nagyobb kapacitású akku nem is létezik neves gyártók listájában ez valami Kínai specialitás.
Nem is tudtam, hogy az 520-as lánchoz létezik patentszem!
Tudtommal 30-35 le. felett már csak nittelő szemes láncot lehet használni!
Hello mindenkinek!
Korábban én is XJ 600-assal nyomtam, de amikor átültem az XJ 900 S Diversion-ra, akkor találtam meg igazán a helyem. Most úgy alakult, hogy van egy eladó a családban, akit érdekel, itt talál több infót:

http://www.kepesmotor.hu/yamah...

Üdv,
coretalk
Nem csak az xj-d
Akkor az én xj-m múmia?
Ja. Nyugdíjas rendőrmotor....
Veterán divid van?
Sziasztok ! egy éve olvasgatom a fórumot, és tavaly májustól van egy veterán XJ600-asom. Lenne egy kérdésem:Azt olvastam a szerelési leírásban, hogy SOSEM használjunk patentszemes láncot a motoron. Én most rendeltem láncszettet, de hülye voltam, és nem rendeltem külön végtelenítettet. Úgyhogy kaptam egy patentszemeset. Kérdés most jön:tényleg nem szabad patentszemeset használni, vagy miért van ez "megjegyezve" Illetve szervízben érdemes-e ezt a láncot összenitteltetni inkább ?
"Végre" megtapasztaltam, hogy mennyi fér a Divi tankjába. 20 méterrel a kút előtt kifogyott a benya, 17,1 liter ment bele. Egyébként a kútra igyekeztem, tudtam, hogy nem sok van benne, de hogy ennyire, azt nem.
Az enyém 8Ah, úgy tudom, a gyári is ennyi, nem kell bele nagyobb.
Na nálam erősen megvolt a rejtett hiba. Az olasz származású FJ 1200 karbimembránjai repedtek voltak, a karbik pedig tönkrementek a sok állás miatt. Karbisor cserével kezdtem a honosítást...
Köszi, ha úgy alakul hívom őket mert látom postáznak is cuccot.
sziasztok!milyen aksit használtok a divi 600-asokba.nekem 12V9Ah volt.lehet erosebbet is tenni bele?pl12V11
Hali!

Na akkor megint én, mert múlt nyáron hoztam be a GS-em, de körülöttem is páran...
két utat látok:
a.) hozol be kintről, vagy veszel kinti motort, nálam ez akkor éri meg, ha ha fél, vay 2/3-ad áron van a gép, értéktől függ.
pl. egy 500 ezres motort mondjuk hajlandó vagyok behozni 300-ból, és erősen benne van a pakliban, hogy rámegy még egy kiló valami rejtett hibára, lánc/gumi/kötelező szerviz, karbiszonkron, vagy egy laza szelepszár szimering csere, amiből henger csere lesz, mint mondjuk nálam, számolj, hol tartok...
b.) Veszek egy jól leinformálható itteni motort kicsit drágábban, felkészítve, útra készen, jegyzem meg alkudva, mert annyi az eladó, mint a szemét. És nincsen gond.

Te döntesz, de csodák nincsenek, mindennek kifizeted az árát egyszer.
Ezt nem értem, minek neki segíteni, azért vannak a fokozatok, minek akarsz 50-el 5.-ben menni városban, ahol a leginkább kellhet a hirtelen teljesítmény, mert egy fasz rád húzza... vagy akármi?