De ha jobban belegondolsz. Mivel ilyen csúnya a piac, így talán jobban is jár mindenki ha kicsit lelakottabb járművet ad el.
Az eladó nem bukja el a belefeccölt tizen százezer forintokat, mert a kopóalkatrészek állapotát nehéz érvényesíteni az árban
A vevő, pedig tudja, hogy vett valamit, jó áron..meg kell rajta csinálni az alap dolgokat. Ha meg vannak csinálva, a normálisabbja akkor is megcsináltatja, mert a bizalom nem erőssége az embereknek ilyen zavaros környezetben.
Mondjuk ez az én meglátásom. Biztos nem fizetnék egy adott motorért annyival többet mint amennyibe a jobb állapotba kerülés bekerülési költsége volt.. (max a harmadát.. talán) csak azért mert azon minden rendben van (mert ugye mi van ha mégsem.. ), persze az egyenlet másik vége se ildomos, meg kell találni azt az érzékeny egyensúlyt ami mindkét fél érdekét szolgálja.
Volt ez már téma az idén, de biztos a Fazer nagyon lefoglalt!
Odklu javaslatát hallgatólagosan elfogadta a társaság.
Aki ott lesz ott lesz, aki nem meg bánhatja!
Idézem!
Javaslat az XJ találkozóra:
2012.július 19-től 22-ig a "Motorozz.hu" szervezésében lesz a "BIKERS WEEKAND-Orfű". Ez a kemping teraszos elrendezésű és "BIKE WILLAGE", azaz elkülönítve lennének a motoros klubbok, illetve a motoros baráti körök. Ez azt jelentené, hogy csak "rá" kell szervezni, mert minden adott, hogy összefogva az XJ-seket, mindenki együtt és mégis külön jól érezze magát!
Amúgy valami közös idei (ex)XJ-s túra?
Mafeco, Vitrarij, Berber, Gstibb, Petya, Gezaz, Bapity, elnézést, ha valakit kihagytam az erdélyi kalandból...
Szóval valami ötlet?
Szívemből szóltál. Én sem lennék képes eladni egy leharcolt, éppenhogy működőképes motort...
De ez véleményem most nem Dipshit ellen szólt, hiszen az egyik tavalyi közös túránkon, amit ő szervezett, az egyik legsegítőkészebb motorost ismertem meg benne...
Ő csak leírta, hogy mi a mai piaci morál
Az a baj, mint mondtam nem vagyok kereskedő. Én nem szeretek felköpni, majd aláállni és közben mosolyogni.
Ha komplett hirdetek meg egy motort, ha jön a vevő nem kezdek el cigánykodni, hogy akkor ezt meg azt, meg amazt még leveszem róla és ha kell külön pénzért meg lehet hozzá venni. Ezt az én gyomrom nem veszi be. Tudom én vagyok a hülye, de engem másképp neveltek.
Mindegy, majd csak lesz valahogy. Előbb-utóbb minden megtalálja a gazdáját.
Ja és mivel motorról van szó, amivel nagyot lehet esni, nem tudnám elviselni, ha azért mert müszakilag nem megfelelő állapotban adtam el a motort, a vevő elesne vele, vagy valami baja történne. Nekem az a lényeg, hogy nyugodtan tudjak aludni, reggel meg nyugodtan tudjak tükörbe nézni.
Járd le róla a kopóalkatrészeket.. és add majd akkor "olcsón"
Azon sokat lehet azért fogni..Egyszer úgyis szimeringet kell cserélni a telóban, kevés lesz a fékbetét elöl hátul.. kopott lesz a gumi.. na ez már is több mint egy 100-as.. egyszer csak összejön. Aztán máris kiteheted 480-ért a motort, amiből még engedhetsz is 30-at és még mindig ott vagy ahol most lennél.
Az extrákat meg vond le az árból..és jelképes plusz összeget kérjél érte, ha együtt vinné az érdeklődő.. hátsó doboz egy 10-es ha hagyod..ilyesmire gondolok. Így lehet alacsonyan tartani az eladási árat, úgy hogy te ne bukj rajta. Aztán úgyis egybe viszi a motort aki vinni fogja, mert egybe fogod neki megmutatni, és kelleni fog neki úgy ..mert beleéli magát
Ja, és kb mindenki így csinálja, ne csinálj lelkiismereti kérdést belőle.. mi fél éve keresünk már normálisnak tűnő 6év körüli prémium autót (az se lenne baj ha 300k Km lenne benne, ha az tényleg annyi..tehát még extrém igényeink sincsenek).. na még nem találtunk megvehető állapotút
Nem tartom értelmét az árvitának, én nem vagyok azt hiszem kompetens ebben, tekintve hogy nem kereskedő vagyok.
Én azt látom, hogy nem csak a diviket nem viszik, semmilyen motort nem vesznek meg, max a 250 ezer forint körülieket, illetve ami két-három millió felett van.
Sajnos most kevés embernek van motorra pénze. De nem az a megoldás ilyenkor, hogy az ember szabadul bármennyiért a vastól. Ha kell, kivárom amig normális kereslet lesz rá. Ha nem, még mindig akkor bukom a kisebbet, ha megtartom a motorokat, mint ha sokkal olcsóbban kiszállok belőlük.
Hozzáteszem még egyszer, ez csak az én véleményem, nem kötelező senkire.
Ahogy nézem a kínálatot a többi Divi hiába drágább.. még mindig nem adták el őket, tehát nem mérvadó mennyiért kínálgatják azokat. Szóval ha jobb hónapok múlva a hirdetési ár min90%-a mint most a 75-80% akkor csak hirdesd tovább, egyszer elviszik "jó" áron is.
Egyébként meg a divit sem adnám oda annyiért. Az hogy neked szerencséd volt, nem ez jellemzi a magyar piacot. A másik fele, ha annyiért kinálnám mint a tiédet, akkor abból akarnának százat alkudni. Ez van, ebben az országban élünk.
Nem a diviről volt szó. A lényeg, hogy 480-ért árulom a motort, itthon a legolcsóbban a kategóriához képest. Na ezt akarta ő 1.300 euróért megvenni és azon sértődött be, hogy én nemet mondtam rá. Az most testvérek között is 380 ezer körül van. Nem mondanám számomra jó üzletnek.
Az eurós fizetéssel szerintem még nem is lenne nagy gond..
Mennyit adott volna érte?
Mivel én aztán abszolút frissen tudom mennyiért lehet jó Divit venni, olyan 450-470 közötti árat abszolút reális eladási árnak tartanék..mindkét oldalról
Hihetetlen emberek vannak. A motorom hirdetésére felhiv az ember este nyolckor. Látatlanban megveszi, száz ezerrel olcsóbban mint amennyiért kinálom és azt is euróban adná. Mikor mondtam neki, hogy bocs nem, akkor még én voltam a hülye, meg hogy ennél olcsóbban vesz németországban. Mondtam neki, akkor vegye meg azt. De azt elvitték, adjam oda az enyémet annyiért, sőt kevesebbért, mint amennyiért ő németországban megvette volna.
Lekezelően beszél velem, hülyének néz és még ő sértődik meg, amikor nemet mondok.
Na én a műszakin pont ettől paráztam.. hogy mi lesz.
Mégiscsak gyári a tárcsa és éppen hogy nincs 111 ezer km a motorban..aztán ott sasoltam ezerrel a gépet, hogy mit fog mutatni.. aztán átment, rá is kérdeztem, hogy milyen értéket mutatott a fékes mérés. Azt mondták tökéletes, aggodalomra nincs okom
Nem tudom mit kell csinálni a tárcsával hogy baja legyen
Az eladó nem bukja el a belefeccölt tizen százezer forintokat, mert a kopóalkatrészek állapotát nehéz érvényesíteni az árban
A vevő, pedig tudja, hogy vett valamit, jó áron..meg kell rajta csinálni az alap dolgokat. Ha meg vannak csinálva, a normálisabbja akkor is megcsináltatja, mert a bizalom nem erőssége az embereknek ilyen zavaros környezetben.
Mondjuk ez az én meglátásom. Biztos nem fizetnék egy adott motorért annyival többet mint amennyibe a jobb állapotba kerülés bekerülési költsége volt.. (max a harmadát.. talán) csak azért mert azon minden rendben van (mert ugye mi van ha mégsem.. ), persze az egyenlet másik vége se ildomos, meg kell találni azt az érzékeny egyensúlyt ami mindkét fél érdekét szolgálja.