K. István, látom te nagyon benne vagy a dolgokban.
Szeretnék magasabb kormány feltenni, viszont az összes bowdenem a gyári alacsony kormányhoz való. Nálam ugye kezdésnek dupla gázbowden van, plusz kuplungbowden, plusz fékcsövek. Ezeket mind le kellene gyártatnom hosszabb verzióban, ahhoz hogy a magasabb kormányt rendesen fel tudjam rakni. Van egyáltalán ilyen lehetőség itthon és milyen anyagi vonzatai lennének a dolognak?
Érdekes, nekem nem lóg sehol, mert teljesen gyári tartó van, ami mindkét csövet szépen megfogja a helyén. Tehát nekem úgy néz ki, hogy már két csővel jött ki a gyárból.
Csak most nincs a helyén, mert kormány magasitót tettem be és emiatt az összes cső más helyen jön, mint a gyári.
Nem olyan nagy talány, a osztó nélküli olcsóbb. Kevesebb fitting kell hozzá, meg az osztóra sincs szükség. Ezért Goodridge-s forgalmazónál is kitalálták hogy csak a 2-szálast csinálják. Az mellett hogy semmi különbség nincs "teljesítmenyben" cserében sokkal rondább, mert lóg mindenfele a alsó villahidnál, és ugye plusz bilincset nem adnak hozzá, hogy megfelelöen rögzitsd, hanem neked kell tákolni valamit, ami nem vágja a csövet, és még normálisan is néz ki...
Érdekes dolog a fékcsővel kapcsolatban. Most nézem az egyik Yamaha alkatrészes oldalt.
A robbantott ábrán csak egy hosszú fékcső van és van egy rövid, ami hátsó átkötéssel belemegy a hosszúba és csak a hosszú megy fel a fékkarig.
Ehhez képest az én motoromon mindkét oldali féktuskótól külön hosszú fékcső megy fel a fékkarig és gyárinak tünik a megoldás.
Nem vagy egy kicsit kötözködős? Szóval nem mondtam hogy azt csinálom amit mások. Csak megkérdeztem hogy vajon hány ember csinálja meg amit irtál.
Én meg kapásból hátsó fékbetétet cseréltem a divin, mert szinte vason volt. Pedig jó volt még a fékhatás. Meg kicseréltem a motorolajat és a szürőket, pedig attól is elment volna a gép.
Meg szétszedtem az egész motort, mert totál ferdén álltak rajta az idomok, minden beleért mindenbe, reszelték egymást, pl az olajhütőbe is beleért az idom és minden gázadásnál úgy rezonált az egész motor, mintha szét akarna esni.
Mindent megigazitottam, szépen helyreraktam, megerősitettem, most a legvadabb gázadásra sem rezonál semmi a motoron.
"Azért kiváncsi lennék, hogy ma magyarországon hány motoros csinálja meg ezt a kézikönyv szerinti fékcsőcserét."
Miért érdekel az téged? Ha mások nem csinálják akkor te sem?
Èn egy éve vettem a fiatalabb motor mellé egy öregebbet. 24 ekm volt benne, meg 24 év.És vagy 10 évet mélygarázsban dekklt, tehát meg nap sem érte. (galériában pár kép róla.) Kipofoztuk, kapott fris nedüt mindenhova. De az elsö fék ha koppanásig húztam, akkor is beromboltam vele mindenhova...Probáltam, ha levegös, vagy valami, mindent bevetettem, de semmi eredmény...
Ebay-röl 31 euroért megküldték a szál csövet, azóta, félig tudom behúzni a fékkart...olyan nyomáspontja. De bizony a 4 éves motoromon is lecseréltem,söt elöl egyik részét kétszer is, mert a axiális föfékhengerröl cseréltem radiálisra, és nem stimmeltek a fittingek, meg a hossz sem...Söt most már a kuplung is fémhálos. Örök élet plusz egy nap rá a gari, azt már nem kell lecserélni...
97-es. Ha az extrák bekerülési költségét, és az egyéb dolgokat amit kaptam a motor mellé levonom a vételárból, akkor csak kb 150 plusz átírásba került. Máskülönben 485-ért vettem. Mondom, hogy alkalmi vétel volt
Szeretnék magasabb kormány feltenni, viszont az összes bowdenem a gyári alacsony kormányhoz való. Nálam ugye kezdésnek dupla gázbowden van, plusz kuplungbowden, plusz fékcsövek. Ezeket mind le kellene gyártatnom hosszabb verzióban, ahhoz hogy a magasabb kormányt rendesen fel tudjam rakni. Van egyáltalán ilyen lehetőség itthon és milyen anyagi vonzatai lennének a dolognak?
Köszönöm