Vastagabb. Én a fészeren 40 ezernél cseréltem le a télen, de még jó állípotú volt, bár nem sokat bírt volna ki, még kb 3-6 ezret. Tavasszal meg nem akartam szétszedni. Végtelenítve adják a láncot és ki kell venni a lengővillát. Ez volt az enyém.
Engem már megérintett az xj varázsa, csak amíg a kocsiról nem fizetem ki a sarat, addig nem akarok
motorra is hitelt.Kb egy év még kell a továbblépésre, és ez max.Hát a tavasz már lehet, hogy nem elképzelhetetlen .De addig biztos elviszik, mert egy szép és jó kis masina.Foglalkoztál vele Te is
szépen.Tetszik a hozzáállásod.
Úgy látom parázsvita van a láncok körül?! Még jó, hogy nem vagyok benne érintett
No megint igazad van! De hogy a "kisfészer" kevesebb láncot fogyaszt, attol elhüttem! Nem lehet hogy kicsit combosabb a lánc? Esetleg nem rakható fel az XJ-re, és mi az árkülönbség?
A kiskerék merg persze hogy jobban kopik (többet forog, többször kapcsolódik, kisebb erőkaron), de sokat segít rajta a folyamatosan helyes láncfeszesség. Jobb ha "árokban" hajt, mint fogcsúcson.
Őszintén szólva, melengetné szívemet, ha olyanhoz kerülne a gép, akit megéríntett az XJ900 varázslata. Talán épp ezért nem akarom elkapkodni az eladását, ha tavasszal megy el, az sem nyomorít meg. De ha valaki nagyon beleszeret, biztos meg lehet oldani valahol a hitelezését.
Sajnos nem változtattak.Vagy 96 okt.1. utánit vagy 30 évesnél öregebb vasat lehet csak forgalomba helyeztetni itthon.Megvárjuk azt az 5 évet és 30 évesként mehet is
61 ló ha állandóan 9000 körül használod, szerintem Ti csak 30-40 Le-vel jártok, mint ahogy én is a 100-nak kb a felét használhatom ki. De ahányszor cseréltem láncszettet a hátsó kerék újszerű volt, az első volt kopott. A kisfészeren dupla annyit bír a lánc mint az xj-n.
Bocs, nem derült ki, hogy az XJ-ről írsz. Egyébiránt megint nekem adtál igazat az "Ami kopik az a lánckerék" mondatomra igazoltál. Mégegykis adalék. Gondold el, hogy a láncon minden egyes kis csapon megjelenik, (ezek szerint) a 61 ló minden ereje. Nem oszlik el! Minden egyes csapocska átviszi a 61 pacát, és még gördül is közben! Egy gördülő csapágy sem bírja jobban, (ha nincs rendesen bezsírozva) ezt meg csak gyárilag tudták megkenni, úgy ahogy....
Xj-mről írtam most tapasztalatokat, a fészerről a fészeres topicba.
De a láncspray nem azért kell hogy hátha beszivárog az O gyűrűn keresztűl a csapokhoz, mert nem tud, hanem ott kened vele ma láncot ahol éríntkezik a lánckerékkel, meg van ott egy görgő, alá is beszivárog.
Pont arrol írsz, mint amit mondtam. Hiába fújtad, oda spray kenőanyag az O gyűrű miatt be nem jutott. Amit eredetileg bezártak, az elpárolgot, kiégett, elfolyt, stb... Ettől kezzdve vas-vason ég. Gondolom a géped kb. 100 paca. Kell neki lánc. A divi 61 paca, kisebb nyomaték, kisebb kopás, hosszabb lánc élettartam. Kenést akkor se kap, ergó parasztvakítás.
Még egy kérdés: Szerinted sok az 1 Ft/km lánc költség? Mennyi ugyanez benzinre, olajra, légszűrőre?
Látom nem vagy benne a dolgokban. A lánc azért is nyúlik, mert a csapok a lánc belsejében kopnak. Flexel vágtam le mindig a láncot a motorról, így meg tudtam vizsgálni belűlről az állapotát. Ennyi km után semmi! kenőanyag nem volt a belsejében, a csapok rozsdásak voltak, ahol kopott ott kb tized mm-nyi hiányzott a csapból, beleakadt a körmöm olyan sok, de csak az egyik oldalt, ahol kapja az erőt. Na, 100 valahány szemes a lánc, ezt szorozd be tized vagy kevesebb mm-rel, és már érthető is a sok-sok cm-es nyúlás. Ja, és ahol meg volt kopva a kis tengely ott kékes-zöldesen el is volt színeződve. Mintha melegedett volna menet közben.
Miért kellett ledobni? Elkopott? Vagy elnyúlott úgy, hogy nem lehetett megfeszíteni?
Kicsit utána néztem a dolgoknak. Láncot soha nem kopás miatt cserézünk, hanem nyúlás miatt... Ami kopik az a lánckerekek. A spray is ahhoz kell, nem a láncnak. Továbbá a DID miatt kívülről a lánc kenhetetlen! (Szép is lenne, mert a víz is könnyen bejutna! és pont azért DID, O, X, Z, W ) Ez egy paraszt vakítás! Töppet ér a Molard paszta mint az összes Spray, meg olajzó szar!
Hát nem tudom..én az XJ-re DID Ó gyűrűst használtam, nem is hajtottam a motort és már 24 ezernélk tönkre is ment a lánc. Pedig kentem rendszeresen castrol spray-vel.
Nézegetem ezeket a plussz lámpákat, adnék egy icci-picci ötletet: (Autón ezt használom) Mivel a Generátor, és az akkumulátor kapacitása véges, én a helyzetjelzőmbe üveg foglalatos 10W halogén égőt használok, ezért külterületen nem szopja az akksit, és világít is a rendőrök őszinte örömére. Mivel a moci bajonettes, abba 23W index halogént vettem (300,-) Estére a H4 90/100 W tompi/refi fog égni, lehet vele látni. Ezzel tudom elérni, hogy az iccike-piccike teljesítményű akksi rendesen töltött legyen, és ne vakoskodjak. (Az autón 2x 70W tompi, 2x 140 W H7 refi, és 2x 120W H1 pótfény van. Nappali! A generátor pont ennyit bír!)
Nem kiröhög Tudod hány ilyenbe futottam bele amire megvettem a roncsomat?!
Azt nem értem miért hozza be? Alkatrésznek túl jó, és drága. Másra mire? Mégha krosszmotor lenne?!?
Te, nem változtattak azon a 10-éves törvényen? Mert mintha azt hallottam volna.
motorra is hitelt.Kb egy év még kell a továbblépésre, és ez max.Hát a tavasz már lehet, hogy nem elképzelhetetlen .De addig biztos elviszik, mert egy szép és jó kis masina.Foglalkoztál vele Te is
szépen.Tetszik a hozzáállásod.
Úgy látom parázsvita van a láncok körül?! Még jó, hogy nem vagyok benne érintett
A kiskerék merg persze hogy jobban kopik (többet forog, többször kapcsolódik, kisebb erőkaron), de sokat segít rajta a folyamatosan helyes láncfeszesség. Jobb ha "árokban" hajt, mint fogcsúcson.
Szerintem nincs mit tenni.
De a láncspray nem azért kell hogy hátha beszivárog az O gyűrűn keresztűl a csapokhoz, mert nem tud, hanem ott kened vele ma láncot ahol éríntkezik a lánckerékkel, meg van ott egy görgő, alá is beszivárog.
Még egy kérdés: Szerinted sok az 1 Ft/km lánc költség? Mennyi ugyanez benzinre, olajra, légszűrőre?
Kicsit utána néztem a dolgoknak. Láncot soha nem kopás miatt cserézünk, hanem nyúlás miatt... Ami kopik az a lánckerekek. A spray is ahhoz kell, nem a láncnak. Továbbá a DID miatt kívülről a lánc kenhetetlen! (Szép is lenne, mert a víz is könnyen bejutna! és pont azért DID, O, X, Z, W ) Ez egy paraszt vakítás! Töppet ér a Molard paszta mint az összes Spray, meg olajzó szar!
Azt nem értem miért hozza be? Alkatrésznek túl jó, és drága. Másra mire? Mégha krosszmotor lenne?!?
Te, nem változtattak azon a 10-éves törvényen? Mert mintha azt hallottam volna.
tuti gép...