Bemásoltam alább a totalbike egyik motordokis írását, amely a mi gépeinkre is aktuális lehet.
Elgondolkodtató.. Lehet ez az oka, a fék fokozott kopásának és akár a magasabb fogyasztásnak?
Kedves Motordoktor!
Nekem és 86-os évjáratú Kawasaki GPX-emnek a panasza, hogy jön a hideg idő (értsd 15 fok és az alatt) és a hátsó fékem nem nagyon akarja a tárcsát elengedni. Ha délután elindulok még kellemes időben, akkor semmi gond, de ha este akarok menni, amikor már hűvösebb van, akkor még tolni is alig lehet. Azonban múltkor kénytelen voltam így elindulni és szerintem, ahogy felmelegedett a fék, úgy egyre jobban elengedte a tárcsát és utána már normálisan működött. Mi lehet az oka?
Válaszát előre is köszönöm! Üdv.: Chris
* – Motordoktor
Kedves Chris!
Valójában nem a hideg idő lehet a probléma, hanem az elöregedett gumitömítés és öreg fékfolyadék. A féknyereg dugattyúinak visszahúzódását fékezés után a gumitömítés (karmantyú) rugalmassága adja, ha ez már nem elég rugalmas, akkor csak bizonyos esetekben (pl. csak melegen) megy vissza, de hamarosan eljön az idő, amikor egyáltalán nem húzza vissza, és esetleg a folyadékot is veszteni fogja. A megoldás sajnos csak fékfelújítás lehet, figyelve a dugattyú felületére, a féknyereg felületi minőségére, ahol a dugattyú mozog benne. Ha oxidált, kipattogzott a felület, akkor sajnos a felújítókészlet beszerelése után sem fog könnyen mozogni és biztosan tömíteni.
Ekkor sajnos már csak a komplett féknyeregcsere segíthet. Idősebb motoroknál ez sajnos gyakori probléma.
A legjobban a fekeken lepodtem meg, habar elismerem, qrva nagy otlet, hogy a hatso lanckerek egyben fektarcsa is, de meg sosem hallotam errol
A dupla feknyerges gep elol ket tarcsas, hatul ugyanekkora meretu tarcsa szinten 2 nyereggel, szoval OSSZESEN 6 (HAT) Feknyereg eggyenkent 6 (HAT) dugattyuval.
Ez, ha jol szamitom 36 fekdugattyus fekrendszert jelent.
Kepzeljetek el ezt a hatalmas fekerot, meg a manust a nyeregben, ahogy majd beszarik a felelemtol
Az uccso a sogore, az enyem pont ilyen, de dobozzal.
Mit mondjak a mieinket nem olyan sokan fotoztak :)
De azert a 2 tok egyforma DIVI-re azert odaneztek paran :)
+ egy par a mostanirol.