Kell hozzá egy jó csillag-villáskulcs készlet, esetleg egy jó minőségü krova készlet, és magad is megtudod csinálni ha van némi kézügyeséged. 20W teló olajat vegyél hozzá mert az amúgy is lágy rugózást egy kicsit feszesebbé teszi. Szerintem fontos bejelőlni egy filctollal a teleszkóp szárak helyét villahídnál , hogy összerakásnál abba a magasságba kerüljön vissza ahol régen volt ne legyen feszülés a két villa között. Ha nincs szervíz manuál könyved nyaggasd Berbert az FZ 1 fórumon egy linkért ahonnan letöltheted Pdf-be igaz angolul van.
Pár hónapja cseréltem én is a 900-asban, kb 3óra volt itthon, ebből 1azzal ment el, hogy egy T szárú kulcs félét hegesszek (kb 60cm-es cső végére egy megfelelő laptávú anya, másik végére egy hajtókar) amivel ellent tudsz tartani a teló belsejében szét illetve összeszereléskor.
1pár szimering kb 2,5-3000Ft (csapágyboltban max a fele) 1L telóolaj is kb annyi, úgyhogy max 5.000 Ft-ból megoldható otthon pár óra alatt.
Ha jól látom 1tárcsás 98 előtti géped van (38-as telószár átmérőjű), abba: 38x50x8-9.5 méretű szimering való.
Mekkora meló, illetve szerelő esetén mekkora összeg ennek az orvoslása, tehát az olajcsere? Gondolom új szimeringek, akkor az olaj és munkadíjban se kevés jól sejtem? Általában mennyi az annyi, mire számíthatok?
Valamint mennyire sürgős ennek az orvoslása? (Egy ideje ha rossz úton mezek valami zörög az elején a motornak, és mintha a teló lenne, ekkor néztem meg hogy ha lelököm eléggé lemegy, de csillapítani még csillapít.)
..hát valamennyit lejjebb kell mennie, hiszen előtte tehermentesítve volt. Az a nem mind1, hogy mennyi az annyi.
Inkább nézd meg, hogy mit csinál akkor, ha állsz mellette, motor a két kerekén van, és megrángatod.
pl. első lépés: kicsit magad felé húzod a motor elejét, de közben nem ülsz rajta, ekkor kiejjebb emelkedik az eleje, majd ha nem húzod már, csak fogod, valamennyit vissza megy. Aztán ugyan ez fordítva. Lenyomod az elejét, majd ha a nyomást megszünteted, visszaáll az eredeti pozícióba.
Ha a kettő közül valamelyik állapotából nem akar visszatérni az eredetibe, akkor ott valószínűleg elkélne egy olajcsere.
Lehet hogy hülyeséget beszélek, akkor valaki majd úgyis kijavít. Nekem ez a saját empirikus tapasztalatom
Először én is utángyártottat vettem, szárastól kompletten volt annyi mint egy gyári index búra, de olyan ronda, matt kivitel volt, hogy nem volt szívem feltenni a motorra. A mai napig is ott figyel a garázs mélyén egy polcon.
Ha olajat cserélsz benne az megoldja. Ha szemmel láthatóan nem is ereszt, akkor se biztos, hogy megvan a teljes mennyiség. Meg a szárakban lévő olaj is öregszik.. stb.
Más: nektek is leül az első teló a motor súlya alatt? Vagy a rugók gyengülésére utal ez? Csillapítani csillapít de amint lelököm sztenderről elég szépen lejjebb megy nekem. Ereszteni nem ereszt.
De finom volt a mai napom....Szóltak hogy egy autó,amit megcsináltunk,annyira nem is fontos,jövő héten jönnek érte.120e van benne.A pénztárcámban 6e.Kicsit hisztis lettem.Egész nap no kaja,nembaj megyek este faterékhoz vendégségbe,ott harapok valamit.Beöltöztem,erre Kamaraerdőnél elszakadt a gázbowden.Ugy a sirás kerülgetett.De 2 sör itthon helyrebillentett
JackSparrow hétvégén megnézem hogy milyen fotók maradtak ,talán még meg van hozzá a német nyelvű robbantott műszaki leírás ,ha találok valamit szólok addig is vigyáz rá mert hálás kis motor
Nem gáz ha angolul van mindjárt keresek is egyet.
1pár szimering kb 2,5-3000Ft (csapágyboltban max a fele) 1L telóolaj is kb annyi, úgyhogy max 5.000 Ft-ból megoldható otthon pár óra alatt.
Ha jól látom 1tárcsás 98 előtti géped van (38-as telószár átmérőjű), abba: 38x50x8-9.5 méretű szimering való.
Ha szervizben csináltatod, huszonpárezerből kijön a művelet.
Mekkora meló, illetve szerelő esetén mekkora összeg ennek az orvoslása, tehát az olajcsere? Gondolom új szimeringek, akkor az olaj és munkadíjban se kevés jól sejtem? Általában mennyi az annyi, mire számíthatok?
Valamint mennyire sürgős ennek az orvoslása? (Egy ideje ha rossz úton mezek valami zörög az elején a motornak, és mintha a teló lenne, ekkor néztem meg hogy ha lelököm eléggé lemegy, de csillapítani még csillapít.)
Köszönöm!
Inkább nézd meg, hogy mit csinál akkor, ha állsz mellette, motor a két kerekén van, és megrángatod.
pl. első lépés: kicsit magad felé húzod a motor elejét, de közben nem ülsz rajta, ekkor kiejjebb emelkedik az eleje, majd ha nem húzod már, csak fogod, valamennyit vissza megy. Aztán ugyan ez fordítva. Lenyomod az elejét, majd ha a nyomást megszünteted, visszaáll az eredeti pozícióba.
Ha a kettő közül valamelyik állapotából nem akar visszatérni az eredetibe, akkor ott valószínűleg elkélne egy olajcsere.
Lehet hogy hülyeséget beszélek, akkor valaki majd úgyis kijavít. Nekem ez a saját empirikus tapasztalatom
http://kelomotor.hu/index_univ...
motoralkatresz kukac gmail pont kom
Utángyártott biztosan 1000Ft alatt. Színben, méretben stimmel, de nincs rajta E jelzés.
Párezerért van komplett index is, de picit hosszabb a szára, mint a gyári, úgyhogy abból kettőt érdemes venni.
http://www.ebay.com/itm/yamaha...
e
zt a könyvet találtam az ebay-en
És az mennyi volt, mert az is érdekelne. Én az enyémet összetudtam végül ragasztani, de nem tudom meddig húzza.
Előre is nagyon köszönöm a fáradozásodat!
Ingyé van