A formája igencsak hasonló valóban.Szerintem kérdezd meg az eladótól a felfugató távokat és méreteket. Tudod magasság szélesség átló méret.Micsoda egyedi és komolyságos lenne vele a masina!
Jaj lámpa! Nekem is fzr hátsó lámpa van fenn igaz ez azért egy korábbi kiadás, de nem zárom ki, hogy az idő előrehaladtával változtattak volna a stratégián.Nem kizárt, hogy neked is jó lehet, de én nem szóltam ám!
Fix igazad van és nem is felejtettem el a véleményedet, de kapcsolatba estem Bundi-val és olvasgattam tőle még májusi írásokat... ott sokan panaszkodtak szitálásra, hát akkor usgye, legyen szitagátló. Most mmég könnyedén beteszem. 20 eFt-t gondoltam érte, nem 60-at.
Hali-gali!Ha jól emlékszem én leírtam a tapasztalatomat az olajjal kapcsolatban.Nekem 15-50-es Repsol került most bele a masinába totál ásványiból.Direkt idősebb motorokhoz ajánlott.A léghűtéses masinák
szerkezeti illesztése nagyobb mint a vizeseké, mivel szélsőségesebb hőfokon üzemelnek.Ha nem itt írtam akkor én kérek elnézést! AA kormány lengéscsillapítóról, meg szintén volt egy véleményem, amit most is fenn tartok.A Divik nem a sport kategóriában szerepelnek a villaszög sem ua. mint pl. a gikszernek.Sőt nem is egy sportos kemény telója van.Igazából a cikkeket ezért nem is tudom kivetíteni ezekre a masinákra. De nem okoskodom tovább mert megutálsz[O18
A francba! Amikor kérdeztem az olajat, bezzeg senki sem bődült el, hogy sűrűbbet vegyek!
Nnna ,indegy meglátjuk. Agip 10W60 félszint. van benne. És 12 eKm. Majd referélok.
Ezt a szitálást is feszítgettem, nagy volt a csöndesség!
Utána olvastam, és egyértelműen a villaszöggel, és az első kerék szélességével függ össze. A mai motorokon csak annak nem szitál, akinek fenn van a kormánylengés-csillapító. Ja meg a chopperesek.. Köszönhetjük a jelenséget a sportosabb futóművünknek, és a kormánnyak csapágy csak kis, a törött gép egyáltalán nincs kihatással rá. Én fix felrakok egyet, csak még meg kell talállni az árban nekem valót. Egy szösszenet a dologról.És egy disszertáció
Még egy téma. Kerestemben a következő csodára leltem: Az "91-"96-os FZR-ek lámpája csereszebetos a "96-"03 Divikkel, sőt az FJR 1300 valamelyik korosztálya is beépíthető!
Kérlek benneteket, amennyiben valaki igazolni tudja ezt az értesülést igazoljon, mielőtt bevásárolok valami lomot!
Szevasz.
Valahol mintha azt hallotam volna, hogy a full szintetikus ilyen oreg holgyekbe nem valo
Egyebkent napi 60 miles munkabajarasra hasznalta a tulaj vagy 8 evig, szerintem 70 mp/h fole en mentem vele eloszor az eletbe. A engin megfeleloen eros, a sogorom ugyanilyen koru es tipusu, ( sot szinu ) gepe 29 ezresen all szinetn milesba, es semmivel sem szebb a hangja, vagy erosebb a motorja.
Viszont mindketto egyforman szitalja a kormanyat, elengedett kezzel, lassitas kozben 40 tol 34 milesig beszitalnak.
Sem alatta, sem folotte nem produkal ilyet.
Igazabol a 90-100 miles koruli sebbesseg tenyleg olyan mintha droton huznak, ha mernem, eskuszom a kormanyt is el lehetne engedni, olyan szepen megy ezen a tajon.
Erdekesseg viszont, hogy a 45 literes Givi box nalam nincs semmilyen erezheto hatassal a gepre.
Nem szital tole, semmi ami gaz lenne.
Viszont meg mindig nincs turaplexim.
Ha valaki tudna egyet, a baratnom atvenne, epp jon ki okt kozepen.
Igen halas lennek erte, a lenyeg, hogy szep nagy legyen, esetleg fust szinu, de ez mar nem fontos.
Szep estet mindenkinek.
Berber! Én is utána jártam ennek a lóerő dolognak,és 2 változatot hallottam.az egyik 46Le a másik 50Le.Sztem akkor az 50Le lesz,mer te is azt támogattad
Megnéztem:
15C alatt 10W-30
5C felett 20W-40
Szóval, a 10W-40 elvileg mindig jó.... De mégis, a modern félszintetikus olajak valahogy hajlamosabbak eltünni a motorból, mint a régebbi ásványiak.
Ha valaki akar külön nyári, külön téli olajat használni, akkor egy görög túrához én inkább 20W-50-es ásványi olajat, míg az öszi-tavaszi hüvösebb reggeli indulásokhoz, és hazai rövidebb utakhoz a félszintetikus Castrol ActEvo 10W-40-es olajat ajánlanám. Gyorsabban feláll a kenés, viszont jobban oda kell figyelni az olajszintre.
Az ilyen jellegű olaj csere-bere a rövid, 6000 km olajcsere periódus miatt átgondolt csereidőpontok mellett elvileg nem kerül többletköltségbe.
Ha jól számolom ~90.000 mérföld az ~144.000 kilóméter... Ez elég tisztességes futásteljesítmény egy motornak, hozzányúlás nélkül, ráadásul nem ismered a pontos előéletét (bár valószínűleg nem hajtották szét, ha ennyit bírt). Szóval el tudom képzelni, hogy a friss olaj hígabb (bár ez a gyárilag megadott olajtípus) és a kopottabb motor elkezdi enni az olajat. Azt is szokták mondani, hogy a léghűtésesek (különösen a yamahák) eszik az olajat, de ezt én nem tapasztaltam és a fórumon sem olvastam ilyet... Kérdezz meg egy szerelőt a problémáról, de sajnos simán belefér, hogy gyűrűzni kelljen a mocit. Ez a ködös Albionban lehet, hogy drágább, mint egy újat venni.... De ezt Te jobban tudod gondolom :-)
Amíg nem túl vészes addig töltögess utána szerintem, de jobb most utánajárni a dolognak, mert, ha rendszeresen kevés a kenése, akkor a hajtókarcsapágyak is szét fognak menni és akkor tényleg dobhatod ki a blokkot....
Ezt én is megettem. Az előző motoromba (azt hittem, hogy jót teszek neki) spéci 5W-40 olajat raktam az előirt 10W-40 helyett. Szinte megitta! Autópályán persze, mire hazaértem, már a hangját is lehetett hallani.
Ha jó az olaj márkája, akkor elvileg, főleg hüvösebb időben jó a hígabb olaj, de fokozottan figyelni kell a megfelelő olajszintre, és mindig utána kell tölteni. Egyébként a sűrübb olaj rögtön megoldja az olaj fogyasztást általában.
Motorkerékpárba csak motorkerékpárba való, lehetőleg előirt olajat érdemes tölteni.
Az autóba való olaj némelyik típust rövid idő alatt tönkre teszi! (az olajos kuplung miatt)
Alando olvasoja vagyok a forumnak, habar hozzaszolni csak ritkan szoktam.
Nekem egy 97-es angol divim van, idekint hasznalom.
Errol a karbifutesrol most halottam eloszor, es azt is levettem, hogy az olajhutombol kiindulva nekem nyilvan olaj melegiti a karbit.
Annyi lenne az en sztorim, hogy fel eve megszerzett motorom minden alkalommal poccre indul, meg soha nem hasznaltam rajta a szivatot.
Inditas utan azonnal kis gazzal elindulok, felpakolgatom 6 ba es szepen haladok vele a melohelyre.
Nem rangat, nem szaggat. Hetvegente 150-200 milesokat jarok vele.
Atszamolva mintegy 4.5-5 liter kozotti a fogyasztasa.
Erdekes modon hosszu 140 kornyeki utakon eszik a legkevesebbet.
Egy alkalommal kis tankos gepekkel turaztam egyutt, es egy hosszu csak autopalyas szakaszon ket tankolas is be lett iktatva. Itt epp, hogy megevett 4 litert szazon.
Lenne viszont egy kerdesem is. Olaj cserere vittem kb egy honapja. elotte semmi bajom nem volt vele, csak gondoltam nem artana olajat cserelni, vegulis a fene se tudta pontosan mikor is csereltek utoljara.
Uj szuro es 10-40 olaj ment bele. Valami hordos kiszerelesbol ontottek, de nem aggodtam, mert egy nagy szervizben csinaltak a szemem elott, es lattam, hogy az enyemnel joval komolyabb gepekbe is azt toltik.
VISZONT, azota minden ketszaz km utan fel-fel villan az olaj lampa.
Nem ijedtem meg, hal istennek itt a forumon olvastam, hogy az olajlampa ennel a tipusnal csak a szint hianyat jelzi.
Ennek ellenere zavar, hogy 200-ankent masfel-ket deci olajat eszik.
Igaz nem keves a kilometer benne ( 89.765 miles ), de a cserejig nem ette !
Mi az otlet ? Hagyja hagy egye, es toltogessek utanna, vagy keressek surubb lottyot bele ?
Nálunk nem az asszony határoz meg ilyeneket.........de megbeszéljük.Ha nem most kezdtem volna a sulit akkor nem is álna szándékomba eladni, mert tudom, hogy keresnék annyit, hogy nem lenne gáz.De a fél év 120e első (ingyenes) diplomának egy kicsit már sok lenne sztem.Ha nem megy el akkor meg bízom benne, hogy a melóhelyem minnél tovább megmarad Kihasználom még az időt és azzal jövök melózni is oszt kész.
Teljes igazságod van. Ami élet biztonság, az uj az enyémben is. Drága fej-idomból, műszerből, lámpából jó a használt..
Sajnos azt kell leírnom, hogy csak abban bízom, amit én raktam össze. Még az autómat is szétszedtem vásárlás után.. mondjuk egy autó és egy motor műszakilag mint a Tarbi, meg a Toyota! Egy autóban keresve sem találsz saválló csavart. A motoron meg min. időjárás állók vannak. (Amíg ki nem cserélem ) Ennek ellenére értek meglepetések. Kellemetlenek. Persze nem hagytam annyiban. Lassan a gép műszakilag jobb lessz mint az új (kis túlzással) Esztétikailag meg iparkodom....
Hát van benne vmi igazaság! De sajna ez így van vigyázni kell ,oda kell figyelni,de persze ha te magad csinálod meg akkor nem kell rettegni hogy a vas mikor hullik ki alólad.Én speciel nem szívesen ülök olyan motorra ami törött volt és javítgatva lett össze vissza taknyolva,de gondolom nem csak én vatgyok így vele.
Szia Bindi, ülésem hozója!
Utána nézegettem, és komolyan elkezdett foglalkoztatni a kormány szitálás, ill. lengéscsillapítás. Ha valaki tudna egy eredeti beépítés fotót feldobni, vagy szitagátlót ajánlani, nagyon megköszönném. Persze közel ingyenes értékben.
Őszintén én is azért vehettem meg ezt a romhalmazt, mer beigértem, hogyha kenyérre se telik (tudok sütni ), jobb áron tudum értékesíteni, mint amit bele ölök. Ezt egyébiránt ellenőrzi a házisárkány, és a nőstény is. Papíron kellett bebízonyítanom, hogy rentábilis üzletnek tekinthető, egyébként hobbinak motort nem vehettem volna soha! Hiába a nőket pénzzel lehet meggyőzni!
Köszi Peesta, de időm nem nagyon engedi jelenleg, hogy minden nap bütyköljek.Biztonsági okokból akarom eladni és ha nem adnak rá min.380-at akkor el sem adom, hacsak nem az éhenhalás fenyeget.Túl sokat csináltam már rajta meg ahoz, hogy csak úgy "megszabadúljak"tőle.Nagyon a szívemhez nőtt és tudom, hogy nem hagy ott sehol sem.Magamnak lett felujítva, nem gondoltam, hogy
ilyen labilis a melóhely.
szerkezeti illesztése nagyobb mint a vizeseké, mivel szélsőségesebb hőfokon üzemelnek.Ha nem itt írtam akkor én kérek elnézést! AA kormány lengéscsillapítóról, meg szintén volt egy véleményem, amit most is fenn tartok.A Divik nem a sport kategóriában szerepelnek a villaszög sem ua. mint pl. a gikszernek.Sőt nem is egy sportos kemény telója van.Igazából a cikkeket ezért nem is tudom kivetíteni ezekre a masinákra. De nem okoskodom tovább mert megutálsz[O18
Nnna ,indegy meglátjuk. Agip 10W60 félszint. van benne. És 12 eKm. Majd referélok.
Ezt a szitálást is feszítgettem, nagy volt a csöndesség!
Utána olvastam, és egyértelműen a villaszöggel, és az első kerék szélességével függ össze. A mai motorokon csak annak nem szitál, akinek fenn van a kormánylengés-csillapító. Ja meg a chopperesek.. Köszönhetjük a jelenséget a sportosabb futóművünknek, és a kormánnyak csapágy csak kis, a törött gép egyáltalán nincs kihatással rá. Én fix felrakok egyet, csak még meg kell talállni az árban nekem valót.
Egy szösszenet a dologról. És egy disszertáció
Még egy téma. Kerestemben a következő csodára leltem: Az "91-"96-os FZR-ek lámpája csereszebetos a "96-"03 Divikkel, sőt az FJR 1300 valamelyik korosztálya is beépíthető!
Kérlek benneteket, amennyiben valaki igazolni tudja ezt az értesülést igazoljon, mielőtt bevásárolok valami lomot!
Valahol mintha azt hallotam volna, hogy a full szintetikus ilyen oreg holgyekbe nem valo
Egyebkent napi 60 miles munkabajarasra hasznalta a tulaj vagy 8 evig, szerintem 70 mp/h fole en mentem vele eloszor az eletbe. A engin megfeleloen eros, a sogorom ugyanilyen koru es tipusu, ( sot szinu ) gepe 29 ezresen all szinetn milesba, es semmivel sem szebb a hangja, vagy erosebb a motorja.
Viszont mindketto egyforman szitalja a kormanyat, elengedett kezzel, lassitas kozben 40 tol 34 milesig beszitalnak.
Sem alatta, sem folotte nem produkal ilyet.
Igazabol a 90-100 miles koruli sebbesseg tenyleg olyan mintha droton huznak, ha mernem, eskuszom a kormanyt is el lehetne engedni, olyan szepen megy ezen a tajon.
Erdekesseg viszont, hogy a 45 literes Givi box nalam nincs semmilyen erezheto hatassal a gepre.
Nem szital tole, semmi ami gaz lenne.
Viszont meg mindig nincs turaplexim.
Ha valaki tudna egyet, a baratnom atvenne, epp jon ki okt kozepen.
Igen halas lennek erte, a lenyeg, hogy szep nagy legyen, esetleg fust szinu, de ez mar nem fontos.
Szep estet mindenkinek.
15C alatt 10W-30
5C felett 20W-40
Szóval, a 10W-40 elvileg mindig jó.... De mégis, a modern félszintetikus olajak valahogy hajlamosabbak eltünni a motorból, mint a régebbi ásványiak.
Ha valaki akar külön nyári, külön téli olajat használni, akkor egy görög túrához én inkább 20W-50-es ásványi olajat, míg az öszi-tavaszi hüvösebb reggeli indulásokhoz, és hazai rövidebb utakhoz a félszintetikus Castrol ActEvo 10W-40-es olajat ajánlanám. Gyorsabban feláll a kenés, viszont jobban oda kell figyelni az olajszintre.
Az ilyen jellegű olaj csere-bere a rövid, 6000 km olajcsere periódus miatt átgondolt csereidőpontok mellett elvileg nem kerül többletköltségbe.
Mert az XJ900-asnak a könyvében emlékeim szerint 20W-40 az előírt...
Ha jól számolom ~90.000 mérföld az ~144.000 kilóméter... Ez elég tisztességes futásteljesítmény egy motornak, hozzányúlás nélkül, ráadásul nem ismered a pontos előéletét (bár valószínűleg nem hajtották szét, ha ennyit bírt). Szóval el tudom képzelni, hogy a friss olaj hígabb (bár ez a gyárilag megadott olajtípus) és a kopottabb motor elkezdi enni az olajat. Azt is szokták mondani, hogy a léghűtésesek (különösen a yamahák) eszik az olajat, de ezt én nem tapasztaltam és a fórumon sem olvastam ilyet... Kérdezz meg egy szerelőt a problémáról, de sajnos simán belefér, hogy gyűrűzni kelljen a mocit. Ez a ködös Albionban lehet, hogy drágább, mint egy újat venni.... De ezt Te jobban tudod gondolom :-)
Amíg nem túl vészes addig töltögess utána szerintem, de jobb most utánajárni a dolognak, mert, ha rendszeresen kevés a kenése, akkor a hajtókarcsapágyak is szét fognak menni és akkor tényleg dobhatod ki a blokkot....
Üdv, Momo
Ha jó az olaj márkája, akkor elvileg, főleg hüvösebb időben jó a hígabb olaj, de fokozottan figyelni kell a megfelelő olajszintre, és mindig utána kell tölteni. Egyébként a sűrübb olaj rögtön megoldja az olaj fogyasztást általában.
Motorkerékpárba csak motorkerékpárba való, lehetőleg előirt olajat érdemes tölteni.
Az autóba való olaj némelyik típust rövid idő alatt tönkre teszi! (az olajos kuplung miatt)
Alando olvasoja vagyok a forumnak, habar hozzaszolni csak ritkan szoktam.
Nekem egy 97-es angol divim van, idekint hasznalom.
Errol a karbifutesrol most halottam eloszor, es azt is levettem, hogy az olajhutombol kiindulva nekem nyilvan olaj melegiti a karbit.
Annyi lenne az en sztorim, hogy fel eve megszerzett motorom minden alkalommal poccre indul, meg soha nem hasznaltam rajta a szivatot.
Inditas utan azonnal kis gazzal elindulok, felpakolgatom 6 ba es szepen haladok vele a melohelyre.
Nem rangat, nem szaggat. Hetvegente 150-200 milesokat jarok vele.
Atszamolva mintegy 4.5-5 liter kozotti a fogyasztasa.
Erdekes modon hosszu 140 kornyeki utakon eszik a legkevesebbet.
Egy alkalommal kis tankos gepekkel turaztam egyutt, es egy hosszu csak autopalyas szakaszon ket tankolas is be lett iktatva. Itt epp, hogy megevett 4 litert szazon.
Lenne viszont egy kerdesem is. Olaj cserere vittem kb egy honapja. elotte semmi bajom nem volt vele, csak gondoltam nem artana olajat cserelni, vegulis a fene se tudta pontosan mikor is csereltek utoljara.
Uj szuro es 10-40 olaj ment bele. Valami hordos kiszerelesbol ontottek, de nem aggodtam, mert egy nagy szervizben csinaltak a szemem elott, es lattam, hogy az enyemnel joval komolyabb gepekbe is azt toltik.
VISZONT, azota minden ketszaz km utan fel-fel villan az olaj lampa.
Nem ijedtem meg, hal istennek itt a forumon olvastam, hogy az olajlampa ennel a tipusnal csak a szint hianyat jelzi.
Ennek ellenere zavar, hogy 200-ankent masfel-ket deci olajat eszik.
Igaz nem keves a kilometer benne ( 89.765 miles ), de a cserejig nem ette !
Mi az otlet ? Hagyja hagy egye, es toltogessek utanna, vagy keressek surubb lottyot bele ?
Sziasztok.
Sajnos azt kell leírnom, hogy csak abban bízom, amit én raktam össze. Még az autómat is szétszedtem vásárlás után.. mondjuk egy autó és egy motor műszakilag mint a Tarbi, meg a Toyota! Egy autóban keresve sem találsz saválló csavart. A motoron meg min. időjárás állók vannak. (Amíg ki nem cserélem ) Ennek ellenére értek meglepetések. Kellemetlenek. Persze nem hagytam annyiban. Lassan a gép műszakilag jobb lessz mint az új (kis túlzással) Esztétikailag meg iparkodom....
Utána nézegettem, és komolyan elkezdett foglalkoztatni a kormány szitálás, ill. lengéscsillapítás. Ha valaki tudna egy eredeti beépítés fotót feldobni, vagy szitagátlót ajánlani, nagyon megköszönném. Persze közel ingyenes értékben.
ilyen labilis a melóhely.