És mit tudtok a Bridgestone BT015 F gumikról? Én azt kaptam szerelőmtől előre, használt de még bőven jó ennyire volt keret. Együtt cserélném majd a 13 éves hátsó Metzeler ME 99 gumival, de azon is elgondolkoztam hogy ha jó minőség és jók a tapasztalatok vele akkor veszek egy újat hátra elől meg marad ez amíg le nem kopik, mert ez csak 3-4 éves amúgy is.
Más kérdés: indításkor hidegen 900 körül van az alapjáratom. Pár km és mikor bemelegszik akkor meg már 1400-1500 körül ezt már tartja végig onnan. Ez normális, vagy valahol fals levegőt szívhat vagy mi magyarázza? Karbi szinkron most volt 500 km-rel ezelőtt.
Nekem anno a 900-as XJ-hez vásárolt Goldfrennel gyűlt meg a bajom. A "környezetbarát" anyagból készült fékbetét majdnem megőrjített a visításával, és semmit nem lehetett vele csinálni. Még mindig remegek ha eszembe jut néha.
Hát b*sszák meg a köribarát szarjukat...
En magam csak info szinten irom, ha erdekel hazai fekbetet : Rona Bt akik emlekeim szerint ilyennel foglakoznak igen komolyszinten, mert a motoroktol a kamionokig keszitenek fekpofakat. Itt a Bandika forrumon van több felhasznalo is, Blue Devil a nagy barkacsmester ennek az mindentudoja igazan.Neki komoly, több evre visszamenö tapasztalatai vannak, es nem csak a levegöbe beszel , meg talalgat mint sokan szoktak.
Fontos szerintem megjegyezni az hogy nem egeszen mindegy hogy hol -milyen körülmenyek között es milyen habitussal temperamentummal motorozol. Mert meg ezeket a kisebb gepeket is lehet elteröen hasznalni.
Nekem több eves tapasztalatom, hogy magyarorszagi viszonylatban nem igen van olyan utszakasz ahol igazan probara lenne teve a fekrendszer a betetekkel folyadekkal karöltve. (föleg az alföldi bringasoknal)
Viszont amint atleped a hatarokat egy komolyabb turara a egyekbe, es ott valoban ki akarod motozni az alattad levö technikat , akkor nrm kell sokat varnod, es par kilometer szerpentinezes (intenziv) utan megforr a fekfolyadek, ha csak egy picit is öregebb a 2 evesnel( itthon talan soha nem is kene cserelni)es elötte eveben ismegkinalad az alpokkal mondjuk. Ugyan igy a fekbetet is a tarcsaval együtt ugy fel tud nyeriteni, mikor belilulva utoljara nyikkan egyetet, aztan felüvegesedve, mintha ott sem lenne. Nem veletlen tartunk pihegöket , mert nem csak mi de a motorok is megfaradnak. Igaz jomagam alalaban a legnehezebb motort birtoklom a csapatban , es allando utasom van, ennek ellenere ugyan azt a tempot kell motoroznom amit egy Sv 1000 szoloban diktal. Ezert nekem mindket fekre (elsö-hatso) nagy szüksegem van bödületes motorfek mellett. Iden a francia alpokban olyan helyeken motoroztunk 100 km is ahol 2 föle csak akkor valtottam ha mellelöttem... :)
De van olyan meg kierek autopalyan Münchenbe hogy kb akkor fekezek meg vatok, mikor kiallok tankolni, nyilvan ekkor tök mindegy mi lapul a technika mögött.
Mindent egybeveve azert szamomra megnyugtatobb ha ott van mindig keszenletben a biztos szolgaltatas, es nem a boltban polcon.
Es egy ki erdekesseg. A gyari hatso betet valahol 46 e km utan kopott el , ezutan egy szinter raktam bele. A különbseg eg es föld. Es annak ellenere hogy ca 28 ekm-t mentem es vasra raktam , most is ugyan azt valasztottam. Mert tudom hogy közben is sokat csiszolodott a kepessegem, es tökeltesebben tamogatja az uj igenyeimet,mint a gyari.( annyi szerencsem volt hogy akciosan tudtam megvenni 25 euroert, de ez is ugyan az az arkategoria amit te is emlitettel.)
Reszemröl igyekszem a parhuzamosan fejleszteni a motor egyes reszeit, igy nem csak Power Commander van benne, hanem femfekcsövek is (ugye a gyari gumirozottakat 4 evente illene cserelni, de tudom hogy meg mindig az egyik azonositasi modja az evjaratnak, hogy fekcsövekben levö DOT szamot hasznalod,meg felni beönteseket). Es a gyariföfekhenger elöl levaltotta egy Suzuki B-king-e ami mar nem axialis hanem radialis elrendezesü, de maradtak a gyari munkahengerek, mert ezekkel is kivallo a hatasfok.
Talán nem azt kellett volna venni. Tudod mi a szerves anyag? Carbon... Meg Kevlár (ha van benne) Porol, sikít és sz..rik fogni.
Apropó. Hallottam szinteresről, ami fog de fogy, viszont occó, olyanról ami harap és rekord idő alatt fogyaszt tárcsákat, de csak az EBC szinterese (HH) amit mindenki dícsér.
Buzi dolog ez, mert ha emlékszel, akkor a vörös Ferrodóktól a Nissannál el voltam ájulva, de motornál... kell még ide tapasztalat, meg sok infó felszívása orrba :D
Ide is:
Kis főzőcske:
Veszünk 30 zacskó ropit. Bazi fazékban vízzel felöntjük, hogy ellepje, majd egy órán át forraljuk. Ekkor a ropit leszűrjük, a lé vissza a fazékba, ropi a kukába, arra már nem lesz szükség. A lébe belehajítunk egy kiló körüli polipot. Ezt másfél órán át lassú tűzön főzzük, majd tésztaszűrővel óvatosan kiemeljük a fazékból és egy tálra helyezzük. Ízlésesen eligazítjuk a karokat és kész is a polip-ropilén.
Jó dolog az a fém fékcső! Én csak azt mondtam, ha van ~16 ropogósom, akkor EBC HH-t vennék inkább, és utána fém fékcsövet. Amúgy jó-jó a fék, de amit a Brembo fékes Olasz szarok tudnak az elképesztő. Miért NEM tudnak motort is csinálni?
:D
Én csak autókból indulhatok ki, de már volt noname, betét, amit ki is dobtam belőle, mert felégett 1 perc alatt és nyalódott, mint meleg nyári napon a rágó, amibe beleléptél.... kicsiti odafékezgettem neki és már el is melegedett, utána kapott Ferodot és hirtelen minden rendbejött.
@ Berber
Nekem most fém fékcső van fenn és azt érzem, hogy hihetetlenül közvetlen a fék, nagyon jól érezni a fogáspontokat. A fém fékcsőtől nem fog jobban a fék, csak közvetlenebb az érzés és gyorsabban reagál, tényleg nem kell, de ha van igen jó! :D
(Egyébként, ha nem lenne, nem raknék fel, amíg ki nem próbáltam egy másik vason.)
XJ900 kipróbálta, most akarja is nagyon :D
Ezek szerint nem lehet általánosítani, a féktárcsa kopása nagyban függ a fékbetét/féktárcsa keménységének arányától is. Nekem ami benne volt nem vált be, a mostani nem szinteres sokkal nagyobbat fog, és nem éreztem egyszer sem, hogy túlmelegedés miatt elfogyna a fékhatás, bár azért az XJ nem is 1000-res FAZER...
Bizony mellé kell állnom a jó komának, szerelőként tudom és tapasztalom, hogy a fékbetéteken nem szabad spórolni,egy jó ,jobb minőségű betét jelentősen növeli a fékhatást és azt gondolom ezért biztonságos is.A hátsó féket eléggé keveset használjuk de egy kemény rossz betéttel szinte hatástalan, viszont egy jó minőségűvel láss csodát még a hátsó fék is hatásosan tud működni, úgy hogy ne spóroljatok a fékeken nem szabad.
Arról tudni illik, hogy egyik motorgyártó se készít fékbetétet, akkumulátort, izzót, lengéscsillapítót, gumit, olajat, rugót, stb. Ezek mind jórészt ilyen-olyan háztáji beszállítók alkatrészei (Yamalub pl. mégcsak nem is Japán, hanem helyi gyártó remeke.). Abból is a legolcsóbbak. Ebben megnyugodhatsz.
Sok igazságod vagyon, de én azért beraktam az EBC HH-s betétet és láss csodát. Akkorát fog mint az ólajtó! Majd fejre estem vele. A tárcsámban 53 ekm van, a gyári méret 5mm és most mikróval 5,2 a vastagsága. Ugyanis a jó betét szinteres anyaga ráég a tárcsára , és így növeli a surlódást. Ennyit a mende-mondákról.
Sokkal jobb mint egy fém fékcső.
Még esetleg annyit érdemes hozzáfűznöm, hogy az XJ-re felesleges (és talán nem is annyira ajánlott) szinteres (fém ötvözet) fékbetétet tenni, mert amellett, hogy hőtűrési és hőelvezetési képességét nem tudnád kihasználni, még a féktárcsát is jobban koptatja.
Na? Esik?
Más kérdés: indításkor hidegen 900 körül van az alapjáratom. Pár km és mikor bemelegszik akkor meg már 1400-1500 körül ezt már tartja végig onnan. Ez normális, vagy valahol fals levegőt szívhat vagy mi magyarázza? Karbi szinkron most volt 500 km-rel ezelőtt.
Hát b*sszák meg a köribarát szarjukat...
Fontos szerintem megjegyezni az hogy nem egeszen mindegy hogy hol -milyen körülmenyek között es milyen habitussal temperamentummal motorozol. Mert meg ezeket a kisebb gepeket is lehet elteröen hasznalni.
Nekem több eves tapasztalatom, hogy magyarorszagi viszonylatban nem igen van olyan utszakasz ahol igazan probara lenne teve a fekrendszer a betetekkel folyadekkal karöltve. (föleg az alföldi bringasoknal)
Viszont amint atleped a hatarokat egy komolyabb turara a egyekbe, es ott valoban ki akarod motozni az alattad levö technikat , akkor nrm kell sokat varnod, es par kilometer szerpentinezes (intenziv) utan megforr a fekfolyadek, ha csak egy picit is öregebb a 2 evesnel( itthon talan soha nem is kene cserelni)es elötte eveben ismegkinalad az alpokkal mondjuk. Ugyan igy a fekbetet is a tarcsaval együtt ugy fel tud nyeriteni, mikor belilulva utoljara nyikkan egyetet, aztan felüvegesedve, mintha ott sem lenne. Nem veletlen tartunk pihegöket , mert nem csak mi de a motorok is megfaradnak. Igaz jomagam alalaban a legnehezebb motort birtoklom a csapatban , es allando utasom van, ennek ellenere ugyan azt a tempot kell motoroznom amit egy Sv 1000 szoloban diktal. Ezert nekem mindket fekre (elsö-hatso) nagy szüksegem van bödületes motorfek mellett. Iden a francia alpokban olyan helyeken motoroztunk 100 km is ahol 2 föle csak akkor valtottam ha mellelöttem... :)
De van olyan meg kierek autopalyan Münchenbe hogy kb akkor fekezek meg vatok, mikor kiallok tankolni, nyilvan ekkor tök mindegy mi lapul a technika mögött.
Mindent egybeveve azert szamomra megnyugtatobb ha ott van mindig keszenletben a biztos szolgaltatas, es nem a boltban polcon.
Es egy ki erdekesseg. A gyari hatso betet valahol 46 e km utan kopott el , ezutan egy szinter raktam bele. A különbseg eg es föld. Es annak ellenere hogy ca 28 ekm-t mentem es vasra raktam , most is ugyan azt valasztottam. Mert tudom hogy közben is sokat csiszolodott a kepessegem, es tökeltesebben tamogatja az uj igenyeimet,mint a gyari.( annyi szerencsem volt hogy akciosan tudtam megvenni 25 euroert, de ez is ugyan az az arkategoria amit te is emlitettel.)
Reszemröl igyekszem a parhuzamosan fejleszteni a motor egyes reszeit, igy nem csak Power Commander van benne, hanem femfekcsövek is (ugye a gyari gumirozottakat 4 evente illene cserelni, de tudom hogy meg mindig az egyik azonositasi modja az evjaratnak, hogy fekcsövekben levö DOT szamot hasznalod,meg felni beönteseket). Es a gyariföfekhenger elöl levaltotta egy Suzuki B-king-e ami mar nem axialis hanem radialis elrendezesü, de maradtak a gyari munkahengerek, mert ezekkel is kivallo a hatasfok.
Apropó. Hallottam szinteresről, ami fog de fogy, viszont occó, olyanról ami harap és rekord idő alatt fogyaszt tárcsákat, de csak az EBC szinterese (HH) amit mindenki dícsér.
Kis főzőcske:
Veszünk 30 zacskó ropit. Bazi fazékban vízzel felöntjük, hogy ellepje, majd egy órán át forraljuk. Ekkor a ropit leszűrjük, a lé vissza a fazékba, ropi a kukába, arra már nem lesz szükség. A lébe belehajítunk egy kiló körüli polipot. Ezt másfél órán át lassú tűzön főzzük, majd tésztaszűrővel óvatosan kiemeljük a fazékból és egy tálra helyezzük. Ízlésesen eligazítjuk a karokat és kész is a polip-ropilén.
Én csak autókból indulhatok ki, de már volt noname, betét, amit ki is dobtam belőle, mert felégett 1 perc alatt és nyalódott, mint meleg nyári napon a rágó, amibe beleléptél.... kicsiti odafékezgettem neki és már el is melegedett, utána kapott Ferodot és hirtelen minden rendbejött.
@ Berber
Nekem most fém fékcső van fenn és azt érzem, hogy hihetetlenül közvetlen a fék, nagyon jól érezni a fogáspontokat. A fém fékcsőtől nem fog jobban a fék, csak közvetlenebb az érzés és gyorsabban reagál, tényleg nem kell, de ha van igen jó! :D
(Egyébként, ha nem lenne, nem raknék fel, amíg ki nem próbáltam egy másik vason.)
XJ900 kipróbálta, most akarja is nagyon :D
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_xj600s_dive
rsion-4990935
Sokkal jobb mint egy fém fékcső.