Az a kis sárga összenyomott dolog a benzinszűrő. Bár a hosszabbik csőröl mintha hiányozna...vagy gyárilag azon nincs is ?
Az én FJ-m is ugyanezzel a gonddal küzd, iszonyat rozsdás a tankja, de szerencsére a szűrők elvégzik a dolgukat, másrészt az FJ-nél már gondoltak arra is hogy ne a tank legalsó pontjára tegyék a csapot. Így a rozsdasár nem is éri el azt.
Pénteken sikerült nekiesnem és kitakarítanom a tankomat. Vagy legalábbis egy próbát tettem. A mellékelt képen látható a benzin amit kilötyköltem belőle: rozsdás vízszerű sárga trutyi volt az alján.
Viszont amit nem találtam az a benzinszűrő. illetve van egy kis hatszögletű valami amint keresztül megy a benzin, de annak egyik csavarját nem tudtam kitekerni, így nem lett szétszedve. Az lenne a benzinszűrő? Vagy csak a a benzincsap tartalékrészénél lévő kis szűrőcske lenne az?
Egyébként rohadék nehezen indult be amikor összeraktam. Hagytam PRI állásban is egy ideig de kb 3 percen keresztül indítóztam mire beröffent 1-2 majd az összes henger. Volt, hogy csak 2 percig nyomtam, majd kiszedtem két gyertyát, benzines volt, szikra is volt rajta... Nem értem.
Én nem szedetném szét a blokkot. Mint említettem, a jobb szerelőnek van olyan szerszáma, amivel széjjel tudja nyomni a láncszemet, illetve össze is tudja rakni. Ekkor elegendő a szelepfedelet leszedni. Ha ki kell venni a blokkot, és széthúzni, az baromi drága mulatság lenne, összes tömítés plusz a lánc. Én a helyedben először ellenőrizném, hogy egyáltalán megérett-e a cserére vagy sem. Ezt a műveletet otthon is el tudod végezni, nem kell más hozzá, mint egy 13-as dugókulcs, meg egy 5-ös imbuszkulcs, ha jól emlékszem.
Köszönöm az infót. Én itthon nem látnék neki van itt Földváron egy jó szerelő aki faterom barátja ráadásul, ő csinálná. Csak az érdekelne kb mennyi az annyi kompletten, mennyit kellene összeszedni rá hogy egyáltalán hogy megérje beszélnem vele. Igen sajnos ő is azt mondta, hogy az egész blokkot szét kell hozzá szinte szedni és emiatt nem olcsó mulatság. De elvileg kell hozzá a lánc ugye ami most pl. 18-25 között kapható már, pluszban még gondolom új tömítések csak azt nem tudom milyen tömítések. Ezen kívül még valami?
Én már cseréltettem vezérműláncot, nem olcsó mulatság. A legnagyobb baj az, hogy általában otthon nem lehet megcsinálni, mert nincs hozzá megfelelő szerszám, amivel a láncot széjjel lehet szedni, majd a nittelőszemet össze lehet nyomni. Elvileg a lánccseréhez az egész blokkot széjjel kéne húzni, de nekem a szerelő a régi láncot széjjelszedte, majd azzal húzta be az újat.
A megnyúlás mértékéről úgy tudsz egzakt módon tájékozódni, hogy a feszítőjét kiveszed (először a rugót, aztán leszereled), majd megszámolod, hogy még hány kattanásnyit tudsz kifelé húzni. Ha 3-at, vagy annál kevesebbet, akkor már közel a vég, ha semmit, akkor már itt a csere ideje.
Remélem segítettem, ha valamit nem értettél, akkor kérdezz nyugodtan!
Mérek előbb több átlagfogyasztást is, és ha lesz egy többé kevésbé egyező adatsorom megpróbálom majd jobb üzemanyaggal hátha... Robogó fórumon olvastam egy eléggé hozzáértő személytől: "én hosszabb távon próbáltam a 98-ast kocsival (Mo - Hollandia), és meglepő volt, de kevesebbet evett az autó több mint 1 literrel 100 km-en. Ha ezt kivetitem 1400 km-re, az már 14 literes különbség, ami nem rossz."
A vezérműláncos dologhoz pedig, cseréltette itt már valaki? Mekkora tétel, miket kell venni hozzá? Mert erre fogok lassan gyűjteni, de talány számomra az összeg annyit tudok hogy nem lesz olcsó. És hogy láncból pl. meg e lehet venni a neten valami utángyártottat is vagy mindenféleképpen márkakereskedésből Yamahát? Mert sejtésem szerint igen csak van különbség árban a kettő között, és aki csinálta szinkront is pl. azt mondta nagymotornál csak eredetit...
1. Felesleges, de jó lenne ha kipróbálnád! Szigorú körülmények között, nem szubjektíve kiértékelni. Nekem annyi tapasztalatom van, hogy nem árt tiszta benzint belerakni, és nem E85-el pancsoltat.
2. Ami a kiskönyvben megvan írva. A Batlax hajlamos kirepedezni alacsonyabb/magasabb guminyomásnál. 2 bar elöl, 2,25-2,5 hátul.
3. 135 hosszút keress. Létezik. Nem gyakori.
4. Mindenképpen. Szerelője válogatja, de ki fogja cseréltetni, ha pénzesnek néz. Ha hallod, már Te is tudod.
5. Nincs ember aki megmondaná mitől szitál. 1000 oka van. (Doboz, csomag, kormány csapágy/lazulás, kikopott teleszkóp, nem egyenletesen kopott gumi, kerékcsapágy, kiegyensúlyozatlanság, oldalszél, stb.) Keress rá, ragoztuk eleget!
Lenne még 1-2 alapvetőbb kérdésem ha valakinek van ideje.
1. próbált már valaki 95-ösnél jobb benzint tankolni hosszabb távon? Lenne valami értelme a dolognak vagy csak pénzkidobás?
2. Ti mennyire fújjátok a gumikat? mert gumisok nekem azt mondták 1,6 elég előre 1,8-2 meg hátra. közbe gumira meg kb 3 Bar van írva... Ami nekem soknak tűnik.
3. Markolatot szeretnék cserélni majd mert szétkopott. Hol lehet erre kapni? Van minden motorosboltban vagy valami speciális méret ez? Hogy keressek rá? (Mert robogóé tuti nem jó sajnos ahogy nézegettem az meg van mindenhol.)
4. Vezérműláncot érdemes megnézetni 60 ezernél ahogy szervíz könyv írja? Bontás nélkül egy szerelő kb tudhat következtetni az állapotára?
5. Továbbá egy probléma. Lecseréltem első gumimat Bridgestone Battlax-ra 120asra, hazsnált de jó állapotú nem is túl régire. Centírozták is és a probléma megmaradt, ha bal kezemmel elengedem a kormányt szitál a kormány 50 km/h-nál óra szerint. Szerelő azt mondta gumi miatt volt, lecseréltem erre még mindig. Mégis mitől lehet, illetve baj ez? ha két kézzel fogom nem venni észre semmit se.
Sziasztok Pécsiek! Holnap Mafeco látogat le délre " hozzánk" többedmagával. Kb 12.00 órakor a mecseknádasdi ebéd után érkeznének Pécsre. Van-e valaki aki ráérne egy laza Abaligeti gurulásra hozzánk csatlakozni?
Ok! Köszi a segítséget meg is leltem. Mert az én forgalmimban is 40Kw szerepel és azért gondoltam esetleg lehet valami trükk a dologban, de akkor más irányban kell tovább nézelődnöm.Vagy ha valaki már rálelt a dolog nyitjára és megossza velem azt megköszönném.Nem kevés nekem így sem a teljesítmény jelenleg, de ha többől lehet gazdálkodni akkor miért is ne.Az autómnál már ezt vég zongoráztam anno (Opel) és ott meg is lett az ideális megoldás.Sajna érdekelnek az ilyen dolgok, tehát a kezdöség nehéz vágány :)
Üdv
Amit eddig láttam,az egy lemez a karbisor után,szükitővel,és a kipuffnál is egy szükitő.Az ebay-en is kapható ilyen készlet.Na hogy ki vesz ilyet.....?
Teljesen igazad van, de azt hozzá kell tenni, hogy csak nedvesség hatására alkot elektrolitot!
Történetesen ez az eset a Sevim 60 ezres szervizénél történt, ott a hengerfejnél igen ritkán van nedvesség.
Ha minden jól megy,jövőhéten vizsga.....