Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok sürgős segítség kellene, mert már kezdek idegbajos lenni.
Egy Yamaha XJ 600 51J típusú 1987-es évjáratú motorom van, eddig jól működött viszont most csőstül jön a baj. Egész nyáron szervízelés alatt volt, mindig volt valami kisebb baja és általában az alkatrészre kellett várni. Eddig sikerült összesen 30km-t motoroznom a nyáron, szóval szerintem értitek, hogy miért lehetek ideges. Viszont abban kérném a segítségeteket, hogy most egy karburátor sorra lenne szükségem a motorhoz. Nincs valakinek ehhez a típushoz esetleg olyan, ami működőképes? Vagy bontókat nem tudtok, ahol lehetne találni? Eddig a jánoshalmai, majosházai, kakasdi és csetényi bontóval beszéltem, sehol sem volt egy darab karbisor sem, illetve Csetényben volt, csak a 900-ashoz. Szóval, ha esetleg ötlet, tipp vagy valakinél lapul egy ilyen karbisor írjon. Előre is köszi!
37-ért lehetett kapni a Bridgestone párját 35-ért a Hajnau naon drága volt
47e ért már új 120 és 180-as BT023 párat kaptam!
Én tavaly vettem Heidenaut, mert olcsó. 35e körül volt a pár. Rendesből mondjuk 50e lett volna. Viszont alig várom már a szeptembert, amikor ledobom a francba. Vizen rettenet és szárazon is egyre csúszkálósabb. 1 évet használtam, 7-8ekm után megy a levesbe. Ami olcsó, az drága.
Nincs róluk tapasztalatom. Akivel most beszéltem, mind a DID-et ajánlotta. Kivétel nélkül. Márbedig ennyi ember nem tévedhet.
Amit írsz ár az meg nagyon gyanús. Megbeszéljük élőben okesz?
Gumi kérdésben csak a saját tapasztalataimra tudok támaszkodni.
Az MZ-n Mitast és Heidenaut is használtam megelégedéssel, de már ott is érezhető volt a különbség az új és a régi között.
Az XJ-re mikor megvettem szintén Heidenaut tettem főleg az ára miatt. 1-2 évig tökéletesen tette a dolgát megelégedésemre, de utána már kezdődött a kormány szitálás és valahogy vesztett az úttartásából is. Négy év alatt lefutottam vele kb. 25 e. kilométert, de kopás szinte nem látszott rajta, de 5. évet mér nem tudtam elkezdeni velük futófelület közepén repedés jelentkezett.
IRC-re váltottam gondolva, ha Hondára jó gyári guminak nekem is megfelelhet.
Forumon már előkerült ez a téma és az IRC-ről jó véleményeket hallottam.
4000 kilométert futottam idáig vele és az a tapasztalatom, hogy egész puha keverék, nagyon jól tapad, tökéletes az úttartás, kormányszitálás megszűnt, de a hátsó gumik már többet koptak, mint Heidenau 25 ezer alatt.
Az általad kinézett Mitasz szerintem nem XJ-re való, nézd meg az indexelését, szerintem ez tömlős kialakítású.
Egy szó mint száz jó gumi az új gumi!
oké, köszi...
Mi a véleményed Esjot vagy RK láncokról? 13-16 körül lehet venni
Dél körül. Itt a tömeg Autópályán akar menni, amit én rühellek. Nem tudom miért? Úgyhogy előrébb odatipegek, és többet motorozok !
Helló!
Ma mikorra mész ki Kakucsra?
Mitast főleg endúrókra, túraendúrókra vesznek, mer occó. Az enyémen is ilyen van, zsír új, ezzel vettem a motort. Százaz úton teljesen jó volt a Mátrában, vizesen se csúszkált, na de nem is nagyon döntöttem
Nekem meg az Aprilia AF1 Európán volt Heidenau. Nagyon jó szolgálatott tett a 80 ccm-es gépen, mégsem ajánlom.

Metzler: Azt ne felejtsd, hogy autóra mennyivel egyszerűbb gumit gyártani. Ott a futásteljesítmény a cél. Motoron az extrém tapadás is. Nincs rosszabb, mint elcsúszni valami blőd dolog miatt, és amit megtakarítottál a gumin, beleölni a javításba. Autóval már megjártam ezt az utat.
Pontosan erre gondoltam. De egyedül semmi kedvem elindulni, elég volt egyszer.
Nekem a 125-ös Xl-en Mitas gumi volt, és nagyon jól tette a dolgát. Xj-n nem tudom milyen lehet ez a márka. Én meg a Metzeller gumiról tudtam úgy, hogy csak motorra gyárt. Fater kocsiján meg ez a márka díszeleg. Érdekes.
Komoly érv. A Kenda is ennyi körül volt. Nagyon jó vélemény volt az IRC-ről annak idején. Azt ne felejtsd, hogy egy 100 ló körüli, és elég nehéz gépre veszed, és a döntés lehet 3 évig is elkisér, amire lekopik.
Azt szoktam mondani, hogy ennyi ember nem tévedhet, hogy ennyire nem veszik, hiába olcsó. Csak egy egyéni vélemény volt. Bocsi.
Amit belinkeltem gumit kb 13e-ért kapom meg.
Lehet hogy nem értettél? Én az XJ900-mellé vett traktorról beszélek. Az írás azt mondja, hogy mezőgazdasági gépekre gyárt a Mitas gumit. Én nem tudom, de még motoron nem láttam olyat. Láttam már Kendát fenn kb. 1 órányit. Hallottam Avonról (nem krém, gumi!) Annyira nem lehet olcsó az a Mitas, de Te tudod.
"Nocsak! Vettél egy traktort? Nem lesz arra túl sima ez a guma?"
Kb a jövő héten szerettem volna kicseréltetni,de ez a traktor(meg is van a neve )még 20 km-t sem akar egyelőre müködni.
Biti megleste,aszonta simán elmotorozna ezzel,dehát van köztünk különbség vezetési tudásban.Ő már icipicit jobban érzi a vasat.Ezért gondoltam hogy ujat felrakok,összeszokni jó lesz.Vagy rossz a gondolatmenetem?:S
Nocsak! Vettél egy traktort? Nem lesz arra túl sima ez a guma?

Nem tudod addig, hogy milyen egy jó gumi, amíg ki nem próbáltad. Lehet olcsót venni, mindenfélét, sőt láttam embert acélon "motorozni", de az nem élvezet, és főleg ártalmas az egészségre.

Én jó és friss gumit vettem a lehető legolcsóbban. Nem sajnáltam rá az energiát.
Igazából ha öreg a gumi, azt már belül is lehet látni, ott is repedezik, felkeményedik a futófelület, repedezik, porlik... mondjuk nem mindegy, hogy tárolva volt sötétben, akkor tovább marad "fiatal", vagy felszerelve napon néha használva, szárad és lassan tökösödik, de lássuk a wikipédia mit mond, aki nek van türelme, hajrá...nekem volt..

Öregedés:
A gumigyártás során optimális tulajdonságú gumit állítanak elő. Ezután a gumi tulajdonságai általában csak romlanak. Ez a tulajdonságromlás az öregedés. (Sajnos, több nyelvben ugyanazt a szót használják az öregedésre, mint a tárolásra, például az angolban az ageinget, a franciában a viellisement-t, idegen nyelvű szöveg olvasásakor ügyeljünk erre.). Rendszerint irreverzibilis kémiai reakciók eredménye. És legtöbbször azt vizsgáljuk, hogy hogyan romlanak a gumi mechanikai tulajdonságai az öregedés hatására, mert mechanikai feszültség hatására szokott elszakadni, tönkremenni a gumicikk.

A kaucsuk kémiailag aktív része első megközelítésben a kettős kötés. A kettős kötés lép reakcióba mindenekelőtt a levegő oxigénjével, és a szénlánc a kettőskötés helyén elszakad, és két olyan láncdarab keletkezik, amelynek a végén oxigéntartalmú funkciós csoportok vannak. A gumis tulajdonságok romlását okozza az, hogy rövidebb lett a szénlánc; az, hogy a poláros csoportot tartalmazó molekulafonalak között erősödik a kölcsönhatás. A tetejébe pedig elindult egy „láncreakció” és egy repedés.

Az ózon sokkal reakcióképesebb, mint a kétatomos molekulákból álló oxigén. Ezért már akkor is jelentősen rontja a gumi tulajdonságait, ha a levegő ózontartalma csak 1-2 ppm (milliomodrész). Ha a raktárban hosszú ideig napfény (ultraibolya sugárzás) éri a gumit vagy hegesztenek a közelben, jellegzetes repedezés látható a gumitermékek felületén.

Az öregedést előidézheti magas hőmérséklet is, vagy mechanikai terhelés, különösen a többszöri (ismétlődő, ciklikus) deformáció, elektromágneses sugárzások.

Öregedés hatására a makromolekulák széttöredezhetnek, szabad gyökök keletkezhetnek, ellenőrizetlen körülmények között láncelágazások és ciklizáció következhet be. A molekulahossz csökkenése következtében a gumi elnyálkásodik, elfolyósodik (ezt tapasztalhatjuk például az úszósapka, strandpapucs elöregedésekor). A súrlódási együttható csökken. A szakítószilárdság, a modulusz és a szakadási nyúlás csökken, a maradó nyúlás nő. A ciklizáció és elágazás következtében nő a gumi keménysége, a modulusza, esetleg a szakítószilárdsága. A szakadási nyúlás és a maradó nyúlás csökken. Az adott gumitól és az adott körülményektől függ, hogy adott esetben összességében például nő-e a szakítószilárdság, de ez általában nem is fontos, hiszen a rugalmassággal összefüggő tulajdonságok mind romlanak, márpedig a gumitermékeket általában ott alkalmazzák, ahol rugalmasságra van szükség.

A gumi tulajdonságai nagymértékben függenek a felhasznált alapanyagoktól, kisebb mértékben az alkalmazott gyártástechnológiától. Más oldalról megközelítve: a világon alkalmazott gyártástechnológiák nem nagyon különböznek egymástól, folyton egységesednek, de a különböző célokra nagyon különböző gumikat használunk, erősen eltérő összetétellel.
Többnyire mindenhol rendelni lehet 1-2 nap és megjön! Nekem 2500-ba került !
'93-as gyártású, szőrös pirellit tettem fel tavaly augusztusban, teljesen jól muzsikált, amíg el nem kopott.
Mennyi kamikáze van közöttünk. Az álmoskönyv szerint tizenix éves gumikkal közlekedni nem egészséges
Én a tied tudom összehasonlítani (mintahogy te is már:D) az én 2009-es gumámmal, ég-és föld... a tied eszi magát ki kanyarban és nem simán a szélesség, vagy a súly, hanem egyszerűen csúszik, mert el van tökösödve, rakja a seggét, mint a vörössegű pávián a párzási időszakban...
A lényeg, hogy a gumi öregszik, tökösödik, érezni rajta a kort, de mondjanak tapasztalatot az öregek... én még kocsinál is érzem, mondjuk az autóvezetésem nem olyan nyugdíjas, mint most a motorozásom :D
Tökéletesen igazad van. A végében egyedül ennyi jó volt, meg hogy el lehet mondani hogy megcsináltam. Mondjuk bármilyen géppel bevállalnám, ha nem nekem kéne kifizetni a javítás költségeit