Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem hidegen ingadozik melegen még nem néztem mert azóta kb ha 20 km-t mentem vele a vacak idő miatt.

Nem a szerelővel van a gond, a környéken ő csinálja mindenkinek számtalan nagymotorja volt és tényleg ért is hozzá. A közelben nem hiszem hogy nagyon találni nála jobbat és jó áron is dolgozik legalábbis nekem. (A karbiszinkron meg a lánckerék gumi bakjainak+ a csapágynak a cseréjére fizettem 5 ezer Ft-ot)

A kipufogó felfogatást akkor megnézem mert tényleg ez az 1 dolog zavar még rajta (na meg alapjáraton az a hang a kuplung felől de ahogy olvastam azzal sem vagyok egyedül.)
Ja a legegyszerűbb megoldás a rezonancia elkerülésére, ha veszel egy Fazert helyette Sőt, még a kormányszitálás is megszűnik
Engem is nagyon zavart ez a rezgése a motornak, én is próbálkoztam több dologgal, de sokra nem jutottam. Kerülni kell ezt a tartományt a fordulatszámban, bár nekem pont a kellemes utazótempómban csinálta (100-110 km/h)
Még egy valamit szerettem volna kipróbálni, de ez már nem valósult meg: a lánckerekek variálásával úgy módosítani az áttételt, hogy más (magasabb) sebességtartományba tolja el a hozzá tartozó motorfordulatot, és ezzel együtt a rezgést
Kitöltenéd az adatlapod rendesen talán a közeledben tudnának rendes szerelőt ajánlani!
Most csináltattam én is a szinkront melegen beáll az alapjárat 1200-ra és nem mozog le-fel!
A dobok felfogatását nézd meg, szabadon kel a doboknak a gumiágyban nyekleni-nyaklani különben a lábtartóra viszi át a rezgést!
Nekem msot csináltak karbi szinkront, ráfért már de nagyon. és sajnos nem szűnt meg, 4 ezertől kb 4500-ig ugyanúgy megmaradt. De a gép sokkal jobban megy azóta. Igaz egy kis fordulatszám ingadozás alapjáraton még mindig megmaradt (100-300 kb)
Az első indításnál kb. 2-3 percet melegítem, elindulás előtt akkor már szépen fogadja a gázt.
Óvatosan hajtom, az első pár kilométerben 4-5 ezernél nem pörgetem jobban, kb. 15-20 perc kell, mire teljesen eléri az üzemi hőmérsékletet. Innentől indulhat a móka!
Az első 10 perc nem csak a motornak fontos, de a gumik is bemelegednek egy kicsit és a teleszkópokban az olaj is szépen eloszlik, jobban dolgoznak utána.
Napközben bőven elég, ha a sisak és a kesztyű felvéte előtt beindítod.

A rezgések? Minden motornál van ahol eléri a rezonancia frekvenciát, mai tudásom alapján típus hibának mondanám, de érdekes módon a karbi szinkron befolyásolja ezt a rezgést eltolhatja lejjebb, feljebb majdnem ki is simíthatja.
Optimális esetben tuti jó karbinál műszeresen bemérve optimalizálva el tudom képzelni, hogy akár meg is szüntethető.
Köszi, most már ezt is tudom.

Még 2 kérdés merült fel bennem.

1.: bemelegítés mit takar pontosan? Minden indítás előtt, vagy csak a napi első előtt kell melegíteni? Illetve mennyi időt kéne ennek igénybe vennie? (Nem tudom ezeknél számít valamit vizes e vagy levegős. Robogónál legalábbis nem tesz jót 4T esetén ha nincs melegítve elindulás előtt, ezért kérdezem)

2.: erről a 4 ezer környékén fellépő rezonanciáról ki mit tud? Mi lehet ennek az oka? mert számomra igen zavaró.

Köszönöm!
Szépen slaggal leöblíted vízzel :-) Ha nagyon durva a dzsuva, volt hogy féktisztítót is bevetettem + rongyot, vagy körömkefét. Izlés dolga.
Egyébként és Castrol láncsprayt használok, és annyira nem nagyon szokott eldzsuvásodni, hogy sűrűn mosogatni kéne. A múltkori láncszettet is 18e km-nél mostam le először
Köszönöm a válaszokat!

1 kérdés még: miután lekezeltem ezzel a Brigéciol-al, hogy és mivel mosom le ezt a szert a láncról? Lehet amatőr kérdés de csak ez nem világos. Vagy ezután simán mehet rá a lánckezelő spray és ennyi? Az én láncom elég dzsuvásnak tűnik, lehet letakarítom akkor a közeljövőben és akkor ezzel egy időre meglennék. Ezután akkor már csak a tisztítóval kellene fújnom legalább.
Köszi a szerzőnek, egy idézet, van aki utána is járt :-)

"Nálunk a legismertebb, leginkább elterjedt és legkedveltebb motorlemosó a Brigéciol D-3 nevű szer. Én is ezt használom már évek óta olajos szennyeződések eltávolítására, és a motor láncának tisztítására is. (em voltam rest és felhívtam a gyártó Kemobil Zrt-t és kértem az állásfoglalásukat a témában. A válasz: "?a szer maximum 5 perc behatási idő után lemosva gond nélkül használható a gumitömítéseknél"
Emellett lekértem a szer adatlapját is, amiből érdekes dolog derül ki: 90-93 súlyszázalékban petróleumot, 1-2 %-ban alkil-aril szulfonsav sót (mosószer) tartalmaz, tehát szinte tiszta petróleumot adnal el nekünk x forintért...
Egyébként van egy új változata a terméknek, a Brigéciol-2000, ami már szagtalan és 15 percig is rajtahagyható a láncon anélkül, hogy a gumit bántaná."

Szóval mindenki mossa bátran brigéciollal :-)
Én is kívülről fújom, és közben fogatom a kereket. A görgők úgyis forognak, mindegy honnan fújod :-) A Brigéciol nem bántja az O gyűrűket, én azt használom. Sőt, tegnap montaák a motorosboltban, hogy a szivacs légszűrőket is abban mossák évek óta, és még a szivacsot sem bántja. Van két féle a 2000-es és a D3-as. Asszem a D3 a jobbik, az nem káros semmilyen alkatrészre.
A láncot teflonos láncspray-el fújom le, legjobb rögtön motorozás után. Ez a fehér szinű spray-t szeretem a legjobban ez csinálja a legkissebb dzsuvát. Intervallum kb. 500 km-ént, vagy ha esőben motorozol akkor értelemszerűen szükség szerint. Ne hagyd a görgőket kifényesedni! Én hátulról a lánckerékfelől fújom , mivel a kipuftól nem férek a lánc belső oldalához,mert elvileg úgy lenne a szabályos, de az én módszerem is jó, mert ha kezeled rendesen akkor elmegy lazán 30000 km-t a lánc. Sőt!

Időnként takarítani is kell a láncot főleg ha sokat mentél poros uton. Lehet kapni lánc tisztító spray-t az a legjobb, igaz nem olcsó. A gázolaj, brigécol lehet,hogy kimossa az O vagy az X gyűrűk alól a gyári zsírt és akkor gyorsan elkopik a lánc. De ez csak magán vélemény. Évente kétszer takarítom a láncot cca. 4000-5000 km-ént
Én úgytudom (kezdő vagyok nagyon) hogy tankolások után érdemes mindig átfújni (cca.300km-enként). Felülről átfújod a lánc alsó ágát, lehetőleg este, hogy másnapig szikkadjon rajta (de legalább fél órát hagyni kell állni).

A tapasztaltabb kollégák majd kiegészítenek
Nincs senkinek elől 120as gumi? Mert holnap cserélik és én szélesevvet szeretnék és érdekelnének tapasztalatok.

Továbbá láncot milyen gyakran érdemes lekezelni? illetve annak mi a pontos módja? én befújtam vékonyan ma erre a célra szolgáló lánc kenőzsírral.

Köszönöm
sziasztok. Házfelújítás miatt eladó szép kis motorom. Érd:70/457-0148
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_xj600s
_diversion-4880679
Nem feltétlen. Leginkább erősebbre , Fazer 600-as kocka lámpás , Tdm főleg ezekben gondolkozok.
Csak nem nagyobbra szeretnél váltani?
Képen mutatva!
Hát szerintem a benzinszűröt csak cserélni lehet, nem szétszedhető, azonkívül 240 Ft-ért kapható az autósboltokban.Tartozkodási helye az önindító felett, jobboldalt a benzincsap és a benzinpumpa közti részen.
A benzincsap után van nálam műanyag hengeres bigyó.
A szűrő az a kis szögletes doboz a benzincsap mellett vagy az valahol belül van a csapban?
Azt kevésbé tartom valószínűnek, hogy a tank belseje rozsdásodna, ahhoz elég mostoha körülmények kellenek!
Valami szemét az üzemanyagban kerülhetett bele.
Elég lesz kilötykölni a tankot friss benzinnel, a csapot és a szűrőt is takarítsd ki!
Sziasztok,

Lassan neki akarok állni a tank tisztításnak mivel az a gyanú merült fel, hogy valahol dugulásom van.

Hogy kezdjek neki? Mivel? Benzincsapot gondolom ki kell szedni illetve valaki írta itt, hogy csapágygolyókkal rázta a tankot, hogy a potenciális rozsdadarabok lejöjjenek. Tudnátok valami tippsorozatot adni nekem ehhez a művelethez? Köszi.
Most pont Pág-szigetről küldöm üdvözletem:)Amugy Zadarban vagyunk
Talán, ha lesz rá keret,de előtte küldök majd egy emilt, ha mégis megyek.