Nekem hidegen ingadozik melegen még nem néztem mert azóta kb ha 20 km-t mentem vele a vacak idő miatt.
Nem a szerelővel van a gond, a környéken ő csinálja mindenkinek számtalan nagymotorja volt és tényleg ért is hozzá. A közelben nem hiszem hogy nagyon találni nála jobbat és jó áron is dolgozik legalábbis nekem. (A karbiszinkron meg a lánckerék gumi bakjainak+ a csapágynak a cseréjére fizettem 5 ezer Ft-ot)
A kipufogó felfogatást akkor megnézem mert tényleg ez az 1 dolog zavar még rajta (na meg alapjáraton az a hang a kuplung felől de ahogy olvastam azzal sem vagyok egyedül.)
Engem is nagyon zavart ez a rezgése a motornak, én is próbálkoztam több dologgal, de sokra nem jutottam. Kerülni kell ezt a tartományt a fordulatszámban, bár nekem pont a kellemes utazótempómban csinálta (100-110 km/h)
Még egy valamit szerettem volna kipróbálni, de ez már nem valósult meg: a lánckerekek variálásával úgy módosítani az áttételt, hogy más (magasabb) sebességtartományba tolja el a hozzá tartozó motorfordulatot, és ezzel együtt a rezgést
Kitöltenéd az adatlapod rendesen talán a közeledben tudnának rendes szerelőt ajánlani!
Most csináltattam én is a szinkront melegen beáll az alapjárat 1200-ra és nem mozog le-fel!
A dobok felfogatását nézd meg, szabadon kel a doboknak a gumiágyban nyekleni-nyaklani különben a lábtartóra viszi át a rezgést!
Nekem msot csináltak karbi szinkront, ráfért már de nagyon. és sajnos nem szűnt meg, 4 ezertől kb 4500-ig ugyanúgy megmaradt. De a gép sokkal jobban megy azóta. Igaz egy kis fordulatszám ingadozás alapjáraton még mindig megmaradt (100-300 kb)
Az első indításnál kb. 2-3 percet melegítem, elindulás előtt akkor már szépen fogadja a gázt.
Óvatosan hajtom, az első pár kilométerben 4-5 ezernél nem pörgetem jobban, kb. 15-20 perc kell, mire teljesen eléri az üzemi hőmérsékletet. Innentől indulhat a móka!
Az első 10 perc nem csak a motornak fontos, de a gumik is bemelegednek egy kicsit és a teleszkópokban az olaj is szépen eloszlik, jobban dolgoznak utána.
Napközben bőven elég, ha a sisak és a kesztyű felvéte előtt beindítod.
A rezgések? Minden motornál van ahol eléri a rezonancia frekvenciát, mai tudásom alapján típus hibának mondanám, de érdekes módon a karbi szinkron befolyásolja ezt a rezgést eltolhatja lejjebb, feljebb majdnem ki is simíthatja.
Optimális esetben tuti jó karbinál műszeresen bemérve optimalizálva el tudom képzelni, hogy akár meg is szüntethető.
1.: bemelegítés mit takar pontosan? Minden indítás előtt, vagy csak a napi első előtt kell melegíteni? Illetve mennyi időt kéne ennek igénybe vennie? (Nem tudom ezeknél számít valamit vizes e vagy levegős. Robogónál legalábbis nem tesz jót 4T esetén ha nincs melegítve elindulás előtt, ezért kérdezem)
2.: erről a 4 ezer környékén fellépő rezonanciáról ki mit tud? Mi lehet ennek az oka? mert számomra igen zavaró.
Szépen slaggal leöblíted vízzel :-) Ha nagyon durva a dzsuva, volt hogy féktisztítót is bevetettem + rongyot, vagy körömkefét. Izlés dolga.
Egyébként és Castrol láncsprayt használok, és annyira nem nagyon szokott eldzsuvásodni, hogy sűrűn mosogatni kéne. A múltkori láncszettet is 18e km-nél mostam le először
1 kérdés még: miután lekezeltem ezzel a Brigéciol-al, hogy és mivel mosom le ezt a szert a láncról? Lehet amatőr kérdés de csak ez nem világos. Vagy ezután simán mehet rá a lánckezelő spray és ennyi? Az én láncom elég dzsuvásnak tűnik, lehet letakarítom akkor a közeljövőben és akkor ezzel egy időre meglennék. Ezután akkor már csak a tisztítóval kellene fújnom legalább.
Köszi a szerzőnek, egy idézet, van aki utána is járt :-)
"Nálunk a legismertebb, leginkább elterjedt és legkedveltebb motorlemosó a Brigéciol D-3 nevű szer. Én is ezt használom már évek óta olajos szennyeződések eltávolítására, és a motor láncának tisztítására is. (em voltam rest és felhívtam a gyártó Kemobil Zrt-t és kértem az állásfoglalásukat a témában. A válasz: "?a szer maximum 5 perc behatási idő után lemosva gond nélkül használható a gumitömítéseknél"
Emellett lekértem a szer adatlapját is, amiből érdekes dolog derül ki: 90-93 súlyszázalékban petróleumot, 1-2 %-ban alkil-aril szulfonsav sót (mosószer) tartalmaz, tehát szinte tiszta petróleumot adnal el nekünk x forintért...
Egyébként van egy új változata a terméknek, a Brigéciol-2000, ami már szagtalan és 15 percig is rajtahagyható a láncon anélkül, hogy a gumit bántaná."
Én is kívülről fújom, és közben fogatom a kereket. A görgők úgyis forognak, mindegy honnan fújod :-) A Brigéciol nem bántja az O gyűrűket, én azt használom. Sőt, tegnap montaák a motorosboltban, hogy a szivacs légszűrőket is abban mossák évek óta, és még a szivacsot sem bántja. Van két féle a 2000-es és a D3-as. Asszem a D3 a jobbik, az nem káros semmilyen alkatrészre.
A láncot teflonos láncspray-el fújom le, legjobb rögtön motorozás után. Ez a fehér szinű spray-t szeretem a legjobban ez csinálja a legkissebb dzsuvát. Intervallum kb. 500 km-ént, vagy ha esőben motorozol akkor értelemszerűen szükség szerint. Ne hagyd a görgőket kifényesedni! Én hátulról a lánckerékfelől fújom , mivel a kipuftól nem férek a lánc belső oldalához,mert elvileg úgy lenne a szabályos, de az én módszerem is jó, mert ha kezeled rendesen akkor elmegy lazán 30000 km-t a lánc. Sőt!
Időnként takarítani is kell a láncot főleg ha sokat mentél poros uton. Lehet kapni lánc tisztító spray-t az a legjobb, igaz nem olcsó. A gázolaj, brigécol lehet,hogy kimossa az O vagy az X gyűrűk alól a gyári zsírt és akkor gyorsan elkopik a lánc. De ez csak magán vélemény. Évente kétszer takarítom a láncot cca. 4000-5000 km-ént
Én úgytudom (kezdő vagyok nagyon) hogy tankolások után érdemes mindig átfújni (cca.300km-enként). Felülről átfújod a lánc alsó ágát, lehetőleg este, hogy másnapig szikkadjon rajta (de legalább fél órát hagyni kell állni).
Hát szerintem a benzinszűröt csak cserélni lehet, nem szétszedhető, azonkívül 240 Ft-ért kapható az autósboltokban.Tartozkodási helye az önindító felett, jobboldalt a benzincsap és a benzinpumpa közti részen.
Azt kevésbé tartom valószínűnek, hogy a tank belseje rozsdásodna, ahhoz elég mostoha körülmények kellenek!
Valami szemét az üzemanyagban kerülhetett bele.
Elég lesz kilötykölni a tankot friss benzinnel, a csapot és a szűrőt is takarítsd ki!
Lassan neki akarok állni a tank tisztításnak mivel az a gyanú merült fel, hogy valahol dugulásom van.
Hogy kezdjek neki? Mivel? Benzincsapot gondolom ki kell szedni illetve valaki írta itt, hogy csapágygolyókkal rázta a tankot, hogy a potenciális rozsdadarabok lejöjjenek. Tudnátok valami tippsorozatot adni nekem ehhez a művelethez? Köszi.
Nem a szerelővel van a gond, a környéken ő csinálja mindenkinek számtalan nagymotorja volt és tényleg ért is hozzá. A közelben nem hiszem hogy nagyon találni nála jobbat és jó áron is dolgozik legalábbis nekem. (A karbiszinkron meg a lánckerék gumi bakjainak+ a csapágynak a cseréjére fizettem 5 ezer Ft-ot)
A kipufogó felfogatást akkor megnézem mert tényleg ez az 1 dolog zavar még rajta (na meg alapjáraton az a hang a kuplung felől de ahogy olvastam azzal sem vagyok egyedül.)