Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hali!
Egy haveromnak van eladó gumija, de nem tudom, jó méret-e. A divire a 120/70 megfelelő lehet? Szerintete k?
Akkor egy pipa.
Remélem nekem sem lesz nagyobb gondom vele, bár nekem tavaly kapott új láncszettet. Most ha emlékeznék, hogy előtte recsegett-e...
Most beszéltem a szerelőmmel, az volt a gond amit írtam. Valószínű az első lánckerék volt az összes baj forrása. Kapott új lánc szettet és most semmi hang nincs váltáskor, illetve nem is recseg.
Nekem a 6-os volt hangos, de azt a komplett váltócsere helyrerakta.
0-ból 1-be néha hangos, és 1-ből 2-be gyakran recseg. Más bajom nincs vele.
A kuplung ellenőrzéséhez is bontani kell a blokkot?
Igen az akart lenni, csak éjszakás után hajlamos vagyok kicsit összevissza beszélni

Amúgy, ha jól sejtem, akkor 1-2-3 fokozatban hangosabb is a váltód?
Kösuzi megjött ám. Egyenlőre nem raktam be, de már 1-2 litert faragtam belőle. Kelleni fog. Köszönöm!
Köszi!

Megköszönöm, ha csütörtökön megerősíted, hogy megoldódott-e a gond, vagy sem.
Kis fogaskerék? Az mi az? :) Első lánckerék?
A motor keresésem tárgytalan, köszönöm szépen.
Mivel tegnap egy olyan hibára derült fény a motoron, ami esetleg mást is érinthet, ezért leírom hogy mi történt.
Már egy ideje hallgattam a blokkot, mert egyre hangosabban járt, mintha a vezérműlánc csapkodott volna benne. Kicsit hihetetlennek tűnt, mert nemrégen lett cserélve. Mivel a feszítőjét csak két csavar tartja, ezért gondoltam hogy kiszedem, megnézem mennyire van kinyílva. Először a központi csavart vettem ki, ami a rugót nyomja, majd ezután a két csavart, ami a feszítőt tartja. Óvatosan kivettem, hogy ne mozduljon el a pozíciójából. Még alig volt volt kinn a feszítő, úgyhogy a lánc jó. DE! A feszítő érezhetően meg volt kicsit szorulva. Kinn a kezemben beletettem a rugót, rácsavartam a központi csavart, és a feszítő ennek ellenére nem mozdult meg. Teljesen be volt ragadva. Csak úgy tudtam oldani, hogy a racsni kilincsét fogóval hátrafeszítettem. Onnantól jól működött. Felhívtam egy szerelő barátomat, azt mondta, hogy ilyet még nem látott, hogy a feszítő megszorul ennyire. Azt is mondta, hogy elég veszélyes így mert nem tudja utánaállítani a feszességet, így meglazul a vezérműlánc, és ugye ez nem egészséges. Úgyhogy most vadásznom kell egy ilyen feszítőt.

Azért is írtam le ezt, mert esetleg másnál is fennállhat ugyanez a probléma, és elég nehéz észrevenni, ellenben könnyen ki lehet szerelni és lehet ellenőrizni. Még a tankot se kell levenni hozzá...
Hello.

Ugyanezzel a problémával vittem szerelőhöz az enyémet nemrég, és ha már ott van akkor kap egy új láncszettet is. Szét lett szedve a váltó, kuplung, de semmit nem talált. Vagyis a kis fogaskerekemnél az anya meg volt lazulva és kicsit féloldalasan állt (utólag elmorzsoltam egy imát, hogy nem történt baj menet közben ) . Szerinte ez a baj, bár konkrétumot csak csütörtökön tudok mondani, mert akkor lesz kész.

Meg ha jól tudom, amikor a váltónak baja van, akkor minden fordulaton, hideg-meleg motornál lehet hallani/érezni.
Talán kuplung lamella miatt is lehet, bár ha a szerelőd szerint jó.. akkor passz.

Ha hülyeséget írtam akkor elnézést
helló,nekem is volt ilyen bajom, karbinként található egy keverékszabályzó csavar ha becsavarod szegényedik ha kicsavarod dusul a keveréked valószinü túl dús, 2 kicsavarás az alap teljes becsavarástól számitva mindegyik karbinál csináld meg majd járasd meg motort, értelem szerüen utánna ugy tekerd mig özbarna nem lesz a gyertya kép egyszerre csak negyed fordulatonként persze,utánna karbi szinkron a gyári beállitást nem tudom, a yamahánál sem tudták megmondani sok szerencsét
Sziasztok!
Mivel kezdő lennék, lenne egy hajmeresztő kérdésem. A moci olajat nem eszi, (2000Km/1dl) fogyasztásom normálisnak mondható,(5 alatt/100), mitől kormosodnak be a gyertyáim állandóan? Kb 3-400Km-enként pucolgatom őket, mert feketednek, de már próbáltam stílust váltani, hogy kicsit kiforgatni a vasat, de nem hozott ez sem javulást és ugye ha már nagyon szutykosak akkor kezdi finoman elhagyni az erő is, na ez ami igazából jobban zavar a dologban! Ha jól rémlik, itt a gyújtást egy jeladós rendszer időzíti, lehet hogy az nincs jó helyen? (üveggyertyás beállítás megtörtént rajta) Ha valaki tud valamit ami nekem újdonság akkor legyen olyan kedves megosztani velem.
Köszi
Üdv
Sziasztok!

Keresztkérdés váltóval kapcsolatban. Egyből kettőbe hajlamos a váltóm recsegés mellett kapcsolni. Elsősorban magasabb fordulaton, de máskor is előfordul. Nem gondolnám, hogy üzemszerű.
Ez a hiba tavaly is megvolt, de azóta kapott egy komplett másik váltót, villákat, mindent. De ez a kellemetlen probléma megmaradt. Akkor azt mondta a szerelő, hogy szerinte a kuplung rendben, de én másra nem nagyon tudok gyanakodni.
Gondolom ez hosszú távon nem tesz neki túl jót, én ráadásul városban használom, úgyhogy gyakran van 1-2. Ma meg ráadásul egy nyélgázas rajt után 2-ből kidobta üresbe... Ilyen nem volt még.

Kuplung nélkül szó nélkül vált, de azért az alacsony fokozatokban ez nem túl komfortos.

Viszem majd a szerelőhöz, de ha volna tippetek, ötletetek, típusspecifikus javaslatotok, az nagyban segítene.

Előre is köszi.
Eleinte félszintetikus olajat 20W-50-t használtam,de mostanság szintetikus megy bele 10W-40, vagy 50 ártól függ. Ja és egyikből sem csipeget a motor, nem kormos a kipufogó, sőt kékesfüst sem hagyja el. Igaz nem engedem a fordulatszámot 6000 fölé, csak ha nagyon muszáj. Különbséget igazából nem vettem észre a különféle viszkozítású és márkájú olajok között. Most Repsol full szintetikus van benne. Véleményem szerint ez az olaj kérdés túl van lihegve, elvégre nem versenyekre használjuk a gépeket. A legjobb olaj a friss olaj még ha esetleg ásványi is főleg ezekbe régebbi konstrukciós gépekbe mint a Divi.
Én mindíg full.szint. olajat, és minél szélesebb tartományút használok. Most spec 5W-60-asat, de azért mert ez volt 2000 HUF/l alatt. Felesleges. Viszont 10 ekm-enként cserézem.
Én az olajos témához csak annyit szólnék hozzá, hogy az autón ugyan ezt vég játszottam fejben, milyen olaj, milyen viszkozitású, stb. A lényeg amire rájöttem és tapasztaltam, minden motor eszi az olajat ez fix, max azért nem látod mert hígul a periódus alatt (benzin, páratartalom), de ez szinte természetes is, hisz ezek a vasak xj 600-900, a 80-as évek termékei konstukcióban, úgy mint az autóm is. Ez végett nem kell az 0-5w-s olajban gondolkodni, mert az akkor még nem is létezett, tehát a legnagyobb kényeztetés max a 10w, de jelen esetben a hideg oldalról beszélünk, meleg oldalnál is tudni kell, hogy mire használom, mit öntözzek bele. Ha sokat városozok, araszolok a dugóban, egy helyben ketyeg a masina ill sokat téped a bajszát, leforgatod sokszor rendesen , akkor érdemesebb az 50-es olaj, ha inkább túra és nyugodt tempó akkor elég a 40-es is. A különbség Huf/L árnál egyszer nem sok, de 6000Km és ismét csere, tehát aki sokat motorozik az évente akár 2*, 3* is cserélgeti ezt a csodaszép kenőanyagot, tehát számolj és rá jössz!
(Várom a lavinát ami ilyenkor szokott elindulni :) )

Üdv
Én inkább 10W-50 olajat használnék bele. Nagyon vastag az hidegen. A motor kopása hidegen a leg jellemzőbb, amikor még az olajfilm nem épül fel. Ne ronts a helyzeten egy még lassabb olajjal.
Ezt légyszives olvassátok el az olajjal kapcsolatban! link
Gondoljátok át!
Mennénk mi is a párommal, végre megismerjük a fórumtársakat, de sajna dolgoznom kell azon a 7végén.
Még egy kérdés: Gumivételen gondolkozom, de nem tudom, jobb a 140 széles, mint a 130? Az előző oldalakon felsorolt gumik közül melyik a tapad legjobban? A gumin nem akarok spórolni, mit javasoltok?
Sziasztok!
Tatabánya és környékéről a Berber álltal megálmodott találkozóra megy-e valaki vasárnap? Lehetőleg nem egy R1-el szeretnék tempót tartani a kezdőségem miatt :)
Ajánlom az XJ tulajok figyelmébe a motorozz.hu-n meghirdetett találkozót a Koloska völgyében!
link
Akkor marad a 20w50 és nem parázok.
Köszönöm a válaszokat, ebben a fórumban sosem csalódok
Nekem is csinálja néha, középsztenderen kell melegíteni, amint meleg az olaj nincs gond, én is 20w-50-et használok. Nem kell tőle félni, szervízben is azt mondják ez így jó. Hideg motornál vízszintes helyzetben legyen legalább félig telítve az ablak.
Ezt az FJ 1200 is szokta produkálni. Majdnem tele töltöttem az ablak tetejéig és azóta oké.
Nekem is mindig csinálta, leállítottam akkor kicsit vártam, majd mikor az olaj átmelegedett nem csinálta. Szerintem jobb a 20w-50 nyugatan használd vele.