Részemről is lassan kezdődhet az igazi szezon, ma meglett, holnap fel kerül az új első gumi a gépre, Continental contigo-lett a válogatás eredménye, majd egy pár kilométer után már esetleg tudok véleményezni, hogy kezdőként milyen a vason.
Nálam is hidegen van ám szelephang, de amikor bemelegszik, és behúzom a kuplongkart akkor az egész motor nagyon szép halkan zümmög. Szerintem hidegen nem szabad levenni nagyon kicsira hézagot, mert meleg motornál nehogy elfogyjon. Eladásnál inkább a kuplungzajt lesz nehéz megmagyarázni egy ismeretlennek.
Én amikor szelephézagot állítottam, akkor a felső határ közelébe próbáltam inkább belőni, hadd zongorázzanak szépen azok a szelepek, így biztos a zárás, nem éghet be. Erre amiatt is szükség volt, mert felkerült a nyitott kipufogó rá. A szelepeket egyenként szépen becsiszoltam a fészkükbe, de szinte semmi kopás nem látszott, nagyon szépen zártak eredetileg is.
A motort a végletesen kicsi szelephézag károsítja. Esetleg a túl nagy is, de annyira nagyot nem fogsz tudni állítani. Nincs hely hozzá.
A kis hézag szelepkitámasztást, kompresszíó vesztést, beégést okozhat, ami akár a komplett hengerfej cseréhez is vezethet.
Nincs is szebb amikor szépen zongoráznak a szelepek.
Szerintem bármelyik szelephézagoló lapka jó hozzá, a vastagság a lényeg, meg az, hogy minimum 25 mm legyen az átmérője. Ha nagyobb, egy ügyesebb esztergályos le tud venni belőle.
Mondjuk én a vastagságából is köszörültettem, ha vékonyabbra volt szükségem, az is csak 1-2 üveg sörömbe került.
A gyárilag megadott szelephézagok valószínűleg úgy vannak megadva, hogy optimumot jelentsen a szelepre ható erő és a biztos zárás között. A szerelési leírás tartalmaz egy olyan megjegyzést, hogy a kipufogó szelepek hézagát lejjebb lehet vinni kicsivel, hogy a szelephang csökkenjen. DE, ez nem vízhűtéses motor, ennek ilyen hangja van, ezt el kell fogadni. Ezt a vevővel is közölni kell, ha nem hisz neked, akkor ajánld neki a fórumot, illetve kérdezzen meg nyugodtan egy szerelőt, ha ért hozzá, valószínűleg ugyanezt fogja mondani. Valamelyik régebbi, 1.3-as HONDA Civic szelephézagoló korongjai jók hozzá, nekem nem sikerült ezt kideríteni. Az átmérő a lényeges, vastagságra meg sorozat van belőle.
Itt olvastam, hogy 0,8 és 0.18 lenne az ideális, hogy szép hangja legyen :-)
Most felső határon vannak a hézagok, de hidegen, alapjáraton elég zajos, ha bemelegszik, akkor minden OK. És mivel tervezem, hogy váltok, ha sikerül nagyobb gépre, a leendő vevő dobna egy hátast a hangjától
Mi van ha marad a nagyobb hézag a csörgésen kívül? Károsíthatja motort? Nem üt így nagyokat a szelep a hengerfejre? Stb... Köszi.
Nem túl jó ötlet nagyon levenni a szelephézagokat, amit leírtál, annyi minimum legyen, mert ha valami oknál fogva (kopás, lerakódás, stb. ) a hézag nullává válik, és a szelep nem zár le rendesen, akkor hasonló következmények lehetnek:
A primer lánc meghajtja a gengerátor tengelyét. A generátor tengelyének a végén van egy fogaskerék, ami a kuplung kosár külső oldalán lévő fogaskerékkel kapcsolódik, majd a lamellákon keresztül a váltóba adja a nyomatékot.
A primer lánc visz át minden nyomatékot. Szerintem....
Hali, tudnátok adni valami elérhetőséget ahol olcsón lehetne szerezni állító korongokat a szelepekhez? A gyári 3780Ft/db . És kellene bele 6 db... Le akarom venni a szívót 0.1-re a kipufogót 0.2-re.
Én ahogy néztem nem viszi át az egész teljesítményt, azt nem bízzák rá, a főtengelyt a kuplunggal egy fogaskerék köti össze. De lehet hogy tévedek... Valaki esetleg tudja pontosan?
Hali,a primerlánc a motor teljesitményét viszi át a kuplungon keresztül a váltóba,rövidebb és sokkal vastagabb mint a vezérműlánc a cseréjéhez szét kell szedni a blokkot de az élettartama sokkal hosszabb,üdv.
Részemről is lassan kezdődhet az igazi szezon, ma meglett, holnap fel kerül az új első gumi a gépre, Continental contigo-lett a válogatás eredménye, majd egy pár kilométer után már esetleg tudok véleményezni, hogy kezdőként milyen a vason.
Üdv