Vili a gyertyát biztos nem szükséges 10000 kilométerenként cserélni!
Az autómnál 30 ezres a periódus, 12 ezer kilométer után ellenőriztem, de szinte olyan volt mint az új, lerakódás is alig volt rajta.
Tegnap kíváncsiságból megnéztem milyen állapotúak 24 ezer után és szinte makulátlanok, hézagok rendbe, beégés nem látszik, azért már van rajta szép őz barna lerakódás.
Szerintem nem eszik olyan forrón a kását!
A mikor már probléma lehet igen jelentős csörgés is párosul mellé.
A láncfeszítő is tud a lánc állapotáról tájékoztatni. Egy ricnis rúd van benne látható rajta hogy még lehet e feszíteni.
Szerintem szétszakadni nem tud (dupla soros) inkább az a probléma, hogy megnyúlt láncnál a gyújtás és a szelepvezérlés elcsúszik az optimálistól.
Köszönöm szépen a kimerítő választ, jó hogy vannak köztünk akik értenek is a motorokhoz kicsit.
Szerintem megnézetem inkább egy szerelővel, minthogy én szedjem szét,meglátjuk mi a véleménye.
A vezérműlánc egyenlő a primerlánccal?
Ha viszonylak csekély munkával meg akarod nézni a lánc állapotát, akkor azt tudom javasolni, hogy a tank és idomok leszerelése után a szelepfedelet távolítsd el. Szépen ki lehet fűzni. Ekkor látni fogod a két vezérműtengelyt és a középen futó láncot. Fogd meg a láncot, és próbáld meg leemelni az egyik fogaskerékről. Ha sikerül 1-2mm-nél feljebb emelni, akkor ki van nyúlva a lánc, nem tudja a feszítő feszíteni, itt az ideje a cserének.
Hétvégén ha gondolod és még nincs meg, tudok küldeni szerelési útmutatót, amiben mindez szépen le van írva.
Bocs, a kérdés első felére nem válaszoltam. A lánc szakadásának valószínűsége csekély, viszont a megnyúlt láncot a feszítő már nem tudja kellő mértékben a fogaskerekeken tartani, így fennáll a pozíciótévesztés lehetősége nagyobb terhelésváltáskor, illetve extrém esetben a le is eshet a fogaskerékről.
Ha a blokk teljes szétszedése nélkül szeretnél láncot cserélni, akkor mindenképp kell hozzá olyan szerszám, amivel a szemből ki tudod nyomni a stiftet. Ekkor úgy kell csinálni, hogy a régi láncot szétakasztod (vigyázva hogy ne essen be a blokkba, az újat összefűzöd vele, és a főtengely forgatásával behúzod az új láncot. Amikor már az új lánc közepe a főtengely alatt van, akkor leakasztod a régi láncot, és az újat nittelőszem segítségével összeilleszted. Természetesen a főtengely és a vezérműtengelyeknek meghatározott pozícióban kell lenniük, amely beállításhoz megfelelő jelöléseket találsz a főtengely gyújtás-jeladó oldalán, illetve a vezérműtengelyeken is van kis jelölés, amit a megfelelő pozícióba kell forgatni. Ha sikerült ezt beállítani, akkor érdemes a blokkot többször átforgatni, így is meggyőződni arról, hogy a jelölések tényleg jó helyen vannak-e, mert ha nem, annak első indításkor a további használatot károsan érintő következményei lehetnek.
Ha még nem csináltál ilyet, akkor nem ajánlom, hogy nekiállj.
Ingadozo alapjarat inkabb fals levegötöl szokott lenni, azt meg köztudottan alapjaraton ketyegö gepnel a szivocsonkok köre fujt fektisztitoval lehet leellenörizni. Ha valtozik valamilyen iranyba a fordulat akkor fals...
Meg a korabban emlitett membranokra is erdemes ranezni, mert ha lyukas, akkor...
A feher gyertyakep erre utal...
Hát igen, én is erről beszéltem. Vajon kell ez nekem? Kell feleslegesen kockáztatnom a bőröm? De hát ez van sajnos. Az a baj, hogy a motoron hiába vagy körültekintő, ha más nem figyel, véged. Autónál van ami véd, de itt semmi. De azért is élvezet ráülni.
Mindenki vigyázzon magára!
Na én a Budapest témával úgy vagyok, hogy ha nagyobb a forgalom, teszem azt egy péntek délután, akkor egyedül át sem vágnék rajta. Azonban vasárnap délután amikor lóf@sz forgalom sincs, akár még egyedül is szívesen elmotorozgatnék a Nagyfaluban.
Mafeco, én karbi szinkront 6000-renként állítok, gyertyát 10000-nként szoktam cserélni. Nagyon nem fordult elő hogy a gyertyák valamelyike is megdöglött volna, kivéve egyetlen alkalmat amikor a februári első hidegindítást elk@rtam. Nem melegítettem meg eléggé a 900-ast, elindultam, aztán meg túl hamar megálltam, és többé el sem indult azokkal a gyertyákkal...
Érdekes kérdés, hogy ki mit ítél veszélyesnek!
30 éve koptatom Budapest utcáit nálam valószínűleg magasabb az ingerküszöb, mint a Mamánál, aki csak néha vezet.
Semmilyen vészhelyzetet nem észlelek, de figyelmeztető sikítások figyelmeztetnek az anyósülésről felől, hogy van, aki ezt másképp látja.
Egyébként nekem is feláll a szőr a hátamon, ha Budapest belvárosán kell áthajtanom.
Sziasztok!
Szerintetek hány kilométer után szükséges a gyertya csere?
Négy éve tettem bele újat (nem irídiumos) azóta belehajtottam 24 ezer kilométert.
A tünet a következő, ingadozó alapjárat és mintha 7000 körül kicsit megtorpanna mielőtt tovább pörögne.
A karbi szinkron 12 ezerrel ezelőtt lett beállítva, ezt is ellenőriztetni akarom, de már tuti gyertyával.
Hát igen hibát mindenki követ el,fontos hogy ezt mindannyian tudjuk és az se ciki ha elnézést kérünk a többiektől ha valamit elbénázunk.Én 33 éve vezetek motort is autót is de én is lefullasztom a gépet vagy besokallok egy kanyart de itt fontos hogy tudjunk korrigálni és ehhez kell a rutin.És jó ha felállitunk saját szabályokat mint irtad pl.én is csak álló kocsisor mellett megyek el ha elférek nem érdemes mindig erőlködni.Ráadásul sok motoros félreértelmezi ezt az új szabályt ami nagyon jó nekünk de bizony csak az álló kocsisor mellett engedi az elhaladást és bizony bár tapasztalatom szerint az autósok hozzáállása pozitivan alakul de egy-két ilyen száguldozó-szlalomozó motorostársunk miatt teljesen jogosan lesznek idegesek mert ez veszélyes.üdv.
Nekem ez a harmadik szezonom, ebből 1 robogó volt, 2 XJ.
Simán kezdőnek mondanám magam, pedig olyan 15ekm-t gurultam már és mindennapos a rutinom. (Én munkába járok a motorral, napi 60-80km, úgyhogy szorgos hangyaként, de lassan gyűjtöm a km-eket, viszont minden nap 1-1,5 órát a nyeregben vagyok).
Ma például tök szét voltam esve, és egy csomó apró, veszélytelen, de hülye vezetéstechnikai hibát elkövettem (szűk, lassú fordulóban nem hátsőfékkel fogtam meg a motort, hanem elvettem a gázt, amitől be is esett hirtelen, rollereztem egyet, és hasonlók)
Na, szóval van rutin, de van még tanulni bőven.
Azért az idei szezonom összességében nyugodtabb, mint a tavalyi, köszönhetően annak, hogy a rutinnal és a tavalyi tapasztalatokkal kialakult egy csomó önvédelmi szabály, amivel megelőzhető egy rakás veszélyes szitu.
Pl. én nem megyek senki mellett többsávos úton (város), sűrű forgalomban sem. Vagy mögötte, vagy előtte, és csak akkor előzöm meg, ha van elöl elég hely (remélem érthető). Így jó eséllyel kizárom, hogy rám váltsanak sávot. És van még néhány ilyen magamnak felállított szabály.
Ennek ellenére volt már sajnos idén gond, figyelmetlen autóstárs elfelejtett megállni a pirosnál és hátulról rámlökött egy autót (én már álltam). Védhetetlen, szerencsére semmi bajom nem lett, a motornak meg nem sok.
Én egyébként el szoktam gondolkozni, hogy kell-e ez nekem. Bár furcsa módon ez nem motorozás közben merül fel, hanem inkább amikor a családdal vagyok. Mert akkor jut eszembe, hogy nekem minden nap haza KELL érnem. Igyekszem ennek megfelelően bevállalni a dolgokat.
Na, ez hosszú lett, bocs.
Hali.Persze hogy lehetsz igazi motoros akiben nincs félelem az előbb-utóbb a kórházban végzi,csak mi öregebb rókák defenziv vezetésnek nevezzük.A rutin majd meghozza hogy előre látod mit fog a másik csinálni és nem ijedsz meg egy veszélyesebb szituban.Ezt majd meghozza a minél több kilométer.A műszaki részéhez annyit hogy muszáj a gépet mindig rendben tartani,nem átsiklani kisebb dolgokon sem és akkor biztonságban fogod érezni magad.Nekem tavaly széttört a váltó és egy kanyarban blokkoló hátsó kerékkel némi kigyózó mozgás után sikerült megállni és ledőlni egy kicsit az aszfaltra,hazudnék ha azt mondanám hogy nem sz.-tam be egy kicsit.(kawasakival)De ilyen műszaki jellegű hiba csak a balesetek 1-2%-ban történik és az a megfigyelésem hogy inkább kisebb sebességnél ami túlélhető.Szóval semmi izgi,ha a képességeidnek megfelően közlekedsz és próbálsz előrelátóan vezetni(defenziv)akkor az idő múlásával jön a rutin és a nyugi.Én magam úgy vélem hogy a motorozás igazi és teljes élvezetéhez el kell telnie néhány évnek hogy megszerezze az ember a rutint és túllépjen a fiatalos száguldás kényszerén,sokkal jobb 90-100 körül kanyarogni egy jó kis úton mint 180-al megpróbálni mindenkit megelőzni az autópályán.üdv
Ez, amit itt leírtál, nem az XJ-kre jellemző vezetési stílust és fordulatszám-tartományt támogatja. Az én régi karburátorsoromban még a két külső fúvóka volt a nagyobb, így írja a gépkönyv is. Természetesen a motorsportban mindenféle trükköt elkövetnek, hogy a teljesítményt növelni tudják, esetleg spóroljanak a hűtési rendszeren is néhány grammot, de az XJ tervezésekor ezen szempontok szóba sem kerülhettek (valószínűleg).
Es arrol mi a velemenyed, hogy egyes motoroknal megiscsak beslö a fuvokak nagyobbak, mert dusabb keverek, el nem egett üzemanyag hüti a belsö rosszabb hütesü hengereket a parolgassal. Ezt hasznaljak fel az injektoros vezerleseknel, hogy felsö forszam tartomany vegen eldusitjak kevereket, egy reszröl, belefullad a motor , mas reszröl hüti a nagy igenybevetelnek kitetett felületeket a parolgo üzemanyag...Meg olyan fogysztas atlagod lesz hogy inkabb nem kinzod...Es amikor egy modositott injektrovezerlessel, behozod a benzin levegö kevereket a tuldusitottbol a rendes 13.5:1 es taromanyba olyan lesz a gep, hogy kiszakitja a vegtagokat...erre jöttek letre a Power Commanderek...
Az autómnál 30 ezres a periódus, 12 ezer kilométer után ellenőriztem, de szinte olyan volt mint az új, lerakódás is alig volt rajta.
Tegnap kíváncsiságból megnéztem milyen állapotúak 24 ezer után és szinte makulátlanok, hézagok rendbe, beégés nem látszik, azért már van rajta szép őz barna lerakódás.