Jónak tűnik, de egy mérést azért megér, mert nem tart semeddig lekötni az egyik vezetékét (kinn valahol) és rámérni. Biztos ami biztos. Azt meg szinte el sem akarom hinni, hogy van olyan benzinpumpa, amelyikből kihagyják a diódát. 15-20 Ft, ha nagy tételben veszed még olcsóbb. Enélkül összeéghet a megszakítója, illetve tönkreteheti a motor más elektronikus egységét is.
Az enyém még a jó öreg (és szar) mechanikus benzinpumpával van szerelve, gondolkodtam rajta, hogy átépítem elektronikusra, nem túl nagy munka, csak egy benzinpumpát kell szerezni.
Majd talán jövő télen, ha jobban ráérek, idén egy-két dolog közbeszólt.
Ahogy elnézem ez a mitshumicsoda csak a rosszat tudja tenni motor márkától függetlenül.Az ilyen beszállítót miért tartják el? gyártsanak inkább traktort
Úgy látom, hogy még nincs véglegesnek mondható és megnyugtató állásfoglalás.Üza-pumpa problémával minden Honda Deauville tulaj is találkozott vagy találkozik akkor amikor a paripa futásteljesítménye eléri az 55-58 ezer kilómétert. Hogy miért? Mert az üza pumpát nem a Honda gyártja, hanem a mitsubitshi Vagy mi .A diódázás már csak az új megszakító esetén segít mert a beégett cuccot már nem rakja helyre. Én anno az új benzinpumpámat diódáztattam, aminek az új tulaj örülhet legalább, de benzinpumpa nélkül is ment a Deauville, csak minimum 3-5 liternek kellett, hogy legyen a tankban a drága benzinből+direktre kötve.Diódás pumpa remélem tudtam egy picit legalább a döntésben segíteni.
Na ez úgy működik pontosan, ha a tekercsről lekapcsoljuk a feszültséget, akkor a benne lévő mágnesen tér "összeomlik", amely ellentétes polaritású feszültséget indukál. Ezen rövid idejű feszültségcsúcs megszüntetésére szolgál a beépített inverz dióda, melyen keresztül végigvezetjük magán a tekercsen az így indukált áramot, vagyis a tekercsben tárolt energiát nagyon kis részben a dióda, nagyrészt a tekercs ellenállásán keresztül disszipálódik.
Olyasfajta rövidzár, amire Te gondolsz nincs a rendszerben, csak egy nagyon rövid idejő inverz áram alakul ki rajta keresztül.
A dióda méretezésél így a rövid ideig tartó árammal kell számolni, amely a dióda folyamatos maximális áramának többszöröse is lehet, a lényeg az, hogy a P-N átmenet ne károsodjon maradandóan.
Az hogy pontosan milyen értékű dióda kell, a tekercs és a benne mozgó vasmag tulajdonságaitól függ, nem is lenne könnyű kimérni, így célszerűbb az eredeti alkatrész paramétereit figyelembe venni.
Ami típust írtál, hogy eredetileg benne volt, arról semmi információt nem találtam, így marad az ökölszabály, hogy ha méretileg megegyezik a két dióda, akkor talán nem tér el túlságosan a kettő paramétere. Nagyobb lehet, kisebb ne legyen.
Az általad beépített dióda 1A áramot visel el folyamatosan, de 30A-t nem ismétlődő csúcsáramként. Itt nem beszélhetünk nem ismétlődésről, hiszen a benzinpumpa folyamatosan működik.
Az lenne a legjobb, ha mennél egyet vele, és multiméterrel megmérnéd, hogy benn van-e még a dióda. Ha igen akkor bírja, ha nem akkor cseréld nagyobbra.
A diódák nyitófeszültsége kb. mindig 0.7V körül van, a zárófeszültség kritikusabb, az általad választotté 700V
Múltkor ajánlottam a Schottky-diódát, mely gyorsabb működésű mint a hagyományos P-N átmenetes, illetve a nyitófeszültsége is alacsonyabb, de valószínűleg felesleges.
Valóban neked lehet igazad. Ha a dióda nyit a feszültséglökés hatására akkor rövidzár keletkezik , ezt viszont egy olvadó biztosítékkal vagy valami mással fel kell oldani. A biztosítékokat átnéztem és mind rendben van, akkor viszont mi oldja fel a rövidzárat?
Mennyi legyen a dióda nyitófeszültsége és mekkora az áramerőssége?
Szavazásra szeretnélek benneteket buzdítani a www.kobakkendo.hu oldalon.
Oka:
2011.03.01-én a Class FM reggeli Morning Show műsorában Sebestyén Balázs arra buzdította Vadon Janit, hogy legyen a Kobak kendők reklám arca.
A kérdés, hogy polisztirol fej vagy Jani fején legyenek bemutatva a kendők. Ha a többség úgy dönt akkor becserkészem Janit .-))
Az enyém még a jó öreg (és szar) mechanikus benzinpumpával van szerelve, gondolkodtam rajta, hogy átépítem elektronikusra, nem túl nagy munka, csak egy benzinpumpát kell szerezni.
Majd talán jövő télen, ha jobban ráérek, idén egy-két dolog közbeszólt.
Más: MIKOR LESZ MÁR TAVASZ?