Sajnos nekem is nagyon távolinak tűnik. Pedig a gépem már régen kész, csendes a váltó, az egyenesfutás tökéletes. Csak elhozni nem tudtam még, e remek időjárás miatt.
Sziasztok!
ősszel vásároltam egy xj 600-ast. Szép darab csak a jobb oldali első irányjelző szorulna cserére a műszaki vizsga előtt. Nincs valakinek egy darab eladó? Előre is kösz!
Teljesen igazad van, úgy fogom majd lehúzni, de az a baj, hogy ez a csörgés ugye régóta megvan, és szerintem már a nyomólapot valószínűleg ki is tudta koptatni, hogyha mindig ütötte a tengelyt. Amúgy ha megnézed a dekliről a képet, látszik, hogy tökre féloldalasan van kopva. Ezért is gondolom, hogy a tengely ferde helyzete okozza a hangot.
Gondolj arra, hogy a tengely mindíg áll. A kosár forog. Tehát a tengely egészen passzésan is állhat, de rugalmasan. Amikor a deklit lehúzod, a kuplungot húzd be, hogy központosítson, mert a két gyári vezető hüvely nem az az igezi, sőt egy el b..szott konstrukció. Ezt nagyon elnagyolta a Japó.
Szép szülinapi ajándék, de majd meglesz az öröm mikor készen lesz, és láthatod a kezed munkáját. Nekem szokott segíteni.
Tettem egy képet múltkori témával kapcsolatban és tényleg az lesz amit Te mondtál. Már csak arra tudok gondolni, hogy hiába a kuplunggal megfeszítem, a fészek már annyira ki van kopva, tengely helyzete annyira megváltozik, hogy a kosár nyomólapja tudja ütni a tengelyt.
Azt fogom csinálni, hogy kiveszem a kihúzó tengelyt és anélkül összerakom. Meglátjuk mit mutat majd.
Ha párhuzamosan volt kötve, akkor teljesen biztos az indukált feszültség elleni védelemre szolgál. Nem biztos hogy az 1N4007-es jó lesz oda, én inkább egy Schottky diódát választottam volna. Ha a túláram miatt szakadás jellegű hibát produkál nem fogod észrevenni, hogy elromlott, viszont az indukált ellenfeszültségű tüskék tönkretehetik a CGI-t is a legrosszabb esetben. Próbáld majd ki, hogy mész vele valamennyit, majd lekötöd vezetékét és megméred, hogy a dióda még benne van-e (multiméter vezetékeit felcserélve más ellenállás-értéket mérsz).
Az eredeti dióda száma M1A80 volt. Ilyen számút az elektronikai boltban nem tudtak ilyet adni de még csak nem is ismerték. Bevittem a tekercsel együtt és egy 1N4007DC számú diódát adtak.
A dióda ezüst csíkkal jelzett vége volt a + a másik a - kivezetésre kötve párhozamosan. A feszültségmegszakítást a vasmag tengelyének végére szerelt kapcsoló végzi, mint azt az előző hozzászólásomban már írtam. Egy elektronikával foglalkozó ismerősöm mondta, hogy valószínűleg polaritás csere elleni védelem miatt van benne. Szerintem mivel a tekercs két végére van kötve párhuzamosan, nem védhet az esetlegesen indukált feszültséglökések ellen.
A legfontosabb dologról elfeledkeztél!
A FÉKEK!
Nem árt megkukkantani a betétet, a dugattyúi is beszorulhatnak a hosszú tárolás alatt.
Vajon mikor cserélték a fékolaját?
A gyertyákat is szemrevételezheted az enyémben négyféle volt vásárlásnál.
A karbi szinkront kb. 5000-ért csinálják
sajnos olyan ismerős aki értene hozzá nincs, Yamaha szervizbe nyíregyen akkora árat mondtak,hogy csak na, ezért megvettem magamnak az olajat, meg szűrőket, spóroltam egy jó 10est. De majd csak akad valami jó szerelő mire jön a jó idő :-)
http://www.yamaha-motor.eu/eu/...