sziasztok. Üdvözlök mindenkit. Pár hete vettem egy xj600ast 1995 öst 32ezer km-el. olajat (Castrol ActEvo) megvettem, olajszűrőt, levegőszűrőt. Szerintetek mit érdemes még átnézetni rajta, (az előző tulaj szelephézagot javasolt)a gumit szinte ujak, a lánc és kerék szintén jók. Indulni simán indul szívatóval persze! Várom a tanácsokat. Valamint várom a jó időt! :-) Sziasztok: Laci nyíregyházáról
Az a dióda hogy van kötve? Nem figyelted meg véletlenül? Nekem kicsit fura lenne, hogy polaritáscsere ellen védene, én ennek nem látom értelmét, hiszen a benne lévő szelepek egyértelműen meghatározzák az áramlási irányt. Azt sem látom így elsőre, hogy milyen jelet kap a benzinpumpa, de sztem simán megkapja a 12VDC-t aztán ő állítja elő magának a váltakozó feszültséget (pl. egy bontó kontaktussal, lásd hagyományos csengő). Viszont ez esetben ez egy inverz dióda, amely az indukált feszültségtüskéktől védi meg a motor többi elektromos egységét. Milyen diódával helyettesítetted?
Ha a dióda zárlatos mindenképpen szét kell szedni a pumpát mert csak így lehet hozzáférni és eltávolítani. Ha a dióda szakadt akkor a pumpa még elvileg működik rendesen, csak nincs polaritás csere elleni védelem
Hát erről beszélek! Ez más típusokon is előfordul ritkán a Yamahánál. A zárlatos dióda nem hidalható esetleg kívülről szétszedés mélkül? Vagy nem zárlatos, hanem szakadt?
A múltkoriban elég jó idő volt, gondoltam kerülök egyet. A motor három négy indítózás után be is indult, de a bemelegedés után sem akart menni szívató nélkül, nem volt alapjárat és a legkisebb gázra is leállt.
A hiba okát keresve az üzemanyag ellátó rendszerre kezdtem gyanakodni és kiderült, hogy az elektromos benzinpumpa zárlatos lett. Az interneten kezdtem keresni az alkatrészt és találtam is itt: http://viewitem.eim.ebay.hu/FU...
Az ártól egy kicsit megszédültem és gondoltam megpróbálom szétszedni, hátha javítható. A szétszerelés nem volt egyszerű mivel a tekercs rész préselve volt. A külső házat a préselésnél felhasítottam és így sikerült szétszedni. A tekercs előtt van egy dióda ami zárlatos lett és ez okozta a hibát, a tekercsnek szerencsére semmi baja nem volt. A diódát kicseréltem és a megszakító kapcsoló fedele alá tettem be így ha meghibásodik már szétszedés nélkül cserélhető.
A pumpát összeraktam kipróbáltam és az működött. Mindent visszaraktam a helyére, a motort beindítottam és az most már tökéletesen működött.
A fentieket azért írtam le, hogy egy kis gondolkodás és bütykölés után sok mindent meg lehet javítani és nem érte pénzt kiadni.
Amúgy nagyon egyszerűen meg fogom nézni, hogy ez e a probléma. Egyszerűen leengedem az olajat, ls a kinyomó/kihúzó tengely nélkül össze fogom rakni. Ha csendbe lesz, akkor nyomólappal, tengelyfurattal kell valamit kezdeni.
Szerintem változik a hang magassága, de el nem tűnik. De nem emlékszem biztosan. Az a baj, hogy valószínűleg a furat amit kiműanyagoztál is kopott, meg a nyomólap furata is. Mostmár csak erre tudok gondolni.
De annak kuplungra el kellene tűnnie. Foglalkoztam vele, de jobb híján elvetettem. Lehet meg kellene műanyagozni az enyémet is? Nem tudom....igazából teljesen hallatszik az olajbeöntő kupak levétele után a csilingelés.. Az a baj, hogy annak kuplungra el kellene halkulnia, illetve megszűnnie
Sokat csal igen, nem ilyen gáz élőben a hangja, meg fordulat emelésre el is tűnik. De egyértelműen olyan, mintha a kuplung kosarat ütné valami alapjáraton. Az a baj, hogy az olajpumpa tengelyének van tengelyirányú játéka, ami nem szüntethető meg, legfeljebb egy másik tengely legyártásával. Az enyémben most már semmiféle kottyanás nincs, minden ki van hézagtalanítva.
Tegnap beszélgettem egy motornepperrel a www.bakonymotor.com -nál, különböző tipusok jellemző hibáiról. Nagyon sokat ismert, amiről én is hallottam. Nem sok gépről volt jó véleménye, Max az AfricaTwint, és a Fazreket dicsérte, és még melyiket? Az XJ-t! Annyit mondott róla, hogy örök darab, de eladni rettenet, mert csúnyácska, és nem tetszik a népeknek. Szinte minden más típusról volt egy-egy rossz szava. Vezérmúlánc, elektronika, szabadonfutó, önindító, kuplung, dugó, és sorolhatnám. Nem kímélte a Hondákat, BMW-ket sem. A Suzukit meg elintézte egy rövid "lom" legyintéssel. Úgyhogy nem elkeseredni!
Köszi srácok ,ismerem az öreget látásból,majd megkeresem.Bírom az ilyen régi szakikat.A nyolcvanas évek elején, mikor még p-20-21 esek voltak a kedvenceim egy nyugdíjas szerelőhöz STANK JÁNOS -hoz hordtam a vasakat gyujtást álítani, vagy ha kellett komplett vezetékelést csináltatni , nagy ász volt az öreg!
karbi szinkron esetleg.. biztos nem árt
más okosat nem tudok mondani