Ne haragudj Hunkey, agyon tornáztattam magam, de nem lelek technikai adatokat a 400-asodról! Láttam embert a használtmotor.hu-n aki 400-ról alkatrészeket szerelt át 600-ra. Ő az okos. Egy piros N-est hírdet, szürke első sárvédővel, és mögötte látszik a szürke 400-as. Őt keresd, Ő a tudor.
Sajnálom, én megpróbáltam....
Meg a haszna is. Te sem tudod Vilman, mennyiért lesz motorm! Továbbá az új motor is használt lessz, és csak a gazditól függ mennyire. (A tiéd szép, mégsem irigylem )
Sziasztok kolegák!
Marhául vigyázzatok ha dugoban a kocsik között mászkáltok! Én tegnap majdnem elcsaptam egy öregurat. Az volt a mákja meg az enyém is hogy a szemem sarkábol láttam h fog jönni és nem mentem gyorsan. Meg hogy az öreg ugrott egy nagyot. Aztán ment volna tovább, csak utánnaorditottam: "KÖRBENÉZNI KI FOG B...MEG!?!?!?" Erre hátrafordult és azt mondta hogy igazam van. Legalább elismerte.
Aki megy a DEMO-ra az helyettem is menjen Sajnos nem tudok kinézni, pedig nagyon mennék...
Az idom kész, a mester csodát tett! Komoly alternatívát támasztott, a feltámasztás rögös útján. Még a lámpám is 100%-ra hozta. Ami még nincs, az a sárhányó, mega műszer tok.
A tankhoz meg várom a műanyagot, egyébként fémtiszta bellül, de többé nem rohad, garantálom!
Megjegyzem a szalon állapot kapcsán: Járt itt az ex, megnézte a mocit (kicsit féltem, hogy visszakéri) és kérdem tőle esett-e vele. Azmondja "ezen kívül nem!". pedig a lámpa tartó fülek letörése miatt, hőre lágyuló ragasztó-kókányolás volt található! Elképesztő! Szalonból vett motoron már, luzer kezek szarakodtak! Valami szegedi gárda. Nem kicsit, kiakadtam.
Ma elzúgott mellettem egy fekete pont ugyan ojan xj mint amilyen az enyém lessz. 1 utassal (NŐ, persze a segge rendesen gömbölyített ) rendesen elindult.
Olyan ez mint esküvő előtt a szűz (alig használt) arát nézegetni.....
Kicsit be kellett konyakoznom. sok volt a hét.................
De ez már más tészta.Ki-ki maga döntse el hogy hogyan megy autópályán,városban,vagy akárhol.
Én pl. 140-150 Km/h-nál gyorsabban nagyon ritkán megyek.Mondjuk ez ALATT is ritkán...
Na igen a 900 ccm/ 5 gang-nak megvan az előnye...De tény hogy terhelten néha azért megkéri a 100 ló
árát benzinből.Bár amit én tapasztaltam az eddig általam beletekert 35000 Km alatt,azért nem mondanám hogy sokat eszik. 6 Litert még sosem mértem,nemhogy 7-et...pedig sokat nyúztam!
Egy a lényeg : nem kell pörgetni.Hiszen a fogyasztás természetesen a fordulatszám függvénye,ami persze
semmi máson nem múlik,csak a jobb kezünkön...
Kis fűszerezés:
Az XJ900 ugyanez, csak 2 pici különbség:
Előnyként:
Nyomaték hegyek, 1000-es fordulattól rángatás mentesen gyorsul. Ez városban jó, mert nem bosszulja meg, ha rossz sebességben hagyod. Nem nagyon venni észre, hányan vagyunk rajta.
Hátrány:
Ahogy olvasgatom, azért szomjasabb a kicsike: 5,6 poroszkálós, 6-7 vidéken, 7 liter városban.
Nehezebb, motor, pakk, asszony, én, majd 450Kg! adott esetben ezt lábújjhegyen megtartani, nem kellemes...
Jó sokat gondolkodtam azon amit írtál. Nekem még nincs gurulható XJm, de elmondom miért ezt vettem, és a hozzászólásod miért támasztja alá az elképzelésemet.
1. Gurulni pedig kell, tehát motort kell venni: Mi a cél? Az év 11 (na jó 7) hónapjában városi szaladgálás van, esetleg kis hétvégi kirándulások. Ide kis gép kell, pikk pakk, könnyű masina, fordulékony, alacsony fogyasztású. 1 hónap a szünet, akkor viszont túra moci. Alacsony fordulat a jó ugy 10 alatt, mert ez bírja, és nyomaték hegyek. A kettő kompromisszuma szerintem a 600-800 ccm lehet. Mondom, kompromisszum.
2. A Motorozás élvezet: Mire kell? Hát száguldani, kanyarogni, élvezni a szelet, és nem utolsó sorban elintézni a postai feladást, efutni DVD-ért, a nőt kivinni a ződ-be. Ehhez kicsit sportossab gép kell nem több mint 1000, és felesleges a 100 paca fölötti gép. Az egyenesben elkövetett 200 feletti menet nem annyira hoz lázba. Hiába kiégtem :..) A pályamotorozás az igen, de sajna ritkán adatik meg, a közut pedig tabu.
3. Akkor miért nem csopper? Mert az marhaság, hogy kényelmes! A két henger leveri a vesédet, az üléshelyzet bár látványos, de szokatlan, és ezért hosszútávon fárasztó. A csutka kormányosok, bár igen kellemes velük a kanyarvadászat, és éppen ezért a motorozás szintén fárasztóak. (kézen állás) Itt is egy kompromisszum kell.
4. Nekem lényeg, hogy a motorom magam meg tudjam javítani. Felesleges a katalizátor, úgyis mindenki kiszedi azonnal... ettől kezdve az injektort sem szeretem, éljen a karbi! Elég 2 szelep, bár jobb lenne 3. Ezek alacsonyan tartják a fogyasztást és nem teszem fel magamnak a kérdést, hogy ha a teherautóm ugyan ennyit eszik, miért nem tetővel a fejem fölött közlekedem?
5. Sok legyen belőle, mert ez kedvezően hat az olcsó alkatrész beszerzésre. Lehetett volna ez az első, mivel nincs olyan gép amihez ne kellene ez+az...
Tehát mi az amiből sok van? Honda CBR, CB, CBF, Yamaha XJ, Kawa ER, stb..
6. Hogy menni is lehessen vele, maradjon pénz benzinre is....
Üdvözöllek az XJ-sek között Shcayo!
Örülök hogy ez a véleményed,nekem 900-as változatom van de nem sok különbség van a kettő között.
Ha bármilyen kérdésed vagy problémád van az XJ-kkel kapcsolatban,nyufodtan fordulj hozzánk!
Már régóta olvasgatom a fórumot és gondoltam pár sort én is írok.
Kb. fél éve boldog tulajdonosa vagyok egy XJ 600 51J tipusúnak, 1988-as évjárat, 37 kW, jelenleg 36800 km van benne, ebből én tekertem bele 8000. Maximálisan elégedett vagyok a géppel. Alacsony fogyasztás, nem eszi a láncot és a lánckereket, az olajat sem, stb. csak jó dolgokat tudok mondani. Olvasgatva a hozzászólásokat pár dolgot én is el szeretnék mondani.
Szerencsémre volt alkalmam kipróbálni sok motort Suzuki GSXR 1000 (K5), Suzuki Intruder 1800, Suzuki Savage 650, Suzuki GS500, Yamaha Virago 535, Yamaha FZR 1000, Honda CB 450, Honda Hornet....
Viszont nekem az XJ nyújt hosszútávon igazán nagy élvezetet. Én sokszor megdöntögetem kanyarokban úgy hogy a lábtartó súrolja az aszfaltot. A maximális sebessége kb. 180 km/h és ezt hitelesen mérve érte el. Nekem valahogy a többi motor nem igazán jött be, Hornetet hajtottam jó párszor és valahogy nem érzem rajta a kényelmet amit az XJ-n. Nem beszélve arról hogy a Hornet zabálja a gumit és a láncot, na meg a benzint!
Egyébként XJ 600 -ban létezik 78 lóerős model, 1988 és 1992 között gyártották. Azzal a Németeknél mentek 205 km/h. Egyébként a barátom Horneten száguldozik, és nagyon sokat motorozunk együtt. Ami azt illeti nem nagyon tud meglógni tőlem mert amit tud a kanyarban azt én is utána csinálom, meg gyorsulásban 120-130 -ig simán tartom vele a tempót. Utána lép el tőlem. Nem tudom miért kell szapulni "egyeseknek" az XJ-t. Egy bevált szériája a Yamahanak amit 20 évig gyártott, kisebb nagyobb változtatásokkal.
Én is gondolkodtam már azon hogy kellene egy fiatalabb moci, de egyszerűen nem tudom mire cserélni ami ugyanezt az élvezetet nyújtaná számomra.
Persze vannak negatívumai is az XJ-nek, de melyik motornak nincsenek!
Az a lényeg hogy én maximálisan elégedett vele, és aki nem hiszi járjon utánna!
Ha így folytatod valami k"csög APEH ellenőr vagyonosodási eljárást indít ellened és azt nem is nézi, hogy te dolgoztál vele.Na ez még viccnek is rossz volt Jó munkát! Szombat este visszanézek, hogy mi a pálya.
Elnézést, nem 3 liter a feltöltés? Nem számoltam olajfogyással.... Beképzelt vagyok?
EVIPASS úr majdnem végzett! A munkaterület 90%-a fémtiszta. Már csak néhány elszineződést kell rendbe raknia. Utána slaggos mosatás, majd 12 bar-os szellő következik. Ami benn marad azt kicsiklandozza a napocska... Aztán kapja a müanyagos belső borítást. Jobb lessz mint új korában.
Lassan megjönnek a villáim is. Meg az ülés tán. Az eredeti hegesztett idom, amit ha jobbat tudok venni, eladok tartóstól, belső idomostól, lámpástól...
Jól esne 4 db krom blinker (villogó) Azt még nem kutattam. Kinéztem egy FZS hasidomot is...
Megfogadtam a tanácsod! Néha egy -két jó is történhet. A karbik patyolat tiszták . Inkább a tankot puceválom mint a karbisort... Azt a kicsit ami ha van, kiviszi a karbitisztító lötyi.
A reperatur kitből csak a belső felületkezelőt alkalmazom 2700,- , mivel az Evipass kitartóan sikamikálja a belsejét. 5 liter ment bele, 1500 körüliért, és éllyel nappal megy a munka, de nem nekem kell szaroznom.. A lánc helyett kaparóbottal besegítettem.. Tisztul.
Néha csörgőzök vele. Jó lessz már láccik.
Szereztem olajat 10W-60-ast. AGIP. Asszem jó lessz 9 eFt-t megért, vagy nem?
Valami "csodaszerről" hallottam már és a neten is láttam, de már nem emlékszem se a webhelyre ,se a nevére.Valami rozsda átalakító és tank bevonó cucc. Lehet, hogy ha rákeresel akkor megtalálod, de nekem egy kicsit soknak tünt az ára és nem is foglalkoztam vele tovább. Megmaradtam a munkaerőm és a rögtönzött tanktisztítóm elméletnél.
Sajnálom, én megpróbáltam....