Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Berber, az a 29-es keménységű fogaskeró nem lehet valami utángyártott alkatrész ? Vagy kókány ? Nem akarom elhinni hogy az gyári Yamaha alkatrész lenne...
Üdv!

olvasgattam a váltós gondokat..
elgondolkodtam, hogy 60nal szoktam-e 6. ban menni... szerintem nem. mekkora fordulat az?

én igyekszem úgy megválasztani a fokozatot, hogy 2500 alatt ne haladjak..
városban 4ben v. 5 ben közlekedek.. ha jól emlékszem 4ben 3000nél 50km/h.
5 ben meg 2500 az 50 es temp

én nem tapasztaltam semmi rendellenesnek tűnő zajt,de úgy érzem nem esik jól a motornak ha 2500-3000 alatt használom
Ez nem különbség, ugyanez volt. Csak 3e alatt annyira borzalmas volt, hogy arról a tartományról leszoktam :)

Szerelődnek nincs kedve hozzáfogni?
Így van, nálam is majdnem ez a szitu. Annyi különbséggel, hogy 60 körül volt a leghangosabb, ez ugye 2000 alatti fordulat. 80-nál már alig hallatszott, 100-nál egyáltalán. Persze ott a szélzajtól se lehet hallani. De az biztos, hogy halkulni kezd, ahogy gyorsul. Megkérdeztem annak idején a motordokit, ha gondoljátok olvassátok el az ő véleményét is.
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2010/04/09/hatodikban_csak_g
yorsan/
29? Bakker! Az vaj puha! Az normál acél keménység. Az meg se lett edzve...
Ez más zaj volt, olyan daráló. Alacsony fordulatnál (3-4e) terhelésen hallatszott leginkább, magasabb fordulaton elhalkult, vagy elnyomta a többi zaj.
Nem, nem a 4-5e fordulat közötti rezonanciáról beszélek :)

Persze, ezt el lehetne adni gombokért, aztán megint venni egy hasonlót, bízva, hogy azzal nem lesz ez a gond. De ott van az átírás, új gumik, új lánc, stb-stb, arra is kéne plusz még költeni, szerintem nem megoldás.
No akkor még egy információ morzsa. Csak leírom, amit hallottam.
Szerelő megmérte a fogaskerekek keménységét. 1-5-ig fokozatok 52-53 Rockwell, hatos 29 Rockwell. Szerinte ez is a túlmelegedés miatti lágyulást támasztja alá.
Nem hiszem, hogy ettől nagyobb darab távozhatna, de ha így mész vele, a fogprofil folyamatosan romlik és az elvezethet egy durva hibához. Mindenképpen javítandó. Viszont ha annyira kivan a blokk, az a kérdés, hogy érdemes e, gazdaságilag. Az esés nem egyenes ági következmény. Alattam is állt be motor (Jawa 350 csutka gáz) 140-el autópályán, mégse estem.

Azon agyalok, hogy vajon rossz/kevés kenőolaj okozhat e ilyet? Bemegyek a tanszékre és megkérdezem esküszöm. Nem akarok itt hülyeségeket beszélni. Okának lennie kell.
Nekem 50000 km után tavaly ősszel kezdett kattogó, kalapáló hangot adni a motorom, megjegyzem csak álló helyzetben hallottam. Ez a zaj egyre erősödött, majd tavasszal szerelőhöz vittem, aki szét húzta blokkomat, és egy csapágy cserével kiküszöbölte a problémát. Szegény csapágy eléggé mozgott oldal irányba , legalább 1 mm-t ha nem többet.Ez a csapágy a kuplungom tengelyén volt, és mivel oldalirányú el mozdulása volt így a fogaskerekek egy máshoz verődtek. De a szétbontás előtt ijeszgetet is engem a szerelő srác, hogy akár fogaskerék pár csere is lehet belőle. Megúsztam olcsóbban és azóta minden rendben. 7000km menten vele gond nélkül. Nekem azaz érzésem a Diviket nem épp minőségi alkatrészekből rakták össze, ezért is volt ez egy olcsóbb kategóriájú motor. Hátsó kerékcsapágyamat is cseréltetem tavasszal totálkáros volt, épp hogy szét nem esett . 50 ezer km után szerintem ennek nem kéne még bekövetkeznie. Nem lett említve viszont, hogy akármelyik fogaskerék, vagy valami hibás lenne a váltónál.
Az viszont megkérdőjelezhető számomra, hogy 300000 ft. érdemes rákölteni egy Divire, hiszen nem sokkal többért lehet kapni most jó állapotút, hasonló évjáratban.
Köszi. Na, ezt látod értettem :)

Akkor még egy, bár nekem már mindegy, de makiminek talán nem.
Ez a kipattogzás okozhat más problémákat is, vagy csak a zajjal jár?
Mondjuk letörhet-e a fogaskerékből egy darab, ami motorkárosodáshoz, rosszabb esetben eséshez vezethet? Vagy egy füldugó elég?
A kipattogzás mindenképpen okozhat csúf hangot. Maga az egyenes fogazás is, de az nem hallható ki annyira.

Én a gépemet valós 40 eKm-el adtam el a nyáron. Annak gyakorlatilag még kuplung hangja se volt úgy 35 eKm-ig. Gyűrűzés, csapágy, egyéb a holdban sem volt. 99-es volt a gép, és tökéletes. A Hertz feszültségre méretezés az gyakorlatilag élettartam méretezés. A felületek összecsapódásának hatását vizsgálja, és kifáradási határ értékkel számol. Ha a fogaskereked elérte a kifáradást, és még gyűrűzték is a hengereket, akkor abban a blokkban nagyon sok, kemény kilométer van. Az XJ a hosszú, megbízható élettartamáról volt híres. Nem ritka a 100 eKm feletti futás, de ismertünk gépet 200 eKm felett is, komoly hiba nélkül.

A Fazeremet 40 eKm-el vettem meg és nemigen van baja.
Akkor függetlenül attól, hogy mitől van ez a kipattogzás, szerinted ez okozhatja a csúnya daráló hangot?
Ne adjál BME-s profot, mert úgysem értem, amit mond :) Azt sem értettem, amit te írtál
De ezzel tudok együtt élni.
Nem tudom, hogy mennyit mehetett a blokk. 14 éves a motor, ebből kb. az előző 4 év története ismert, ez alatt kb 12-13e km-t futott. Hogy mi volt előtte az talány. Bár ránézésre nincs a jármű lelakva, és öreg gumik voltak rajta, ami nem a nagy futásteljesítményre utal (órájában most van 40e, de hát erre sokat nem kell adni)
Ami most szintén kiderült, hogy volt már bontva, a váltócsapágyak voltak cserélve és a motor volt már gyűrűzve.

Makimi, lassan rávehetnéd a szerelődet, hogy mondjon valamit ő is.
Vegyétek ki az eBayos lapon a kereső sorból a -51-et és lejönnek a megyszólalásig hasonlatos régiek is. Sőt az FZ 600 is azonos lehet. A Japók csináltak ilyenket.
Még egy uccsó gondolat: Miért fekete mindenütt, és nem csak az "izzás" helyén?
Nekem van egy saccom, hogy azonos.... Persze meg kéne kicsit nézegetni...
Amit látsz az a Hertz feszültség miatti kipattogzás. Nincs megfelelően méretezve erre szerintem. A fogaskerekeket egyrészt fogtő hajlításra méretezik, másrészt Hertz feszültségre. Ha nem megfelelő akkor tényleg így néz ki. A feketedés nem izzásból (marhaság), hanem gyártási eljárásból származik. Kérdezz meg egy gépészeti tanszéket, mit szólnak hozzá, ha nekem nem hiszel. Ha akarod, megszerzem egy doc. vagy prof. számát is a BME-n. Hidd el értenek hozzá. A suzuki is odajár, meg a Ferrari is.
A két kép különbsége a gyártási évjárattól, és a vakutól is függhet. A különbséget én is észrevettem, és írtam is. Lehet hogy gondjuk volt vele, és keményítettek a felületen. Betétben edzhették, vagy szénben dúsították, keményebb anyagválasztás helyett. Ezáltal lehetséges, hogy már nem bírja a hertz feszültséget, mert túl kemény. Viszont felmerül a kérdés, hogy mennyi lehet abban a blokkban... min. 100 eKm-ig nem szokott ilyen hiba kibukni.
Te Biti, a régi 600-as is öt gangos ? Biztos nem hat ?
makimi,

Igen, az a hatos, ami a képen fekete.
Berber,

ebay-es linkeden a második árunál abszolút nem fekete a fogaskerék, a negyediken meg olyan a hatos, mint az éjszaka.
Nem gyárilag fekete.
Igen, hallanod kéne, hidd el, nem volt egészséges a hangja. Nem vezérműlánc, vagy ilyesmi. Enyém is csörgedezett, meg a kuplungnak is volt hangja, de ez valami teljesen más.
Lehet, hogy elment volna így zajosan is még, de lehet, hogy előbb-utóbb teljesen tönkretette volna az egész motort.

Amúgy a szerelőm körbekérdezte a kollégáit, és többen találkoztak már ezzel a problémával.
Megpróbálok egy képet. A középső fogaskerék a hatos. Egyrészt látszik, hogy milyen fekete a testvérkéihez képest, másrészt nézzétek a kis fekete foltokat a fogak közepén.
Túlmelegszik a fogaskerék, ettől meglágyul az anyag, és utána keletkeznek ezek az "alámarások"
Akár mit is jelentsen ez az egész :)
Sziasztok!
Arra mekkora az esély, hogy a régebbi XJ fogaskerekeivel megegyezhetnek?
Abból van egy kisebb zsákkal.
Bár azok még csak 5 gangosak voltak.
Én sem értem. Hallani kéne. Csapágy lehetne, a kihajtó tengelyen, és mégse hiszem, sőt lánc az sokkal valószínűbb. Nekem tök kuka volt 6-ban a gép. Szélzaj más semmi. (Vagy én vagyok süket )
Fazer tartóstesztre írták, hogy 25 eKm után gyári volt a váltó, koás még a bütykös tengelyen sincs. Akkor ez miért lenne más? Hány váltóhibás gépről tudunk? Zajos, persze. A kupplung is, de az szarik be utoljára.
Gondolkozom ezen a 6. sebesség zajosságon, de valahogy sehogy sem értem!
30 év alatt hajtottam már pár szir-sz@r járgányt, de utoljára Rigán találkoztam fog problémával ott egyszerűen letört! Váltó hibás géppel is találkoztam, de ott csak kapcsoló köröm, léptető villa, (szinkron gyűrű) probléma volt.
Gondolatmenetem a következő, a 6.-ban ugyebár szinte semmilyen nyomatékot nem adunk a lánckerékre ebből következik, hogy a csapágyak nem feszülnek, van holtjátékuk.
A másik amire gondoltam a primer lánc, de annak alapjáraton is van hangja.