Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem vagyok egy gépész szakember, csak a tapasztalatomat tudom megosztani veled.
Régen volt egy 1200Zsigulim fene tudja hány kilométerrel.
Semmi komoly baj nem volt vele minden nap használtam elvitt, mindenhova amíg nem akartam megmutatni a havernek, hogy tud ez a vas még 160-at.
Ez a manőver volt a kegyelemdöfés, szinte az összes gyűrű összetört, de még így is üzemképes volt csak 100km-re bezabált 1l. olajat.
Mikor szétszedtük lötyögtek a dugattyúk a hengerben, Rögtön 3. túlmértre lett fúrva.
A méretekhez csak annyit tudok hozzátenni, hogy az MZ-m dugattyúját 0.04 századra illesztették.
Hogy egy 14 éves, sokadik tulajos motorban mennyi van, azt csak találgatni lehet.
Amiért meglepett a dolog, mert motorikusan semmi panaszom nem volt rá, indult, ment, olajat nem zabálta.
Csak a váltó miatt szedettem szét.
A 0,1mm tényleg olyan sok? Én nem értek hozzá.
A bontott blokk nekem is eszembe jutott, de az aztán tényleg zsákbamacska...
Igen, itt nincs min gondolkodni kell keresni egy donort,én 120ért vettem .Fiatalabb, sokkal kevesebb kilométer van benne,és van egy tartalék blokkom.
Távol álljon tőlem, hogy tanácsot adjak, de azt hiszem, ezt nevezik gazdasági totálkárnak!
A legelső, ami az eszembe jutott, hogy talán van egy kamionos ismerősöd, aki némi szívességre is hajlandó!
Tovább már csak tájékoztatóárak 100e a bontott blokk, donor motor 150e, másik papiros gép 300e.
Múltkor árult valaki egy olyan divit, aminek csak a blokkja volt papírozható. A használtautón láttam. Az olyan 120 körül árulta a komplett blokkot, és 14e km volt benne. A tiédbe mennyi van hogy úgy el van kopva? Indulni indult? Menni ment?
Én még mindíg kitartok az IRC gumik mellett az nem zsákba cica japán és kész,csak kevesen ismeritek.
makimi,

én vagyok a másik (egy másik?) váltóhibás. Ugyanaz a gond, hangos a hatos.
Most szedte szét a szerelő. A hatoson látszik a rossz kopás, de hogy ez miért következett be, azt még nem tudjuk. Az én szerelőm elég maximalista, úgyhogy min 1 pár fogaskerék, csapágyak, léptetővilla, apróságok. Vagy egy bontott váltó.
De nem ez a fő baj, hanem hogy a mérés szerint 0,1mm a dugattyú hézag, szerinte ezt így nem szabad összerakni, kell négy új dugattyú és minden ami ezzel jár.
Rövid fejszámolás után kb. 300e csak az alkatrész...

Vélemények? Vagy esetleg vmi jó ötlet, hogy mitévő legyek?
Hát én a Metzellert kihagynám. Elől nem a legjobb, hátul viszont elég tapadós volt, viszont rendesen kopott is. Ilyen neve sincs Mitas gumit én nem vennék. Megjegyzem, a pénztárca nagy úr. Én jelenleg Dunlop gumikat használok , szuperek.
Ja én is a ME -t ajánlom. Én 32.000 KM -t nyomtam bele és még "jó" volt.
A Mitas nem más mint a Barum, olcsóbb kategória, mint a Heidenau. Ha van rá gempád akkor inkább a Metzelert újítsd meg, az az egyik legjobb túragumi.
Sziasztok!
Az első gumt le kell cserélnem, mert nagyon kopott,
Most ilyen van rajta: METZELER Lasertec H TL
És valami ilyet néztem ki: Mitas E08
Continental ContiEscape H TL (ez a legszimpatikusabb) Pirelli Scorpion MT 90 ST Front S TL
A gumi gyári mérete: 100/90-19
Ismeritek ezek közül valamelyiket?
Előre is köszi
Én nem veszem ki az akksit az FJ-ből. Ugyanis miánst javul egy kicsit az idő, már megyek is. Tudjátok én nagyon hülye vagyok...
A nagy hóban majdnem elindultam gurulni 1-et a géppel. Még jó már kiszedtem az aksit, mer ugye aki hülye az ilyenkor is menne.
Nem akciós volt, csak másik cikkszámon tárolták. Sok búb vakarás után én is visszaléptem még 3 literért, de nagyon lekéstem...
Kerestem az általad reklámozott MOL-os olajat, 4000Ft körül láttam Talma ajánlásával.
Kicsit lekéstem az akciót!
Az sem egy nagy ügy. Most kaptam szét egy Honda MTX hátulját. Volt vagy 10 perc. (Össze még nem tudom hogy rakom... ) Javítgatok egy veteránt.
-Kerék ki
-Központi rugó ki, lengőhimba ki
-Kereszt csavar ki azt cupp. (Ja! Lánc kívülre akaszt! )
Télleg ennyi.
A lengőkar ki dolog érdekelne!
Csinálj majd képeket. Szerintem az én vasamra is ráférne ez a fajta karbantartás. Lustaság fél egészség! Majd tavasszal !
Van ismerősöm akinek van, de ez már össze van nyomva, úgyhogy lengőkar ki, és csapágy kenés/karbantartás fedőnév alatt egy kupakkal meglesz a csere is.
A Lánchoz van szerszámod?
Vagy tudsz valami tuti sufni tuningolt! ( kalapács, véső, szögbelövő)?
Most se tépkedem keményebben. Sőt most csak nézegetés van Nem vagyok én hógolyhó! Viszont egy nagyon kemény költséget letudtam. Az olajat is megúsztam jól. Légszűrő megvan, szó-szó, csak gumi kéne. Az mindenhonnan sokkkkba lesz. BT 023 Gt van tervbe véve... Fék nem kell, úgyhogy aztán mehet a szépítgetés. Dörrenő, poci, hátső sárhányó....
Ez volt a reklám helye?
140 paci rángatja az istrángot?
Erdélybe még egész normális volt a masinád!
Megjött a láncszettem! Jobb mint gondoltam. 25€+szállítás és szinte új a lánc, JT a nagykerék, gyári a kicsi azon sincs lényegi kopás. Van benne max. 1000 km... Imádlak ebay, én így szeretlek!
Köszönöm a válaszokat
Szia!
Fűtött garázsom sajnos nincsen.
Csak egy kis tároló ahova éppen befér a motor.
Mindez egy terem garázsbab.
De legalább nem a szabad ég alatt áll.
Szia!

Ezek szerint azon szerencsés kevesek táborába tartozol, akik rendelkeznek jó nagy fűtött garázzsal.
A képekből ítélve elképesztően jó állapotban van a masinád.
Az öreg vasakra általában jellemző a vezetékek elöregedése főleg a meleg helyeken, csatlakozók oxidációja.
A gumi alkatrészekkel is ugyan ez a helyzet, karbi gumi karmantyú, benzincsövek.
A hibák úgy is Murphy törvényei szerint a leg lehetetlenebb helyeken fognak előjönni.