Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát én is ránéztem és elmondható, hogy szinte mind fekete. Szerintem gyártási eljárás más. Bár mintha gyártási év függő is lenne, de hogy nem hiba az fix.

Ez egy fekete 6-os.
Most hogy nézem, ennek is el van színeződve az egyik párja. Mondjuk nem tudom, hogy ez a hatos, vagy nem. Ezt kínálják nekem 24000 ezerért cakk-pakk. Pár oldallal ezelőtt írtam már, de talán jgxj nem látta.
Nem figyelsz eléggé ! Ez a blokk uszkve 2002-es. Nem nézted meg a motorhoz tartozó egyéb alkatrészeket, pl. lábtartó gumi, keréktárcsa, hátsófelni, központi rugóstag. Én hiszek neki.
Továbbá a tag Román vendégmunkás németben. A blokk ott van de rajtunk keresztül jár valszeg haza... ott nem fogja eladni.
Kérnék képeket minden oldalról, mert a gépet szerintem nagyon összetörték. Aztán személyes átvétel és fizetés akkor. Persze előleget kéne adni, hogy megmozdúljon.

Ne érts félre, csak én így csinálnám. Nem akarlak rábeszélni, és befolyásolni sem. Nem vállalnék felelősséget a leírtakra sem, csak szerintem ez van. Remélem sikerül a gépedetmegnyugtatóan összehozni, és hű barátod lesz.
köszi az infót. Nekem 30 ezret mondtak a fogaskerék párra. De teljesen mindegy, mert úgyis bontott váltót fogok venni, kivéve, ha 1000 forintos csapágy baja van.
Amikor én vettem a mocit az eladó nekem is azt mondta, hogy picit el van színeződve a hatos fogaskerék, de nem tudja mitől. Tehát valószínű ugyanaz a problémánk. Egyre rejtélyesebb az egész. A szerelő még nem hívott, már kezdek nagyon türelmetlen lenni.
OK, hamarosan pótolom.

96-os gyártású 600S Diversion.
Már ne haragudj, hogy beleszólok, de legalább valamit feltehetnél az adatlapodra, hiszen még azt sem tudom, tudjuk, hogy a régebbi XJ-d van, vagy a Divi?
Akkor lehet, hogy az izzás csak amolyan költői túlzás volt, hogy én is megértsem :)

Szerintem inkább el van szineződve, mint kormos, de ez csak laikus vélemény.
Ebay-en árult váltók egy része ugyanilyen fekete fogaskerekes, majd linkelek ilyet is, olyat is, csak most ebay tiltva van.
Az hogy el vannak feketedve a fogaskerekek már más kérdés. Az lehet attól hogy szorult, pl. a léptetővilla a fogaskerékre, és felforrósodott az olaj, ráégett, aztán ráhűlt . Attól elszíneződhetnek. De nem izzhatott fel, tehát attól nem lehet.

Kormosak, vagy el vannak színeződve ? Ha az utóbbi, mekkora részük van elszíneződve ? Csak 1-2 csíkban, vagy az egész ?
Nem tudom, hogy mi történt a blokkal, és hogy mennyit futott.
Az is kiderült, hogy volt már korábban bontva. Hogy ki és mit csinált vele korábban, nem tudom.
Annyit tudok tenni az ügy érdekében, hogy csinálok néhány közeli fotót a váltóról és megnézhetitek, hátha ti többet láttok rajta.
Én láma vagyok hozzá.

Nem mondtam, hogy rossz az XJ, ha nem lennék vele megelégedve magam is, nem csináltatnám meg. De ettől még ez a 6-os fokozatos gond elő-elő fordul.
Természetesen nem haragszom.

Amit én laikusként látok, hogy a 6-os fokozat fogaskerekei be vannak feketedve, ugyanúgy, mint mellette a blokk. A többi fogaskerék más színű.

Kiváncsi vagyok makimi szerelőjének diagnózisára.

A bontott blokk ugyan valamivel olcsóbb lenne, de lutri, nem látunk bele. Lehet, hogy most spórolok egy 100-ast, de lehet, hogy akkor jövőre ugyanitt tartok.
Egy minimum 13 éves blokkban nekem kevéssé hihető a 7e vagy 27e km. Ha még benne lenne egy összetört gépben, aminek az állapota igazolná ezt, akkor talán. De, hogy egy kivett blokkra ráírják. Hát...
Inkább el tudom képzelni azt hogy a léptetővilla melegedett fel, esetleg ráolvadhatott a 6.-os fogaskerékre. A léptetővilla sokkal puhább mint a fogaskerék. De az hogy a kerék felizzon, az nem történhet meg, szétszakad a blokk mielőtt megtörténne.
Ha izzott volna a hatos, felforralta volna az olajat a blokkban, nem lenne egy ép szimmerringed, mindenhol dőlne belőle az olaj. Szétolvadt volna a légszűrőházad, mert oda van elvezetve a motorolaj párolgása, továbbá azonnal megszorult volna a gép, és az nem ment volna tovább egy métert sem.

Gondoljatok csak bele hogy milyen kemény anyagból is van az a fogaskerék ?! Mennyi hő kellene ahhoz hogy az felizzon ? Lánghegesztőpisztollyal melegítve is kell neki egy perc legalább...
Minimum 1300 °C !
Ez annyira értelmetlen: "mester szerint az elszíneződés arra utal, hogy izzott a 6-os fokozat"
Persze hogy izzott! A felületi edzéskor.. istenem! Beáll az eszem. Esküszöm. Ne haragudj meg. Annyira abszurd.

Nem fogok rajta vitatkozni, már ezt se kellett volna.




Csak elnézést kell kérnem, hogy itt kifakadtam.
Én megkeresném a Románt azért a blokkért. A határig biztos elhozza...

Amúgy ha hajlandó működni a link
Ez az izzás dolog nekem kicsit sok. Nem kívánok vitatkozni, picit sem, de szerintem keress új "mestert".
Amúgy ha számolsz kicsit egy kpl. blokk, már olcsóbb nem? Annak meg hogy mi a csere lefolytatása egy telefon kérdése a KPM helyett az NKH-hoz.
Ha ennyire szar lett volna az XJ, a világ rendőrei nem használták volna . Egyszerűen nem értem, hogy mit lehet egy gyári blokkal tenni (mondjuk olaj nélkül lehet vele menni), hogy ennyire tönkre menjen. Ez abszurd.
Mindenkinek nem tudok egyszerre válaszolni,..
de egy igazi sörözésben biza én is benne lennék! Mondjuk talán össze is hozhatnánk valamit... ezen morfondírozok. Ki hogy ér rá, és tud közelíteni esetleg helyszinek felé? (Motor kizárva. Már a Miklós is vadállatiasan hideg, jeges, csúszó, sós, és, és ... volt)
makimi,

Megvannak az árak. Nagyjából.
A 6-os fogaskerékpár 50e felett van. Lehet, hogy kell még három léptetővilla, az még olyan 35e. Plusz még néhány csapágy.
Ha találunk valami jó bontott váltót, akkor lehet, hogy inkább az lesz, mert a 2-es, 4-es fogaskerekeken is látszik némi kezdődő kopás.
Biztos kellenek még a tömitések, hogy újra össze lehessen csukni a motort, 30-40e között mérik.
Plusz ami a motornak kell (dugók, gyűrűk, csapágyak, stb), még egyszer ennyi, meg egy pici.

Ami még a nagy talány, hogy mitől melegszik a fogaskerékpár, a mester szerint az elszíneződés arra utal, hogy izzott a 6-os fokozat. A hiba egyébként ismert Yamahás körökben, nem csak mi vagyunk vele megáldva...
Nahát gyerekek ehhez a sör partihoz én is szívesen csatlakoznék!
Gratulálok Berber ! Lelettél kamerázva,ez nagyon jó ! Végre látni motort is itt! A szerkód se semmi ! A legszimpatikusabb mikulás voltál ! Ennyi elég a sörhöz ?!
Így má könnyű, hogy külön képet is feltettem, de a sört azt állom!
10-16 mp között vagy látható teljes életnagyságban a rénszarvason!
A sört majd a következő Jeli túrán behajtom!
Én a fotót néztem Berber...
Hát jó komám nincs mit magyarázni ez kényszer helyzet, és ha elmegy nagyon vérzik majd a szívem .
Az a helyzet, hogy ezért felelősséget kell vállalniuk. A PayPal a biztosíték viszonylag. Nekem eddig bejött, és nem buktam semmin be. Mondjuk jól megnézem mielőtt lépek.