Aztán majd úgy jársz mint én. Elviszik azt szívhatod a fogadat. Amúgy fogom, ne magyarázd. Utolsó előtti lenne amitől megválnék a gépem, vagy maga a motorozás.
Nem tudom, hogy mennyi lenne csak a váltó, nincsenek még pontos árak, a 300e egy durva becslés, lehet több is Jövő hét elejére lesznek pontos árak.
Ami látszik a fogaskeréken, hogy pici fekete foltok vannak rajta, "alá van marva", vagy mi a bánat. De közel kell hajolni, hogy lásd, a franc se gondolná, hogy ez ekkora zajt/bajt tud csinálni. Persze lehet, hogy vmelyik csapágy is kivan...
Hogy miért nem lehet összerakni? Csak azt tudom, amit a szerelő mondott. Meg van kopva, és amikor összerakja, az alkatrészek nem ugyanoda fognak visszakerülni, ahol eredetileg voltak, így még jobban meg fok kopni, és vége lesz. De legalábbis füstölni fog nagyon.
Lehet, ha nem szedtük volna szét, még néhány szezont a motor kibírt volna. Csak valószínű a váltó nem. Szóval csapda.
Amúgy egy használtan vett blokkot hogyan és mennyiből lehet hozzápapírozni a motorhoz?
Hmm... Leirom.
Egy kétkomponensü műanyag kell hoozá, aminek a Shore keménysége keveréssel beállítható. Adiprene az anyag, tulajdonképpen technikai rugónak is nevezik. :
Kémiai összetétel: Poliéter poliol + TDI bázisú öntött poliuretán elasztomer
Jellemző tulajdonságok: jó szakítószilárdság, kiváló kopási tulajdonságok, forgácsolható, utó munkálható termékek, időjárásálló, egyszerű szerszámforma igény
Keménységi skála: 80-90-95 (50 D) Sh A és 70 Sh D-ig (poliamid kb.60-65 Sh D)
Mivel igen vékony a réteg, és az ellen fogaskerék is elviszi a persely felület cca. 1/3 részét, ezért felhordással készítettem.
Deklit kiürítettem, és fémtisztára kitakarítottam a perselyt.
Aztán kimaszkoltam. Majd a kb. 80 shore keménységűre kevert polimert felszórtam a persely belső felületére, pergetve. Természetesen vastagabban mint szükséges.
24 óra múlva köszörüléssel méretre illesztettem (festékezéssel).
A csap ugye csak néha előre-hátra jár, nem forog, ezért szabad pontosan illeszteni.
A csapra tisztítás után teflont szórtam fel, majd felületileg beégettem. (Itt nem kellett sokat cicózni...)
Ha kész, akkor a csapra olajat, dekli fel, és összeszerelészkor, laza lehuzás előtt jó pár kuplungolás, sőt kézi átforgatás, hogy elhelyezkedjen középre a csap. Na utána lett a dekli lehúzva. Hagytam, hogy a csap mozgassa a deklit, és ne fordítva. Aztán beilleszkedik ám...
Szóval ennyi.
Hali!
Köszi, hogy szóltál, így legalább tudom kb. mire számíthatok. Azt nem írtad, hogy kb. mennyibe lenne csak a váltó javítása, ezekkel az alkatrészekkel. Lehet, hogy jobban megéri bontott váltót venni? Ezt a dugattyú hézag dolgot nem nagyon értem. Ha 0,1 mm, akkor elvileg zabálnia kellene az olajat szerintem. Ha eddig minden jó volt vele motorikusan, akkor miért ne lehetne összerakni, és kész. Persze ismerem az érzést, amikor kiderül valami, onnantól kezdve para van. Én így jártam, mikor rájöttem, hogy az első lánckerékről le van esve az anya. Addig nyugodtan motoroztam, utána meg rá se mertem ülni.
Visszatérve a dologra, én is várom a szerelő hívását, mert ha ráér, azonnal hív, és még aznap ki fog derülni, hogy mi a gyíkja.
Apropó rengeteg membránt leltem XJ-kre! eBayos persze. Egy sor 12 rugó + száll... FJ is van. Meg FZS Meg FZ1-is nem normálisak au amerikaiak