Szétszedtem az FJ teljes kipufogó rendszerét. Hát, cefet munkát végzett ott valaki... nem kevés idegen lemezdarab ráhegesztve SIMA ÍVHEGESZTŐVEL, sőt még egy-egy négyzet alakú 3mm (!) vastag lemez rátaknyolva a gyűjtő kimeneti csonkjaira. Képeket-figyelembe véve esztétikai ízléseteket-inkább nem is teszek fel róla.
Igénytelen, kontár munka. Merénylet.
Szerencsére apukám 33 év tapasztalatával rendelkező minősített hegesztő, nekem van lakatos múltam, tehát megoldjuk a problémát.
Az nem olyan baj, mert feladnám postán.
De ma éjszaka megálmodtam, az idén nem fogok foglalkozni vele.
Megvárom nálad hogy teljesít a műanyag cuccos, aztán majd következő olajcsere alkalmával meglátjuk.
Neked a 4. merevítő bordán is van egy sík pötty, valamint a tengelyed aminek a végén a fogaskerék is van, is vastagabb mint az enyém. Valóban én sem tudom, hogy megér e ennyit egy kotyogás....
Akkor ha jól értem, akkor 4e Ft ért meg tudod csinálni?
Bocs hogy soká nem... Nem látom másnak a deklid. Agyon néztem, de nem ez a lényeg. Annyira kíváncsi voltam, hogy szétszedtem ujra az enyém, több járatás után. Benn van a helyén a müanyag szépen, Úgyhogy kezdek megnyugodni. Ha kikopik, újra csinálom, és már a másikkal fogom.
Az eljárás lényege, a full tiszta felület. Utána felviszem szórással a polimert, majd melegítem, amíg meg nem szilárdul. Utána köszörülhető! Akkor beillesztem a csapot. Sajnos rengeteg mellékanyag van, mert a tisztítást 4-féle szerrel végzem. Persze alig fogy a polimerből. Több marad a pisztolyban mint a deklin.
Aztán takarítás.
Egyszóval kb. 4 eFt és min. 2 nap a száradás és kötésidő miatt. Nem tudom megér e ennyit egy kocogás.
Berber.
Jobban megnézve a delid belsejét meg a benne lévő tengelyt, szomorúan vettem észre, hogy nem egyezik meg az én dolgaimmal. Úgyhogy a fénykép is tárgytalan.
Most már utolsó lehetőségként a Te megoldásod maradt.
Egy ilyen felműanyagozást milyen díjazás ellenében vállalnál el ha elküldöm a dolgaimat?
Annyi lenne a kérdés, hogy szerinted ez a műanyag semmiképpen nem tud leválni?
Köszi
Kedves XJ-s és bovden húzogató cimborák,néhány nappal ezelőtt kértem segítséget tőletek miszerint a blues zenekar akikkel hosszú évek óta járok a Pannónia fesztivál fellépő zenészei között szeretnének játszani,és ha tehetitek szavazzatok rájuk.Meglepő nem várt eredménnyel zárult az összesítés,miszerint ez a blues csapat be került a fellépők szűk társaságába . Mindenkinek aki vette a fáradságot és szavazatát adta rájuk ez úton szeretném tolmácsolni az M.C.S Blues Band tagjai személyes köszönetét a segítségetekért! Szerény személyem is nagyon köszöni a támogatásotokat,tényleg hálás vagyok, NAGYON KÖSZÖNÖM fiúk-lányok és ha valaki szeretne jó dallamos talp alá való blues zenébe bele hallgatni látogassatok el a zenekar honlapjára a www.mcsbluesband.com
Igazából, nekem kezdődő zajongásom volt. Csak azért nyúltam meg, mert megtehettem. Fotó fog menni, készítek.
Még egy gondolat, a pármely bevitt idegen anyaggal kapcsolatban, de gondolom erre már mindenki gondolt: Az esetlegesen leváló idegen anyag részecskék, eltömíthetik, az olaj furatokat. Erre is figyelni kell. A műanyagozás nem jön le egyben. Nem tud!
A 30e km el neked is ugyanúgy hallatszott már a hang?
Mert ugye az enyémbe pont 2x annyi van, de nekem már azért rendesen hallatszik a dolog.
Ha úgy van teszel egy képet, hogy milyen kívülről?
Nem látom, de szerintem a tiédet ugyan úgy fel lehet müanyagozni mint az enyémet. Az én deklimben van 30 eKm. Amit helyette feltettem az szintén annyit futott. Azt Paragraf hozta Angliából a karbisorával. Az enyém kívülről csúnya. Megmaródott. Nem igazán ajánlom eladásra e miatt. Csak az vigye akinek komojabb baja van.
Berber.
Ezt a megmaradt deklit milyen áron adnád el?
Ha úgy gondolod továbbra is hogy nem kell neked.
Véleményed szerint, a Tiéden kisebb a kopás mint az általam betett képen lévő deklin. Így a fényképek alapján talán ez látszik.
A rugó az én agyamban is megfordult. Egyszerű, és kézenfekvő lenne. Viszont nem fér el a rugó összenyomott szerkezeti hossza, mert ki kupplungolva a deklin ütközik a tengely. Elvetettem minden olyan szerkezetet ami leszakadva jóval nagyobb kárt okozhat mint a zörgés, valamint a persely felfúrását is a kiemelő fogastengely tűgörgős kosár okozta helyhiány amiatt. Minde kemény, sérülést/komoly átalakítást okozó megoldás elhullott.
Nagy tapadó és kopó szilárdságú helyszínen hővel kikeményedő műanyag lett a nyerő.
Amiről még nem beszéltünk. Bele kell gondolni a kuplungkosár és a dekliben vezetett kiemelő csap helyzetébe is! Ha ezek nem esnek egy tengelybe, akkor excentricitás lép fel kiemeléskor. Ez egyszerűen kimozgatja a csapot. Viszont lehetetlen pontosan illeszteni egy fedelet, két nem tengelybe eső illesztő persellyel. A japó ezért nem tette fixre, és én ezért akartam rugalmasan rögzíteni.
Amúgy ötlet volt a kiemelő tengelyre felrakott "O" gyűrű, műgyantás-alakos fészek, a peremre szerelt gumi fészek, stb.
Mind megbuktak. A lényeg, hogy ne okozzak nagyobb bajt, mint a hiba. Ha ennek a megoldása jó lesz huzamosabb ideig akkor egy spéci kopásálló kétkomponensű technikai rugónak nevezett anyaggal lesz kiöntve persely szerűen, ami már régóta bizonyít pl. kivágó szerszámoknál. Most is az volt az első ötlet, de perselyes formában nem volt alkalmazható, kiönteni meg még nem technológiám. Abban biztos vagyok, hogy kibírja a 100 eKm-t is.
Vizsgálat Vizsgálati Előírás Mérték- egység 80 90 95/50 70
Shore keménység A vagy D DIN 53505 Sh A / D 80 A ± 5 90 A ± 5 95 A/ 50 D ± 5 70 D ± 5
Sűrűség DIN 53479 g / cm3 1,1 1,1 1,1 1,1
Szakítószilárdság DIN 53504 N / mm2 25 30 35 36
Szakadási nyúlás DIN 53504 % 700 400 400 250
Továbbszakadási szilárdság DIN 53515 N/mm 65 70 85 90
Rugalmasság DIN 53512 % 70 45 40 35
100% nyúláshoz tartozó feszültség DIN 53504 N / mm2 3 7,5 12,5 35
300% nyúláshoz tartozó feszültség DIN 53504 N / mm2 4,4 14,5 23,4 -
Kopási veszteség DIN 53516 mm3 48 50 65 65
Itt lenne a kép amit igértem.
Tulajdonképpen két további megoldást látok a problémánk megoldására:
- A kihúzó tenglyt, miután kiütöttük a stiftet, Nitridáltatnám. Ez azért lenne jó, mert 2-3 tizedet megduzzadna tőle, az anyag és ez lehet elég lenne az elfordulás ellen. Viszont az a baj, hogy nem tudok semmit az anyag minőségéről, úgy meg nagy rizikó betenni a kemencébe, mert sokminden lejátszódhat az anyagban ami kilágyuláshoz vezethet. Szóval ezt szerintem nem fogom megcsinálni. (Lenne lehetőség a nitridálásra)
- Többen javasolták, hogy a kihúzó tengely vége és a dekli közé tegyek egy rugót, amitől ugyan egy kicsit nehezebb lenne a kuplungolás, de tengelyet állandóan feszesen tartaná, ez talán nem engedné meg ezt a csörgést. Ez egy szimpatikusabb ötlet.
Igénytelen, kontár munka. Merénylet.
Szerencsére apukám 33 év tapasztalatával rendelkező minősített hegesztő, nekem van lakatos múltam, tehát megoldjuk a problémát.
De ma éjszaka megálmodtam, az idén nem fogok foglalkozni vele.
Megvárom nálad hogy teljesít a műanyag cuccos, aztán majd következő olajcsere alkalmával meglátjuk.
Akkor ha jól értem, akkor 4e Ft ért meg tudod csinálni?
Az eljárás lényege, a full tiszta felület. Utána felviszem szórással a polimert, majd melegítem, amíg meg nem szilárdul. Utána köszörülhető! Akkor beillesztem a csapot. Sajnos rengeteg mellékanyag van, mert a tisztítást 4-féle szerrel végzem. Persze alig fogy a polimerből. Több marad a pisztolyban mint a deklin.
Aztán takarítás.
Egyszóval kb. 4 eFt és min. 2 nap a száradás és kötésidő miatt. Nem tudom megér e ennyit egy kocogás.
Már meghallgattalak benneteket mielőtt szavaztam volna !
Jobban megnézve a delid belsejét meg a benne lévő tengelyt, szomorúan vettem észre, hogy nem egyezik meg az én dolgaimmal. Úgyhogy a fénykép is tárgytalan.
Most már utolsó lehetőségként a Te megoldásod maradt.
Egy ilyen felműanyagozást milyen díjazás ellenében vállalnál el ha elküldöm a dolgaimat?
Annyi lenne a kérdés, hogy szerinted ez a műanyag semmiképpen nem tud leválni?
Köszi
Éjjen a Rokkk ! (meg a blúz )
Még egy gondolat, a pármely bevitt idegen anyaggal kapcsolatban, de gondolom erre már mindenki gondolt: Az esetlegesen leváló idegen anyag részecskék, eltömíthetik, az olaj furatokat. Erre is figyelni kell. A műanyagozás nem jön le egyben. Nem tud!
Mert ugye az enyémbe pont 2x annyi van, de nekem már azért rendesen hallatszik a dolog.
Ha úgy van teszel egy képet, hogy milyen kívülről?
Ezt a megmaradt deklit milyen áron adnád el?
Ha úgy gondolod továbbra is hogy nem kell neked.
Véleményed szerint, a Tiéden kisebb a kopás mint az általam betett képen lévő deklin. Így a fényképek alapján talán ez látszik.
Ezek után én megmaradok a gázmarkolat morzsolgatásnál!
Nagy tapadó és kopó szilárdságú helyszínen hővel kikeményedő műanyag lett a nyerő.
Amiről még nem beszéltünk. Bele kell gondolni a kuplungkosár és a dekliben vezetett kiemelő csap helyzetébe is! Ha ezek nem esnek egy tengelybe, akkor excentricitás lép fel kiemeléskor. Ez egyszerűen kimozgatja a csapot. Viszont lehetetlen pontosan illeszteni egy fedelet, két nem tengelybe eső illesztő persellyel. A japó ezért nem tette fixre, és én ezért akartam rugalmasan rögzíteni.
Amúgy ötlet volt a kiemelő tengelyre felrakott "O" gyűrű, műgyantás-alakos fészek, a peremre szerelt gumi fészek, stb.
Mind megbuktak. A lényeg, hogy ne okozzak nagyobb bajt, mint a hiba. Ha ennek a megoldása jó lesz huzamosabb ideig akkor egy spéci kopásálló kétkomponensű technikai rugónak nevezett anyaggal lesz kiöntve persely szerűen, ami már régóta bizonyít pl. kivágó szerszámoknál. Most is az volt az első ötlet, de perselyes formában nem volt alkalmazható, kiönteni meg még nem technológiám. Abban biztos vagyok, hogy kibírja a 100 eKm-t is.
Vizsgálat Vizsgálati Előírás Mérték- egység 80 90 95/50 70
Shore keménység A vagy D DIN 53505 Sh A / D 80 A ± 5 90 A ± 5 95 A/ 50 D ± 5 70 D ± 5
Sűrűség DIN 53479 g / cm3 1,1 1,1 1,1 1,1
Szakítószilárdság DIN 53504 N / mm2 25 30 35 36
Szakadási nyúlás DIN 53504 % 700 400 400 250
Továbbszakadási szilárdság DIN 53515 N/mm 65 70 85 90
Rugalmasság DIN 53512 % 70 45 40 35
100% nyúláshoz tartozó feszültség DIN 53504 N / mm2 3 7,5 12,5 35
300% nyúláshoz tartozó feszültség DIN 53504 N / mm2 4,4 14,5 23,4 -
Kopási veszteség DIN 53516 mm3 48 50 65 65
http://www.mbike.com/
Má' nem azé' de Honda FJ 1100 1983-ból ? Na neee...
http://www.mbike.com/honda/fj1...
Tulajdonképpen két további megoldást látok a problémánk megoldására:
- A kihúzó tenglyt, miután kiütöttük a stiftet, Nitridáltatnám. Ez azért lenne jó, mert 2-3 tizedet megduzzadna tőle, az anyag és ez lehet elég lenne az elfordulás ellen. Viszont az a baj, hogy nem tudok semmit az anyag minőségéről, úgy meg nagy rizikó betenni a kemencébe, mert sokminden lejátszódhat az anyagban ami kilágyuláshoz vezethet. Szóval ezt szerintem nem fogom megcsinálni. (Lenne lehetőség a nitridálásra)
- Többen javasolták, hogy a kihúzó tengely vége és a dekli közé tegyek egy rugót, amitől ugyan egy kicsit nehezebb lenne a kuplungolás, de tengelyet állandóan feszesen tartaná, ez talán nem engedné meg ezt a csörgést. Ez egy szimpatikusabb ötlet.
- Perselyezés nálam végleg elvetve
Sajnos nagyon pici a kert, kutyus nem lehet , szomszéd macskánk van 76db.