Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi Berber ! Örök hála...
A mélek elmentek.

Ennél robbantottabb ábrám nem hiszem hogy volt
Berber.
Múltkor talán Te tettél be a benzincsapról egy robbantott rajzot.
ha megtennéd beteszed még egyszer?
Nem találom se itt a szervízkönyvbe meg nincs benne. (Vagy legalábbis nem találtam).
Köszi
Berber ! El tudnád küldeni nekem megint a szervizkönyves mailt ?

Én marha véletlenül kitöröltem a postafiókomból. Ez az éjszakás műszak egyszer még tönkretesz engem...
Ha tudnád hogy az enyémben mennyi van !
Egyszer már átfordult a 100000-en. Régen....
Sziasztok!

Látom vezérműlánc és szelephézag a téma, mivel az én 750-esem éppen ezen a héten kapott új láncot és szelephézag állítást (lapka cserét) még friss az élmény.A 750-ben vékony "biciklilánc" látja el ezt a feladatot, a szerelőm szerint ez 40ezer km után kezdi feladni a harcot.A tiétekben (XJ600) többsoros (3-4) tehát erősített lánc fut ez elvileg a szerelő szerint 60-70 ezret simán elmegy utána kezd megnyúlni.Ezt a hangjáról észre lehet venni és abból is, hogy már nem tudsz utána feszíteni, elfogy a feszítőn a feszítési lehetőség.
A csere amint már írva volt, hozzáfűzik a régi lánchoz és az "bevezeti magával" ezért nem kell teljesen szétszedni a blokkot szerencsére, csak szelepfedél és utána lehet fűzni.Egy nittelő szerszámmal (ami úgy néz ki mint a meghajtó lánc nittelő csak kisebb) össze van nyomva és már kész is.
A megnyúlt láncot (részlegesen megnyúlt) észre lehet venni az egyenetlen (libegő) alapjáratból is, de akkor már szelephézagnak is az alsó határon kell lennie.Nekem 4 szelephézaggal is gond volt (3 szívó 1 kipuf) de lapkacserével megoldódott.
Már csak gyertyát, légszűrőt, olajszűrőt és olajat kell cserélnem és jöhet a jó idő!
A legjobb hír a szerelőtől: bár már 90 000 km van a gépben de még nagyon-nagyon sokat el fog menni ....szerinte. Remélem így lesz!
Üdv.:XJ750
Köszi, ezekszerint mehetek motordzerlőhöz majd vele... Remélem minél később. Most úgy tűnik, hogy sorrendben a leg hangosabb tételem a benzinszivattyú(!) (üres a tankom) aztán a szelepek, vezérműlánc, fogaskerekek, és még valamennyire hallom a kuplungot (2 percet járattam)
Azthiszem mindíg lesz valami zaj ami cseszni fogja a csőrömet...
Berber! a vezérműláncok "végtelenítettek". van rajtuk egy úgynevezett nittelőszem, amit egy láncszerszámmal szét- és össze lehet préselni. no práblem a csere!(én még az xj-ben nem cseréltem,de nincs hangja)
köszi
Köszi, nagyon kedves vagy! már ismerem.
Szia Berber!
Lentebb belinkeltem, oda raktam egy magyar karbantartási könyvet XJ 650-750 hez. Hátha többen hasznát veszik.
Üdv.
Csak szólni kell, és menten lesz mindened: Könyvek
köszi , a linket is ... nekem csak egy orosz oldalrol szerzett francia manuálom van de elég hiányos
Jó Berber koma köszönöm, és neked is biti
Sziasztok!
Rég jártam erre.
A generátor lánccal már volt gondom (nem is kicsi) annyira meg tud nyúlni, hogy megeszi az olajzó tüskéjét meg a vezetőt. A 750-esbe lett cserélve tavaj év elején.

Most, hogy nem dolgozok egész jól haladtam a vassal képek itt
már csak 1-2 apróság hiányzik.

Még megyek szavazni
Még nem volt időm szétszedni. De a jövő héten megoldom. Ha kevés és/vagy kicsi lyuk van akkor kihegesztem ill. foltozom, ha nagy a baj akkor csere lesz. Bontóból 10e Ft.-
Meglátjuk.

Csak nem likas a tiéd is ?!
De mesélt valami célszerszámról is! Szerintem valami olyasmi lehet amivel a lánc csapszegét ki lehet nyomni, illetve vissza préselni.
Énis szavaztam
Mond Vilman mi lett a közösítővel megfoltoztad vagy csere lesz?
Nagyon köszi faserimi és pinion a szavazatokat
Berber, én tavaly márciusban cseréltettem a vezérműláncot a 900-ason. Nekem is összefűzték a két láncot itt Palotán a Yamaha Németh-nél. Sacc 3 órás mutatvány volt olajcserével együtt.

Onnan vehető észre a vezérmű lánc baja, hogy sacc 4000 körül vékony , ciripelő hangot hallat a gépmadár. Ha a tiéden meghallom majd beriasztalak !
Ezekszerint, bontható a lánc... Az igen pozitív
Nekem a szerelőm kicserélte a vezérműláncot, úgy, hogy nem kellett semmit szétszedni. Csak a szelepdeknit levenni, mert a két láncot egymásba fűzte.
Rajtam sem fog múlni.
No arról még nem hallottunk hogy azzal a lánccal gond lett volna, pedig volt itt 2x100 ezren átfordult blokk is. Viszont a szekunder lánc már okozott bosszúságot fórumtagnak is. Én a vezérműláncon aggódok, hogy meddig fogja húzni, és akkor mikor veszem észre, és hogyan? Ráadásul, ha jól sejtem, az főtengely kivevős mutatvány.