Berber.
Múltkor talán Te tettél be a benzincsapról egy robbantott rajzot.
ha megtennéd beteszed még egyszer?
Nem találom se itt a szervízkönyvbe meg nincs benne. (Vagy legalábbis nem találtam).
Köszi
Látom vezérműlánc és szelephézag a téma, mivel az én 750-esem éppen ezen a héten kapott új láncot és szelephézag állítást (lapka cserét) még friss az élmény.A 750-ben vékony "biciklilánc" látja el ezt a feladatot, a szerelőm szerint ez 40ezer km után kezdi feladni a harcot.A tiétekben (XJ600) többsoros (3-4) tehát erősített lánc fut ez elvileg a szerelő szerint 60-70 ezret simán elmegy utána kezd megnyúlni.Ezt a hangjáról észre lehet venni és abból is, hogy már nem tudsz utána feszíteni, elfogy a feszítőn a feszítési lehetőség.
A csere amint már írva volt, hozzáfűzik a régi lánchoz és az "bevezeti magával" ezért nem kell teljesen szétszedni a blokkot szerencsére, csak szelepfedél és utána lehet fűzni.Egy nittelő szerszámmal (ami úgy néz ki mint a meghajtó lánc nittelő csak kisebb) össze van nyomva és már kész is.
A megnyúlt láncot (részlegesen megnyúlt) észre lehet venni az egyenetlen (libegő) alapjáratból is, de akkor már szelephézagnak is az alsó határon kell lennie.Nekem 4 szelephézaggal is gond volt (3 szívó 1 kipuf) de lapkacserével megoldódott.
Már csak gyertyát, légszűrőt, olajszűrőt és olajat kell cserélnem és jöhet a jó idő!
A legjobb hír a szerelőtől: bár már 90 000 km van a gépben de még nagyon-nagyon sokat el fog menni ....szerinte. Remélem így lesz!
Üdv.:XJ750
Köszi, ezekszerint mehetek motordzerlőhöz majd vele... Remélem minél később. Most úgy tűnik, hogy sorrendben a leg hangosabb tételem a benzinszivattyú(!) (üres a tankom) aztán a szelepek, vezérműlánc, fogaskerekek, és még valamennyire hallom a kuplungot (2 percet járattam)
Azthiszem mindíg lesz valami zaj ami cseszni fogja a csőrömet...
Berber! a vezérműláncok "végtelenítettek". van rajtuk egy úgynevezett nittelőszem, amit egy láncszerszámmal szét- és össze lehet préselni. no práblem a csere!(én még az xj-ben nem cseréltem,de nincs hangja)
Sziasztok!
Rég jártam erre.
A generátor lánccal már volt gondom (nem is kicsi) annyira meg tud nyúlni, hogy megeszi az olajzó tüskéjét meg a vezetőt. A 750-esbe lett cserélve tavaj év elején.
Most, hogy nem dolgozok egész jól haladtam a vassal képek itt
már csak 1-2 apróság hiányzik.
Még nem volt időm szétszedni. De a jövő héten megoldom. Ha kevés és/vagy kicsi lyuk van akkor kihegesztem ill. foltozom, ha nagy a baj akkor csere lesz. Bontóból 10e Ft.-
Meglátjuk.
Berber, én tavaly márciusban cseréltettem a vezérműláncot a 900-ason. Nekem is összefűzték a két láncot itt Palotán a Yamaha Németh-nél. Sacc 3 órás mutatvány volt olajcserével együtt.
Onnan vehető észre a vezérmű lánc baja, hogy sacc 4000 körül vékony , ciripelő hangot hallat a gépmadár. Ha a tiéden meghallom majd beriasztalak !
No arról még nem hallottunk hogy azzal a lánccal gond lett volna, pedig volt itt 2x100 ezren átfordult blokk is. Viszont a szekunder lánc már okozott bosszúságot fórumtagnak is. Én a vezérműláncon aggódok, hogy meddig fogja húzni, és akkor mikor veszem észre, és hogyan? Ráadásul, ha jól sejtem, az főtengely kivevős mutatvány.
Ennél robbantottabb ábrám nem hiszem hogy volt
Múltkor talán Te tettél be a benzincsapról egy robbantott rajzot.
ha megtennéd beteszed még egyszer?
Nem találom se itt a szervízkönyvbe meg nincs benne. (Vagy legalábbis nem találtam).
Köszi
Én marha véletlenül kitöröltem a postafiókomból. Ez az éjszakás műszak egyszer még tönkretesz engem...
Egyszer már átfordult a 100000-en. Régen....
Látom vezérműlánc és szelephézag a téma, mivel az én 750-esem éppen ezen a héten kapott új láncot és szelephézag állítást (lapka cserét) még friss az élmény.A 750-ben vékony "biciklilánc" látja el ezt a feladatot, a szerelőm szerint ez 40ezer km után kezdi feladni a harcot.A tiétekben (XJ600) többsoros (3-4) tehát erősített lánc fut ez elvileg a szerelő szerint 60-70 ezret simán elmegy utána kezd megnyúlni.Ezt a hangjáról észre lehet venni és abból is, hogy már nem tudsz utána feszíteni, elfogy a feszítőn a feszítési lehetőség.
A csere amint már írva volt, hozzáfűzik a régi lánchoz és az "bevezeti magával" ezért nem kell teljesen szétszedni a blokkot szerencsére, csak szelepfedél és utána lehet fűzni.Egy nittelő szerszámmal (ami úgy néz ki mint a meghajtó lánc nittelő csak kisebb) össze van nyomva és már kész is.
A megnyúlt láncot (részlegesen megnyúlt) észre lehet venni az egyenetlen (libegő) alapjáratból is, de akkor már szelephézagnak is az alsó határon kell lennie.Nekem 4 szelephézaggal is gond volt (3 szívó 1 kipuf) de lapkacserével megoldódott.
Már csak gyertyát, légszűrőt, olajszűrőt és olajat kell cserélnem és jöhet a jó idő!
A legjobb hír a szerelőtől: bár már 90 000 km van a gépben de még nagyon-nagyon sokat el fog menni ....szerinte. Remélem így lesz!
Üdv.:XJ750
Azthiszem mindíg lesz valami zaj ami cseszni fogja a csőrömet...
Lentebb belinkeltem, oda raktam egy magyar karbantartási könyvet XJ 650-750 hez. Hátha többen hasznát veszik.
Üdv.
Rég jártam erre.
A generátor lánccal már volt gondom (nem is kicsi) annyira meg tud nyúlni, hogy megeszi az olajzó tüskéjét meg a vezetőt. A 750-esbe lett cserélve tavaj év elején.
Most, hogy nem dolgozok egész jól haladtam a vassal képek itt
már csak 1-2 apróság hiányzik.
Még megyek szavazni
Meglátjuk.
Csak nem likas a tiéd is ?!
Onnan vehető észre a vezérmű lánc baja, hogy sacc 4000 körül vékony , ciripelő hangot hallat a gépmadár. Ha a tiéden meghallom majd beriasztalak !