Mint újdonsült XJ tulajdonos, csatlakoznék a klubhoz =). Az "újdonsült"-tel mondjuk lehet vitatkozni, mert már május óta megvan a gép, csak, gondoltam, előbb megyek vele pár km-t, mielőtt felvételemet kérem az XJ-tulajok/rajongók társaságába. Közben a "pár"-ból pár ezer lett a májusból meg szeptember, de sebaj =). Egyébként jó ideje olvasom a fórumot, ami nagyban hozzájárult a motor kiválasztásához.
Nem tudom, mennyire aktuális még, de hozzászólnék a fogyasztás kérdéshez, hátha valakinek hasznára válik. Nekem '92-es Divim van, amiben kb. 52e km volt, amikor megvettem, és a legjobb, amit produkálni tudtam 5.7 volt (semmi, gyorsítás, előzgetés, lendületből 90-nel 200 km-en keresztül), tipikusan inkább 6.2-7 liter. Egy hónapja kapott egy 10e km-es bontott karbit (újabb típusból, talán 2003-asból, de ez nem biztos), és azóta nem voltam képes 4.9 fölé vinni, és különösebb odafigyelés nélkül is 4.3-akat eszik.
Há' persze hogy menek. Azért nem iratkoztam fel, mert nem veletek gurulok le Kecsóra, hanem már ma délután. Ottan lakik ugyanis az asszon pajtásom. Majd viszem őt is. Para megcsörrent, ha odaértetek, és akkor mi is kigurulunk a város szélibe, erdő aljába.
Jó és széles utat nektek!
Elfelejtettem megválaszolni, hogy tesó lesz-e :)
Jön, csak ő már pénteken ellép a melóból és megy a bnőjéhez Kecsóra. Ha megérkeztem, akkor kell felhívnom és hozza az asszonyt is.
Nagy igazságod van, DE! Ha belegondolsz azt a betétet, kézi munkával 3 óra alatt elő lehet állítani használható minőségben. (Fogadjunk ) Az kb 2000 Ft Tömegtermelésnél 500 Ft. Kínaiak összehozzák kb. 200-ból. A többi szemétség.
Amit mi árulunk az alig 10-20 ezer dabarabos "nagyszériás" rakodógép alkatrészek, azt a fékbetét mégiscsak 1250 Ft rá (4 gar)! Nem Kínai. Higgyétek el nincs ebben ekkora csoda! Csak a kopásállóság és a tapadási tényező a lényeg. Ezek a "ferodolok" táblában vehetők. 1 tábla ára kb. 15 eFt (1mx2m) Erre varrjatok gombot!
Sajnálatos módon nem érkezett meg az új láncom :( ezért le kell iratkozzak a kecskeméti kirándulásról. De remélem h lesz még ilyen és azon tutira ott leszek.Jó kirándulást kívánok.
Aki fékbetétet akar cserélni, annak mondom, hogy télen én fel akarom ragasztatni, és ha úgy alakul, hogy lekülditek postán, én annak megcsináltatom és visszaküldöm. Ha úgy gondoljátok...
A gyárak azért adnak meg egy féktárcsa minimális vastagságot, mert az alatt nem garantálják , hogy féktárcsa nem fog esetleg el deformálodni egy esetleges nagyobb igénybe vételnél. Azaz ne üssön a tárcsa mert/ túlhevült a vékony anyag/ az elég fura érzés, meg amugy a fékhatást is rontja. A motorhoz az alkatrészek árai egyszer biztos,hogy a kereskedők lehúzásai miatt is magasak, viszont nem szabad elfelejteni, hogy a motorkerékpár általában kis szériás termék. Szóval amelyik motorkerékpár tipusból eladnak 50000 db. az már a gyárak szerint siker tipus. Autóból meg legalább az 1-2millió. Végül is az árat növelő tényező,hogy keveset kell belőle csinálni. Viszont fejleszteni, változtatni kell mert haladni kell a korral, és ez pénz.Visszatérve a fékhez komolyabb vállasodásnál, már azért jelentősebb lehet a féktárcsa kopás, vékonyodás is. Lehet, hogy nem árt ilyenkor a csere , ha még fáj is .
No akkor még szebb leszel! Docile jön? Nem íratkozott fel, mint prominens személliség.
Ez a kevlár dolog fékbetétben nekem nagyon ismeretlen. Mint anyag, elképesztő húzó és nyíró szilárdságú. Nem tudom. Most dühöngtem a fékbetét árakon. Ha 8 eFt-ből kijön, vedd meg. Rosszabb nem lehet.
A féktárcsa vállát én rendszeresen lecsiszolom.... most ne huhogjatok! Meghajtom a kereket, azt sarokköszörűn durva papírral nekimegyek. Lassú meló, nem lesz hullámos. Amúgy az árkokat meg nem bántom, csak pöttyet. Az is fog.
A tárcsa ütése sosem jó dolog, erre ki is találta a yamaha a 2 tárcsásoknál használt dolgot, beépítettek némi oldalirányú diletációt a tárcsába így a nagy igénybevétel esetén sem fordulhat elő a tárcsa deformálódása (elméletileg).
Én az ETZmnél találkoztam utoljára oldalirányban kimozgó tárcsafelülettel, cserélni kellett (2 használt, de jó állapotú tárcsa mindössze 5E Ftomba fájt, ami bagatel összeg a megnövekedett biztonsághoz képest). Mi nem ússzuk meg már ennyiből a dolgot sajnos (de talán hülyeség is a 2 gépet egy lapon említeni egymással, hiába csak pár év a korkülönbség, a használt gyártástechnológiák között hatalmas a minőségbeli eltérés).
A vállasodásra szerintem is a beszabályozás a megoldás, nem a csere.
Amúgy "runout" -nak hívja eredetileg azt a valamit a könyv, amiről azt gondoltam, hogy vállasodás. De lehet, hogy ez inkább az ütés? Annak több értelme lenne...
Én is pont fékbetétet szeretnék cserélni, bár még nem szedtem szét a gépet és nem tom hogy mennyi van még hátra, de a télen le akarom cserélni.
Ezt a féktárcsa vállasodás dolgot nem teljesen értem. Nekem elöl-hátul jó nagy pereme van már, de nekem eszembe se jutott, hogy emiatt cserélnem kellene. Arra gondoltam hogy elviszem és beszabályoztatom mind2-t, mert még a szerelőnek is kihívás volt levenni a féknyerget a gumicserekor (én le se tudtam venni, hülye gyerek módjára leszereltem a tárcsát a felniről és hagytam a motor mellett )
Jah, ami miatt elkezdtem írni ... kevlár betét
Vélemény a fent található dologról valakinek ? Éppen egyeztetek az eladóval, hogy mennyiért küldené el, nagyon függ a postaköltségtől, hogy tényleg érdekel-e a dolog, meg persze a ti véleményetekre is nagyon kíváncsi vagyok.
Milyen időnk lesz holnap?Szerintem esőruhát mindenki készítse elő, hogy kéznél legyen.
Holnap ilyenkor indulunk mi is.Győr felől támadunk
Üdv.:XJ750