Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ahogy Neked Jólesik A Motorozás! (ANJAM)
Nem akarok itt nagypofájúskodni, de szerintem bárkit szeretettel látunk. Végülis, nem lehetünk rasszisták, nem rekeszthetünk ki olyan hátrányos helyzetűeket, akiknek nem jutott XJ! Szerintem..

Kecskeméty XJ party lehet jelentkezni!
Én valószínű, hogy Szolnokról elmegyek Dunaföldvárra és onnan megyek veletek Kecskemétre!
Lehet, hogy jönnének a motorostársaim is, de csak elkísérnek!
Mit szólnátok hozzá?
Ha ilyet elintéznél, akkor szerintem meg is lennél koronázva.
meg ilyenek.Szóljál, hogy a kardánost is hozzák el.
A legkirályabb az lenne, ha ezek a vasmadarak is ott lennének.
Oké fiúk ebben én is egyet értek,no és ezt tanultam is ,amiért erre gondoltam ,autó kuplung: ez is tud ilyen hangot adni és vagy nyeles tengely csapágy ,vagy a kuplung tárcsa rugói szoktak így szólni. Illetve még ifjú padavan koromban volt ilyen tapasztalatom hogy h.görgöset cseréltem golyósra és megszűnt a hang. Ez csak tipp
Jelentem, már 12 főnél tart a

Kecskeméty XJ party

Kéretik minél többen feliratkozni! A tömeg, tömeget vonz! Lehet meghívom a Yamaha Hungaryt egy XJ6-al!
Ahogy nézem, kb 4-5 fog van a "kihúzórúdon", és az a baj, hogy szerintem nincs olyan hosszú a fogasléces rész után a rúd, hogy azt a dekliben meg lehessen vezetni. Én gy gondolom, hogy mivel gyárilag sikült zajmentesre összerakni, így valami biztos, kopott.
A csapágynak a görgőin lehet hogy nem látunk semmit, de lehet, hogy a görgők átmérőből mér mondjuk elkopott valamennyi.
lupi!
A hordógörgős csapágy igen nagy terheléseket bír! És (bár ezzel nem kezdünk mondatot, de akkor hogy fér oda a felkiálltójel?) mivel önbeálló is, ezért teszik hengerművekbe szaporán. Oda elég a max. ~15 ezres fordulat. A golyós pörögni tud 30 ezreket, de a terhelhetősége 1/3-a.

Amit te nézel, az kúpgörgős talpcsapágy... khm...
Sajna nekem sincs és tg-xj600s se fotózta le, pedig (ha nem más zörg) akkor a kutya ott döglik. A robbantott ábrán és az elmondásából gondolom amit írok.
Nocsak nocsak! Sajna nincs. Hiányzik róla a lánckerék, az fix. Amúgy adom linket, azt beszéld meg vele: link
Van neki több is!
szia Berber.

A Másik oldalárol tudnál képet adni?
Én pedig úgy tudom, hogy a görgős csapágy nagyobb terhelést bír el, mert nagyobb a felület amin érintkezik... Én úgy tudom.
Berber ha van egy képet a kuplungfedél belső oldaláról, hogy az hogy néz ki, jó lenne.
Végig olvastam az eszme cseréket és tudjátok mit gondolok asszem sejtem mi lehet a hang, az hogy hordó görgős a csapágy az meg nem bír olyan terhelést mint a golyós, HM?
Szia girl,sajnálom de meghajolok hogy beismerted nagy a gép neked,az én oldalbordám is ezzel küzd ő is elég kicsi,egy tipp ha megengeded Yamaha FZX 250 ZEAL ezt nézd meg, neki is ezt néztük ki. Nagyon hasonló vonal vezetésű,felépítésű gép mint az xj,jóval könnyebb és vezethetőbb számotokra,amúgy nagyon jó a vélemény a típusról,én akivel beszéltem mindenki azt mondja hogy iszonyúan megy! Szeva
Ki keresett ilyesmit? Mintha kerestek volna ilyesmit... na mindegy. Kicsit bizonytalan vagyok. Vagy nem?
Már keresem a fedelet, azt úgy botlottam meg ebben, a fedél mellett.

Domi, szerintem a kupplungfedél kopik szanaszét... amiben nincs benne persely. Csak az fogja a gomba pöcköt.
De ha annyival nagyobb az gyárilag is annyival nagyobb volt.... Akkor miért olyan 40000 körül kezd el szólni?
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy megszűnt e a hang.... Mert ha nem akkor az lesz a kérdés, hogy mi kopott a gyáritól eltérő mértékben...
Kell egy fedél... amúgy is cserés az enyém... és állítólag vagy 3 mm-el nagyobb a lyuk mint a fogasléces gomba...
Mégiscsak télre hagyom a szerlést.
Szoval az én kuplungom is kb. így szól / 47000 km. /. Viszont azt észrevettem, hogy kétezres fordulat fölött elhalkul ez a hang, csak mivel a motorzaj megnő ezért ezt nem érzékeljük.Érzésem szerint ekkor a forgástól beáll minden középre, nem lötyög. De megvallom, hogy azalatt a 35 ezer km alatt mit én tettem bele azért észrevehetően zajosodott a kuplungom. amikor megvettem nem sokára én is szétszedtem a kuplungot, legalábbis a lamellákat kiszedtem, magát a kosarat nem vettem le. De nem értettem, hogy miért ilyen zajos, mert úgy szemmel látható, érezhető hibája nem volt. Ezért összeraktam. Azaz érzésem ez tipus hiba /hang/. Yamaha egy kicsit hanyag munkát végzett ezen atéren.
Ezt nézd meg hogy feszít (mint pók a lucernában )! Ilyesmi kell neked is!
Nah jód, de ezt utólag hogy oldod meg?
Ez ha belegondolsz, nem egy jó megoldás! Az a kupplungfedél állandóan forog! (Már ha nem áll a motor ) Valamint tengely irányban csúszkál is. Ha ez fogja meg, akkor az nem csoda ha sz@rni megy. A fedélben kéne megtámasztani, és vezetni, vamaint biztosítani az állóhelyét. A kupplung meg hadd forogjon. A csapágy terhelése is jobb lenne ha nem féloldalasan (konzolosság miatt) támadná, hanem tisztán axiálisan.

A deklibe persely kell! Mégpedig olyan, ahol a fogaskerék hozzáfér a léchez, és megvezeti jól. Nem bronzra gondolok. Kis kenési igény van, viszont egy szorosabb fogás jó lenne. Spec. műanyag fészek kell ide, olaj, kopás, törés álló.
Ha tényleg ez zörög!
Most nincs XJ, meg más sincs, nem tudom még mi lesz. Az XJ túl magas volt a biztonságos motorozáshoz, mer kicsi vagyok. Egyenesen menni, meg kanyarogni nem volt gond, de lassú menőverezéseknél nem mindig ért le a lábam, és az elég egészségtelen. Lehet, hogy burgman lesz, mert az elég alacsony.
Üdv Mindenkinek, majd még benézek!

xj600girl
Amit az általad betett képen 13as alkatrésznek jelülnek, szerintem annak a belsejében kellene lennie egy csúszócsapágynak legalább, ami egy illesztett méret, mert azt én sem hiszem, hogy nagyobb a furat, mint a kinyomó tengely átmérője, osz' hagy mozogjon benne.
Viszont azt én sem nagyon értem, hogy mi biztosítja, hogy ne forduljon el a tengely. Jó hát a kuplungnak a tengelyén lévő fogaskerék-fogasléc kapcsolat kell, hogy adjon neki valami megvezetést, de biztos hogy van még valami...
-A lamellák nem kocognak a kosárban? A lamelláim ... nem is adhatnak ki hangot be nem húzott kuplungnál, ....

Itt arra gondoltam, hogy a teljes egység a kosarat előre, hátra mozgatva, nem kottyanik e a belsőhöz képest. Van e játéka a lamelláknak? (A lamella körmei mozognak e forgás irányban a kosárban) Ez egyenetlen alapjáraton okozhat zajt, a lökdösődéstől. Ezt kiverődésnek híjják falun.
Ez így marhára nem kóser! Annak a tengelynek vezetése kéne hogy legyen! Nem csak persely, hanem egy sín, ami radiálisan megtámasztja (elforgás ellen) A fogasléc NEM erre való. Namost ha ennyire szabad, és kihúzásnál konzolosan terhelődik, akkor itt van a csoda elásva! Viszont nem hiszem el, hogy a Japó ezt így találta ki! Valahol csak megvan vezetve ez a tengely nem? Ha a dekliben nincs és a kosárfedélben meg ugye el kell forognia, tehát ott nem lehet, akkor mi tartja? Másrészt, kihúzáskor mi támasztja? Ne mondd hogy a csapágy, mert sírógörcsöt kapok! (Ráadásul ahogy nézem, annak semmi baja... Nem esett ki a persely a dekliből?
Örülök a sok kérdésnek, megpróbálok érthetően és világosan válaszolni rájuk.

-A lamellák nem kocognak a kosárban? A lamelláim teljesen újnak tűnnek, nem kotyognak, vastagságuk is az új értékét közelíti. De ezek nem is adhatnak ki hangot be nem húzott kuplungnál, hiszen össze vannak nyomva, behúzott kuplungnál meg nem hiszem hogy annyira eltávolodhatnának, hogy annak hangja is legyen.
-A fedélben a "fogasléces" tengely mennyire stabil? Perselye van? Nem lötyög? Egyáltalán hogyan van megvezetve? Válasz: semennyire, nincs, de nagyon is, sehogy . Bővebben kifejtve a fogasléc radiálisan 3mm-t is üt a kuplung nyomó fedelében, értsd annyival nagyobb a lyuk mint az a fogasléces tengely. Nincs persely, de szerintem szándékosan nincs megvezetve, mintha úgy lenne kitalálva, hogy majd beáll magától középre. Nincs ez sehogy megvezetve és szerint ez a hang forrása. Kis fordulaton nem áll be középre.
-Az egész kuplung kosár mennyire stabilan ül? A kosár nagyon stabil, nem üt, nem kotyog.
-Mik azok a kopás szerűségek a "fogasléces" tengely végén? Az nem kopás az csak dísz, vagy ilyen olajozó hornyok.
-Hogy néz ki a kivett csapágy? KépVan rajta elhasználódás/kopás nyom? A görgőkön látszik egy kis kopás, de semmi extra. A nyomólap Kép pedig mintha teljesen új lenne, a csapágy felőli oldal van felfelé a fényképen.
-Mennyi a km a gépedben? (egész újnak tűnik a bendője) 66.000 km és köszönöm a dicséretet.
-Kéne fotó a fedélbeli fogasléc fészekről is. Szerintem... Na azt nem fotóztam le, meg sajnos a többi kép is szarul sikerült, de nem láttam hogy nagy szerepe lenne annak a résznek, mert nem vezeti meg a tengelyt, egy jóval nagyobb lyuk van ott is.
-Könnyen lejött a fedél? Nem szakad a tömítés? (Fel kell e rá készülni.) A fedél könnyen lejött (értsd: kézzel), a tömítés nem szakadt, viszont visszaszerelésnél használtam tömítőpasztát.
-Tényleg csak 2 fedélvezető persely van? Ráadásul az is egy oldalon? Elképesztő! Ez gondolom költői kérdés volt...
-Próbáltad forgatni a kosarat? Nem üt? (Óra? mérős?) Nem mértem, de jó a szemem az ilyenhez, forgattam, nem üt. Teljesen központosan forog.
-A kosár alsórész rögzítés tök stabil ugye? Igen.

Ha van még kérdés, csak bátran! A hanggal még ma jövök