Ha minden igaz, a fékbetétek minimális vastagsága: 0.8mm (gondolom, csak a ferrodolra vonatkozik :-) ) A tárcsákra azt írja könyv, hogy bele van ütve a tárcsába, viszont ha jól értem, 0.25mm ('92-'97) és 0.15mm ('98-) a határ a tárcsa kivállasodására. Hát ezt nekem a hátsó jócskán túllépi...
Fékbetétnél a bemarás szerintem inkább csak jezés értékű, a lényeg, hogy véletlenül se fogyjon el. Nem hiszem, hogy a hődisszipáció szempontjából sokat számítana a ferrodol vastagsága. Szerintem.
0 mm-nél kisebb már nem lehet a ferrodol. Én úgy tudom, hogy amikor már nincs benne látható vájat, akkor érdemes cserélni.Van aki még egy kicsit fűrészel bele, de annak már a szilárdsága nem az igazi
és könnyebben elválhat a ragasztás.
Hát persze, hogy lehúzás csak a mérgedet akartam egy kis humorral enyhíteni .Egy motor új ára miért vetekszik( vagy meg is haladja)
egy normál emberi igényeket kiszolgáló autó árával? Űrtechnológiás anyagokat kéne használni a motor alkatrészeknél ha az árát nézzük.Én legutoljára ugye a benzinpumpámon éreztem ezt a mérget,de mondhatnám a 3500 ft-os Honda benzinszűrőt is amit nyílván nem vettem meg és a benzinem mégis szűrve van 180.-ft-ból. UFF.
1. A BT45R igen jó guma. Próbáld akkor már 140 szélessel. Nekem bevált. Gumis link ennyit asszem még többletben megér.
2. A kupplungkar kapcsoló tilt. Az a jó ha nem veszed észre. Sebességben nem tudsz indítani, csak ha bevan húzva a kuplungkar. (Az oldaltámaszon is van.)
3. A kupplungzaj az az XJ védjegye (Mint a Ducatiknak) zörög de nem megy tönkre. Olvass vissza. ~10 oldalt képekkel illusztrálva. A zaj 30 ekm-nél kezdődik, és azt jelenti:
Végre bejáratódtam, bnagykoru vagyok.
Azért gondolkozzál már el! Ez egy natur vasdarab. Annyi okosság nincs benne! Nincs hidd el. Egyszerű lehúúúúzás az egész, de a mértéke felháborít. Mi itt garnitúra (4 kerék) fékeket adunk ipari gépekre a töredékéért, azt azzal is meg kell állni.! Hát ezért mertem szolni.
Szevasz Xeri !
Hát igen ezzel a kuplung-kérdéssel sokan szenvedünk, a legtöbb gép ilyen. Van egykét dolog amit meg szoktak csinálni, van akinek elhallgat tőle, van akinek nem. Majd valaki felvilágosít biztos itt bővebben.
Gumi : Nekem Bridgestone BT45 Battlax van elöl-hátul, nekem nagyon bejön, elég puha keverék, kanyarban is jó, jól bírja az esőt is, és nem horror-árú, kb 40 ropi a kettő.
Üdv mindenkinek!
Friss xj600n-tulajként lenne néhány kérdésem az öreg motorosokhoz.
A fontosabb, hogy ha a kuplung kiemelőcsapágy csörgő hangját szépen lehet hallani, akkor mikor esedékes a csere, és az mennyi időbe és pénzbe kerül (megbízható szerviz vagy szaki és érdekel pest környékén). Vagy esetleg más hiba okozhat-e pont ilyen tüneteket, hogy alapjáraton a kuplungot kiengedve kerregni kezd, behúzva elhallgat, menet közben meg már nem hallatszik.
Kevésbé fontos, hogy a kuplungkar mellett van egy kapcsoló, ami (gondolom) a kuplung behúzását jelezné, ez vajon mire jó? Nálam nem működik, de ha kiderül, hogy van értelme, akkor megcsinálnám :)
És végül, amit a gumis topicban is kérdeztem: kéne egy hátsó gumi, új vagy használt, lehetőleg bridgestone radiál (battlax van elöl), vagy első-hátsó azonos tpusból, ha nem drága, persze szereléssel együtt. Kit/mit ajánlanátok?
Sziasztok !
XJPaleeval találkoztam szombaton a Balcsin lesz, de lehet hogy
vasárnap leugrik Kecskemétre.
Ma azért jó napom volt végre sikerült sátrat szereznem !
Sziasztok!
Örömhír ! Remekül működik az index kapcsolóm köszönet LUPUS szakszerű segítségének.
Jó szórakozást és biztonságos hazaérkezést mindenkinek a Keméti találkozó után.
Üdv Mindenkinek
Babjákkal kéne megbeszélned. Ő is pécsi. Megnézném a gépét... Valahol a 309-en írt utoljára. A buli SZOMBATON lesz. Nem melónap! (Utána vasárnap van, akkor se dolgoznak...(egyesek ))
Ugye minden ilyenkor megy tönkre, hát nekem csontig kopott a hátsó fékbetétem. 27500 kilómétert bírt. Egyes, ill. a legtöbb helyen 8000,- forint is lett volna 1 pár! (Mivel gyors megoldást kellett találni )
Ez brutális! Emberek 7000,- forint egy DIVIX-es Philips DVD lejátszó! Holvan ehhez egy szaros fékpofapár? Tetves kereskedők már nem is tudják mit kérjenek egyes dolgokért! Azthiszem full dili lettem.
Hej de faszán elnéztem a naptárt ! Szentül meg voltam győződve hogy 12.-e péntek. Szerencsére Yamahaxj barátunk telefonkészüléken keresztül rávilágított az igazságra, így már előttem is tiszta a kép !
Hát akkor SZOMBAT 10:00 Lidl, Székesfehérvár !
Ha van ismerősötök aki xj-t szeretne vásárolni írjon, eladósorba került a mocim.
Yamaha xj 600 N
évjárat: 1995
sárga színű
rakok fel majd képeket is róla ha hazaértem, addig is írjon akit érdekel.
Nagyobb ccm csere miatt adom el.