Nálunk van egy öregúr, aki fékbetétet ragaszt fel.Vannak nálla különböző keménységű, minőségű fékbetétek is. Nemsokára én is viszem az én betétjeimet. Csak meg kell mondani, hogy milyen vastagságot rakjon fel és kész. Nekem 1500 ftért csinált tavaly eggyet. Szóval én nem veszek új betétet, hanem felragasztatom. Jahhj és az öreg fel is szabályozza.Nem csak felragasztja... Láttam már olyat, hogy felrakták, aztán majd bekopik....
Nem nagyon hiszem sajnos, hogy generális megoldás születhetne ebben a témában, azaz de. El kell ismernem, hogy a bainőm kis kacat 250-es Hondájának egytárcsás féke egyszerűen brutális az XJ-hez mérten. Aztán se fém fékcső, se karbantartás az elmúlt 10 évben... Tehát a megoldás: Honda féknyereg fel illesztése... Sok sikert! Én már megszoktam az enyém , de majd leestem az övéről... előrefele.
Mostanában elég sok dolgon elgondolkodom a vassal kapcsolatban, hogy mi az amin esetleg lehetne javítani akár kényelem, akár használhatóság szempontjából.
Most a fékrendszer került nálam napirendre, abból is az első (a hátsó elég így alig fogósan).
Az én vasam 1 tárcsás, ennek szeretném a hatásfokát javítani valahogyan, mert sokszor nagyon kevésnek érzem a motor teljesítményéhez képest.
Első 5let a fémhálós fékcső, de nem hiszem hogy pusztán annak a cserélése annyira megnövelné a hatásfokot, de ezt azért mindenképpen cserélném, ezen ne múljon semmi. Egyetlen dolog amin még módosítani lehetne az a fékpofa anyaga. Tudtok ajánlani valami harapós fékpofát amihez értelmes áron lehet hozzájutni, vagy egyáltalán van számottevő különbség a kapható fékpofák között?
Nekem is volt kormányszitálásom annak ellenére is, hogy a kormánycsapágyam és a csúszógyűrűk is rendben voltak. Elvittem az első felnit egy felnijavító műhelybe, ott megforgatták egy gépen, ahol kiderült, hogy kb. 3 mm-t üt. Ezt visszapréselték, vettem rá új gumit, kicseréltem a kerékcsapágyakat. Azóta tökéletes, bármilyen sebességnél bátran el merem engedni a kormányt. Viszont ha fenn van a 48L-es GIVI doboz, az 40 felett annyira rángatja a turbulencia miatt a motort, hogy szitál a kormány. Nem nagyon, de érezni, dobozzal nem merném elengedni a kormányt...
Ja és ezúton is köszönöm Berbernek, hogy lebeszélt a kormánylengés-csillapítóról!
Akinek szitál a kormánya, annyit tegyen meg, "lécci " hogy sztenderen (középállvány) a kereket (első) a (hátsó) lábai közé fogva, megfeszegeti a kormányt jobbra-balra. Érez e valami kottyanást, puhaságot, elmozdulást, vagy full egyben van e az első futómű. Nekem a kormánnyak csapágy lazulásom előjött így. (Meg menet közben is kottyant.) Mindössze 1/5-öt tudtam rajta húzni, de akkort is!
Szerintem a gépeket kéne beregelni. A gépek maradnak, az emberek cserélődnek... Remélem van annyi bajod a Dauvillel, hogy a kövi géped XJ legyen! Akár XJ6-is...
Üdv
Sajnos még nem jött össze az index(kombinált) kapcsoló, habár most ismét van 2 ígéretem az egyik egy bontós a másik egy német ismerős remélem valamelyik csak valóra válik mert nagyon szeretném már letudni ezt a problémát.
Gondolom régről sokakanak ismerős, azok számára, akik azóta csatlakoztak az xj táborhoz, had' mutassam be a Vasmadarat (xj750), amelyet Jose alias Yamahaxj adott el nekem nemes szívvel tavaly, és amely azóta, annyit változott, hogy másik olaj van benne. Ezévbe' már gyermekeimmel a hátsó ülésen is szaladgálunk országszerte, és eddig hibátlan a vas. Nem is tudok itt hozzászólni semmihez se'
(de a bowdent azért érdemes cserélni indulás előtt)
Szia adibá, sikerült a kapcsoló?,én megragadtam,amúgy tényleg igazad volt neked is van fekete műanyag takaró az oldalán de akkor az évjárat nem stimmel vagy nem értem én úgy tudtam hogy a váltás utániakon van már ez,vagy még se ?
Én ledekre cseréltem ezeket. Főleg a megvilágítókat, nagy szórású kékekre. Az hogy milyen a fogllatuk, ha agyonversz se tudom. Mintha nem bajonettes lenne. Vagy de? Amúgy ha csak a köztes fedelet leveszed a plexi alatt, már szerelhető.
Én símán forrasztatnám. illetve nem is forrasztani, hanem préselni kéne.
off:
Jártam már úgy (igaz nem motoron) hogy ilyen bowdenre felforrasztott kapaszkodó volt egy katamarán oldalán a trapéz. Vágattunk mint szél, ment a hajó ezerrel. Mondta a haver, hogy lógjak ki, mert még ráhúzna. Én kikapaszkodtam, és ugyan azzal a mozdulattal ahogy kilendűltem, mnetem is tovább bele avízbe. A forrasztás pattant el egy az egyben. Amikor visszajöttek értem, méh mindíg a kapaszkodót szorongattam és anyáztam rendesen. Volt a víz vagy 17C fokos... end off
Ok, ha megvan a végleges megoldás arra, hogy működőképes legyen a vasam (hiába mondogatom, neki, hogy "múkodj" megmakacsolta magát) , akkor visszatérünk a dologra.
Köszönöm a bókot!
Elfér még az irányjelző is hátul úgy, hogy nem kell átszerelni.Valamint az asszonyom lábának nincs útban állítása szerint, kistermetű szerencsére!
A pánt átvetve az ülés felett nem kényelmetlen neki.De annyira szeret motorozni, hogy lehet csak azért nem panaszkodott.
Én meg még nem ültem hátul.
Az is lehet, hogy a 750-es egy kicsit hosszabb
Biztos hogy nem eredeti, nekem házi tákolmánynak tűnik. Amúgy azért kellett volna, hogy le tudjam másolni, illetve jobb alkatrészekkel újat építeni a minta alapján. Vannak különböző rajzaim, de ehhez ismerni kellene a csatlakozó bekötését is. Ha lehetne másolni, az nagyon jó lenne, mert néhány ezer Forintból után lehet építeni. Megfelelő alkatrészválasztással jobbat és hosszabb élettartamút lehet építeni, mint a gyári. Ha nem találsz jobbat (és közelebbit), szívesen megnézem neked, van rá esély, hogy meg lehet javítani. Ja de nem annyira nevezném magam hozzáértőnek, bár villamosmérnök leszek, de automatika szakon.
Mostanában elég sok dolgon elgondolkodom a vassal kapcsolatban, hogy mi az amin esetleg lehetne javítani akár kényelem, akár használhatóság szempontjából.
Most a fékrendszer került nálam napirendre, abból is az első (a hátsó elég így alig fogósan).
Az én vasam 1 tárcsás, ennek szeretném a hatásfokát javítani valahogyan, mert sokszor nagyon kevésnek érzem a motor teljesítményéhez képest.
Első 5let a fémhálós fékcső, de nem hiszem hogy pusztán annak a cserélése annyira megnövelné a hatásfokot, de ezt azért mindenképpen cserélném, ezen ne múljon semmi. Egyetlen dolog amin még módosítani lehetne az a fékpofa anyaga. Tudtok ajánlani valami harapós fékpofát amihez értelmes áron lehet hozzájutni, vagy egyáltalán van számottevő különbség a kapható fékpofák között?
Ja és ezúton is köszönöm Berbernek, hogy lebeszélt a kormánylengés-csillapítóról!
Sajnos még nem jött össze az index(kombinált) kapcsoló, habár most ismét van 2 ígéretem az egyik egy bontós a másik egy német ismerős remélem valamelyik csak valóra válik mert nagyon szeretném már letudni ezt a problémát.
(de a bowdent azért érdemes cserélni indulás előtt)
üdv mindenkinek
off:
Jártam már úgy (igaz nem motoron) hogy ilyen bowdenre felforrasztott kapaszkodó volt egy katamarán oldalán a trapéz. Vágattunk mint szél, ment a hajó ezerrel. Mondta a haver, hogy lógjak ki, mert még ráhúzna. Én kikapaszkodtam, és ugyan azzal a mozdulattal ahogy kilendűltem, mnetem is tovább bele avízbe. A forrasztás pattant el egy az egyben. Amikor visszajöttek értem, méh mindíg a kapaszkodót szorongattam és anyáztam rendesen. Volt a víz vagy 17C fokos... end off
Köszönöm a bókot!
Elfér még az irányjelző is hátul úgy, hogy nem kell átszerelni.Valamint az asszonyom lábának nincs útban állítása szerint, kistermetű szerencsére!
A pánt átvetve az ülés felett nem kényelmetlen neki.De annyira szeret motorozni, hogy lehet csak azért nem panaszkodott.
Én meg még nem ültem hátul.
Az is lehet, hogy a 750-es egy kicsit hosszabb